ottaisitko itsellesi/lapsellesi...

• Viestiketjun aloittaja mietin....
  • Ensimmäinen viesti
En ole perehtynyt aiheeseen tarpeeksi. Lonkalta heittäen voisin sanoa että ottaisin, mutta käytännössä täytyisi lukea ja kuulla iheesta paljon enememmän, ihmisten omia kokemuksia jne.

Itse en kuurouttakaan niin pelkää, eli toisaalta uskon että voitaisiin tulla toimeen ilmankin.

Non compos mentis
Kyllä, tosin selvittäisin ensin haitat/hyödyt. Periaatteessa voisin lähteä korjauttamaan näköäni leikkauksella, mutta koska näköni ei ole pysynyt samoissa lukemissa, ei minulle suositella leikkausta ainakaan juuri nyt.

mietin...
joo ei sisäkorvaistutetta voi verrata silmälaseihin......kuulolaitetta ehkäpä mutta ei sekään aivan sama ole. itse nyt valinnan edessä, otanko itselelni sisäkorvaistutteen, 3 lasta jotka kaikki kuulevia ja heillä ei todettu kuulossa vikaa. itse menetin kuuloani aivokalvontulehduksessa ja on sen jälkeen vielä vaan laskenut ja laskenut joka vuosi :S minulle oli erittäin suuri kynnys joskus edes ottaa kuulolaite käyttöön, häpeän takia. häpeän vieläkin enkä hyväksy olevani vammainen, koitan selviytyä kuulevien kanssa jokapäiväisestä elämästä koska yhtään kuulovikaista henkilöä en tunne , sukuni karttaa vammaisuuttani, vanhempani säälivät. kyllä tässä itsetunto on mennyt samalla kuin kuulokin, normaalisti kuuleva olin siis 20 vuotta!!! nyt ikää lähestulkoon 28 . edes hyvät ystäväni eivät tiedä kuinka huono kuulo minulla oikeasti on. salailen, häpeän. lasten takia haluan itsetunnon takaisin, haluan tuntea että minulla on oikeus olla tälläinen, mutta miksi se vaan on pirun vaikeaa!!!

Yhteistyössä