oudoksi on kaikki mennyt.. mielikuvituksen tuotosta kaikki olikin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokotin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta syytät vähän turhaan ovistestejä kun "väärinkäytit" niitä ;)

Eli minulla ainakin samat testit näyttävät hyvin selkeästi koska ovulaatio on (eli koska lh taso nousee) ja sen jälkeenhän niitä ei enää käytetä ;) Eli sitten pupuillaan ja jäädään odottamaan kiltisti että ne mensut on sen pari päpivää myöhässä jonka jälkeen tehdään raskaustesti jota ei tulkita haamuista eikä roskishaamuista vaan selkeistä viivoista.

Se mitä ne näyttävät ovulaation jälkeen on ihan oma tarinansa... se mitä ne näyttävät ENNEN ovulaatiota on se mikä merkkaa.. Luultavasti seuraavassa kierrossasi kun alat testailemaan joskus kp 10 tienoolla (joka olisi kyllä kohdallasi hyvinkin aikaista) näkyy se testiviiva taatusti vaaleampana tai olemattomana verrattuna kontrolliin.

nimim. Samanmoista rumbaa tehnyt silloin kun yritys oli muutaman kuukauden ollut päällä. Nyt näin vuoden vauhkoamisen jälkeen alkaa olemaan realismi tai jopa pessimismi sen verran nostanut päätään että ei viitti turhaan hötkyillä :)

mutta jos testit näyttää koko kierron + niin mistä mä tiedän millon mä pupuilen? ennemmin luotan ensi kierrossa tuohon laskemiseen ehkä, kun noihin tikkuihin. jos ne nyttenkin näytti silloin kp 20 plussaa (en tiedä olisiko näyttänyt aiemminkin koska silloin vasta testit sain ja testasin)sen jälkeen pari päivää haaleaa ja taas plussaa..ja noi tikut on ilmeisesti näyttäneet sillon kp 20 plussaa ja silloin juuri tapahtunut tuo ovis kipujenkin perusteella ja sen että tänään tuosta 14 päivää ja menkat alkoi.

jokotin harmitus kun noin kävi, halitus:hug:..ei kun uutta yritystä kohden nenu.. =)

Olen pikkasen samalla aaltopituudella tuon yrittäjä83 kanssa..ei noita ovistikkuja aivan kannata syyttää..siulla on vain PALJON tuota LH:ta elinmistössä melkein aina ja O-testit reagoi niihin noin voimakkaasti ja sinähän testailit vielä koko loppukierron(kp20 alkaen..)jolloin sitä LH on enemmän elinmistössä, kuin mitä esim. alkukierrolla.

Ensi kierrolla kannattaakin olla valppanaa..ala tikuttelu vaikka n. kp15..ja ole tarkkana, jotta tikuttelet aina samaan aikaan(noin)ja vaikka siittä aamupäivä pisusta. Ovis on melko varmasti samoihin aikoihin(kp20)-jos siun kierto on säännöllinen, eikä heittele hyvin montaa päivää?!

Kanntaa tosiaan kuulostella myös omaa kroppaa: limat ja nipailut tulee ennen ovis plussaa ja kovat juilinnat/jomotukset yleensä silloin kun munarakkula puhkiaa..oviksen aikaan on kohdunnapukka ylhäällä, pehmyt ja avoin, limainen..

Kovasti pupustelu intoa&tikutteluun plussaa!!!:heart:

http://www.raskauskeiju.fi/tiedostot/OVULAATIOTESTI_liuska_ohjeet.pdf :wave:

..tuolta kurkkasin, jotta kp15 voisit aloitella sen tikkujen dippailun ja HUOM!! Älä jatka enää kun kerran saat sen Ovis plussan-silloin testit jemmaan ja VAIN R-testeillä siten n. dpo10 alkaen..
..siullahan tuli R-testiinkin haamun haamusia kun reagoivat tuohon LH-hormoniin nekin!!

Jos miulta kysyt, testailisin sinuna vasta aikaisintaan dpo12..vältyt turhilta haamuilta ja odotukselta, pettymykseltä..

Tämä siis vain miun mielipide :) Ihanaa Pääsiäisen odotusta!!!!:flower:

Hei!!

Hyvä kysymys johon vastaus ei ole aivan yksinkertainen. Suositus että testiä ei tehdä aamuvirtsasta perustuu käytännön kokemuksiin jolla suurin osa ihmisistä saa luotettavan tuloksen. Testin voi tehdä aamuvirtsasta mutta LH-hormonin taso on tyypillisesti korkeammalla kun sen tekee hieman myöhemmin. Kyse ei ole niinkään eroista testeissä vaan ihmisen fysiologiasta.

Tärkeämpää on se että teet testin joka vuorokausi samaan aikaan ja tarkkailet testiviivan voimakkuuden muutosta. Eli aamuvirtsasta viiva on hieman haaleampi, mutta sen voimakkuus kyllä muuttuu ovulaatiota edeltävänä hetkenä. Toisaalta niille henkilöille joille erittäin herkät liuskat antavat aina haalean testiviivan voi aamulla testaamista suositella kokeiltavaksi.

Tällöin on vielä tärkeämpää että testi toistetaan samaan kellonaikaan eri päivinä. Kannattaa aina suhtautua hieman varauksella sellaiseen markkinointiin missä lukee "Testin voi tehdä aamuvirtsasta". Toiset kauppiaat käyttävät tätä markkinointikikkana vaikka kyseessä olisi saman tehtaan tuote kuin se missä kehotetaan testi tekemään vasta päivä-/iltapäivävirtsasta.Kaikki testit on mahdollista tehdä aamuvirtsasta mutta testin luotettavuus saattaa madaltua.

Ystävällisin terveisin, Jari Seppälä, kotitesti.fimyynti@kotitesti.fipuh 0400 855000

..laittelin vielä tuon saamani s-postin Kotitestiltä..kyselin, voiko O-testin dippailla mihin tahansa vuorokauden aikaan otettuun virtsaan!?

Alkuperäinen kirjoittaja jokotin:
mutta jos testit näyttää koko kierron + niin mistä mä tiedän millon mä pupuilen? ennemmin luotan ensi kierrossa tuohon laskemiseen ehkä, kun noihin tikkuihin. jos ne nyttenkin näytti silloin kp 20 plussaa (en tiedä olisiko näyttänyt aiemminkin koska silloin vasta testit sain ja testasin)sen jälkeen pari päivää haaleaa ja taas plussaa..ja noi tikut on ilmeisesti näyttäneet sillon kp 20 plussaa ja silloin juuri tapahtunut tuo ovis kipujenkin perusteella ja sen että tänään tuosta 14 päivää ja menkat alkoi.

No minusta kun kattoo tota testiriviä, niin ovisplussa on tullut selkeesti kp 20. Siinähän on kaikista tummin viiva! Eli vertaat siihen. Kun saat vahvemman kuin kontrolli tai yhtä vahvan, niin seo n se plussa sitten. Nuo muuthan ovat paljon haaleampi, joten sulla on selkeä vertialukohta.

Hyviä nuo ovistestit on, kuhan oikeen käyttää. Ja tosiaan itelläki oli ekassa tikuttelussa just tuo ongelma, että kun sattu reissu tulemaan niin en muistanut siellä paria kertaa tikuttaa..jolloin ovis itellä oli sattunu tulemaan. Eikä tästäkään ollut haittaa, luulinpahan että päivää myöhemmin alkaa vain kierto. Mutta minusta tuossa on tosi selkeesti esillä, millon sulla on se ovisplussa ollut..aina tavallaan se paras viiva sieltä. Ja sen jälkeen ei tarvi testata tosiaan enää, vaan sitten kun menkkapäivä ois tai myöhässä, niin sit r-testiä =) Muutenki jos jatkuvasti testailee, niin tuleehan siinä jossain vaiheessa jo hulluksi viivojen kanssa.

Ite oon ainaki tehny niin, että käytin tikut ja sitten laskeskelin että milloin suurinpiirtein olis. Sehän toimii suurinpiirtein, vaikka kierto vähän vaihteliski. Niin eihän siinä mikään ohi tavallaan mene. Muistaa vaan, että tikut näyttää aina sen päivän pari etukäteen sen oviksen. Tsemppiä uuteen kiertoon! Ja en tosiaan suosittele ovistestien käyttöä raskaustestinä, kun se tuntuu harvemmin onnistuvan.

mä vain en edelleenkään usko että se ovis olis tullut sen jälkeen kun tuon vahvan viivan sain!! mulla oli sillon niin kipeä maha kp20 ja kp21 rinnat tuli kipeiksi. ja limaa lorotti..ja tuosta tähän päivään tosiaan se 14vrk ja nyt kun tarkemmin laskin niin tuo 14vrk on ollut tammikuusta asti oviksesta menkkoihin. olen siis ovis oireiden perusteella merkannut kalenteriin ovisksia..
no oli miten oli niin nyt sitten 17.4 laskelmien mukaan ovis. yritän sitä tikutella ja katsoo miten käy..

Itse olen tikutellut neljä kiertoa tuossa vuodenvaihteen tienoolla ja kaikissa kierroissa tuli plussa 16-17 päivänä eli ovis aika tasan tarkkaan aina 18. päivä... Vaan ihan yhtä pölönä aloin tässäkin kierrossa taas haaveissani tikuttamaan 12. päivän paikkeilla (ihan niinku se olis siirtyny :) Mut kun toivossa on vaan niin kiva elää)

Mulla jää ovulaation ja menkkojen väliin aina vaan säälittävä 7-9 päivää joten ei mahiksia... :(

No mutta eihän se ihan joka kerta välttämättä ole 14 vrk oviksesta menkkoihin, usein on muttei aina. Mulla esim. on ilmeisesti 13 vrk, tosin se hakee vielä varmaan paikkaansa kun on kolmsa kierto pillereiden jälkee menossa. Mulla just tulee oviksen jälkeen vasta kivut jos tulee, mikä oli minustakin vähän hassua mutta käy järkeen kaiken muun perusteella (tikut ja laskut).

Yrittäjä, oot varmaan hakenut tuohon lääkäriltä jonkun apuvalmisteen? Kun tuota aikaahan voi pidentää, tuohan on liian lyhyt käsittääkseni jo vaikka tärppi käviskin..

juu luget sain ja niitä taisin kaksi tai kolme kiertoa käyttää kunnes totesin että sivuvaikutukset ovat melkoiset eikä juttujen mukaan niillä ole kovinkaan moni vastaavasta ongelmasta kärsivä apua saanut. Ennemminkin pitäisi saada ovulaatiota aikaistettua ja kuulemma se taas lisää päiviä ovulaation jälkeen... (vaikka keltarauhashormonistahan niitten dpo päivien pitäis olla riippuvaisia mut silti)

Taustalla on myös kilpirauhasen vajaatoimintaa ja kaikenmoista muuta pientä kivaa, niin päädyimme stressittömästi odottamaan että tämä vuosi nyt tuli täyteen ja aika on vihdoin varattu ihan oikeisiin tutkimuksiin. Kattellaan mitä tää rumba tuo tullessaan... Pakkomielle äkkinäiseen paksuuntumiseen on vihdoin kadonnut eikä juuri ole kiinnostusta enää tapahtuuko se tästä kierrosta vai vuoden päästä...

En todellakaan uskonut vielä puolivuotta sitten että voisin päästä näin seesteiseen mielentilaan asian kanssa, mutta näköjään se on mahdollista.

Kyllä kai siinä on sekin taustalla, että jos on kilppariongelmia, niin ehkä sitä eri tavalla hyväksyy että menee aikaa ja että tarvii apua varsinkin sen asian kanssa. Nuohan on monesti, että arvot pitäis olla kunnossa ennen kuin onnistuu.

Itelläkin joskus tulee fiilis, että kai sitä pärjäis ilman lapsiakin. Se on varmaan se äärimmäisen tympääntynyt hetki, kun on menkat päällä ja jossakin näkee kurittomia lapsia. NIin sitten siinä lohduttautuu, että no eipä tarvi mun noissa kuralätäköissä kenkiäni kastella lasten perässä parkkiksella juoksennellessa B)

Toivottavasti kaikilla tärppäis, kyllä sitä kun katselee näitä lähipiirin ylläriplussia, niin tulee pakostakin mieleen etteivät ehkä tiedäkään kuinka onnenkantamoinen on ollut =)

Minäkin olen aina vähän vähätellyt näitä ongelmia ennen kun alkoi oma yritys. Meillä kun suvussa on kaikki lapset tulleet lähes ensitilauksesta ja ilman ongelmia. Sisaruksillanikin on enempi ongelmaa ehkäisyn kanssa kuin lapsien saamisessa :laugh:

Enpä nyt laittaisi noiden kilpirauhasongelmien tai muidenkaan brobleemien piikkiin mitään ihmeempiä. Kuulin vasta ehkä kk sitten että se voi vaikuttaa raskautumiseen jotenkin :D Kuitenkin vaivasta kärsitty ja lääkkeitä syöty jo 10 vuotta. Suvussa naisilla meillä todella yleinen eikä ole näillä muilla ainakaan paljoa lapsiensaamistahtia haitannut.

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan mitä lääkärissä sanotaan ja josko joku syy tälle tahkoamisen tehottomuudelle löytyy. Ovuloin kuitenkin todistetusti (ultrattu) ja jopa hyvin säännöllisesti. Mutta vähän väärään aikaan vaan :laugh:

Yhteistyössä