Oululaisia kesävauvan odottajia?

Ei oo onneks tänne ilmaantunu noi mahakivut. Kyllä ne vaan varmasti tässä tilassa säikäyttää aikalailla! Onneks Adrian kaikki oli teidän pikkusella hyvin =) Toivottavasti kyse olis ollu vaan tosiaan jostain mahataudista.

Mulla olis rakenneultra ens viikon perjantaina. Tuntuu että päivät suorastaan matelee kun sitä niin oottaa. Mutta muuten tää aika kyllä menee tosi nopeesti kun kohta on jo raskauden puoliväli! Liikkeitä ei oo taas moneen päivään tuntunu ollenkaan joten kiva kyllä päästä kurkkaan massuun. Toivottavasti vaan kaikki olis ok.

Mulla on tää kirjottelu viime päivinä ihan jääny kun on ollu muuton järkkäämisiä ja pyykkikoneen ettimistä. Muutto olis nyt sitten parin viikon päästä. Saatiin Sivakalta ihan kiva ja hyvän kokonen kolmio. Ja se konekin onneksi löydettiin :)

Mutta nyt pitää lähtee laittaan lakanat sänkyyn että pääsee nukkuun |O

Änkkäpöö ja Toivoilona 17+0
 
Tervetuloa hemunen!

Onnea uudesta kämpästä Änkkäpöö! Hyvitti lukea teidän "kadonneesta " pyykkikoneesta :) Hyvä että sekin löytyi ;)
Päästäispä mekin jo muuttamaan! Olis kiva hankkia jo vauva tavaroita ja laittaa kotia...
Selvittelin työnantajan kanssa ensi kesänlomia ja lupasivat minun niitä pitää jo nyt talvella mikäli haluan. Ajattelinkin jossain vaiheessa viikonloman pitää, kun tuota talvilomaa ei ole vielä kertynyt, ja viime kesänäkin lomaa oli kokonaiset 2 päivää! Lomaa siis odotellessa ;)!
Mahakivutkin hellittivät, eivät kai sitten olleet mitään vakavaa.Täytyy vaan yrittää uskoa, vaikka juuri tänään se om vaikeaa... nimittäin nyt piti olla meidän esikoisen LA .. Tämä masussa köllöttelevä vaavi kyllä pelastaa tämänkin päivän!

Tsemppi perjantain ultraan Änkkäpöö!

Adrian ja Kuuno 17+4
 
:hug: teidän esikoisen puolesta Adrian. Ei kumma jos mahakivut säikäyttää. Toivottavasti et joudu enää niitten säikyttelemäks. Mukava kyllä jos saat vähän pitää lomaa nyt talvellaki.

Juu, on kyllä ihanaa saada lisää tilaa ja makkari taas ees vähäks aikaa kokoneen itelle kun poitsu muuttaa omaan huoneeseen ;) Vaikka kyllähän se varmasti joka yö tulee keskeen niinku tähänki asti, mutta kuitenki.

Toivottavasti mies tulis pian kotiin, kun ajateltiin kaverin kans lähtee vähän shoppaileen. Jos vaikka jotain kivaa löytäis itelle ja lapsosille. Täällä on vaan vähän huono tuo äitiysvaate valikoima, mutta jos sitä ees jonkun paidan löytäis kun kaikki tuntuu jäävän lyhkäseks.

Ja tervetuloa hemunen! Nyt vaan ahkerasti kirjottelemaan, että saadaan tämä pino vähän aktiivisemmaks =)

Änkkäpöö ja Toivoilona 17+6
 
:wave: pitkästä aikaa moi! tänään kävin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin :heart: hirveä paniikki ollut päällä, mutta onneksi turhaan!
seuraavaan ultraan onkin pitkä aika vasta 15.4.
Minäkin jo kovasti odottelen milloin liikkeitä alkaa tuntumaan. tokasta niitä alkoi näillä viikoilla pikkuhiljaa tuntumaan.
Onnea teille uudesta asunnosta! meillä on nyt vähäksi aikaa tilaa, kun viime kesänä on tehty laajennusta, saa nähdä kuin tässä sikiää joutuu pappa tekeen kolmannen kerroksen :LOL:

Triine 12+3
 
Onnittelut ultrakuulumisista Triine! Tosta ennen ultraa jännityksestä ei vissiin ikinä pääse eroon ?
Mekin kävimme Oyssissa rakenneultrassa viime viikolla kun alkuperäinen aikamme kontinkankaalle peruttiin sairastumisten vuoksi. Kaikki tuntui olevan hyvin :heart: Mukaan saatiin kaikennäköisiä käppyröitä lyhenteitä lukemineen...Suurin osa meni yli hilseen, mutta toivotaan että neuvolan täti suomentelee ne sitten seuraavalla käynnillä :) Sukupuolikin vaihtui pojasta tyttöön tällä kertaa, mutta eittämättä kumpijompi sieltä putkahtaa ;) Jännitys säilyy edelleen!
Käykö kukaan muuten keskustan neuvolassa?

Masupotkuja edelleen odotteleva
Adrian ja Kuuno(tar) ;) 18+3
 
Kylläpäs oli tämä pino pudonnut alas! Löyty kuitenki vielä =)

Meillä on muutto jo onnellisesti takanapäin ja tavaratki alkaa olla siellä missä pitääkin. Ultra oli meilläkin jo melkein kaks viikkoo sitten ja kaikki oli kunnossa. Sukupuoltakin kyseltiin, mutta sitä ei pikkunen suostunu näyttämään, oli niin ihme kippuralla siellä. Liikkeitä tuntuu nyt jo päivittäin ja useesti päivän mittaan. Ihanaa kun ei enää tartte vähän väliä murehtia että onkohan siellä kaikki hyvin!

Toivottavasti teillä muillakin on kaikki hyvin =) Ja nyt pitäisi kyllä koittaa saada tämä pino vähän aktiivisemmaksi! Minusta ainaki olis mukavaa "rupatella" lähellä asuvienkin kans :D

Nyt kuitenki ruoka hommat kutsuu.

Änkkäpöö ja Toivoilona 20+5
 
Liitynpäs minäkin mukaan aikani sivusta seurailtua, la elokuun lopussa, varmaankin mukaan mahtuu. ;)

Masuvauva on toinen, esikoinen ( tyttö ) viikon päästä 4v. Eka ultra käytynä ja rakenneultra on kolmen viikon päästä. Todennäköisesti kolmaskin ultra vielä tulossa... Potkut tuntunu nyt kolmisen viikkoa ja aika napakoita iskuja saa jo välillä sisuskaluihin. =)

Tiituli ja salamatkustaja 16+6
 
Täällä kans yks oululainen odottaja. Viikkoja nyt kasassa 28+0. Vaavin laskettu aika ois 9.6. Ja esikoinen tuloillaan. Siksipä tämä onkin niin jännää :)

Raskaus on sujunut tähän asti oikein hyvin. Aika oireettomana olen mennyt alusta asti, mitä nyt maha kasvaa ja vaavin potkut tuntuu :)

Missäs neuvoloissa te käytte? Mä asioin Myllyojalla. Entä kauan meni että saitte Kelalta päätöksen äitiyspakkauksesta ja rahasta? Mulla on paprut olleet siellä n. kuukauden mutta mitään ei ole kuulunut :/

t. Heltsu78 ja vaavi 28+0
 
Täällä ois kans yks oululainen odottaja, viikkoja nyt 20+4 ja la 1.8.
Triine onkin tuttu tuolta elomammoista :wave:
rakenneultra ois 1.4, sitä kovasti oottelen....
Nii ja toinen lapsi on siis tulossa.
t.Piua ja tipu
 
Tännehän olikin ilmaantunut uusia tällä välin kun en oo viikon päiviin ehtiny/päässy koneelle :D Tervetuloa vaan TiituKoo, Heltsu ja Piua! Ja kuten ketjun lyhyydestä voitte päätellä, mukaan rupattelemaan kyllä mahtuu =)

Me on asuttu nyt kuukauden päivät Kaakkurissa ja reilun viikon päästä olis eka neuvola käynti täällä. Puhelimessa täti vaikutti mukavalta, mutta saas sitten nähdä mitä on todellisuudessa.

Mutta nyt ei jouda enempiä lätisemään, kun pitää lähtä ajelemaan mun kotiin kun esikoinen on siellä ollut pari yötä hoidossa. Saatiin miehen kans viettää pitkästä aikaa vähän laatuaikaa kaksistaan ;)

Änkkäpöö ja kovasti masussa myllertävä Toivoilona 23+0
 
Meillä oli kans muutto tossa kuun vaihteessa, Taskilassa nyt asustellaan. mäki kävin tutustumassa uuteen neuvolaan viikko sitte, oikein mukavia ihmisiä siellä oli ja oli tytöllekki siks aikaa puhaa,kun oli leluja.

Liikeitä oon tuntenu ehkä reilun kuukauden ja mieski pääsi yhen muksahduksen todistamaan =)

Käyttekö töissä vai ootteko kotona? Mä oon tytön kans kotona ollu kokoajan keväästä 2006 lähtien...

Mut nyt iltapuuhiin...

Piua ja tipu 20+5
 
Me asustellaan Jäälissä ja täällä on ihan mukavan tuntonen neuvola-täti. Kotosalla olen olosuhteiden pakosta ( kukapa minua tässä tilassa töihin ottaa muutamaksi kuukaudeksi )... On vasta muutettu tänne toiselta paikkakunnalta ja muuton yhteydessä tämä salamatkustajakin sitten ilmoitti tulostaan. =) Nyt sitten tyttären kans kotona, en tosin valita, on ihana olla kotona ja touhuta kaikkea kivaa yhdessä.

Tiitu ja salamatkustaja 17+2
 
Tervetuloa mukaan minunkin puolestani!
Lomaa on vietelty, joten tietokoneen ääressä ei ole tullu istuskeltua. Tai eihän mulla kotona oo etes tieskaa, vaan työnantajan kustannuksella käyn täällä salaa :)
Supistelut loppuivat onneksi. Varuiksi kävin pissa-testeissä, mutta ne oli ok. Muuta selitystä en löytäny kuin kahvin, jonka juomisen olen lopettanut. Maha on kasvanut kamalasti ja nyt on välillä alkanut pöyrryttämään. se lienee kuitenkin normaalia tässä vaiheessa kun maha kasvaa kohisten?
Me ollaan käyty keskusta neuvolassa. Mukavia tätejä sielläkin on ollut.

Mukavaa pääsiäistä kaikille :flower: !

Adrian ja Kuuno 22+6
 
:wave: terve vaan!

yks päivä yritin tätä pinoa ettiä eikä löytyny.
Uusia mukana, kivaa! vaikken kovin ahkera itekkään tässä ole :(

Liikkeitä on tuntunut jo jonkin aikaa ja nyt tuntee jo päivittäin. rakenteeseen vielä tosi pitkä aika!

Meillä tätä ylimääräistä säpinää riittää, kun otimme koiran pennun. nyt on 10 vko. saa olla nopea, et ehtii pissat ja kakat siivota ennenku toi 11kk ne hoksaa :whistle: papereita ei voi lattialla pitää ku tyttö syö ne heti! jospa tää tästä pikkuhiljaa.. iteppä tätä oon vinkunu :LOL:

Joo siis siivoileen taas ja patistaan isompaa tyttöä hampaiden pesulle.

Triine 17+4, vissiin??
 
Tervehdys!

Kotona olen minäkin tuon poitsun kans. Samalla koitan vähän saada opintoja eteenpäin, mutta aika tuskasen hidasta puuhaa se on. Onneks ne kuitenki on sil viisiin ihan hyvällä mallilla, että kunhan yhden isomman työn saan tässä keväällä valmiiks, niin sitten oliskin enää gradu väsättävänä.

Teillähän Triine kuulostaa ihan touhukkailta nuo päivät uuden tulokkaan kans =) Toivottavasti pikkunen oppis pian sisäsiistiks niin ei tartte miettiä millon toinen pikkunen ehtii jotain maistelemaan :D

Mukava kuulla Adrian että supistelut loppu. Ja toivottavasti tosiaan johtuvat vaan kahvista ja pysysivät nyt siis pois siihen asti kunnes niitten on tarkotus ilmaantua!

Täällä kans on maha kasvanu hurjasti ja sen mukana on tullu selkäkivut. Välillä on onneks parempia päiviä, mutta toisinaan tuntuu ettei seisoo kärsi. Sänkykin pitäisi laittaa vaihtoon, mutta kun ei tuo talous anna siihen vielä periks. No, lämmin jyväpussi ja venyttely onneks auttaa =)

Mutta nyt alkaa vissiin ruoka kutsumaan, joten siirryn syömä puuhiin :D

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Änkkäpöö ja Toivoilona 23+1
 
Pääsiäinen ja tytön 4v. synttärit vietetty. Napakoita potkuja satelee alavatsaan ja välillä oikein itsekin säpsähdän niitä...

Tänään käytiin tutustumassa perhekerho-toimintaan, oikein mukavalta tuntui. Tyttö ollut aina aikaisemmin päiväkodissa, joten ei ole ollut tarvetta/aikaa käydä sellaisessa. :) Illalla taas verkkoluento edessä... Tulipa sekalainen sepostus. =)

Tiitu ja salamatkustaja 18+0
 
Tervehdys!

Minä kans oon parina päivänä tässä ihan naureskellu miten maha hytkyy kun tirpiäinen siellä möyryää oikein kunnolla. Kovin tuntuu vielä alhaalla potkut, että taitaa köllötellä perätilassa. Jokunen muksautus on kyllä tullu ylöskin, joten pyörimistä siis tapahtuu!

Mulla on nyt pari päivää ollu häpyluu tosi kipeenä, ihan hellänä. Sängyssä kääntyminen on tuskasta, samoin ihan vaan kävely tuottaa välillä vaikeuksia, saati sitten seisaallaan housujen laittaminen. Toivottavasti helpottais pian. Esikoisen liitoskivut tuntu enemmän lonkissa, eikä ollu yhtään näin pirullisen tuntusta.

Mutta nyt pitänee lähtee touhuamaan tuon poitsun kans.

Toivottavasti Triine neuvolassa kaikki ok =)

Änkkäpöö ja Toivoilona 24+0
 
Morjesta!

Täällä myös liikkeet on alkanut voimistumaan. Isukkikin sai pari mojovaa potkua keskellä yötä :)!
Aamulla ihmettelin kun masusta ei kuulunut mitään. Yleensä myllertäminen on alkanut heti kun istun töissä tähän tietokoneen äärelle, mutta tänään oli hiljaista. Onneksi kaveri sitten vihdoin heräsi ja ilmoitti itsestään, huh! Miten tarkkaan te seurailette liikkeitä? Tai kuinka kauan vaavi voi olla liikuskelematta? Itse en liikkeitä juuri tunne kuin makuuaennossa tai istuessa ja silloin niitä nykyään aina odotteleekin.
Te konkarit jotka olette jo esikoisenne saaneet, kävittekö etukäteen tutustumassa Oyssin synnytyssaliin ja milloin?

Huomista neuvolaa odottelevat

Adrian ja Kuuno 23+5
 
Me käytiin tutustumassa (toisella paikkakunnalla) synnärille ennen esikoisen syntymää. Olihan se ihan kiva, mutta en kokenu saavani siitä kovinkaan paljoa uutta tietoa... Koin sen aika turhaksi, mutta saattoi se johtua esittelyn pitäjästäkin. :|
Liikkeitä en liiemmin vielä tarkkaile, vaikka ne jo aika hyvin tuntuvatkin, loppuajasta sitten. Esikoisen kakun ym. leipomispäivänä huomasin yhtäkkiä illalla etten muista yhtään potkua tunteneeni, mutta heti kun kerkesin istahtamaan, niin potkuja sateli... Tuossa esikoisesta saamassani lapussa näyttää lukevan, että normaalisti liikkeitä on 5-50krt/h ja niistä tuntee n.80%. Laskuohjeessa käsketään makaamaan ja laskemaan liikkeet 30min ajalta. Alle 5kpl tuona aikana tarkoittaa, että sikiö saattaa nukkua ja tunnusteluaikaa on lisättävä 30min. :)

Tiitu ja matkustaja 18+1
 
Me käytiin tutustumassa OYS:ssa ennen esikoisen syntymää. Siinä vaiheessa tosin ei ollu enää ees kahta viikkoo laskettuun aikaan, että vähän myöhäseen jäi :whistle: Syynä oli ihan vaan se, että meillä oli synnytysvalmennus vasta toukokuussa, vaikka la oli sillon jo 3.6, eli sillon vasta saatiin tietää millon voi mennä tutustumaan ja sitten piti vielä löytää päivä että mies ehti töistä mukaan. Onneks kuitenki ehdittiin käydä. Ei siitä reissusta ehkä mitään suurempaa hyötyä ollu, mutta kyllä se synnytyksen henkistä valmentautumista autto nähdä ne paikat ihan livenä, että tiesi minne mennä ja mitä odottaa. Lievitti ehkä vähän synnytyskammookin nähdä, että ei siellä mitään vihreitä kaakeleita ollu :D

Minäkään en vielä suuremmin tarkkaile liikkeitä. Yleensä niitä aina tuntuu kun istahdan tai makaan ilman mitään säännöllistä aikataulua. Välillä on hiljasempia ja välillä vilkaaampia päiviä. Mutta ehkä tässä vaiheessa jos ei päivään tai reiluun kuulu mitään, niin käväsisin neuvolassa kuuntelemassa äänet. Toivottavasti sellasta tilannetta ei kuitenkaan tulis. Kellekään muullekaan!

Änkkäpöö ja Toivoilona 24+0
 
Oysiin käytiin tutustumassa ihan loppumetreillä ja ainoastaan varmistamassa mihin pitää/osaa mennä :D toisella kertaa ei käyty. en ole käyny valmennuksissakaan ikinä. hyvin ovat syntyneet ilman niitäkin.

Liikkeitä en vielä tarkkaan seuraile. eka oli tosi rauhallinen tapaus ja toinen oli huimasti vauhdikkaampi tapaus, saas nähdä millainen möyrijä tämä on? neuvolassa on edellisillä kerroilla annettu ohjeita et kymmenkunta potkua puolessa tunnissa ja jos ei tule nii odotellaan lisää :D eli ei kovin tarkkaa suuntaa..

neuvolassa oli harjoittelija ja se ei saanu sydänääniä kuuluviin, vaikka vaavi potkiskeli kovasti! sit näytin mistä liikkeet tuntuu ja millin siirsi doppleria, nii heti kuului hyvin. tarkkana sen koneen kans saa olla!
kaikki oli ok :heart: palkitsin itteni heti geishasuklaalevyllä, kun paino oli vielä alle 60kg :D tästä se lähtee järetön painon nousu, edellisissä alkanut puolen välin jälkeen tuleen 1-2kg/vko.

ja sit iltapalaa ja nukkumaan! öitä mammat
 
Hei! :wave:
Täällä oululainen esikois-odottaja, laskettu aika on heinäkuun 15.
28 vuotta tuli mulla itselläni juuri täyteen, miehen ja kissojen kanssa täällä Etelä-Oulussa asustellaan. =)

Chiara ja Möykky 24+3
 
Tervetuloa joukkoon Chiara! Näytetäänki menevän aika samoilla päivillä, kun lasketuissa ajoissaki on vaan päivä eroo =)

Me käytiin tänään viettämässä mukava päivä miehen ja poitsun kans Ikeassa. Piti käydä ostaan nojatuoli. Ei oo moiselle kapistukselle ollu tilaa ennen kun nyt muuton myötä. Ja kyllä siinä onki ihana lökötellä! Nyt vaan meinaa kaiken kävelyn jälkeen vähän jalkoja väsyttää ja pakottaa, mutta eiköhän ne siitä levolla asetu.

Mutta nyt laittaan poitsua nukkumaan iteki tosiaan lepäämään. Kyllä se vaan on raskasta tuo shoppailu! Mutta ihanaa kun löytää jotain sellasta, minkä nähdessä tulee tunne että "just tuon minä haluan" ja kun se tunne säilyy vielä kotonaki :D

Änkkäpöö ja Toivoilona 24+2
 

Yhteistyössä