Ottakaa muut huomioon sairaalassa - KIITOS!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häirikkö - tunnistatko itsesi???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häirikkö - tunnistatko itsesi???

Vieras
Tänään kotiuduttiin vauvan kanssa sairaalasta. Mulle tehtiin sektio ja olin (ja olen edelleen) todella kipeä.

Oli tosi kiva maata sängyssä pystymättä liikkumaan, kun viereisen äidin mies ja kaksi lasta oli käytännössä koko päivän samassa huoneessa. Mies tuijotti mua vähän väliä (varsinkin kun yritin imettää) enkä saanut minkäänlaista yksityisyyttä, koska nämä lapset vetivät verhot pois edestä koko ajan enkä tietenkään saanut niitä itse laitettua kiinni.

Lisäksi tämä nainen hoki lähes tauotta sitä miten helppo hänen synnytys oli ja miten hän ei edes huomaa, että on synnyttänyt. Lapset juoksivat ympäri huonetta ja pitivät ihan tolkutonta meteliä.

Tätä kesti kaksi päivää. Ja kun tämä ryhmärämä lähti lopulta puoli 21 (!!!!!!) kotiin niin tämän naisen vauva alkoi itkemään, joten yölläkään en nukkunut kuin viiden minuutin pätkiä.

Minunkin vauva itki eikä se tässä ollut se suurin ongelma vaan se, että ihmisten pitäis ottaa huomioon myös muut siellä sairaalassa! Tai ainakin kysyä, että häiritseekö näiden muiden läsnäolo minua?!?!?!

No tietty fiksuna vois itsekin sanoa, että antaa sen verhon olla ja pyytää laskemaan volyymia.

Mutta kurjaa et sulla oli noin :( Onneks oot nyt kotona. Ja onnea vauvasta :heart:

Puhut asiaa! Mun huonekaveri oli muuten kiva, mutta puhui kännykkään joka ilta viel ennen 23 ja mä olin ihan poikki. Saattoi puhua siis vaikka tunninkin. Ja kuorsas kun valas, kun sitten vihdoin rupes nukkuun.

Kai se pitäisi perhehuone ottaa, jos haluaisi ihan privaatisti olla. Mullakin synnärillä samassa huoneessa oleva nainen herätti mut klo 3 yöllä, kun halusi keskustella meidän synnytyksistä. Mä sanoin sille, että keskiyöllä ei vähempää voisi kiinnostaa. Kaikenlaisia.

Kun mä olin kuopuksesta laitoksella niin naapuri petissä oli nainen synnyttäny esikoisensa, ei se mitään mut se *isä* tuli aamulla kun sai ja lähti ehtoolla kun heitettiin ulos, eväät mukana tietty + heiluin kokoajan joko kameran tai videokameran kanssa

En suoraan sanottuna viitsinyt sanoa mitään, koska tiesin tästä tulevan vielä enemmän ongelmia. Lapset olivat muutenkin sensorttisia, että eivät totelleet vanhempiaan yhtään, joten verhon olisi avattu varmasti uudelleen ja uudelleen vaikka kuinka olisin pyytänyt jättämään sen rauhaan.

Ja kyllä AIKUISEN IHMISEN pitää tajuta se, että jos huoneessa ei ole yksin niin siellä ei voi käyttäytyä miten sattuu!!!

Tosi ärsyttävää tollanen! Mullakin oli huonekaveri, joka valvoi yöt ja rapisteli ties mitä pusseja koko ajan ja lähetteli tekstiviestejä ja puhelin tietty äänet päällä piippasi tämän tästä. Oli tosi raivostuttavaa kun itse olisi halunnut nukkua ja vauvakin nukkui. Päiväsaikaan tämä mamma sitten kailotti kuuluvalla äänellään siihen kännykkään vähän väliä. Eipä ollut levosta tietoakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Kai se pitäisi perhehuone ottaa, jos haluaisi ihan privaatisti olla. Mullakin synnärillä samassa huoneessa oleva nainen herätti mut klo 3 yöllä, kun halusi keskustella meidän synnytyksistä. Mä sanoin sille, että keskiyöllä ei vähempää voisi kiinnostaa. Kaikenlaisia.

Esim. meidän sairaalassa ei perhehuoneita edes saanut, koska kaikki oli remontissa, kun siellä olin synnyttämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja häirikkö - tunnistatko itsesi???:
Ja kun tämä ryhmärämä lähti lopulta puoli 21 (!!!!!!) kotiin niin tämän naisen vauva alkoi itkemään, joten yölläkään en nukkunut kuin viiden minuutin pätkiä.
No olipa kyllä todella epäkohtelias vastasyntynyt.

mulla oli samassa huoneessa sellainen äiti,jolla kävi kahden päivän aikana varmaan koko suku kylässä katsomassa vauvaa. eiköhän sitä kerkiäisi sitä vauvaa sitten kaukaisimmat sukulaiset käydä kotonakin katsomassa ettei kaikkien tartte sinne sairaalaan ängetä. mun mielestä sairaalaan ei tartte tulla kuin vauvan lähisuku(sisarukset ja korkeintaan isovanhemmat)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän sairaalassa hoitajat pitävät huolen, että huoneessa saa olla vain tiettynä aikana. Muina aikoina saa tavata vieraita vain synnärin yleisaulassa.

Tässä sairaalassa isä ja sisarukset 8.30-20.30 :( Sairasta!!

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Ja kun tämä ryhmärämä lähti lopulta puoli 21 (!!!!!!) kotiin niin tämän naisen vauva alkoi itkemään, joten yölläkään en nukkunut kuin viiden minuutin pätkiä.

Minunkin vauva itki eikä se tässä ollut se suurin ongelma vaan se, että ihmisten pitäis ottaa huomioon myös muut siellä sairaalassa! Tai ainakin kysyä, että häiritseekö näiden muiden läsnäolo minua?!?!?!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olitko puhekyvytön?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän sairaalassa hoitajat pitävät huolen, että huoneessa saa olla vain tiettynä aikana. Muina aikoina saa tavata vieraita vain synnärin yleisaulassa.

Tässä sairaalassa isä ja sisarukset 8.30-20.30 :( Sairasta!!

Sairasta? Sairasta että vauvan isä ja sisarukset ovat vauvan luona?

Ei ehkä ihan se sana jonka itse valitsisin.

Mä en ois kyllä selvinnyt ilman miestä niinä parina ensimmäisenä päivänä joten mun mies oli aamusta iltaan siellä huoneessa.. Mut jos on tuotu vielä lapsetkin sinne riekkumaan niin ei kyllä varmaan ole paljon rauhaa saanut.. Oisithan tietysti voinut sanoa hoitajalle asiasta jos et itse kehdannut tai kysyä huoneen vaihdosta.

Onnea pikku nyytistä!

Minunpa huoneessa oli yhden työntekijän tytär ja ensimmäinen lapsenlapsi oli just tullut maailmaan. No tämä mummohan oli sitten yövuorossa ja siellä ne kälätti yötä myöden äiti ja tytär... VUHUU!

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:

Olitko puhekyvytön?

Jokaisen normaalin aikuisen ihmisen pitäis kyllä ymmärtää tollanen asia ihan sanomattakin!!

Mulla oli huoneessa koko ajan joku ulkkispariskunta, jotka huusivat sille vauvaparalle koko ajan. Jotain TUITUITUI ja KUTIKUTI-tyyppistä solkkausta HUUTAMALLA ihan koko ajan |O Mun kävi sitä vauvaa ihan sääliks.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
En suoraan sanottuna viitsinyt sanoa mitään, koska tiesin tästä tulevan vielä enemmän ongelmia. Lapset olivat muutenkin sensorttisia, että eivät totelleet vanhempiaan yhtään, joten verhon olisi avattu varmasti uudelleen ja uudelleen vaikka kuinka olisin pyytänyt jättämään sen rauhaan.

Ja kyllä AIKUISEN IHMISEN pitää tajuta se, että jos huoneessa ei ole yksin niin siellä ei voi käyttäytyä miten sattuu!!!

Itse olisin kutsunut hoitajan häätämään pesueen ulos. Sairaala on sairaala eikä päiväkoti.

:laugh:

huippujuttuja!

Minulla onneksi oli ihan normaali huonekaveri kuukausi sitten :D

Myötäelän teidän surussanne, jotka olette joutuneet kokemaan näitä kälättäjiä ja ties mitä hulluja huonekavereinanne :o!

Yhteistyössä