[QUOTE="vierailija";29287526]Riippuu asiasta, jos puhutaan vaikkapa luonteen piirteestä (sairaalloinen mustasukkaisuus, totaalisen kontrolloinin tarve, impulsiivinen väkivaltaisuus, todellinen rjähdysherkkyys) niin irti ja pikaisesti, jos puhutaan sairaudesta mikä esim.alkoholismi on, on mielestäni kohtuullista antaa toiselle mahdollisuus parantua, koska en usko että jättäisit ketään esim. syövän takia, jolloin on myös uskottava siihen parempaan tulevaisuuteen ja siihen että sairaus nujerretaan[/QUOTE]
Mä jättäisin syövän takia, jos se oli sellainen että omalla tekemiselle vahingoitetaan itseään. En koskaan olisi tupakoivan miehen kanssa, mutta sanotaan että saisi tällaisen takia vaikka keuhkosyövän niin minua olisi turha odottaa sinne sängyn viereen tukemaan. Ihmisillä on vastuu huolehtia itsestä (mielenterveydestä ja fyysisestä) lasten takia. Miettikää nyt pientä lasta joka menettää vanhempansa, puhumattaka että se tapahtuu turhaa vain vanhemman itsekkyyden/mielihalujen takia.