OULU, mistäpäin hakea asuntoa lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muuttaja"

Vieras
Entä minnepäin ei kannate muuttaa?

Jos on antaa kaupunginosan nimi ja postinumero niin helpottais etsimistä :)

Ja jos sairaalan lähellä niin se on aina plussaa, yritän hakea sinne töihin :)

Jos Oysista lähtee Parkkisenkankaantietä (muuttuu lopussa Talvikankaantieksi), niin sen varressa/läheisyydessä olevat alueet on mun mielestä rauhallisia. Mut en tiedä, miten tuolla on vuokra-asuntoja.

[QUOTE="oululainen";28726944]Välttele Kaukovainiota, Meri-Toppilaa (ei Toppilansaari), Itä-Tuiraa, Koskelaa, Kaijonharjua. Siinäpä ne pahimmat olikin.[/QUOTE]

Enpä nyt ketään kehottaisi muuttamaan lasten kanssa myöskään Puolivälinkankaan, Rajakylän, Taskilan tai Kaakkurin vuokrataloihin.

Siitä talvikankaasta oon kuullut paljon hyvää, hyvät liikuntamahdollisuudetkin (lenkkipolut yms?)
Pitää tosiaan ottaa selvää vuokra-asunnoista, ei heti varaa ostaa (ja lainaakaan tuskin saa :D ), kun vasta muuttoa alan tekemään ja työ ei varma :)

[QUOTE="muuttaja";28726990]Entä keskusta? Siellä on paljon vuokra-asuntoja, kuinka pitkä matka oysiin? Entä asuuko siellä lapsiperheitä..Lapset 6v ja 13v[/QUOTE]

kato karttaa ja välimatkoja vaikka fonectalta. Sitten katselet sopivia kaupunginosia , mitä näyttäis sopivalta ja kyselet meiltä, millaista aluetta se on.

En muuttais keskustaan lasten kanssa. Mutta kukin tyylillään :D

Talvikangas on kaukana ja ainakin sivakan asunnot on kuulemma levottomia :/ Laanilassa on sivakan asuntoja myös(kerrostaloja) ja ainakin itse tykkäsin asua siellä..siitä pääsi helposti joka suuntaa ja jos pyörällä kuljet töihin oysiin,niin pääset helposti ja eikä matkakaan kauhean pitkä ole kun 4tien vartta pääset suoraan :) Kynsilehdossa on myös asuntoja jotka ovat hyvällä paikalla,rauhallista aluetta sekin,samoin saarela. Oysin lähellä on myös kastelli, oulunsuu,peltola..noista alueista ei ole mitään tietoa.

http://www.oulunsivakka.fi/

[QUOTE="oululainen";28727000]itse kaakkurissa n. 5 v asuneena n. 100 metriä cittarista, voin kertoa että on rauhallinen. Tosin ei ollut vuokratalo, vaan omistus. Siinä tornitalon talonyhtiössä.[/QUOTE]

Vuokratalot onkin asia ihan erikseen. Ainahan nuo omistustalot ovat rauhallisia, esim. omasta rauhattomien alueiden listastasi olen asunut Itä-Tuirassa ja en voi väittää olleen rauhaton talo jossa asuin, koska oli omistusasuntoja täynnä. 2 vuoden aikana ei kertaakaan naapurista kuulunut minkäänlaisia häiriöääniä.

[QUOTE="oululainen";28726944]Välttele Kaukovainiota, Meri-Toppilaa (ei Toppilansaari), Itä-Tuiraa, Koskelaa, Kaijonharjua. Siinäpä ne pahimmat olikin.[/QUOTE]

Muut alueet ymmärrän ja olen samaa mieltä, mutta mitä vikaa Koskelassa? :O

Jääli-Kiiminki-Yli-Ii - suunnalla on hyviä alueita asua, jos omistaa auton. Yli-Iistä ajaa Oulun keskustan laidalle noin 50minuutissa kesällä ja talvella hieman pidempään. Julkisessa liikenteessä menee tuo aika herkästi jo lyhyilläkin siirtymisillä. Kiimingistä sitten kulkee jo julkinen liikenne keskustaan ja Oyssiin. Talojen ja asuntojen hinnat ovat näissä HuOmattavasti pienempiä kuin lähempänä keskustaa.

Jos OYSiin oot menossa töihin, suosittelisin Sairaalanrinteen asuntoja. Vuokraaja on Medikiinteistö. Olen niissä asunut ja rauhallista oli. Vuokrakin on edullisempi kuin yksityisellä ja ne ei kuitenkaan ole kunnan vuokra-asuntoja. Ainakin ennen niissä asu pääasiassa OYSin työntekijöitä sekä lääkiksen opiskelijoita.

Talvikangas, Laanila, Parkkisenkangas, Kastelli, Koskela on kivoja asuinalueita. En tiedä miksi joku oli maininnut, että Koskela on huono alue?? Noista muista voin sanoa, että Laanilassa on ainakin jotain vuokra-asuntoja, lapsiperheitä siellä pääasiassa asuu. Yksityiseltä jos saisit vuokra-asunnon omistusasuntotalossa niin olisi varmasti rauhallista.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28727300:
sairaalan vieressä Sairaalarinteellä on myös asuntoja, riippuu minkä kokosta haette.

Oulun medikiinteistöt tais olla se yhtiö

Kiitos, pitää katsoa.

Itselleni ja kahdelle lapselle, poika 6v ja tyttö 13v. Eli varmaan kolmio, en oo ennen asunut lasten kanssa muutakun omkotitalossa..tyttö tarvii ainain oman huoneen.

Talvikangas, Laanila, Parkkisenkangas, Kastelli, Koskela on kivoja asuinalueita. En tiedä miksi joku oli maininnut, että Koskela on huono alue?? Noista muista voin sanoa, että Laanilassa on ainakin jotain vuokra-asuntoja, lapsiperheitä siellä pääasiassa asuu. Yksityiseltä jos saisit vuokra-asunnon omistusasuntotalossa niin olisi varmasti rauhallista.

Mistä niitä yksityisten vuokra-asuntoja löytää/voi hakea?

Yhteistyössä