Ostin tuoretta tilliä ja persiljaa, jotka on semmosissa pienissä ruukuissa. Saako niitä kasvatettu isommiksi ja enemmän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Mulla on ollut vaikeuksia saada noita yrttiruukkuja elämään sisällä. Joku sanoi, että ne on tottuneet kasvaan viileässä, niin eivät siksi menesty sisällä? Voisko pitää paikkansa?

Olen siis laittanut multaan ja varjoisalle ikkaunanlaudalle.

Kai ne valosta tykkää, mutta ei paahteesta. Mutta pimeässä harva kasvi kasvaa.

Mulla rehottaa osa ja kupsahtaa osa. Voi olla ihan ongelma kuljetusketjussa. Ovat saaneet vauriota/kärsineet kuivuudesta, jne matkalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili82:
Sama täällä. Mut ei vaan onnistu. Saan ne kyl aina versoomaan, mut sit tapahtuu jotain ja kaikki kuolee... Millasta salaattia kasvatat?
Laitatko ne altakasteluruukkuun? Mä olen kasvattanut ihan tavallista mikähänsenniminyton-salaattia. Siis samaa mitä yleisimmin myydään kaupassa niissä ruukuissakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Sama täällä. Mut ei vaan onnistu. Saan ne kyl aina versoomaan, mut sit tapahtuu jotain ja kaikki kuolee... Millasta salaattia kasvatat?
Laitatko ne altakasteluruukkuun? Mä olen kasvattanut ihan tavallista mikähänsenniminyton-salaattia. Siis samaa mitä yleisimmin myydään kaupassa niissä ruukuissakin.

Oon kokeilli myös altakastelu ruukkuja. Just tota lehtisalaattia oon kokeillu, viimekesänä kokeilin myös keräsalaattia, tuloksetta. Siis mun kasveihin kasvaa aina kaks lehteä, ei enempää. Mut pakko kokeilla tänä vuonnakin, niin voi sitte taas epäonnistua :laugh:

Oon kokeilli myös altakastelu ruukkuja. Just tota lehtisalaattia oon kokeillu, viimekesänä kokeilin myös keräsalaattia, tuloksetta. Siis mun kasveihin kasvaa aina kaks lehteä, ei enempää. Mut pakko kokeilla tänä vuonnakin, niin voi sitte taas epäonnistua :laugh:
Mulla altakasteluruukku on ihan ehdoton. Muuten kastelen joko liikaa tai liian vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja pumpeli:
hei ihan loisto ketju. Pitää alkaa kasvattelemaan. Mits muuta olette kasvattanut ruukuissa kuin yrttejä? Voisko tällanen kaupunkilainen saada omaa satoa?
Salaattia ja retiisiä olen kasvattanut parvekelaatikoissa. Tomaattia amppelissa. Mansikkaa. Taimet olen tosin ostanut puutarhaliikkeestä.

Meillä on talo huonosti. Takapihalle paistaa aina aurinko ja etupihalle ei. Voiko tuolla nyt kasvattaa mitään yrttejä, miten ne kestää aurinkoa? Saati kesäkukat, vähän ot, mutta mitkä pärjäisi tuolla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Meillä on talo huonosti. Takapihalle paistaa aina aurinko ja etupihalle ei. Voiko tuolla nyt kasvattaa mitään yrttejä, miten ne kestää aurinkoa? Saati kesäkukat, vähän ot, mutta mitkä pärjäisi tuolla :D

Mulla oli tuttavalla sama ongelma. Hän ratkaisi asian laittamalla yrttien päälle paahteisemmaksi ajaksi valkoisen harson. Itse en kyllä jaksaisi joka päivä ruveta harsolla pelleilemään.

Onhan niitä paljon kasveja, jotka viihtyvät paahteisella pihalla. Itse en kyllä tiedä niistä mitään, mut varmaan taimikaupassa osaisivat kertoa

Yhteistyössä