Ottaako työterveyshuolto vastaan henkisen puolen ongelmiin liittyen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Non compos mentis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Non compos mentis

Vieras
Tulikohan otsikkokaan edes sinne päin? Mutta siis, jos menee työterveysasemalle ja sanoo, että nyt ei kuulkaas jaksa niin saako sieltä apua vai menenkö jonnekin muualle? Vai mitä mä teen? Mitään kotikonsteja?

Saako kysyä lissä? Millaisesta menetyksestä onkyse?

Ymmärrän kyllä jos et halua vastata. Voimia Sinulle ja ota heti aamulla yhteyttä sinne työterveyteen.

Aamuyöllä tulee viikko pikkuveljeni kuolemasta. Piti olla synttärit tulossa, nyt onkin sitten muistotilaisuus tiedossa. Lääkäri sanoi, ettei ole koskaan uransa aikana nähnyt vastaavaa tapausta, noin aggressiivista syöpää. Veli oli kuulemma saanut tiedon, ettei aikaa ole kuin päiviä max., mutta säästi meidät muut tältä tiedolta. Mun pää ei pysy kasassa. :'(

Tulikohan otsikkokaan edes sinne päin? Mutta siis, jos menee työterveysasemalle ja sanoo, että nyt ei kuulkaas jaksa niin saako sieltä apua vai menenkö jonnekin muualle? Vai mitä mä teen? Mitään kotikonsteja?

Kyllä sieltä saa varmasti ainakin lähetteen tai osoituksen muualle, jos he eivät sinua hoida. Se, hoitavatko, riippuu ihan siitä millaisen sopimuksen työnantajasi on työterveyshuollon kanssa tehnyt.

Eräs läheiseni sairastui masennukseen ja hakeutui aluksi työterveyshuoltoon. Hän sai sitä kautta muistaakseni yhden psykologikäynnin, mutta koska sopimukseen ei kuulunut sen enempää, hänet ohjattiin julkisen puolen potilaaksi. Kyllä sieltä kuitenkin oli saanut tuoretta tietoa ja tukea, eli joka tapauksessa se on luonteva paikka aloittaa. Sairaslomaahan he voivat kirjoittaa, eli senkin takia sinun on hyvä hakeutua ensimmäiseksi sinne.

Voimia taisteluusi, mitä ikinä se sitten onkin!

Kyllä vain, itse sain sieltä alkuun sairauslomaa ja masennuslääkityksen ja samantien työterveyshoitaja vielä varasi mulle ajan psykologille. Niillähän on yleensä hyvät resurssit hoitaa oikeastaan kaikkea, ainakin meillä täällä paremmat kuin esim terveyskeskuksessa.

Aamuyöllä tulee viikko pikkuveljeni kuolemasta. Piti olla synttärit tulossa, nyt onkin sitten muistotilaisuus tiedossa. Lääkäri sanoi, ettei ole koskaan uransa aikana nähnyt vastaavaa tapausta, noin aggressiivista syöpää. Veli oli kuulemma saanut tiedon, ettei aikaa ole kuin päiviä max., mutta säästi meidät muut tältä tiedolta. Mun pää ei pysy kasassa. :'(

Voi ei, olen todella pahoillani =(

Ei sinun vielä tarvitsekaan selvitä. Hirveä shokkihan tuollainen on. Tapahtuneesta on vasta noin viikko. Ei koko asiaa vielä edes taida sisäistää.

Ehdottomasti sairaslomaa nyt!

Kannattaa sitten keskustella siitä tautiluokituksesta, kun yleisestii tämmöisistä äkillisistä 'shokkitapauksista' kun saa pällilomaa ne tulee z-koodilla. Moni työnantaja kyllä hyväksyy z-koodillisen sairasloman mutta sen saa sitten palkattomana, eli mukana pitää olla joku muu icd-koodiluokituksen mukainen sairaus kuin pelkästään z-luokan koodi.

Yhteistyössä