Ottaa päähän omien perään kysely!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja röppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

röppö

Aktiivinen jäsen
23.04.2008
8 706
2
36
Onko muut huomanneet,että omien rahojen ja tavaroiden perään kyseleminen on ärsyttävää puuhaa...

Mua jotenkin viel usein ns nolottaa pyydellä takaisin rahoja jos joku on velkaa eikä oo maksanut kun on luvannut,vaikka omianihan pyydän.

Eilen kuitenkin kiehui yli...
Eräs nainen osti monta kassillista vaatteita minulta ennen kuin vein kirpputorille..
Vei vaatteet kotiin ja sovitti siellä ja sai jopa itse päättää mitä niistä on valmis maksamaan...
Kohta neljä kk olen niitä rahoja odotellut!
Kertaakaan tämä nainen ei ole itse ottanut asiaa puheeksi vaikka olisis tilaisuuksia ollut.
Eilen sitten sanoin,että nyt pitää tulla joku päivä jona ne rahat saan,kun olen kyllästynyt odottelemaan.
Rouva väitti ettei hänellä ole kuin 5 euroa nyt rahaa,lapsilisät menee kokonaan vuokraan..
ÄRSYTTÄVÄÄ SYYLLISTÄMISTÄ!!!Kyllä mullakin on omat asiat hoidettavana...Ja omiani pyysin takaisin,että ottaa aivoon..
Jäi kuitenkin mietityttää,et mitä toi nainen syöttää kahdelle lapselleen ja kahdelle koiralleen jos on vaan 5 euroa rahaa,koko lapsilisä menee vuokraan ja seuraavat rahat saa ku tulee elarit..
Tuli sellai olo,että mä oon nyt ihan hirvee ihminen kun niitä omiani pyytelin...ihan kuin leipää raastaisin hänen perheen suusta..:(

Vaikka toisaalta eipä kirppariltakaan osteta vaatteita ja makseta niitä kun jaksetaan ( neljän,viiden tai kuuden kk päästä )

Anteeksi avautumiseni..

Pidä puolesi vaikka ketuttaakin. Jotkut röyhkimykset toimivat juuri noin, kun ovat huomanneet että se toimii. Välillä on oikein hyvä, ettei toimi. Luultavasti nenä nousee pystyyn ja muija yrittää syyllistää sinua, mutta annat mennä kuin vesi hanhen selästä, eikös?

Juu tää nainen sanoi,ettei halua kuullakkaan enää musta sen jälkeen kun olen rahani saanut..
Ihan kuin se olisi minun vikani,ettei hän kykene pitämään talouttaan kunnossa..
Ja jos on rahaa istua baareissa joka vkl ni luulisi olevan varaa maksaa velkansa.

Kun en tajua,et baareilut ym menee etusijalle...ite en pystys lähtee baariin tai tuhlaa johonkin ylimääräseen tai turhaan jos tietäsin et olen jollekkin velkaa.Kyllä ensin velat maksetaan!

Onpa röyhkeä nainen! :O
Jos 4kk jo olet odottanu niin eiköhän olis jo aika maksaa... Pyydä vaikka että maksaa osina jos ei koko summaa ole valmis maksamaan, tai pyydä vaikka ne vaatteet takaisin jos ei hällä ole varaa niitä maksaa. Varmaan hän odottaa että annat ne hänelle kun "hällä on niin tiukkaa..."

No, varmaan et toiste anna maksuaikaa, vaan pyydät rahat samantien kun omistaja vaihtuu tavaralla.
Näin aion itsekin toimia, kesällä tarkoitus pitää pihakirppis -ja naapureiden turha tulla kerjuulle... :kieh:

Mun mielestä olis voinut jo aikoja sitten lyhentää tota summaa vaikka 20 euroa kk.
Mut tuntuu,ettei tosiaan ole aikomustakaan maksaa..kyllä joka vkl istuu baarissa,mut joka kerta kun oon pitkän harkinnan jälkeen kysynyt rahaa on vastaus sama "ei ole penniäkään" :O

Tästä eteenpäin varaan suoraan sen kirpparipaikan...prkl!!!:kieh:

Ja en tasan haluu kyl niitä vaatteita takasin,kun ovat jo niitä käyttäneet...

No, jos kerran tiedät että baareilee niin mene sinne baariin pyytämään se raha :D

Ei vaiskaan, tosi ärsyttävää tuollainen. Kun näet seuraavan kerran niin sanot ettei täällä muutkaan rahaa puista keräile. Muillakin on menoja :whistle:

Eilen sanoin,että on mullakin omat menot...
Muuten voisin mennäkkin sinne baariin,mut mie oon mielummin kotona lasten kanssa..
Tosin olis huominen ilta tällä äidil omaa aikaa,pitäsköhän ajella entiselle paikkakunnalle ja käydä entises lähikuppilas limpparilla..:D;)

Tiedän tunteen... Mikähän siinä on muka niin noloa pyytää tosiaan omaansa takasin.... Itsellä sama vika...
Yhden kaverin kohalla olen jo sen verran viisastunu etten enää lainaa, tosin en pystyskään kun kaikki menee kyllä ihan tasantarkkaan omaan elämiseen :)

Voisi ehkä auttaa sellainen ärsytystaktiikka: Onhan tämä nyt vähän noloa sulle että kuukausiin sulla ei ole rahaa maksaa velkaas. Jos me tehtäis sulle joku maksujärjestely tai jotain? :D

Aika ikävä tilanne sulla, mut minkäs teet..:(

En miekään koskaan kehtais olla pyytelemässä lainaamiani rahoja takas.. tulee siitä joteenkin sellanen "sori, että tästä nyt mangun, mutta.."- olo, vaikka kaiken järjen mukaan ei pitäis tulla.. Jotenki mulle muuten on vuosien varrella tullu sellanen olo, että ne, jotka meinaa velkansa muistuttelematta maksaa, on palauttamassa rahoja hyvin yhyen ajan sisällä.. jos menee yli kuukausi velanmaksussa, niin ei se ihminen oikeasti edes aio niitä rahoja takas antaa (toki on eri asia, jos on sovittu joku aikataulu tms..)

Tuon takia en lainaa rahaa enää kenellekkään. Mullakin oli pari entistä kaveria sellaisia, että ihan tarkoituksella "lainasivat" rahaa (esim. jos käytiin syömässä, pyysivät maksamaan ja he sitten maksavat takaisin seuraavista tuista yms yms) ja sitten rahoja ei ikinä saatu takaisin. Väittivät aina, että eivät muista lainanneensa tai sitten olivat muka tehneet jo tilisiirron, että pankissa on joku häikkä ollut jos ei kerran näy. Selityksiä löytyi aina.

En ylipäätään vain ymmärrä ihmisiä, jotka pystyy olemaan sillailla että on jollekin velkaa ja silti tuhlailee muualle ensin. :(

En ylipäätään vain ymmärrä ihmisiä, jotka pystyy olemaan sillailla että on jollekin velkaa ja silti tuhlailee muualle ensin. :([/QUOTE]

En minäkään,en vaan pystyis ite niin tekee!!!

Yhden tutun tyttökaverin kanssa on sopimus, että toinen saa katsoa vaatteet ennen kuin ne päätyy kirpparille..MUTTA ei pyhässä yksinkertaisuudessakaan tulisi mieleen etten maksaisi niistä! On tietty ollut tilanteita jossa sovittu että viikon sisään maksetaan jos ei sillä hetkellä ole rahaa, mutta kertaakaan ei ole jäänyt maksamatta/omia saamatta. Sinuna en luottais kyseiseen tyyppiin enää muutenkaan.

Tavallaan onhan täs omaakin syytä ku annoin ottaa kotiin ne tavarat sovitettaviks jne... ( et oli mahdollista viel palauttaa jos ei sovikkaan tms ) enkä heti pyytänyt rahoja.

Mut jotenkin nyt erityisesti ärsyttää ton naisen syyllistäminen..
Ei ole mun syytä jos sen raha-asiat on sekasin...

Mä ehkäpä saan jopa viimein tänään omani takaisin!!!!

Sain mukavat haukut ja syyllistykset taas asian tiimoilta ja olen nyt sit syypää siihen et kaksi lasta kuolee nälkään...:|

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23736814:
Mä ehkäpä saan jopa viimein tänään omani takaisin!!!!

Sain mukavat haukut ja syyllistykset taas asian tiimoilta ja olen nyt sit syypää siihen et kaksi lasta kuolee nälkään...:|

Wow. Uskomatonta, siis se jos todella saat rahaa :D Sitten kun on rahat handussa niin voit sanoa jotain nasevaa takaisin. Tule sitten kertomaan miten kävi :D

Mä olen lakannut lainaamasta ja 'myymästä' tuttavapiirille.

Annan jos annan (vaatetta tms tavaraa) ja sillä hyvä.
Rahaa en lainaa enää koskaan kenellekään, periaatteestakaan. Osa maksaa takaisin ja osa ei ikinä, joten pidän tiukan linjani enkä suostu kärsimään huonoa omaatuntoa siitä.

Mikähän siinä on kun muakin "hävettää" pyytää omiani aina takas? Onhan se nyt perkele kun ei omaa rahaansa tms. tohdi takas pyytää:headwall:
Tai sama asia, jos jotain tavaraa myisin ja jos joku tuttu haluaa sen ostaa niin enpä sitten kehtaakaan pyytää siitä sitä summaa mitä oisin esim. netissä pyytänyt vaikka tavara olis kuinka hyvää. Mutta minä oonki semmonen etten suutani auki saa ja muita myötäilen....:ashamed:

[QUOTE="Helekutti";23736833]Wow. Uskomatonta, siis se jos todella saat rahaa :D Sitten kun on rahat handussa niin voit sanoa jotain nasevaa takaisin. Tule sitten kertomaan miten kävi :D[/QUOTE]

En jaksanut odottaa niin kauaa ku rahat sain..sanoin jo mitä mul oli sanottavaa :D Ja lupasin mennä hakee ne tänää ihan niiden kotiovelta jos tilille laittaminen on liian vaikeaa..
Tosin saa maksaa bensat jos yli 30 km päästä joudun hakee :D

[QUOTE="jojo";23737247]Oli jo aikakin :)[/QUOTE]

Oli.
Harmittaa kyl että vasta tälläsen shown jälkeen,mutta parempi näin. :) Voinpa vaikka ekaa kertaa kuuteen vuoteen mennä kampaajalle tms

Yhteistyössä