Oululaisia kesävauvan odottajia?

Kylläpä tuli tämä ihana ilma tarpeeseen. =) Piiiiitkästä aikaa tuli oltua ulkona muutama tunti ja teki tosi hyvää. Närästys ja väsymys on ollu sen verran kovaa luokkaa, että ei oo oikein meinannu saada mitään tehdyksi... Nyt sitten sain jonku energiaruiskeen tuosta auringosta ja lämmöstä, vihdoin sain tehtyä rästihommat pois. Siivota vielä pitäis, mutta ehkä jätän sen huomiseen. Jospa vaan lämmittäis illan päälle saunan ja nauttis tästä hyvästä olosta. =)

Tiitu ja matkustaja 19+1
 
Kyllä tosiaan piristi eilinen ilma! Koirien kanssa ulkoiltiin oikein kunnolla ja tää mamma istuskeli välillä kannon nokassa ja otti aurinkoa sillä aikaa kun koirat rypivät kuralätäköissä :LOL:

Sainkin selvyyden tohon synnäriin tutustumiseen. Siellä voi kuulemma käydä 2 kertaa viikossa (unohin jo päivät, olikohan ne ke ja pe??) klo 15, jospa siellä joku päivä pyörähtäs :)
Muutoinkin neuvolassa kaikki oli vikko sitten ok. sykkeet 145, hb 113 ja sf 21. Hb on kyllä laskenu tasaseen tahtiin, mutta neuvalatädin ohjeiden mukaan tässä vaiheessa hb:n tulee olla vain yli 100, eli lisä rautaa ei vieläkään tarvi. Oottekos tämmöseen törmänny?

Hauskaa kun meitä Oululaisia on samoilla lasketulla ajalla. Voijaan sitte käyttää kyynärpää taktiikkaa synnärille mentäessä ;)

Adrian ja Kuunis 24+6
 
Adrian-80 mä varmaan olisin kuoleman väsynyt jos mulla laskis hb noin alas! mulla aina ollut reippaasti yli 130 myös raskausaikana. kyllä kai ne jo noin alhaisilla lukemilla rautaa syö?

meillä ukko meinas et ku tää tuleva kaveri kasvaa niin kaikki vauvan vermeet pannaan pois!! että kuulemma piuhat umpeen, nyt riittää :LOL: se on joutunu oleen "koti-isinä" pari kk ku ollaan vuoron perään töissä, vissiin hoksas ettei sitä niin helpolla pääsekään! ei se mitään kyllä nää mullekki vähäks aikaa piisaa, pitää katella parin vuoden päästä uudestaan.
nyt on niin iso auto laitettu, et hyvin sinne neljäski lapsi sopii :laugh

Triine 19+4
 
Olen ilmoittautunut joukkoon tuolla ekalla sivulla, mut eipä ole tullut kirjoiteltua kuulumisia. Nyt lukaisin kaikki viestit läpi, ja ajattelin joihinkin asioihin vastata/kommentoida.

Odotan siis toista lastamme syntyväksi kesäkuussa (13.6. np-ultran mukaan ja 20.6. rakenneultran mukaan). Esikoinen on syntynyt 10/06. Olen siis ollut pois töistä syksystä 2006 lähtien ja saa nähdä kuinka kauan tämä kotiäitiys jatkuu...

Me asutaan Toppilassa, täällä puutalo-alueella. Muutettiin tänne kolme vuotta sitten. Oulussa ollaan asuttu kohta 10 vuotta (onpas aika mennyt nopeasti!).

Adrian kirjoitti hemoglobiinista. Mulle sanottiin neuvolassa, että jos hb menee alle 110, niin sitten rautatabletteja syömään. Ja niinhän mulla laski tuonne 103 joten olen nyt ollut rautakuurilla kuukauden päivät.

Onko teillä (lähinnä uudelleensynnyttäjillä) ollut äitipolikäyntejä tai tuleeko olemaan, tiedättekö? Edellinen raskaus oli siitä erikoinen, että olin mukana OYS:n eräässä tutkimuksessa verrokkipotilaana, joten kävin kuukausittain ultrassa. Kaikki niskapoimumittaukset ja rakenneultratkin siis tapahtui tutkimuksen yhteydessä. Nyt olen sitten ihan "normi-odottaja". Kävin Kontinkankaalla varhaisultrassa viikolla 8 raskauden keston varmistamiseksi, kun mun kuukuatiskierto oli niin pitkä, ettei sen mukaan voitu määritellä laskettua aikaa. Np-ultrassa kävin Gynekossa, vapaaehtoisesti, omakustanteisesti, tietenkin. Siellähän mun LA siirtyi viikon aiemmaksi. No sitten rakenneultrassa Kontinkankaalla lääkäri oli taas sitä mieltä, että LA on se "alkuperäinen", 20.6.

Nyt on sitten ollut vaan neuvolakäyntejä (välillä kolmen viikon välein, mut seuraava vasta neljän viikon päästä) ja kaksi lääkärineuvolaa. Sitä siis piti kysymäni, että mennäänköhän tässä sitten loppuun asti pelkillä neuvolakäynneillä?! Siis jos raskaus sujuu normaalisti, ongelmitta? Tuleekos painoarvio kyseeseen vain, jos on syytä epäillä vauvan olevan tosi iso? Ja määritelläänkö vauvan asento (RT, PT) vain neuvolassa päältä päin kokeillen? Mun kaverillehan kävi silleen, et neuvolassa olivat sanoneet vauvan olevan raivotarjonnassa, ja kun synnytyksen aika tuli, niin tulikin kiire sektioon, kun vaavi olikin perätilassa!

Mutta tämmöisiä ajatuksia tänään. Mukavaa viikonlopun jatkoa!

tipu 29+1 (tai 30+1)
 
Pitihän mun vielä kysellä Kelan äitiysrahapäätöksestä. Joku siitä olikin jo kirjoittanut. Mä laitoin hakemuksen postiin joskus kauan sitten, ja kun mitään ei alkanut kuulua, eikä edes Kelan verkkosivuilla omissa tiedoissa näkyny mitään merkintää hakemuksesta, niin soitin Kelalle. Sieltä tylyllä äänellä todettiin, että hakemus on kirjattu vastaanotetuksi 4.3. mutta hakemuksia on niin paljon, ettei ole keretty käsitellä. Kiitin tiedosta, että tarkistin vain, onko tullut perille.
Eikä mulle siis vieläkään ole päätöstä tullut. Mutta eipä sillä nyt niin kiirekään ole.

Äitiyspakkausta en nyt ottanut, kun esikoisen jäljiltä on kaikki tarvittava.

tipu
 
Aurinkoisista päivistä on tullu nautittua täälläkin. Ihan eri into on ollut ulkoilussa ja pyöräilemässä on käyty ahkeraan. Siivottuakin sain ihan kunnolla loppu viikosta kun ihme tarmon puuskan sain. Selkä oli sen urakan jälkeen melko kipee, mutta helpotti onneks levolla. Nyt ollaan taas oltu viikonloppu isovanhempien luona (minun kotona) ja tänään käytiin makkaranpaistoretkellä. Mukava oli kyllä ulkoilla ja poitsukin tykkäs =)

Viime viikolla oli mulla kans edellinen neuvola ja uudessa neuvolassa siis. Hyvin oli kaikki: hb 135, paineet 114/72, sf 22, sykkeet jossain 160 tietämillä ja painoo oli taas tullu se n. 500g/viikko :/ Onneks tämä uusikaan th ei tuosta painonnoususta sanonu mitään, sitä kun on kuitenki tullu jo 11kg lähöstä. Oli ihan mukava se uus täti, mutta jotenki hätäsen olonen. Tosi nopeesti kuunteli sykkeet, ihan muutama jumpsaus vaan kuulu eli sen että vehe ehti tahin laskee. Vähän tuli entistä terkkaa ikävä, mutta eiköhän tämän kans ihan juttuun tulla =)

Tipu kyllä se taitaa valitettavasti niin olla, että jos ei mitään hämminkiä tule niin ihan neuvolakäynneillä mennään rakenneultran jälkeen. Vauvan asento tosiaan määritellään vaan neuvolassa mahan päältä. Ikävää kyllä tuo jos synnytyksessä vasta huomataan perätila. Mulla onneks meni esikoisen kans oikein. Mutta ehkä sitä nyt kun on uudestaan "hommissa" osaa jo itekin liikkeitten suuntaa tarkkailemalla seurata sitä asentoo ja vaatia tutkimuksia jos epäilee perätilaa. Toivotaan vaan että on asiantuntevat ja osaavat terkkarit! Ja tuosta painoarviosta, niin sekään ei tosiaan ole automaattinen. Minä en ainakaan saanut minkäänlaista arviota koosta esikoista odottaessa. Lääkäri vaan totesi viimesessä tarkistuksessa että "kyllä täältä mahtuu normaali kokonen vauva tulemaan". En tiedä sitten tuleeko tällä kertaa arviota kun esikoinen kuitenkin oli sen 4060g syntyessään. Ongelmia ei kuitenkaan onneks ollu synnytyksessä. Tai siis koko ei niitä aiheuttanu, muuten kyllä lähti sydänäänet heti ponnistusvaiheen alussa laskuun ja imukuppiin jouduttiin turvautumaan.

Mutta nyt pitää lähtee itekin vähän lepäilemään kun poikakin jo nukkuu. Illemmalla pitäis jaksaa taas istua parin tunnin matka kotiin. Ei siinä muuten mitään, mutta selkä meinaa kipeytyä. Onneks ei matka kuitenkaan oo tuon pitempi!

Aurinkoista sunnuntain jatkoa kaikille! =)

Änkkäpöö ja Toivoilona 25+4
 
Viikon päästä ois rakenneultra :D tuntuu etten malta odottaa... Joudun menemään siihenkin yksin, kun mies ei pääse mukaan. Se ei nyt sinällään ole kyllä mikään ongelma, ei se minua haittaa, enemmän miestäni, kun hän ei päässyt niskapoimuunkaan. Pitänee katsoa sitten tuonnempana, jos kävisin vielä yhdessä ultrassa, että mieskin näkisi tulijan livenä. :)

Jotenkin tuntuu, että vaikka maha alkaa jo olla ihan kivan kokoinen, niin en vieläkään ole sisäistänyt tätä odotusta. Ensimmäisen kanssa oli ihan erilainen olo, nyt on ehkä niin paljon "varovaisempi", kun tietää enemmän, tieto lisää tuskaa. Esikoisella oli hyvissä ajoin jo turvakaukalo ja sänky, nyt en edes ole niitä vielä sen kummemmin miettinyt, vintillä ovat suojassa. Ajattelin sitten kesä-heinäkuun vaihteessa alkaa laittelemeen niitä...

Tämmöistä tällä kertaa, lastenohjelmat kutsuvat. =)

Tiitu ja matkustaja 20+2
 
moi! :wave:
asustelen oulun lähistollä ja odotan kolmatta lasta nyt rv 17+0..(17+6)!poika on viimekesän vaavi ja nyt 8kk..tyttö 3,5vuotta..
saako tänne liittyä mukaan vaikka en ihan kesävauvaa odotakkaan? :D
la on syskuussa 18.päivä ja ultra mukaan se olis 12.9
 
jane85 :wave: kyllä mulle ainakin passaa et tänne kirjottelet!

piti vaan tulla hehkuttaan ku mulla on huomenna rakenneultra!! nyt täällää tapahtuu jotain :kieh: :kieh: kuulostaa siltä et mulle tietää siivous puuhaa.. AARGH!!

triine 21+1
 
Tervetuloa vaan joukkoon jane85! =)

Triinelle onnea huomiseen ultraan! Voi kun itekin pääsisi vielä masuun kurkkaamaan, mutta toisaalta täytyy olla onnellinen kun se on täällä kuitenkin merkki siitä että kaikki hyvin =) Ja yksityiselle nyt ei oo tällä hetkellä varaa lähtee. Onneksi meno on masussa sellasta, että ei tartte miettiä ollaanko siellä vai ei! Se myllertäminen tekee välillä jo tosi kipeetäkin, mutta ihanaahan se silti on :heart:

Tännepä ei sitten oikein muuta kuulukaan. Parempia ilmoja vaan odottelen että pääsisi ulkoilemaan. Ja että saisi uutta virtaa opiskeluun. Niiden parissa oon tässä koittanu viettää ahkerasti aikaa ja sikspä ei oo oikein muuten koneella jaksanu istuakaan. Ja sen lisäks väsyttää koko ajan kun nukun yöt tosi levottomasti. Joka kylen kääntöön herään ja sen lisäks esikoinen herättää jonkun kerran yössä potkuilla ja läimäytyksillä. Se kun kömpii aina jossain vaiheessa yötä keskeen.

Mutta nyt iltapalalle.

Änkkäpöö ja Toivoilona 26+5
 
Hei!
Tenttikiireitä ja reissaamista ollut, senpä vuoksi en esittäytymiseni jälkeen täällä mitään juttelemassa ole käynyt. Kiitos Änkkäpöölle tervetulotoivotuksesta, tosiaan, meillä on laskettu aika tosi samoihin aikoihin! =) Saapa nähdä, jos vaikka samana päivänä synnytettäis...

Synnytystä oon nyt alkanu enenevässä määrin miettiä ihan viime aikoina. Tokihan se jänskättää, kun ensikertalainen oon enkä konkreettisesti tiedä, mitä odottaa, muuta kuin kipua ja tuskaa... :| Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että tuo meidän pikku mötkyläinen saattaisi olla aika kookaskin (itse oon ollu syntyessäni 4300 ja mieskin keskimääräistä vähän isompi ja nyt mulla sf kasvaa tasaisesti yläkäyrää pitkin - viimeeksi kun mitattiin (24+2), oli 24. Ens torstaina tiedän, mikä tänhetken tilanne on...), niin tokihan se ison lapsen synnyttäminen varmaan aika koville ottaa... Mutta toistaiseksi ainakin vielä sellainen tunne, että kyllä siitäkin selvitään. :)

Kovasti vauva potkii ja mullakin toisinaan käy ihan kipeetä, jos oikein kovasti mojauttelee. Koko masu vaan hytkyy ja heiluu, kun siellä pieni myllertää ja riehuu. :heart: Tuntuu, että vauva on liikkeessä lähes koko ajan! Yölläkin monesti herään siihen, kun toisella on potkunyrkkeilytreenit meneillään...

Onko teidän vauvoilla muuten hikkaa kuinka usein? Meidän pikkuinen hikottelee nykyisin päivittäin - enimmillään jopa 4krt/päivä! Tuntuu hälle lapsivesi maistuvan! :D

Adrian -80, kumma, jos ei sulla rautaa oo aloitettu; mulla kun hb laski 115:een, niin terkkari käski alkaa rautakuurin, joka ei sitten kolmessa viikossa ollu vielä yhtään hb:tä nostanu - saa nähdä torstaina, kun mulla on lääkärineuvola, että mikä silloin on tilanne. Sen kyllä huomaa, että alhainen hb väsyttää - mulla kun kuitenkin alkuraskaudessa oli vielä n. 140, joten muutos siihen on aika huomattava.

Onko täällä muuten ketään muita, jotka aikovat kestoilla? Ootteko jo kovasti vaippoja tehneet/hankkineet?

Nyt taas opiskeluhommien pariin. Yksi tutkimussuunnitelma pitäisi saada tänään valmiiksi ja aivan liian laiskana olenkin ollut koko aamupäivän!

Aurinkoa kaikille!

Chiara ja Möykky vallaton, 27+0
 
Morjesta kaikille!

Taijan olla hiukka laiska kirjottamaan, mutta ahkera lukemaan teijän kuulumisia :) !

Tervetuloa mukaan kaikille uusille minunkin puolestani!

Meillä on voitu paksusti ja hyvin, vaikka viikonloppukin törötettiin koulutuksessa pihalla tuiskussa ja tuulessa. Hyvin jaksoi vielä, vaikka etukäteen sitä hiukan pelkäsinkin. Ukkeli on ollut välistä viikot poissa ja mun on pitäny pärjätä kahden koiruuden kanssa, ja kieltämättä viime viikolla oli hankalaa liukkaiden kelien takia...Siinä mentiin sukkana vaan koirien perässä..:) onneksi hengissä selvittiin!
Me ollaan menossa huomenna yksityiselle vielä ultraan, kun tahtoisin saaha selvyyden sukupuolesta. Toivotaan että huomenna se mysteeri olis selvä. Jonkin verran mua on mietityttäny kun tämä masuasukas ei oo mikään kovin villi...Tai siis ei nämä potkut ainakaan kovilta tunnu ja yöt oon saanu nukuttua huipusti. Liikkeitä tuntuu kuitenkin joka päivä, mutta ne ei ole kovin suuria...Hankala selittää, ja kun ei oo mihin verrata... Jos oon jaloillani, en juurikaan huomaa liikkeitä. Töissä istuessa ja illalla sohvalla köllöteessä liikkeitä tuntuu. Täytynee huomenna ultrassa kysästä kuinka paljon tässä vaiheessa liikkeitä pitäisi tuntua.

En tosiaan tiedä miksei minun ole käskettty syödä lisää rautaa...Kuitenkin olen syönyt koko raskauden ajana raskausmonivitamiineja, joissa on myös rautaa mukana. Tämä ei kuitenkaan ole nostanut hb:tä. Normaalistikaan minulla ei ole kovin korkea hb ja nuorempana jouduin monesti syömään lisärautaa. En tiedä pitäisikö vaan omin päin ostaa rauta tabuja? Neukkari täti tosiaan sanoi ettei näillä viikoilla hb:n tarvitse olla kuin yli 100.

Me varmaankin koitetaan kostoilua jossain vaiheessa. Aluksi mennään kerttistiksillä ja sitten kun ollaan tutustuttu toisiimme kokoilleen kestoilua, tai näin olis tarkoitus. Tämä edellyttää että asuisimme suuremmassa asunnossa kun vauva on syntynyt. Nykyiseen 32 m2 ei juuri montaa koneellista pyykkiä mahdu kuivuman kahden koiran ja kahden ihmisen keskelle ;)

Pitäkää peukkuja että Kuuno paljastaa meille huomenna paikkojaan sen verran, että tiedetään kumpaa sorttia hää on :)!

Adrian ja Kuuno 26+4
 
Hei (taas)! Tosi huipusti pystyn näemmä opiskelujuttuihin keskittymään! :LOL:

Adrian, eiköhän se ole ihan yksilökohtaista niillä sikiöilläkin, että kuinka paljon ja millä voimakkuudella siellä huiskivat. Yhden ystävänikin vauva oli masussa tosi rauhallinen ja liikkui aika vähäsen noin yleisesti ottaen, mutta nykyisin kyseinen poika on mahdottoman villi ja vauhdikas yksivuotias! =)

Pidän peukkuja, että Kuunon sukupuoli huomenna selviää! Mua kanssa kiinnostaisi tietää meidän vauvan sukupuoli ihan varmuudella... Kyllä rakenneultrassa täti veikkauksensa esitti, mutta jotenkin en uskalla sen varaan ihan satavarmasti laskea, noin niinkuin vaatteidenhankintamielessä ym. Ollaan kuitenkin päätetty pitää jännitys sinne heinäkuulle ja säilyttää neutraali linja vauvatarvikkeiden värimaailmassa. Vaikka meidän vauvalla tulee kyllä taatusti olemaan sinistä vaikka olis tyttö ja punasta (jopa jotain pinkkiäkin!), vaikka olis poika. Sen verran epäsovinnainen kuitenkin tunnustan olevani. :kieh:

Mekin oltais kovin mieluusti vaihdettu isompaan asuntoon (kolmioon) nyt ennen vauvan syntymää, mutta sopivaa ei ole vielä löytynyt, joten taidamme alkuun jäädä vielä tähän. Onhan täs toki tilaa 54 neliön verran, mutta kovin ahtaalta tuntuu kyllä jo nyt (kun on sellainen pohjaratkaisu ja paaaaljon tavaraa), saati sitten kun vauvan kaikki tarvikkeet saadaan hankittua. Mutta järjestelykysymyshän se kai vain on...

Nyt koitan keskittyä hetkeksi siihen tutkimussuunnitelmaan ennen kuin pitää alkaa laittaa ruokaa töistä palaavalle miehelle. :)

Chiara ja Möykky 27+0
 
Tänään oli neuvola ja kaikki ok, sain jo äippäraha- paperit valmiiksi, että saan ne heti ens viikolla laittaa menemään.

Tuntuu etten pysy housuissani torstai-iltaan asti... Sillon on rakenneultra... Saapa nähdä vilauttaisko meidän mussukka vähän jalkoväliä, että tiedettäis pitääkö kastemekkoon alkaa suunnittelemaan sinistä nauhaa. (Huomasin, että tytön jäljiltä on perintömekossa vaal.pun. nauhat vielä paikoillaan.) =)

Hyviä vointeja kaikille, lähden syömään ja sitten alkaa jokailtainen nautinto... Rennien popsiminen. :/

Tiitu 21+0
 
Tervehdys taasen!

Olin tänään päivän kaverin tyttöö kattomassa, kun äiti kävi "pyöräyttämässä" pikkuveljen maailmaan. Ja tosiaankin pyöräyttämässä, kun säännöllisistä 5min välin suppareista meni vajaa 2h kun kaveri oli jo ulkona ja tunteroisen ehtivät olla sairaalassa! Mutta kyynelhän siinä tuli itelläki silmään kun laitoin toiset matkaan ja sain uutiset uudesta tulokkaasta :heart:

Adrianille ja TiiuKoolle pidetään peukkuja että kaverit näyttäisi mitä ovat lajiaan :D Olisihan se sukupuoli tosiaan ihan mukava saada tietää, mutta onneksi tuolle esikoiselle on hommattu laajan väriskaalan vaatteita ilman mitään erityisesti poikamaisia kuvia, joten eiköhän ne mene tytölleki jos sellainen on tullakseen. Jotenki tuntuu vaan ihan oudoltakin ajatus tytöstä. Sitä pitää itteesä jo niin "poikien äitinä" :D

Adrianille vielä, että ei niistä liikkeitten voimasta tai sen puuttesta tartte mitenkään huolestua. Vauva kohtasta taitaa kuitenki olla. Luulisi että kaikki hyvin kun liikkeitä kuitenki tuntuu. Toisilla ne potkut vaan on heiveröisempiä kun toisilla =) En minäkään mitenkään kummosesti liikkeellä ollessa tunne vauvelin liikkeitä, enemmän ne ajottuu siihen kun makoilen tai istun.

Meillä on tarkotus kestoilla tämän uuden tulokkaan kans heti alusta asti. Esikoisella se homma alotettiin n.6kk iässä kun en aikasemmin jaksanu kahlata ja selvittää asioita vaippaviidakossa. Vaipat tosin on vielä hommaamatta kun ei vaan jotenki oo osannu ostaa mitään. Tarkotus kun on hommata ihan vaan harsoja ja kuoria. Toisaalta olisi ihana ommella sisävaippoja, mutta tällä hetkellä ei oikein rahkeet riitä siihen kun pakko koittaa opiskellaki. Siihenpä se energia sitten meneeki poitsun hoidon ohella. Saa nähdä sitten loppu keväästä miltä näyttää.

Mutta tänään verottaja ilmoitti mulle taas olemastaolostaan! Ja en kyllä ollu onnellinen tästä yhteydenotosta! Pisti niin kiehuttamaan, kun näin uuden veropäätöksen. Minimalistisista tuloista (minimi äitiyspäiväraha ja kotihoidontuki, ei yhtään palkkatuloja koko vuodelta) maksoin veroja sen 20% ja silti kehtaavat olla lisää vailla. Olin niin väsyny kun tulin kotiin ja näin paperin, että en jaksanu kun itkee. Ei vaan aina ymmärrä näitä juttuja...

Mutta ei kait tässä tällä erää kummempia. Pitänee oikasta vähän pitkäkseen kun meinaa selkää juimia. Ja masussa on meno päällä :D :heart:

Änkkäpöö ja Toivoilona 26+6
 
MOI!

Rakenneultrassa käytiin ja kaikki oli nii hyvin ku vain voi olla. vastasi täysin viikkoja 21+2. painoarvio oli 395g. ja meille on tulossa kolmas TYTTÖ :heart: Onneksi ei esikko kovin pettynyt ollut, kun odotti pikkuveljeä. sanoi vaan et sit mulla on 2 pikkusiskoa ja hymyili herttaisesti :D mitään uutta ei tarvi laittaa, kaikki on valmiina ja liikaakin on hepeneitä. pakkausta vielä harkitsen, ku nään millainen on tulossa.

Adrian toivotaan et sukupuoli selviää!!

Äkkiä nukkuun, öitä!

Triine
 
Moikkendaali!

Ultrassa on käyty ja TYTTÖnen masussa köllötteli epäilyksistä ja aikaisemmista ultrista ja oireista huolimatta. Tästä ei kuulema ollut epäilystäkään, eli hyvin auliisti tyttönen paikkojaan esitteli B) Paino arvio oli 900g ja kaikki tuntui olevan mainiosti. Kuulemma odotettavissa ei ole jätti vauvaa, vaan pälle 3 kiloista, ja minusta tää kuulosti oikein hyvälle :) Vauva oli perätilassa ja istuskelee siis masussa ja tästä syystä potkut ei tunnu niin voimakkaalta. Toivon mukaan tämä tapaus ymmärtää kääntyä sitten kun aika on, tähän asti siis ollut tässä asennossa niin kauan kun liikkeitä on tuntunut.

Onnittelut myös sinulle Triine tytöstä :flower: !

Nyt on ihan pakko jatkaa töitäkin välistä...:)

Voikaa hyvin!

Adrian ja Kuunotar 26+6
 
Tervehys!

Ihan liian harvoin tulee täällä käytyä saat isitten kirjoiteltua :ashamed: . Oon kyllä häpeissäni..

Muutto ollaan saatu suoritettua ja nyt mahdutaan paremmin oleilemaan, toisaalta kolme kerrosta siivottavaa..ei niin mieltä ylentävää.
Masussa on käynyt vilske, joskus enemmän joskus vähemmän. Nykyään alkaa liikkeet tuntuun toooosi kipeiltä, tunkee itseään jos sun mihinkin suuntaan. Paljon käy hiplailemassa nivusia ja sitten tunkee kättä/jalkaa lonkkaluihin. Yrittää varmaan tilaa tehdä itselleen :D

Äippälomat alkaa mulla kuun lopussa, töissä oon kulkenut, paitsi otin kesälomat tähän ennen äippälomaa. Kun oli tuo muuttokin niin helpotti huomattavsti kun ei tarvinnut raahautua töihin. Toisaalta olisi ollut mukava pitää lomia äippäloman päätteeksikin. Esikoiselta oli hoitovapaalla enkä kerennyt tässä välissä olemaan kuin 10kk töissä. Ihan tarpeeksihan tuosta sai, ei siinä. Ei harmita yhtään jäädä taas lomille :p
Vauvan la on siis 3.6.2008.
Neuvolassa käyn Tuirassa, mukava täti siellä onkin. En kyllä ole siellä käynyt vasta kuin kerran. Hemppa on hyvä, niin oli eiskoiseltakin, painoa on tullut vaan muutama kilo. Sokerirasituksessakin kävin, kaikki oli ok. Painoa vaan oli ennen raskauttakin liikaa niin varmuuden vuoksi laitettiin rasitukseen. Eipä siinä, hyvä että seuraavat.

Auringon paistetta mammoille!

Mamma rv 33+1 ja Luka poika 2v3kk
 
Ja huh, odotus palkittiin, meille odotetaan tasa-arvon tasoitusta. :) Poika tulossa ja kaikki näytti hyvältä, paino oli 437g. Tyttö oli syntyessään vähän reilu 3kg, tästä nyt odotettavissa vähän isompi... Toivottavasti ei kuitenkaan kauheen paljoa isompi. :| Alkaa muuten synnytys jännittään.

Tiitu ja Eppu 21+2
 
Kiitos onnitteluista Triine :)! Hampaita on kyllä naurattanu siitä asti kun varmistus tuli. Jotenkin tuntuu taas vähän kongreettisemmalta tämä vauvan odotus, vaikka eipä se muutenkaan enää pääse tämän mahan kanssa unohtumaan ;) Jotenkin kaikki on vaan niin uskomatonta...

TiituKoo Onnea sinisistä uutisista :flower: !

Mukavaa viikonloppua ja aurinkoisia ilmoja kaikille :)!

Adrian ja Kuunotar 27 tasan
 
Triinelle ja Adrianille onnittelut tulevista neitokaisista ja TiituKoolle pojan tuoksuiset onnittelut :flower: =) Mukavaa oli varmasti saada tietää varmistus sukupuolesta =)

Juu Adrian, ei pääse enää unohtumaan että on raskaana! Musta ainakin tuntuu että masu on taas viime päivinä kasvanu hurjasti ja aiheuttaa välillä tosi tukalaa oloa. Masun ympäryskin huitelee jo reilusti yli 100 cm:n :whistle: Että kyllä siinä on kumpua kerrakseen hytkyä kuperkeikoista! ;)

Me käytiin aamupäivällä ulkoilemassa järven jäällä (ollaan maalla isovanhempien luona) ja käytiin paistaan makkaraa. Esikoinen tykkäs tosi paljon, varsinkin kun sai pitkästä aikaa pulkka kyytiä. Kävelymatka ei ollu pitkä, mutta kyllä nyt illalla on tuntunu lonkissa että liukkaalla on kävelty. Ulkoilun jälkeenkin lepäsin vaan muutaman tunnin kun olin ihan poikki.

Mutta nyt poitsun iltapuuhiin ja sitten nauttimaan jätskiä lauantai-illan kunniaks :p

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Änkkäpöö ja Toivoilona 27+3
 
Heipä hei!

Onko teistä kukaan itse pyytänyt päästä kokoarvioon?! Voihan sitä varmaan neuvolassa kysäistä, jos vauvan koko arveluttaa. Esikoinen oli nimittäin 3,5-kiloinen, vaikka syntyi lähes kolme viikkoa etuajassa. Tässä raskaudessa en ole missään vaiheessa saanut kokoarviota, kun ei ole ollut äitipolikäyntejä tai mitään. Viimeks on siis ollut rakenneultra viikolla 18.

Niin ja kun mulla tuo laskettu aikakaan ei ole yksi ja tietty, vaan np-ultran ja rakenneultran mukaan annetut la:t heittävät toisistaan viikon. Neuvolassa laskevat viikot sen myöhemmän la:n mukaan. Toivottavasti raskaus ei mene ainakaan yliajalle, siinä sitten arvotaan, montako viikkoa ollaan menty yli...

Ekassa raskaudessa lääkäri totesi helkkarin kivuliaalla tutkimuksella, että lantio on kohtalaisen ok eli ei mikään älyttömän tilava. Nyt mulla on painoakin tullut enemmän kuin esikoisen aikaan, joten jännittää, kuinka iso vauva on tulossa ja mahtuuko edes tulemaan.

Tällaisia mietteitä tänään... Mä muuten käyn myös Tuiran neuvolassa, kuten joku muukin mainitsi käyvänsä (olikohan LukasMom).

tipu 31+3 tai 32+3
 
Moro,

Tipu: Minähän se olin myös Tuiran neuvolan piirissä.

Neuvolassa kävinkin eilen ja kaikki oli ok. Painoa oli mullekin tullut nyt ennätys määrä, 700g/viikko! Kauhia!! nyt on tullut yht 7,5kg. Eikä tarvis kyllä nousta enää paljoa, lähtöpainoakin oli jo liikaa..plääh.
SF huitelee yhä yläkäyrillä, 33cm, paineet 120/82 (jihuu, normaalit), pissa puhdas, vauvan sykkeet 155. Hän alkoi liikuskella paljon, kun täti koetteli onko hää raivotarjonnassa vai ei. Oli kuitenkin, huh. Sitä se yhden viikon kivuliaat liikkeet oli, että asukas kääntyi piä alaspäin.
Lääkäriä mulle ei tuukaan, kun olen aiemmin synnyttänyt. Sanoi täti kuitenkin, että jos askarruttaa jokin niin tottakai siellä lekurilla saa käydä. Mua askarruttaa nää supistukset, kun eilenkin niitä tuli yli 10 ja kesto oli aina yli minuutin. Ei ne mitään hirmu kipeitä ollut mutta uskaltaako tässä enää paljoa mitään hommata?!?! Ettei lähtis ihan vielä syntymään :O

Käytiin aamulla mun työpaikallakin morjestamassa. Kevät takkia ostelevat työntekijöille niin piti käydä väri ja koko valitseen. Uimalippuja otin myös niin saadaan vielä muutaman kerran uida ennen synnärille lähtöä. Työkaverit ihmettelivät, että on se Luka kasvanut. Jotain kuvia oon näytellyt joskus ajat sitten. Kyllähän se poika kasvaa :)
Mummolaan mentiin sitten lounaalle. Voi että, oli se mummolan kissanpentu kasvanut myös hurjasti. Se alkaa olla yli kolmeviikkoinen. Kerrassaan suloinen tapaus, kuulemma alkaa karkailemaan siitä pesästä (=pahvilaatikosta).

Metsolasta ostin NewBorn kestovaipan ihanalla raitafrotee-kankaalla. Ajattelin ainakin osakestoilla, tulee tuota roskaa muutenkin ihan liikaa! Ja pyykkiä joutuu kuitenkin pesemään.

Onnittelut niille, jotka saivat tietää sukupuolen :flower:
Ja Tervetuloa uudet kirjoittelemaan!

T: Mamma rv 34+0
 
Taasen kotiuduttu mummilan reissulta. On se vaan välistä rankkaa tuo kotona vierailu, vaikka sinällänsä siellä onkin aina mukava käydä. Sitä vaan väsyneenä ja hormonien vaikutuksesta alkaa toisinaan pienetkin asiat tuntua elämää suuremmilta ja pistää mielen koville. No, mutta nyt kotiin tultua syötiin ja käytiin tekemässä tunnin pyörälenkki ja alko mielikin jo paranemaan =) Ihanaa oli kyllä pyöräillä tuossa ihanassa säässä ja kun tuolla mummo-mallisella pyörällä ei mahakaan ollu vielä tiellä, vaikka se jo aika kokonen onkin! Lenkin jälkeen kyllä tuumasin miehelle, että kyllä sitä kohta voitais poitsun istuin siirtää hänen pyörään, että alkaa tässä oman kropan kyyditsemisessäki olla jo hommaa :D

Pyykkiä on pyörimässä jo toinen koneellinen, että paluu arkeen alko heti kerta heitolla. Ja kun ruoka meni aika myöhäseen matkalla tapahtuneen kyläilyn takia, sai poikakin kivan kitinä-marina-uhma-kohtauksen. Onneksi ruoka saa pienenkin mielen paremmalle tolalle =)

Tympeetä kun neuvolaa joutuu odottamaan ens kuun alkuun, lääkärikinhän se sillon taisi olla. Vaikka eipä tässä toisaalta ole mitään hätää eikä epäilystä etteikö pikkusella olis kaikki hyvin, sen verta ahkeraan tuolla masussa möyritään. Perätilassa tai poikittain taitaa kuitenkin vielä suurimman osan ajasta kölliä, kun potkuja ei juurikaan ylös satele. Toivottavasti kääntyminen tässä vielä tapahtuisi!

LukasMom on muuten ihana se raita vaippa! Mulla on samanlainen, mutta isompaa kokoa, joten sen käyttöä joutuu vähän aikaa odottamaan. Vaikka saattahan se olla, että tässä välillä innostus ostelemaan jos jonkinmoista vaippaa ;) Nytkin tässä olen koneella istuskellu ja katellu mitä pieniä vaippoja sitä ostaisi. Meillä kun kaikki on sellasta M-L kokoa, kun esikoinen oli sen 7kk kun kestoja alettiin käyttämään ja isokokoinen ikäisekseen. Mutta en pistä vastaankaan että saan taas vaippoja naputella :D

Jaahas, mutta alkaa vatsa päästellä sellasia ääniä, että täytynee käydä haukkaamassa jotain. Sitten voisikin mennä kerrankin ajoissa nukkumaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja nautitaan auringosta! (sikäli mikäli ennustukset toteutuu) =)

Änkkäpöö ja Toivoilona 27+6
 

Yhteistyössä