Otetaanko lapsi automaattisesti huostaan jos hänet on jätetty yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja saanko:
saanko kysästä riitaa haastamatta että jos mä kiellän mun lasta pihalla/kaupassa ja se ei tottele ja sit korotan ääntäni kieltääkseni uudelleen ja uudelleen niin onko se ilmoituksen paikka? onko siinä jotain väärää? siis jos ei kuitenkaan huuda sille lapselle kurkku suorana vaan siis korottaa ääntään.

No ilmoituksen voi joku tehdä, mistä minä ihmisten mielipiteistä tiedän, mutta ls-asiakkaaksi ei tuossa tilanteessa joudu. Missä maalaisjärki??

mulla on hieman lyhyt pinna ja 2v uhmaikäinen erittäin vilkas poika. ja todella ei yleensä mitään usko niin olen joutunut välillä korottamaan paljonki ääntäni et menee ees jotain perille :(

saanko kysästä riitaa haastamatta että jos mä kiellän mun lasta pihalla/kaupassa ja se ei tottele ja sit korotan ääntäni kieltääkseni uudelleen ja uudelleen niin onko se ilmoituksen paikka? onko siinä jotain väärää? siis jos ei kuitenkaan huuda sille lapselle kurkku suorana vaan siis korottaa ääntään.

No jos se on niin sitten munkin lapset pitää ottaa huostaan. Kyllä mä korotan ääntäni.

a) entä jos on mökillä ja käytössä vain puucee ja sijaitsee eri mökissä kuin lapset nukkuu?

b) mitä jos käy suihkussa föönaa tukkaa tms. ja lapsi herää eikä kuule tätä?

Mikä muuten on ikäraja että lapsi voi olla yksin? Saako ekaluokkalainen olla jo yksin?

Mun mielestä vanhemmalla on oikeus "suuttua" lapselle. Ihmisiä mekin ollaan! Ja juuri oli joku psykiatrin kirjoittama juttu jossa puhuttiin että jos ei näytä aitoja tunteitaan niin enemmän siitä lapsi kärsii.

Alkuperäinen kirjoittaja Viittä vaille valmis sosionomi:

No ilmoituksen voi joku tehdä, mistä minä ihmisten mielipiteistä tiedän, mutta ls-asiakkaaksi ei tuossa tilanteessa joudu. Missä maalaisjärki??

Ilmoituksia voi oikeasti tehdä ihan mistä syystä vaan.
Ja vaikka sinä itse pysyisit rauhallisena, teistä silti saattaisi joku Välittävä Kansalainen tehdä sen ilmoituksen.

Meidän tapaus käytiin läpi. Luin taas pitkästä aikaa sossun raportit läpi ja ihmettelin yhtä asiaa: siinä ei mainittu ollenkaan, miksi lapseni karjui ja mitä minä tein. Ei siis kirjattu minun kertomana sitä tilannetta mikä oli.

Kaikkea muuta siinä kyllä luki. Pohdin yleisesti muutamaa asiaa, ja ne kirjattiin MINUN KOKEMAKSI vaikka en kertonut niitä minun kokemana, vaan pohdin yleisenä ilmiönä.

Vaikka lähtis koirien kans ulos (piha-alueelle) ja jättää lapset nukkumaan niin minusta se itkuhälytin ei ole silloin liian raskas kannettavaksi. Itse otan aina itkuhälyttimen kun käyn vain terassilla tupakalla. Ihan vain sen takia, etten halua huudattaa vauvaa edes sen tupakan ajan. Ja kyllä, tästä on puhuttu ennenkin ja kantaani en muuta! Lapsia ei jätetä kotiin nukkumaan kun lähdetään naapuriin kahville! Ja ihan turha väittää vastaan!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mammafor2:
Vaikka lähtis koirien kans ulos (piha-alueelle) ja jättää lapset nukkumaan niin minusta se itkuhälytin ei ole silloin liian raskas kannettavaksi. Itse otan aina itkuhälyttimen kun käyn vain terassilla tupakalla.

No entäs jos se itkuhälytin syttyy palamaan? Sitäkin on meinaan tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja mammafor2:
Vaikka lähtis koirien kans ulos (piha-alueelle) ja jättää lapset nukkumaan niin minusta se itkuhälytin ei ole silloin liian raskas kannettavaksi. Itse otan aina itkuhälyttimen kun käyn vain terassilla tupakalla.

No entäs jos se itkuhälytin syttyy palamaan? Sitäkin on meinaan tapahtunut.

No sitten on jo huonoa tuuria. Toivottavasti syttyy se, joka sulla on mukana :D
Ei vaan, mutta joo tosi on, että niinkin on käynyt.

No entäs jos se itkuhälytin syttyy palamaan? Sitäkin on meinaan tapahtunut. [/quote]

No kumpi pää? Sen huomaa kyllä jos toisesta kädestä alkaa savu nousta. Ja taasen sen vaavin pään mennessä oikkariin (joka luultavasti tapahtuu sen syttyessä), hälyttää se toinen pää. Ja hälläriä ei käyttöohjeen mukaan saa laittaa metriä lähemmäs lasta.

terveen järjen käyttö? Se on sallittua ja jopa suotavaa, ei kait joka asiaan lakia tarvita. miten ihmeessä on ennen hengissä pysytty, on varmast ollut hommia navetalla jne.. huh.

en sitä puolla itsekkään, Mutta jos täytyy koira käyttää pikaseen, tai roskat viedä on mielestäni ihan normaalia. Huolehtii vain varmasti avaimet mukaan, ettei jää lukkojen taa.

ei jätetä lasta yksin nukkumaan sisälle jos koira tarvii úlkoilutusta. Asumme kerrostalossa toisessa kerroksessa ja metsän laitaan matkaa kertyy jonkin verran eli en uskaltaisi lasta yksin jättää. Pihapiiriin pissitystä en hyväksy ja miksi pitää käyttää jollain parin minuutin pissalla kun voi aikaisemmin viedä kunnon lenkille ja niin varmasti pärjätään taas eteenpäin. Minun mielestä järjestelykysymys ja omasta viitteleväisyydestä kiinni. Olen kuukaudessa vähintään kaksi viikkoa lapsen ja koiran kanssa kaksin joten tiedän kyllä mitä tuo on mutta jos olen nämä asiat elämääni halunnut niin hoidan ne myös turvallisesti ja kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
here we go.. nyt tää keskustelu alkaa taas.. viimeksi tästä saatiin hyyyyvin pitkä ketju aikaan.. että saako ne koirat kusettaa vai ei kun lapset nukkuu..

naapurin täti siellä vaan kyselee josko sais multa lapset pois kun oon 3 minsaa käyttämässä koiria ulkona..........

XDDDD

Tai meijän XD

voitko suzyco kysyä ihan tosissasi miksi on järkeä ottaa lapsi mukaan kun viedään koiria ulos,vaikkakin 10min. ajaksi?? Siksi että pientä lasta ei jätetä yksin!!!! Ja se on sitä vanhemmuutta, että huolehditaan. Kerta se on ensimmäinen kun lapsi herää tai sä jätät avaimen sisälle tms. Elämässä kun sattuu jo kaikkea ilman että ihan itse olet noin "välinpitämätön". Miksi et lenkitä koiria jo aikaisemmin tai pyydä ulkoiluttajaa?

Alkuperäinen kirjoittaja meillä :
ei jätetä lasta yksin nukkumaan sisälle jos koira tarvii úlkoilutusta. Asumme kerrostalossa toisessa kerroksessa ja metsän laitaan matkaa kertyy jonkin verran eli en uskaltaisi lasta yksin jättää. Pihapiiriin pissitystä en hyväksy ja miksi pitää käyttää jollain parin minuutin pissalla kun voi aikaisemmin viedä kunnon lenkille ja niin varmasti pärjätään taas eteenpäin. Minun mielestä järjestelykysymys ja omasta viitteleväisyydestä kiinni. Olen kuukaudessa vähintään kaksi viikkoa lapsen ja koiran kanssa kaksin joten tiedän kyllä mitä tuo on mutta jos olen nämä asiat elämääni halunnut niin hoidan ne myös turvallisesti ja kunnolla.

Kaikkien ei tarvitse asua kt:ssa, jolloin lähin puska saattaa olla hyvinkin lähellä... Ja määrittele pihapiiri? Miksei pihapiiriin saa hätätapauksessa pissiä?

Tyypillistä mustavalkoisuutta ihmiseltä, jolla on vain yksi lapsi ja koira.

koiraihminen: jos et erota mikä on piha-alue tai metsän laita niin kysyppä vaikka isännöitsijältä tai naapurilta jonka lapset siinä pihassa leikkii! Ja miten niin mustavalkoista ajattelua vaikka meillä on vaan yksi koira ja yksi lapsi?? Vaikka meillä olisi viisi koiraa ja yksi lapsi tai viisi lasta ja yksi koira niin samanlailla toimisimme. No joo varmaan jo silloin asuisimme omakotitalossa haja-asutus alueella. Niin ja tämän toisen lapsen laskettu aika on parin kuukauden päässä joten muutunko nyt väriltäni?????

niin ja kyllä jokainen saa pissattaa koiransa omaan pihaan jos se vaan on ihan oma piha eikä monen muunkin käytössö kuten nyt kerrostaloasunnossa. Otetaanhan ne muutkin asujat huomioon jookosta???

Yhteistyössä