Oulu/ Kaakkuri

  • Viestiketjun aloittaja Muuttoa harkitseva
  • Ensimmäinen viesti
Muuttoa harkitseva
Kaakkurissa kuhisee, mutta ei kait koko Kaakkurissa? Eli mikä siellä on sitä levotonta aluetta? Kertokaa asuntoa etsivälle, miltä tieltä ei kannata kotia alkaa ostamaan.... Tarjontaa kuitenkin näyttäisi ko. aluella olevan ihan kivasti.
 
Muuttoa harkitseva
Eli ei kovin oo kovassa "huudossa" ko, paikka. Käsittääkseni Kaakkuria ovat myös Kiviniemi, Metelinkangas ja Metsokangas - ovatko nämäkin alueet yhtä toivottomia tapauksia?
 
Mä olen itse kasvanut lapsuuden ja nuoruuden vanhassa Kaakkurissa ja mun vanhemmat asuu siellä edelleen (ovat asuneet 20 vuotta) ja ollaan koko perhe ja kaikki meidän läheiset todella tyytyväisiä!!! Aivan ihana paikka ja hyvän matkan päässä keskustasta jne. En voi muuta kuin suositella, kun nyt on jo kaikki palvelutkin lähellä. Uudesta Kaakkurista en osaa sanoa mitään.
 
nyt harmaana
ei ole sen kummempaa kuin muuallakaan ei voi yleistää. Tykätään asua asutaan uudella metsokankaalla. Tosin pvkoti paikkaa on turha odottaa, sitä ei saa. Itse jonottanut jo vuoden ja kuljetan hoitoon n. 5 km päähän. lapsi jonossa älyttömästi myös minä.
 
Ex-kaakkurilainen
Kiviniemi on kivaa aluetta, se kuuluu mun mielestä Oulunlahdelle. Joskus käytiin sielläkin päin asuntoa katsomassa. Noista kahdesta muusta ei ole omakohtaisia kokemuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muuttoa harkitseva:
Eli ei kovin oo kovassa "huudossa" ko, paikka. Käsittääkseni Kaakkuria ovat myös Kiviniemi, Metelinkangas ja Metsokangas - ovatko nämäkin alueet yhtä toivottomia tapauksia?
Kiviniemi vaikuttaa ihanalta alueelta. Metelikangas on ilmeisesti sitä omakotialuetta ja vaikuttaa todella rauhalliselta. metsokangas on vielä niin kesken, etten osaa mitään sanoa.
 
niin, se piti vielä sanomani, että kovastihan se on muuttunut. Sillon 20 vuotta sitten kun vanhemmat alko rakentamaan, niin suurin osa nykyistä Kaakkuria oli pelkkää metsää ja suota. Mekin kerättiin meidän tontilta talven hillat pakkaseen... Eikä koko alueella ollut yhtä ainuttakaan kauppaa saati koulua. Pikkuruinen kioski oli vaan toiminnassa...
 
Muuttoa harkitseva
Alkuperäinen kirjoittaja äisky81:
Mä olen itse kasvanut lapsuuden ja nuoruuden vanhassa Kaakkurissa ja mun vanhemmat asuu siellä edelleen (ovat asuneet 20 vuotta) ja ollaan koko perhe ja kaikki meidän läheiset todella tyytyväisiä!!! Aivan ihana paikka ja hyvän matkan päässä keskustasta jne. En voi muuta kuin suositella, kun nyt on jo kaikki palvelutkin lähellä. Uudesta Kaakkurista en osaa sanoa mitään.
Vanhalla puolella on vaan se "vika", että asunnotkin ovat vanhoja. Etsimme uutta tai uuden karheaa kotia.

 
jossu
Alkuperäinen kirjoittaja Ex-kaakkurilainen:
Kiviniemi on kivaa aluetta, se kuuluu mun mielestä Oulunlahdelle. Joskus käytiin sielläkin päin asuntoa katsomassa. Noista kahdesta muusta ei ole omakohtaisia kokemuksia.
Kiviniemi kuuluu kai nykyään siihen Kaakkurinkankaaseen. On siis ikään kuin vanhan kaakkurin puolella. Siellä asuttiin paritalossa vuokralla ja aivan ihanaa aluetta todellakin on! :)

Uusi kaakkuri (esim. citymarketin ympäristö) on varmasti samanlaista aluetta kuin mikä tahansa uusi alue, jossa on paljon kerrostaloja, paljon vuokra-asuntoja.
 
väärä valinta
Olen asunut uudella puolella (cittarin puolella) kaakkuria ja aina vaan meni levottomammaksi alue.. En muuttaisi enää sinne. Muutenkin se uusi puoli ammuttu täyteen taloja ja ihmisiä :/ Ja lisää puskee vaan.
 
Oulutar
Luulen, että nää levottomuudet on nimenomaan siellä kerrostaloalueella, ei omakoti. Mulla on tuttuja omakotitaloalueilla, eikä kukaan ole koskaan valittaneet mistään levottomuuksista.
 
Nelliina
Sittarin lähistöllä asun eikä mitään häiriötä meidän pihapiirissä. Lähistöllä urheilukentät, luistelukentät, leikkipuistot jne... yhden kerran olen kuullut että joltain olis auto varastettu parkkipaikalta, mutta missäpä ei oulussa näin olis käyny, tai muissa suurissa kaupungeissa. Älyttömän rauhallista aluetta tämä, paljon ihania lapsiperheitä ja palvelut lähellä. Täällä puututaan epäkohtiin jos niitä huomataan, asukastoimikunnat ovat aktiivisia jne. Ei tarvi pelätä.
 

Yhteistyössä