Ou-nou... mun pitää muuttaa mun kaupassakäymis-systeemiä, mutta miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Opeta mies käymään kaupassa :) pitkällä tähtäimellä se kannattaa.
Mä en tajuu sellaisia miehiä jotka eivät edes listan kanssa osaa mukamas kaupassa käydä. Laiskuutta ja itsekästä olla "opettelematta" se homma.

Minä en päästäisi miestä edes listan kanssa, jos pitäisi isolle laumalle ostaa viikoksi ruokaa. :saint:

Sie tiiät... tai ymmärrät, mitä mie todella tarkoitan sillä, kun sanon ettei mies "osaa" käydä kaupassa, edes sen listan turvin.
Paremmin tuo mies pärjää lasten kanssa kotona kun listankaan kanssa kaupassa - jos tuo neiti vaan osaa ja kehtaa juoda maitonsa tarvittaessa pullosta. Pitänee pitää "treenit" nyt päivällä.

Juu tiiän hyvinkiin, ollaan meinaan kokeiltu pariinkin kertaan. :D Aika raivostuttavaa, kun ainakin mun miehellä on tapana väännellä tyyliin; jaa broiskun suikaleita 750g, otampa pienemmän -ja halvemman pkt:n :| :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Eikös teillä ollut useempikin lapsi? Miten olettte aiemmin toimineet? Esim. silloin kun toisiksi nuorin oli vasta laitokselta kotiutunut.

Hää oli ihan erilainen tyttönen jo syntyessään... Hän piti, (ja saikin pitää kun ei ollut mitään sokeriongelmia, eikä alkavaa kellastumisvaivaa ) syntymästään asti 4h syöntivälejä.

Ja siitä edellisten vauva-aikoina myö asuttiin kauuppojen lähellä kaupungissa.

Ok. No sitten sinuna vastuuttaisin miestä. Tarkka lappu kouraan ja menoksi. Ja jos ja kun tulee vääriä tuooteita tai jotain unohtuu, niin ei kauheaa meteliä asiasta. Toteat vain, että nämä jäi, haetko lähikaupasta.. Kyllä mieskin oppii. Toistoja vaan. ;) Ja eikai se unohdus/ soveltaminen maailmaa kaada. Sitten sovelletaan keittiössäkin. :)

ihme miehiä teillä! Meillä osaa kyllä lukea ja ajatellakin itse! :o Siis osaa laskea, että 7 päivää viikossa ja niin ja niin monta henkilöä syömässä (ehkä 300g ei riitä) Olen ilmeisesti napannut oikean helmen mieheksi. Osaa lukea, laskea ja ajatella. Eihän sitä voi osata kuin naiset!

Alkuperäinen kirjoittaja kaki:
mies ja vauva mukaan!!!!!

Tuota... sit pitäs ottaa muutkin pienet... siis alle kouluikäiset, ja sit ei enää ostoksetkaan sovi kyytiin :whistle: , eikä kyllä itseasiassa yhteen autoon mahdu edes nuo 4 pientä + 2 aikuista.
Mutta jos ajelis peräkanaa, niin saishan sinne ne ostokset sit :D , jos siis tuolla kokoonpanolla sais jotain ostettua (joskus leikitty ajatuksellakin, ja tuntuu aika... miten sen nyt sanois... no suoraansanottuna kamalalle ) :ashamed: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ihme miehiä teillä! Meillä osaa kyllä lukea ja ajatellakin itse! :o Siis osaa laskea, että 7 päivää viikossa ja niin ja niin monta henkilöä syömässä (ehkä 300g ei riitä) Olen ilmeisesti napannut oikean helmen mieheksi. Osaa lukea, laskea ja ajatella. Eihän sitä voi osata kuin naiset!
good for you.

ihmisiä on erilaisia, tiesitkö?

Mun mielestä ois kaikkein kätevintä vaan ruveta käymään 2 kertaa viikossa autolla kaupassa. Eihän tätä tarvitsisi jatkaa kuin muutaman kuukauden, kunnes vauvan syöttöväli kestää tuon ajan tai vauva osaa ottaa osat maidosta pullotsa/mukista tai jotain.

Onhan 80 kilsaa kauppareissusta pitkä matka, mutta itse ajan tuon matkan ja ylikin ihan päivittäin, joten ei se nyt NIIN isolta tunnu, etteikö sitä voisi ajaa muutaman kuukauden ajan kerta viikkoon enempi, kuin ennen.

JKos bensan hinta hirvittää, kannatta laskea, tulisiko sittenkin se jälkimmäinen reissu (jollon ehkä osettaisiin vähän vähemmän) lähikaupassa halvemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
good for you.

Mutta miksi naisen pitää tehdä aina itsestään sellainen, että hän on ainoa joka pitää perheen pystyssä. Mies ei siihen muka pysty! Sitten ihmetellään että ei tosiaankaan pysty, ei anneta edes yrittää. Tämä on tasa- arvoa. Miestä pidetään ihan idioottina! Koska olen ihan 100% varma, että jokainen mies osaa käydä kaupassa listan kanssa ja jopa (miettikää JOPA ) ilman sitä listaa!

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mun mielestä ois kaikkein kätevintä vaan ruveta käymään 2 kertaa viikossa autolla kaupassa. Eihän tätä tarvitsisi jatkaa kuin muutaman kuukauden, kunnes vauvan syöttöväli kestää tuon ajan tai vauva osaa ottaa osat maidosta pullotsa/mukista tai jotain.

Onhan 80 kilsaa kauppareissusta pitkä matka, mutta itse ajan tuon matkan ja ylikin ihan päivittäin, joten ei se nyt NIIN isolta tunnu, etteikö sitä voisi ajaa muutaman kuukauden ajan kerta viikkoon enempi, kuin ennen.

JKos bensan hinta hirvittää, kannatta laskea, tulisiko sittenkin se jälkimmäinen reissu (jollon ehkä osettaisiin vähän vähemmän) lähikaupassa halvemmaksi.

Tuota miekin ajattelin... Että jos alkais käymään siis kahdesti viikossa nyt alkuun, ennenkun vauva vähän kasvaa ja syö muutakin kun maitoa... Tai oppii pullolle kunnolla.
Ei tuo 80km edes-takas niin paha oo... Meilläkin mies ajaa 85km suuntaansa, eli 170km yhteensä päivässä työmatkoja.

Meillä mies osaa jos on PAKKO eli olen sairaana sängynpohjalla, muuten käyn mieluummin itse. Osaanhan minäkin hitsata jotenkin pitävän sauman jos on PAKKO mutta mieluummin en tee. Musta on ihan normaalia että jotkus asiat sujuu (opetellustikin) toisilta vaan helpommin kuin toisilta, ja se siitä.

Aurinkokuntana syöttäisin vauvan juuri ennen lähtöä, ohjeet ja pullo miehelle ja itse autoon (kännykkä äänettömälle tässä välissä), kauppaan ja nautit siitä ajasta, välillä vilkaisu puhelimeen ja kassan kautta kotiin. Jos kaikki on hengissä ja kotona niin reissu meni hyvin, huutoa ei lasketa ;)

Ette sitten ikinä aio lähteä koko perheen voimin minnekään vai aiotteko vaihtaa auton sellaiseen että kaikki mahdutte?
Mun mielestä voisitte lähteä koko perheellä. Miten lapset ikinä tottuu esim kaupassa käymiseen jos niitä ei sinne viedä?
Pinkille: Joo, ihmisiä on erilaisia mutta kyllä aika pahvi saa olla jos ei osaa lukea kauppalistaa tai ajatella omilla aivoillaan mitä ruokaa voisi ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Ette sitten ikinä aio lähteä koko perheen voimin minnekään vai aiotteko vaihtaa auton sellaiseen että kaikki mahdutte?
Mun mielestä voisitte lähteä koko perheellä. Miten lapset ikinä tottuu esim kaupassa käymiseen jos niitä ei sinne viedä?
Pinkille: Joo, ihmisiä on erilaisia mutta kyllä aika pahvi saa olla jos ei osaa lukea kauppalistaa tai ajatella omilla aivoillaan mitä ruokaa voisi ostaa.

Eli siis ostakaa bussi ja menkää kaikki. Siinäkö sun neuvo :whistle:

Mutta miksi naisen pitää tehdä aina itsestään sellainen, että hän on ainoa joka pitää perheen pystyssä. Mies ei siihen muka pysty! Sitten ihmetellään että ei tosiaankaan pysty, ei anneta edes yrittää. Tämä on tasa- arvoa. Miestä pidetään ihan idioottina! Koska olen ihan 100% varma, että jokainen mies osaa käydä kaupassa listan kanssa ja jopa (miettikää JOPA ) ilman sitä listaa!

Se ongelma onkin siinä, että mie itse en osaa, en jaksa, enkä edes viitsi alkaa laatimaan listaa, jossa lukee tasantarkkaan kaikki:
maustamattomia broilerin paistisuikaleita a' 450g, 3 pakettia
naudan paistijauhelihaa a' 500g 2 pakettia
sika-nautajauhelihaa a' 750g 2 pakettia
omenoita n. 4kg (Golden joku, niitä keltaisia kuitenkin)
jne.

Siis kun tuo mies ei laita ruokaa, enkä sitä vaadikkaan, niin ei hän todellakaan osaa ajatella kaikkea sitä mitä pitäs. Eli vaatii sit tarkan listan.

Ja laita tuo mies kauppaan ilman listaa... Saanhan mie sieltä ruokaa ihan varmasti... mutta ihan oikeesti mua ei huvita syödä viikkoa ranskalaisia ja nakkeja, Saarioisten valmismaksalaatikkoa, valmiita jauhelihapihvejä ja makaronia, perunoita ja kalapuikkoja, punajuurisalaattia sekä pakastepinaattikeittoa - noita kun on helppo ostaa, ei tarvii miettiä enempiä että mitähän muuta tuohon ja tuohonkin ruokaan tarvis - ja minkä verran.

good for you.

Minäkin ihmettelen tätä...

Hitsausta en rinnasta kaupassa käyntiin, ellei hitsata jotai vähäpätöistä saumaa. Jos sieltä kaupasta unohtuu jotain niin ei kai se niin iso juttu ole? Etkö itse tee ikinä virheitä?
Miltä teidän miehistä tuntuu, kun luotto pelaa näin hyvin? Tai miettikää, miltä itsestä tuntuisi, jos mies sanoisi, että sä et sitten tankkaa autoa, kun et kuitenkaa osaa ja aina kämmennät jotain..

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:

Meillä pääsee lapset kauppaan, mutta ei noille isoille viikko-ostoksille nuo pienet - eikä kaikki yhtäaikaa. Eli isommista otankin yleensä kauppakaverin, ja pienet käy sit täydennysostoksilla mukana kirkonkylässä, ja joskus kaupungissa, kun on pieniä asioita haettavana.
Mummolaan jne mennään kahdella autolla - eli kyllä me liikumme myös koko porukalla.

Mä en tajuu sellaisia miehiä jotka eivät edes listan kanssa osaa mukamas kaupassa käydä. Laiskuutta ja itsekästä olla "opettelematta" se homma.

Minä en päästäisi miestä edes listan kanssa, jos pitäisi isolle laumalle ostaa viikoksi ruokaa. :saint:

Kyllä minä osaan kaupassa asioda, kunhan on vaan tarpeeksi tarkka lista mukana - joko itse tehty tai puolison tekemä. MUTTA paaaljon mielummin jätän kauppaan menemättä ja olen kotona lasten kanssa.

On olemassa esim tila-autoja joihin mahduu 7 henkeä.
Voisitteko nyt mennä kahdella autolla ja antaisit miehen ottaa ns päävastuun ostoksista ja ehkä seuraavalla hän osaisi käydä yksinkin? Pystyiskö miehesi yhdistämään kauppareissun työmatkaansa?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Kyllä minä osaan kaupassa asioda, kunhan on vaan tarpeeksi tarkka lista mukana - joko itse tehty tai puolison tekemä. MUTTA paaaljon mielummin jätän kauppaan menemättä ja olen kotona lasten kanssa.

Näin myös meillä, siis mies hoitaa mielummin lapset.
Mutta nyt mie meen aamutouhuihin... kaipa tääkin asia tästä ratkeaa jotenkin - ja pakkohan sen on ratketa.
Eli illalla ollaan tässäkin asiassa viisaampia meillä ;) :D

good for you.

jaa-a. no meillä minä ainakin hoidan ruokajutut yms kotona, joten tiedän paremmin MITÄ sieltä kaupasta pitää ostaa ja kuinka paljon. mies kun menee kauppaan, vaikka sen pilkun tarkan listan kanssa, tuo jotain aina liian vähän jne.

minun mielestäni sekin on tasa-arvoa, että mies mieluusti jää lasten kanssa kotiin ja äitee pääsee kauppaan =)

muoks. ja ajatelkaas, kun on niitäkin miehiä, jotka ei lastensa kanssa ole kuin pakon edessä eikä käy kaupassa, ei auta kodin hommissa jne....

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pullosta maitoa sillä välin?

No toi ois yks vaihtoehto... mutta mie en oo kokeillut, miten pulloruokinta luonnistuu :ashamed:

Sullahan ihan pikkunen vielä? Mä pitäisin tiukasti siitä kiinni et imettäisin joka kerta, enkä lykkäis pulloa suuhun..

Et vois käydä kahtena iltana kaupassa?

Lypsää omaa maitoa pulloon joskos olisi pieni isänsä kanssa sen aikaa.
Mun mies on just tuommonne,jos en kaikkea kirjoita tarkasti ylös niin tuo tosi pieniä paketteja ja puolet listasta unohtuu joka tapauksessa sinne kauppaan.
Miehellä on auto ja ois niin kätevää kun se hakis edes ne kauheet maitolastit,mutta vaikka laitan että 7litraa maitoa niin tuo vaan kaks kun voihan sitä sit hakee jos meneekin paljon. Eli toisinsanoen mun pitää lähtee nelikon kanssa kauppaan kja kantaa käsissä ne maidot kun rattaisiin ei mahdu tavaraa. Miesten logiikkaa, sanoisin...

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Joo, mä en näe kyllä mitään ongelmaa siinä et miksei mies vois olla lasten kanssa kotona jos vaimo kerran haluaa ite mennä sinne kauppaan..
ja kyllä mä itekin käyn mielummin siel kaupassa niin tulee ainakin ostettua just sitä mitä listassa on.. Varmaan miehet osaiskin jos olis pakko .. mutta kun on toinenkin hyvä vaihtoehto niin voi hyvin myös tehä toisin..

Yhteistyössä