oudoksi on kaikki mennyt.. mielikuvituksen tuotosta kaikki olikin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokotin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep, niin mie nimittäin luulin, että ensimmäistä:whistle: ..vaan miekin sitä kolmatta ;) ..ja IHAN yhtä kuumeisena kuin sinähin:D ..

En miekään ekalta -87 ja tokaltakaan -04 osannut NÄIN kuumeilla, nyt sitten tuo aikarauta kiitää niin nopsaan, että hätä tässä ihan tuleepi jo.. :o

tein vielä tänään yhden testin..saman moinen haamu siihen tuli ehkä hivenen tummempi. mulla menee hermot koko hommaan ja päätin että nyt riittää tää testailu!! :laugh: niin vissiin :laugh:
päätin että en ole edes raskaana en varmana ole..kuvittelen kaiken!!

tässä tämän aamun testi nyt illalla kuvattuna

http://www.aijaa.com/v.php?i=5969623.jpg

ja tässä aamulla 5min testin teosta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5969629.jpg

kyl siinä jotakin on mutta sit tiedä en mitä! mieskin ne selvästi näkee mutta ei hänkään osaa sanoo onko siinä väriä. näkyy hämärässäkin ehkä paremminkin vähän hämärässä kun täydessä auringon valossa.
pitäs olla joku kunnon kamera millä sais kunnolla kuvattua noita tikkuja.
mieskin jo huomautti asiasta " kuin sä viitit noita kusisia tikkuja jatkuvasti kuvailla ja tutkia" :laugh:

ihanat jokotin ja mur-mur :heart: mä kuumeilen kans ihan höpönä kolmatta vauvaa :xmas: oikeesti, aiemmin en oo ollu ihan yhtä pösilö kun nyt :laugh: mun tekee ihan hirmusti mieli ostaa noita ovistikkuja mut pelkään et iskee ressi ja siks tyydytään vain kiehnaamaan miehen kanssa lakanoiden välissä joka päivä, tänäänkin kamala minä houkuttelin sen ruokatunnilla kotiin, laitettiin lapset kattoon muumeja olkkariin ja käytiin vähän makkarissa :D ja nyt on kuitenkin vasta kp10!! B)

joo digin ostan ensiviikolla jos ei ne menkat ala! nyt loppu tämä testailu!!! toisaalta mietin kun laskin tänään että nythän on vasta vissiin dpo 9 tai 10 ? 16.3 oli ovis..vielä siis on oliian aikaista edes testailla.. nyt siis kp30/32 jos oikeen oon edes tuota osannu laseka ja jos ne menkat ajallaan tulee.

neppi:
joo ei mulla ekasta tai tokasta lapsesta tällaista ollut. mikä lie tässä kolmosen yrittämisessä niin jännää :laugh: ihan hysteerisenä vatvoo jatkuvasti kaikkea.

jokotin siulla on dpo 8 ja silloin ei to-del-la-kaan yleensä näy vielä raskaus testeissä ;)..tätähän mie siulle sanoinhin jo aiemmin ;)..aikaisintaan tuossa dpo10 voisi himmeä haamunen(silmin nähtävä )näkyä sitten..mutta yleensä tuossa dpo 12 jo monella..

:laugh: ai se on vasta dpo8 :) voi elämä näiden mun laskelmieni kanssa :laugh:
äsken saunassa miehelle sanoin jotta katos kun tissit on kasvanu ja misekin totesi niiden olevan turvonneet..tokaisi perään että sä saat mutkin uskoman noihin sun juttuihis :laugh: ei ole silläkään helppoa! luulotautiseks senkin tässä teen omien luulojeni kanssa!

miten ihmeessä mä saan kokoajan dpo 9 tai 10 kun laseken. miten se siis lasketaan. sitä 16 päivää ei lasketa?

16dpo 0
17dpo1
18dpo 2
19dpo 3
20dpo 4
21dop 5
22.dpo 6
23dpo 7
24dpo 8
25dpo 9
26dpo 10

noin mä sen oon laskenut

Tuossapa olisi.. =)

Ovis+ päivä= -1..tämä siis on miinus 1
seuraava päivä=0
..ja sitten kolmas päivä 1..ja siitä etiäpäin..

ovistestiplussapäivä = dpo-1 seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne. =)

Alussa kirjoittelit, jotta ovis+ kp20..ja silloin eilen/24.3 oli kp28..eli nyt 25.3 olisi kp29?!..eikös ;)..tuolle välille jää 10vrk ja tuon laskukaavan mukaan-->

kp20=-1
kp21=0
kp22=1..ja siittä eteenpäin.. =)

hah siis mä oon sit laskenu tuon aina ihan totaalisen väärin! mä oon aina luullu että se 1 päivä on vain 0 ja sit siitä lähdetään lasekemaan. en koskaan ole tiennyt että siinä miinustellaankin päiviä :o

eli viimeksi oli menkat 25.2. sitä ennen aina tullut ajallaan ja alkanut 25. päivä. kierto siis 32 päivää!
oviksen tikutin kp 20 eli 16.3

28.3 on kp 32

jos laskin nyt oikein nuo!

dpo= day past ovulation= päivät ovulaation jälkeen..

Miekin vaan kirjoittelen ja toimin sen mukaan, mitä viisaammat kirjoittelee ja kertoopi!! :D

..näin se vaan kuulemma oikiaoppisesti menee ;) ..

Kurkkaappa tuolta..

http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancytest/chart_hpt_dpo.php?dpo=10

Very Faint Positive 157 tests 27.3% ..heikon haamun saa dpo 10 27.3%
Faint Positive 111 tests 19.3%
Standard Positive 56 tests 9.7%
Strong Positive 14 tests 2.4%
Blood Positive 5 tests 0.9%
Negative 225 tests 39.1% ..mutta negatiivisen testailee enää 39.1%
Evap 7 tests 1.2%

Ei ole nyt muutakaan "kivaa harrastetta" kuin tämä.. :laugh:
..eikä siun kysymykset ole olleskaan outoja :) ..

..mutta totta jos puhutaan-kivahan se on toista jelppiä, en miekään näistä alkuunsa tiennyt ja kovasti kyselin ja ettin tietoa netin ihmeellisestä maailmasta!! =) ..JA..miekin opin joka päivä-melkeinpä, jotain uutta tästä raskautumisesta!!:heart:

Ilmeisesti tuossa dpo:n laskemisessa on muutamakin eri tapaa, koska mäkin olen laskenut niin kuin jokotinkin :D Fertility Friend laskee sen myös niin, että nyt ois dpo 10. Näin olen myös monien muiden nähnyt laskevan, mutta tiedä sitten mikä on se oikea tapa?
Jokatapauksessa dpo 10 on vielä tosi aikanen, monella näkyy vasta dpo 12 haamunen.
Toivotaan, että plussan saisit :heart:

Munki mielestä se lasketaan niinkuin mur-mur sanoi. Ovisplussahan tulee testiin ovista ennen ja ovis on vasta seuraavana päivänä ja days past ovulation tarkottais sitä kuinka monta päivää on oviksen jälkeen. Jos jonain päivänä on ovis, niin eihän se voi olla samalla 1 päivää oviksen jälkeen.

Täälä kans yks hullu kolmatta kuumeileva :D ihan samanlailla kun teillä, en todellakaan oo kahdesta ensimmäisestä ollut tämmönen sekopää :laugh: no, sainpa hiukan mielenrauhaa kun noihin ärsyttäviin ovistesteihin sain selkeän plussan 24.3 joka mulla oli kp 30 (km:sta laskettuna) ja sitten eilen oli niin järkyttäviä kipuja, vihlontoja sun muuta että en epäile ollenkaan etteikö olis ovuloitu :whistle: pupuiltu on toooosi ahkeraan nyt km jälkeen, ja nyt siis kp 29-31 lisäks ;) että jo on piru jos ei tärppää... oiskos mulla sitten nyt dpo1 ilmeisesti.

mä ajattelin sen niin että sillon kun tikutin oviksen niin samana päivänä oli aivan kamalat kivut vatsalla ja limaa tuli ja testi näytti plussaa.. en tiedä sitten olisko testi näyttänyt myös kp 19 jo plussaa kun 3 päivää tuota ovista "tein" kipulin ja limailin.. se kp 20 kipuilu vain oli niin tujua että sillon ajattelin sen palleron irtoavan!!

Siis ite ymmärsin, että Jokotin oot ovistestillä bongannut. Niin se päivä, jollon tulee plussa ovistestiin, ei ole vielä ovispäivä. Jokainen testimerkki on sitten yksilöllinen, että miten se sen ilmoittaa, mutta usein esimerkiksi 24-48h siitä posit. testin tekemisestä tulee ovis. Eli se voi olla jopa 2 vrk ovistestiplussan jälkeen.

Eli tuo ovistesti tässä nyt noita lisämiinuksia aiheuttaa ja muuta sekaannusta? :laugh: Noissa tosiaan on silleen jännästi, että pitää vähän kuin itsensä yrittää asennoida niin että se ovis ei ole vielä kun testi näyttää plussaa..itekki omissa ajatuksissani pari kertaa sekoilin sen kanssa.

Sulla oli siis kp 20 ovisplussa? Sillon se ovis on luultavasti ollut kp 21-22, riippuu taas testistä. Nuo ovisoireet voi tulla miten sattuu, sikshän noita testejä hankitaankin. Mullahan tuli ekassa kierrossa esimerkiksi ovisoireet vasta oviksen jo tapahduttua jo päivä pari ennen :laugh: Jos sulla oli siis ovis vaikka kp 22, niin sitten kp 30 ois dpo 8, mitä mur-mur ehdottelikin. Vaikeahan se on tarkkaan tietää. Tämä nyt ei laske siis tätä päivää mukaan, vaan eilisen mukaan.

Toivottavasti meillä kaikilla on tärpänny, niin ei tartte miettiä enää mitään dpo-hommia :saint:

Yhteistyössä