Ostin tänään kuukupin, tämä olo on taivaallinen!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auvoinen =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auvoinen =)

Vieras
Helteet ja menkat =/ yöks!

Tänään sitten tein sen ja kävin ostamassa kupin. Käytän yleensä tamponia mutta sen käyttö saa menkkakivut aika koviksi ja siteitä inhoan yli kaiken vaikka yöllä niitä on pitänyt käyttääkin. Ja tamponi on hankala kun aina pitää vaihtaa vessassa käydessä ja näillä juomismäärillä se on noi 15 kpl vuorokauteen... ehkä.

Mutta siis, laitoin kupin paikoilleen ja onnistui heti. Ei tunnu missään ja mahakipu hellitti vajaaseen puoleen tuntiin. Pissallakin kävin eikä tarvinnut tehdä mitään!

En voi kuin hehkuttaa tätä ihanuutta. Pakko suositella!!!

Miten sä onnistuit sen sörkkäämään sinne? :D Mä oon harkinnu tuota kuukuppia, kun tulee taas ajankohtaseks, mutta mulla on ainakin tosi ahtaat paikat. Yks sormi jo tekee tiukkaa ilman reilua liukastetta. Joten onnistuiskohan tommonen kuppi mulla?

Olen myös erittäin tyytyväinen kuppiini, mutta ei se mitään ihmeitä ole tehnyt. kivut on yhtä kauheita kuin ennenkin. Lisäksi musta tuntuu, että virtsaaminen ja varsinkin ulostaminen onnistuu paremmin ilman kuppia. Eli otan kupin pois useammin kuin kaksi kertaa päivässä. Ehkäpä joka kolmannella virtsaamiskerralla, niin rakko tuntuu tyhjentyvän paremmin.

Miten sä onnistuit sen sörkkäämään sinne? :D Mä oon harkinnu tuota kuukuppia, kun tulee taas ajankohtaseks, mutta mulla on ainakin tosi ahtaat paikat. Yks sormi jo tekee tiukkaa ilman reilua liukastetta. Joten onnistuiskohan tommonen kuppi mulla?

Onnistuu: mulla on todella ahtaat paikat myös, ja hyvin tuo sinne mahtuu, kun taittaa sen(ja voi käyttää apuna pientä määrää liukkaria, tai kostuttaa kupin reunaa esim. vedellä). Eikä sitä työnnetä lainkaan syvälle, se jää aika alas. Mulla meni jonkin aikaa, että opin käyttämään, mut nyt en luopuis :D

Miten pärjää kuukupilla, jos menkat on sellaiset, että pitää käyttää tamponia ja sidettä yhtäaikaisesti, ja vaihtaa niitä 1-2 tunnin välein.

paljon paremmin, ite jouduin vaihtamaan sidettä 1h välein kun vuoto runsaimmillaan, nyt riittää kupin tyhjennyt 3 tunnin välein- muina päivinä riittää pari kertaa päivässä.

Juu enpä itekään vaihtais pois enää. Liukastetta tulee iha hyvin siinäkin kupin takasinlaittoa varten kun huuhtelee kupin, ei sitä kuivata kun tarvitse. Ja loppui se iljettävä olo mikä siteiden kans ainakin itelle tuli (ja olo et kohta tulee yli jostain) ihoärsytyksistä puhumattakaan.

Miksi ihmeessä tamppooni muka pitäisi joka pissaamisen jälkeen vaihtaa, ei tosiaan. Kuukuppi estää mulla rakon täydellisen tyhjentymisen, joten siksi en tykkää käyttää. Lisäksi lisää kuukautiskipuja ja tekee sellaisen halko haarovälissä tuntemuksen. Yölläkin lantionpohjanlihakset jotenkin puristelee sitä kuppia tms. outo olo siellä lihaksissa (mulla on piukat lihakset).

kuppi on kyllä oiva keksintö! Mulla oli kanssa ennen side/tamponiyhdistelmä ja alituiseen sai vaihtaa, nyt pahimpina päivinä joudun tyhjentämään kupin jopa 3-4h välein! Kuppihan jää tosi alas eli kyllä sen saa sinne sörkättyä vaikka kuin olis ahtaat paikat, ja "kyykkyvatkaamalla" tosiaan on vielä helpompaa! :D Enää en kyllä poies vaihtaisi. Mulla on mooncup, ja antenni leikattuna aika lyhyeksi. Ja siis, onhan meillä varmaan useammalla tullut paljon kuppia isompaakin ulos siitä reiästä...

Yhteistyössä