Oulun seudun kuumeilijat!

Huomenta taasen!

Sati Sullahan siellä jänniä "pallo-oireita" on.:) Mä en oo tuollaista tajunnut edes miettiä. Toivon kyllä kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että plussa tulisi! Ja selvästikin sulla on aineksia parisuhdeterapeutiksi. ;)

Maeppu Mikä tilanne?

Onnenmuru Yhtenä päivänä katselin sisustuskaupassa ihanaa pikkuista keinutuolia ja äippä oli heti siinä, että joo, pitäiskö sun tehdä siihen se keinuja? Nii-in!! Ymmärtäähän se, että kovasti toivotaan lapsenlapsia, mutta ei sitä tarvisi jokakäänteessä mainostaa, varsinkaan juuri sillä "väärällä" hetkellä kun pettymys on suurin.

Ja kaikille muillekin tietysti plussia ja kaikkea muuta kivaa! :)

ON: Oli jotenkin tosi masentava viikonloppu. Mies oli töissä ja itte vaan makasin sohvalla ja söin suklaata. Ei jaksanut edes harkita mitään järkevää tekemistä. Oireilutkin hävisi viikonlopuksi oikeastaan kokonaan. Su aamuna tein testin (kp28), vaikka tiesin että negaahan se näyttää. Halusin kuitenkin testata oman mielenrauhani vuoksi, kun oli niin paljon muutakin stressattavaa mielessä. Jälkeenpäin alkoi kyllä harmittamaan, että piti hyvä testi mennä tuhlaamaan ja kun ei vielä voi olla varma mistään. Menkkajomotuksiakaan ei vielä kuulu. Mutta odotellaan nyt menkkoja tai sitä ihmettä. Oikein en vain jaksa uskoa, että tästä kierrosta enää plussaa tulisi. : / Rasittavia nuo oireet, tulisivat vaan aiheesta eikä aina kummittelemaan muuten vain. Mietin vaan että millaisiahan ne raskausoireet sitten mahtaa olla, kun muutenkin on jo tällaista showta. :'(

Vielä hieman vuodatusta... Mua ärsyttää aivan suunnattomasti, kun nämä tuttuni, jotka ovat nyt raskaana tai vasta saaneet vauvan, porskuttelevat (tai porskuttelivat) menemään ilman yhtään mitään oireita ja lenkkeilevät ja paiskivat töitä kuin ei mitään. Miksi kukaan ei voi kärsiä mistään oireista?? Vauvakin tuli alulle ihan vaan sormia napsauttamalla. Kaiken lisäksi on omakotitalot ja kaikki. Huooh.

Mutta ei auta, kyllä me tämä ketju vielä tyhjennetään odottajien puolelle!! :heart:

Siis mullahan onkin menossa dpo 8. Eli voinkin periaatteessa eka testin tehdä jo huomisaamuna!!!! :whistle:

Nöhveli mikä kp tai dpo sulla on menossa? Tämä on oikeesti niin sanoinkuvaamattoman rankkaa!!! Meidän naapureilla on kolme lasta, nuorimmainen vähän reilun vuoden ja he suunnittelivat neljättä. Ajattele, he vain päättivät, että nyt laitetaan neljäs alulle ja rouva oli samantien raskaana!!!! Nyt hän on rv8 ja pahalta tuntuu, jos nyt en itse raskaudu :(

Nöhveli jos olet selkeästi plussannut oviksen, niin se päivä kun saat plussan on dpo1. Dpo 14:sta tienoilla pitäisi näkyä jo mahdollisesti jotain viivaa...
Mutta kannattaa muistaa, et testit ei kaikille välttämättä näytä raskautta vaikka raskaus olisi jo alkanutkin!

ja minä itse sekoilin lukujen kanssa. En todellakaan voi vielä huomenna testata :ashamed: Toivottavasti maltan sinne torstaihin saakka, silloin pitäisi jo herkän raskaustestin pitäisi näyttää jotain... :whistle:

Sati Kiitos laskuneuvosta!:) Selvät viivat tuli ovistestiin tuolloin 12-13, mutta ilmeisesti oli huono testi (david), koska ei tullut täysiä viivoja lainkaan, vaan himmenivät sitten kp13 jälkeen. Luin, että monella ei tämä testi ole näyttänyt koskaan kunnollisia viivoja. Ehkä ripaus on vielä toivoa, kun tämä raskaustesti oli myös davidin... :D

Nöhveli Itse testailin pari päivää ovista davidin testeillä ja tosiaan näyttivät vain haaleata viivaa, mikä tietysti saattoi olla oikein, sillä ovis ei tosiaan ollut niinä päivinä. Viimeisen ovis-testauksen tein apteekin tipetti-testillä ja sain vahvaakin vahvemman plussan ja sit tein taas seuraavana päivänä samalla apteekin testillä ja tuli enää hailakka viiva. Taisin siis bongata oviksen täysin päivälleen oikein. Eli olen itse ovuloinut tasan viikko sitten.
Ja peitot heilui säännöllisesti viikon ajan ennen ja jälkeen oviksen. On kyllä kakka säkä, jos nyt ei tärppää!!!

Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Maanantai 12.9

Yrittäjät:

Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

Onnellinen<3: 24v. -- kp 94/28 -- yk 1 -- 1. lapsi
Maeppu: 29v. -- kp 31/26-29 -- yk 4 -- 1. lapsi
anneli80: 31v. -- kp 30/32-37 -- yk 11 -- 2. lapsi

Kp 21-29

Nöhveli: 26v. -- kp 29/32 -- yk 2 -- 1. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- kp 26/32 -- yk 2 -- 1. lapsi
Onnenmuru: 29v. -- kp 26/29-34 -- yk 4 -- 1. lapsi
Tuuska: 25v. -- kp 21/28 -- yk 9 -- 3. lapsi

Kp 11-20

Mesikämmen: 21v. -- kp 20/30-50 -- yk 4 -- 1. lapsi
Moonbride: 21v. -- Kp 18/36 -- yv 2 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- kp 17/?? -- tammikuu 2010 -- 1. lapsi
mamitsi: 27v. -- kp 13/? -- yk 2 -- 3. lapsi
Lily08: 24v. -- Kp 11/?? -- yk 2 -- 2. lapsi

Kp 1-10

Empun odottaja: 28v. -- kp 6/27 -- yk 5 -- 3. lapsi

Tjot / Kp ??

Sati: 32v. -- Kp ??/24-26 -- yk 1 -- 1.lapsi

Hiljentyneet

Adalemina: 23v. -- 3. lapsi
Adalmis: 27v. -- 2. lapsi

Kuumeilijat:

Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

Maria-80: 31v. -- heinäkuu 2011 - 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- aloitusajankohta ? -- 4. lapsi
Sennay: 22v. -- kesäkuu 2012 -- 1. lapsi

Plussat:

Emmuska10: 28v. -- kp 40/38-42 -- yk 3 -- 2. lapsi
felina: 25v. -- Kp 38/30??? -- yk 1 -- 1. lapsi

Viimeksi muokattu:
Empun odottaja Pahoittelut! Olipa ikävä uutinen! :hug:

Onnellinen<3 :hug: Voimia sinulle!

Tänne oli viikossa tullut todella paljon testiä. Tsemppiä jännäilijöille ja plussatuulia! +++++ :whistle: Mulla on ollut ihan järkyttävä kiire.. Täälläkään en ole ehtinyt käymään enkä ole kyllä vauva-asiaa miettinyt yhtään! :D

Huhuu, ompas täällä hiljaista?? :)
Mulla tänään aamulämpö 37.2. Tullut pieniä finnejä naamaan ja "ehkä" rinnoissa tuntuu jotain.... Tortaina testaan : / Hitsit ku mua pelottaa pettyä!!!!!

Miten täällä muilla testaajilla tilanne?

Sati Kyllä siellä ihan tosi täytyy jotain olla...:)

Yöllä ja aamulla palelin ihan hulluna. Ei oo kyllä mitään muita flunssaoireita, toivottavasti ei tulekaan sellaisia. :/ Jotain nipistystä välillä taas masussa, mutta ei menkkajomotusta vieläkään. Tulisivat nyt jos aikovat tulla! Aattelin, että odottelen nyt tässä, jos ei ensvkloppuun mennessä tätiä kuulu, testailen ehkä uudestaan. Mutta muuten en kyllä ala testailemaan.

Alkaa vähän tympiä, kun nyt on ollut jo useita viikkoja niin, että aina iltapäivällä 12-14 välillä alkaa lievästi huono olo. En tiiä mistä se vois johtua, syön töissä omasta mielestä ihan hyvin, lounaan ja joskus jotain pientä naposteluvälipalaa aamupäivällä. Siis ennen tuota. Välipalan syön vielä iltapäivällä, mutta en ole juuri huomannut vaikutusta tähän ja kotona ruuan. Kuvotus poistuu sitten illan mittaan, yleensä tuon kotona syömisen jälkeen. Mistähän vois johtua? Kyselen nyt vaan, että josko joku tietäisi mitä kannattaisi tehdä. Ja niin, mikä se olikaan nyt matalalla, kun nopeasti noustessa päässä sumenee? :confused:

Kertokaahan tilanteita muutkin jännäilijät!! :D

Tälle jännäilijälle ei kuulu oikein mitään. Ei oireita, ei mitään tuntemuksia. Ainoastaan armoton ketutus aiheeseen liittyen. Tai lähinnä potentiaalista pettymystä kohtaan.

Onneksi muu elämä tuntuu sujuvan mukavasti.

Miten muuten nuo dpot. Oon luullu, tai jostakin lukenu, että ovisplussa ois dpo 0 tai jopa -1 ja dpo1 on vasta kun ovis on siis jo ollut edellisenä päivänä. Miten se nyt sitten on?

Vaikka eipä kai sillä ole edes väliä miten sen laskee. Tuli vain mieleen, kun satin laskutapa oli erilainen.

Minä en ole noita edes lakenut, kun en ole tikuttanutkaan.. Arvelen nyt tunnistaneeni oviksen oireista ja sen perusteella jännäillään viikonloppuun.

Hei kaikille!

Reissuviikonloppu takana ja melkoisen touhukas viikko aloitettu. Menkat alkoi lauantaina (plaah) eli nyt on kp 4/28 menossa. Mutta ei muuta kuin uuteen yritykseen! Mieheni on sitä mieltä, että nyt ruvetaan heiluttamaan peittoa ihan toden teolla! :) Olimme viikonloppuna uuden kummilapseni ristiäisissä, joten vauvakuume sai taas kipinää lisää. Voi, että vauvat ovat niin ihania, kerta kaikkiaan! Tällä kertaa en yhtään osaa olla katkera tai kateellinen, kun on niin suloinen vauva rakkaalle ystävälle syntynyt! Ihanaa! :)

Eli tiedossa on opintojen kannalta toooodella tiukka kuukausi (ja syksy), mutta makkarissa on toivon mukaan sitäkin rentouttavampaa! :) Mies toi viime viikolla kukkia pitkästä aikaa ilman erityistä syytä/pyyntöä ja on muutenkin ollut todella huomaavainen, joten oikeinni odotan "yhteisen projektin toteuttamista" kunhan nämä hiivatin menkat loppuvat. Jatko-opintojen ja työn kanssa on ollut niin stressaavaa ja kiire, jotta on seksihalut ja hormonitoiminta kärsineet viime aikoina eikä ole yksinkertaisesti ehtinyt harrastaa aviollista toimintaa tarpeeksi. Ei siis ihme, ettei tärppää. Onneksi sain viimeisimmästä tentistä arvosanan 4/5, joten on taas hetken vähän parempi luottamus omaan toimintaan. Tänään on kyllä pakko päästä lenkille tuulettumaan, kun viime viikolla en ehtinyt kuin kerran ja heti sen tuntee. Yöni kyllä nukun erinomaisesti, mutta etenkin pään toiminnan ja muun jaksamisen kannalta lenkkeily on minulle elintärkeää.

Vaikka olen kehitellyt itselleni kaiken maailman opintoja, harrastuksia etc. ja miehenikin aloittaa 10 vuoden työssäkäynnin jälkeen työn ohessa opintoja, haluamme lasta niin paljon, että ei ole tosikaan. Sijaistoimintaa tulee siis kehitettyä, ettei elämä tunnu niin tyhjänpäiväiseltä.

Syksyn pimeät illat kutsuvat, joten ei muuta kuin kaikki kynttilöitä sytyttelemään ja peiton alle kömpimään. :)

Toivottavasti teillä loppukiertolaisilla ja muillakin tärppää! Minä pidän peukkuja. :)

Viimeksi muokattu:
Nöhveli Vastaan kysymykseesi kysymyksillä, hih! Oletko mitannut verenpainettasi viime aikoina. Sinulla voi olla verenpaine alhaalla, jos seisomaan noustessa vähän huippaa. Voihan sinulla olla myös korkea verenpaine. Syötkö kunnon aamupalan? Lisäksi suolatasapainosta kannattaa huolehtia. Onko työsi kiireistä/väsyttävää, oletko opiskelija? Minulla on todella huono muisti, en muista ollenkaan, mitä te ihmiset teette. :) Anteeksi kauheesti.

Maeppu Hyvältä kuulostaa teidän syksysuunnitelmat! Ei muuta kuin vain sinne peiton alle! :)

En oo mitannut verenpainetta viime aikoina, mutta aina on kyllä ollut ihan normaali. Ehkä vois mitata. Syön kunnon aamupalan. Työ ei todellakaan ole kiireistä, oikeastaan päinvastoin, saisi olla enemmänkin töitä. Suolajuttuja en ole hoksannutkaan miettiä, voisko olla jotain vaikutusta... Hmm. Pitääpäs tsekkailla näitä! Mietin että voiskohan tuo huono olo johtua siitäkin, että oon koko työpäivän koneella. Ehkä?

Nöhveli Joo, sinulla voi olla selkä/hartiat/niskat tms. niin tukossa istumisesta, ettei veri pääse kunnolla kiertämään päähän. Tiedän kokemuksesta, koska istun päivät pitkät koneella tai luennoilla tai muuten työpöydän ääressä ja paikat on aina tukossa ja kipeät. Tälläkin hetkellä pyörittelen hartioita ja hieron leukalihaksia, kun on niin kipeät ja kireät lihakset. Eli ei muuta kuin taukojumppaamaan! :)

Onnenmuru Minäkään en nyt aivan sata varma ole, miten lukemat menee... Kävin uudelleen lukemassa noita juttuja tästä dpo:sta ja se meneekin siis näin. Eli kun saat selkeän ovisplussan se on dpo-1 ja seuraavana päivänä on ovis dpo0 ja sit oviksen jälkeinen aika eli dpo1. Eli olen siis itsekin laskenut väärin. Hyvä huomio onnenmuru :attn:. Itsellä siis onkin nyt menossa dpo7.

Maeppu Hartiat on kyllä tukossa ja käyn hieronnassa säännöllisesti. Ehkä siitä voi huono olokin tulla, ei oo kyllä aiemmin tullut, niin en heti hoksannut ajatella. Mutta pitääpä pyöritellä ja verrytellä tiheämmin, josko se tästä helpottaisi.:)

Hyvä, kun tuo dpo-lasku selvisi minullekin! :) Mitään uutta ei auringon alla. Vettä sataa ja tympäsee. Ei tätiä, vielä. Huooh.

En voi uskoa todeksi, mutta tein eilen positiivisen raskaustestin. Tein tänäänkin yhden testin ja heti siihen pärähti kaksi viivaa.. Mitään raskausoireita ei ole, vain kohtu tuntuu painavalta ja sitä nipistelee välillä. Nyt vain toivon, että kaikki menisi hyvin loppuun asti ja massuasukki pysyy kyydissä. (jotenkin huolestuttaa ettei raskausoireita ole) Pikkasen meinaa pahat ajatukset heti vallata pään ja pelot keskenmenoista yms. alkavat huolestuttaa. vaikka tiedän, että nyt pitäisi yrittää nauttia joka hetkestä.. Mutta kaikki on vasta alussa, joten katsotaan miten tässä käy..

Ihanaa, hirvittävästi onnea anneli80! :heart::flower: Toivotaan kovasti, että pikkuinen pysyisi kyydissä. Paljon paljon tarrasukkia!! Yritä nauttia nyt kaikin tavoin oireettomana olosta. Mun parilla tutulla ei ole ollut yhtään mitään oireita koko aikana ja ihan normaalisti on vauveli siellä kasvanut.

anneli Aivan mahtava juttu!!! Mä oon ihan himpun sulle kade ;) mikä kp tai dpo sulla on menossa?? kiinnostaa ku itsellä alkaa olla kohta aika myös testailuun.... Paljon onnea ja vauvaliimaa,*NAUTI*:heart:

Sennay
Hirmusti onnea tarrasukkia ja vauvaliimaa, anneli80!! :flower::heart: Pidän peukkuja, että kyytiläinen tarraa kovasti kiinni ja roikkuu mukana loppuun asti. :)

Täällä onkin ollut aika hiljaista, joten tämmöinen uutinen nostattakoon plussa-aallon. :)

Anneli80 Lämpimät onnittelut plussasta ja pikkuisesta matkalaisesta! Älä huoli niistä oireista, ei niitä aina alussa olekaan. Nauti oireettomasta odotuksesta, kun huomenna voi jo olla vaikka minkä näköistä oiretta. :) Hirmuisesti onnea ja toivotaan, että plussailu tarttuu meihin muihinkin! Tsemppiä!

Onnea Anneli! Älä huolehdi raskausoireiden puuttumisesta, itsellä alkoi esikoisen kanssa oireet vasta raskausviikolla 7-8. Siihen saakka oli muuten ihan normaali olo, mitä nyt tunteet myrskysi todella kovaa.

Itsellä alkaa olla jo tuskainen olo, että pääsisi nyt edes yrittämään raskautta. 9 kuukautta olen sitä nyt odottanut, mutta aina tulee jotain.Nyt viimein kun loppui vesirokkorokotuksen vaikutus (rokotuksen jälkeen ei saa tulla raskaaksi 6 kuukauteen), niin en saa aikaa diabeteslääkärilleni, joka sanoo viimeisen sanan raskausluvan kanssa. Turhauttavaa. Lisäksi huolestuttaa, kun menkat on minipillereiden johdosta kadonneet. Toivottavasti kierto normalisoituu kunhan ne pillerit lopettaa.

Haluaisin jo kovasti päästä seuraavaan vaiheeseen, eli itse yritykseen ja jännittämiseen. Esikoista siis yritettiin puolitoista vuotta, joten mitenkään superhedelmällinen en tunnu olevan. Lähtökohdat tähän tulevaan haaveraskauteen on niin kovin erillaiset. En tiennyt esikoisen alkuraskaudessa diabeteksesta, enkä siis mitään raskauden riskeistäkään. Nyt miettii paljon enemmän riskejä ja raskauden sujumista jo etukäteen.

anneli80 Onnea! :flower: Ihana uutinen :)

Nyt on tullut niin paljon tekstiä etten millään jaksa vastata kaikille... Mutta hengessä mukana ollaan ja tsemppiä kaikille!

Täällä on vauva-asiat olleet taka-alalla, mutta nyt täytynee alkaa niitäkin miettimään, kun ensi viikolla on laps.poliaika. Jännittää :$ Toisaalta pelottaa, kun en tiedä onko minusta tällä hetkellä hoitoihin, mutta toisaalta tuntuu, että olisihan se ihana saada oikeasti mahdollisuus lapseen. Olen aika neuvoton tämän asian suhteen : /

Mites muilla? Ketkä jännäilee? :)

Yhteistyössä