Ostokset jäi tänään kaupan kassalle kun kortti lakkasi toimimasta :-/

Tuo on kyllä kenkkumaista. Ja noloa, kun kaikki varmaan luulee että mulla ei oikeasti olekaan rahaa. Muutaman kerran käynyt niin ettei kortti toimi jostain syystä kaupassa, mutta automaatilla on toiminut ja oon saanut rahat käteisenä sitten.

miula kävi kerran noin kaupan kassalla, olin käynyt automaatin kautta joten tiesin että rahaa on. takanani oli sattumalta eräs ystäväni, joka tarjoutui maksamaan. koetin kyllä kieltäytyä, sillä hihnalla ei ollut sen tärkeämpää kuin pussi leffanameja

"jou"
No aivan järjetöntä avata toinen tili ja ottaa sille oma korttinsa, ihan kaiken varalta. Korttihan maksaakin aika monta euroa kuussa, järjetöntä. Sen sijaan, voitko ottaa vaikka Stockan luottokortin (onko ilmainen peräti?) tai s-pankin kortin, sellainen taitaa muutenkin lähes jokaiselta löytyä. Itselläkin on myös s-debit kortti, joka on hyvä olla aina mukana, jos nyt sattuu vaikka tunnusluku unohtumaan tai sitten normaali pankkikortti ei toimisi.

Ärsyttävä tilanne tosiaan ap, mutta näitä sattuu.

mä...
[QUOTE="Vieras";27824586]Toimiiko s-pankin tavallinen pankkikortti (ei Visa) muualla kuin s-kaupoissa? Siruahan siinä ei ole edes.[/QUOTE]

On siinä "lelukortissa" siru. Ja se käy ihan samalla tavalla kaikkialle kuin mikä tahansa muu maksukortti. Itse tykkään tuosta kortista!

Björn nyt ei ymmärrä yhtään mitään, mikä ei ole omalle kohdalle osunut. Ihmisenä todella köyhä ja kapeakatseinen, pahimman luokan minäminä-tyyppi.

siis niin noloa
Nää on niin noloja tilanteita, mullekin sattunut kahdesti: pari vuotta sitten oli tililtä tosiaan loppunut raha mutta siinä oli joku maksimiraja että sain suurin piirtein kaiken sit ostettua. Tän joulun alla oli visaluotto ylitetty ja lasku maksamatta, ja myös debit-puoli lakkasi toimimasta sen takia (pankin mukaan näin ei olisi pitänyt käydä mutta jostain syystä silti niin oli käynyt, kun selvittelivät asiaa).

Mulle kävi viimeksi torstaina sokoksella samoin. Onneksi oli toinen kortti jolla maksaa, muuten olisi jääneet ostokset kassalle. Myös lidlissä ja sittarissa on käynyt. Jos jollekin muullekin käy, niin en ensimmäisenä ajattele että rahat on loppu, vaan että kyse on jostain häiriöstä. Todella ärsyttäväähän se on, mutta minkäpä niille voi.

"poikia3"
Tuon takia minulla on kolme eri korttia ja sivuvisat yms. aina voi vaihtaa korttia jos yksi ei toimi. Käteistä minulla ei ole koskaan, tai joskus voi olla pari euroa.
Eipä se kuule aina auta. Mulla on myös lompakossani 3 eri korttia, mutta silti on kerran jäänyt esim. taksi maksamatta, kun taksin omissa laitteissa oli vika.
Ennen joulua perjantaina oli myös vika luottokunnan varmistuksissa, silloin ei toiminut useampikaan kortti kaupan kassoilla, automaatilta sain kuitenkin tuolloin rahaa. Nykyään meillä on aina kotona varalla rahaa, jos esim. lasten pitäisi kulkea taksilla. Ja tuon joulua edeltävän perjantain vuoksi kasvatin vararahaston summaa suuremmaksi, että se vielä paremmin kattaa tilanteet jolloin kortti/kortit ei toimi.

"vieras"
Nuorehko olen vieläkin mutta ei ole koskaan tullut mieleen että alkaisin muiden asiakkaiden kuulleen syyttämään asiakasta varattomuudesta yms hyökkäävästi ja epäasiallisesti kassalla työskennellessä.
No ei ainakaan se tämän ketjun kassaneiti noin tehnyt, mitä sä oikein luet?

Kiva asennevamma muuten kassoja kohtaan. :D
Ja nuoria nättejä tyttöjä kohtaan. :D

"vieras"
1. kaikissa kaupoissa ei kassajärjestelmällä voi ohittaa sirua lukemalla kortti sirusta.

2. Joissain kaupoissa joissa se onnistuu, on se magneettijuovan käyttö kielletty ehdottomasti!

3. Laitteita on erilaisia, toiset on herkempiä, tämän vuoksi kortin siru voi toimia yhdessä paikassa ja toisessa ei, jokatapauksessa on se merkki siitä että kortti kannattaa vaihtaa heti tai saa varautua pahempiin ongelmiin maksutilanteissa.¨

4. Jotkut kassajärjestelemät kertovat miksi korttitapahtuma ei onnistunut, voi olla että kassa näki virheen tyypistä että vika on nyt pankin, tilin tai luottokunnan järjestelmissä, tämänkaltaisille katkoksille tai toimintavirheille ei kassa yksinkertaisesti voi mitään.

5. Pääasiassa se menee niin että jos ei kortilla saa automaatistakaan rahaa, on vika aina muualla kuin myyjässä, kaupassa tai kassalaitteissa.

Nuorehko olen vieläkin mutta ei ole koskaan tullut mieleen että alkaisin muiden asiakkaiden kuulleen syyttämään asiakasta varattomuudesta yms hyökkäävästi ja epäasiallisesti kassalla työskennellessä.
Siis onko joku kassa syyttänyt asiakasta joskus jossain, jos kortti ei syystä tai toisesta ole toiminut :O Eipä tulis mieleenkään syyttää maksavaa asiakasta missään tilanteessa, mutta eipä tulis mieleen arvostellakaan ketään ulkonäön/ osaamattomuuden perusteellakaan millään nimillä, jokainen meistä on jossain vaiheessa aloittanut uuden työn ja ollut ns. kaikki tietävä ja osaava.

[QUOTE="vieras";27824858]No ei ainakaan se tämän ketjun kassaneiti noin tehnyt, mitä sä oikein luet?

Kiva asennevamma muuten kassoja kohtaan. :D
Ja nuoria nättejä tyttöjä kohtaan. :D[/QUOTE]

:LOL: kenen tässä pitäis oikein lukea ;) ihan vaan eri tapauksesta puhuin en todellakaan ap:n tapauksesta.

:LOL: ja millähän perusteella mulla on nättejä tyttöjä vastaan? ai sen pimatsu sananko, voi nyyh. Ai siis muut täällä palstalla saa käyttää sitä nimikettä, okei selvä on ..ihan vaan "palsta kieltä" ja tarkoitin pimatsulla asennetta en ulkonäköä. Ja ikävä kyllä sen asenteisia on töissä eräässä suht isossakin kaupassa jossa on tärkeämpää heitellä asiakkaan ostokset yli liukuhihnan ja samalla juoruilla viereisen kassaneidin kanssa tulevan viikonlopun/ perjantain pokaus/ryyppy reissuista.

Ja ei mulla ainakaan oo asennevammaa ei todellakaan. Tosihan se on että jokaiseen ammattikuntaan mahtuu ei niitä niin hyviä työntekijöitä (oli ne uusia tai ei).
Niinkuin tuo oma esimerkki, että mulla on ainoastaan vastaan epäasiallisia kassahenkilöitä ikään sukupuoleen jne katsomatta.

Ja Bonaire: kyllä on syytetty ihan suoraan rahattomuudesta.

"vieras"
Ihan turhaa tuosta kassaa on syyttää. Jos kortti ei kassalla toimi, niin sille ei vaan voi sitten mitään. Ei kassa voi niitä tuotteita sulle mukaan maksamattakaan antaa, vaikka vika olisikin kaupan omissa laitteissa. Ja sitä magneettijuovaa ei muuten nykyään enää saa käyttää vaikka sellainen mahdollisuus vielä kaupan laitteissa olisikin.

Joo rikki on siru, kokeilin vielä tänään Siwassa, tietty oli käteistä mukana jolla maksoinkin, mutta pyysin saada kokeilla toimiiko kortti, ja tuli sama teksti kuin eilen, että anna kortti myyjälle. Eli huomenna uutta korttia hankkimaan. Nytpähän tiedän sitten ettei enää välttämättä voi maksaa kortilla ollenkaan jos siru ei toimi, täytyy siis hankkia varakortti tai pitää käteistä aina mukana vastaavia tilanteita varten. Vahingosta viisastuu. :D

"vieras"
Joo rikki on siru, kokeilin vielä tänään Siwassa, tietty oli käteistä mukana jolla maksoinkin, mutta pyysin saada kokeilla toimiiko kortti, ja tuli sama teksti kuin eilen, että anna kortti myyjälle. Eli huomenna uutta korttia hankkimaan. Nytpähän tiedän sitten ettei enää välttämättä voi maksaa kortilla ollenkaan jos siru ei toimi, täytyy siis hankkia varakortti tai pitää käteistä aina mukana vastaavia tilanteita varten. Vahingosta viisastuu. :D
niin, visaelectronissa se siru on vähän niinkuin se juttu. Sillä magneettijuovalla ei electronissa tee mitään ja magneettijuovia lukevia laitteita ei lähdeskään kaikissa kaupoissa enää ole ja jos onkin, niin magneettijuovan lukeminen on silti useimmiten kielletty. Niitä "mankeleita" ei ole kyllä enää missään tai ainakaan niitä ei käytetä.

[QUOTE="vieras";27825974]niin, visaelectronissa se siru on vähän niinkuin se juttu. Sillä magneettijuovalla ei electronissa tee mitään ja magneettijuovia lukevia laitteita ei lähdeskään kaikissa kaupoissa enää ole ja jos onkin, niin magneettijuovan lukeminen on silti useimmiten kielletty. Niitä "mankeleita" ei ole kyllä enää missään tai ainakaan niitä ei käytetä.[/QUOTE] Minulla ei ole Visa Electronia, vaan Op-pankin pankkikortti jossa on Debit ja Credit.

siruton
"Jos sirua ei pystytä maksupäätteellä lukemaan, voi kauppias lukea sirukortin tiedot magneettijuovalta edellyttäen, että maksutapahtuma varmennetaan. Lisäksi on suositeltavaa tarkistaa asiakkaan henkilöllisyys."

Nets sanoo näin. Eli kyllä sitä magneettijuovaa saa kaupat käyttää!

Yhteistyössä