ostin siskonlikalle lahjaksi dvd:n. Voinko avata sen muovikääreistä ja katsoa sen papereihin laittoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vakkari harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vakkari harmaana"

Vieras
tuli ostettua uusin autot leffa, enkä ole nähnyt sitä vielä. Voinko ottaa muovikääreet pois, katsoa sen ja sitten laittaa joulupaperiin? Siskon likka asuu toisella puolella suomea, eli en sitten voi lainatallaan sitä. Ikiomaan ei ole rahoja. Onko se paha antaa lahjaksi dvd missa ei ole muoveja?

Mitä sinä tykkäisit jos saisit avatun dvd:n? Jos sellainen on teidän porukoiden puolella ok, niin siinähän katsot, mutta kerta pitää täältä kysellä niin ei taida olla?

[QUOTE="vieras";25228795]Mitä sinä tykkäisit jos saisit avatun dvd:n? Jos sellainen on teidän porukoiden puolella ok, niin siinähän katsot, mutta kerta pitää täältä kysellä niin ei taida olla?[/QUOTE]

en pistäisi pahakseni kunhan levy olisi moitteettomassa kunnossa. Ja vaikka omien siskojen kesken ei olla dvd:tå vaihdettu, niin moni niistä levyistä (cd ja dvd)on ollut muovikäärettömässä paketissa. Myös kasmissa myydään cd-levyjä ilman kääreitä.

Mut kysyin asiaa vaan siksi että tietäisin miten ihmiset suhtautuu kääreettömään levyyn. Voin olla katsomatta leffan, no proplem. :)

Ei siinä mun mielestä muuta ongelmaa ole, kuin että lahjaa ei voi tarvittaessa vaihtaa jos ei ole muovikääreitä paikoillaan. Eli jos olet varma ettei siskolla jo ole ko. leffaa eikä ole muualtakaan saamassa, niin anna mennä vain. Mun isällä oli tapana ostaa apelleen isänpäivälahjaksi kirja ja ihan yhteisestä sopimuksesta isäni luki sen ennen kuin kääri lahjapaperiin.

Riippuu siitä siskonlikasta.
Omani eivät panisi pahakseen niin kuin meilläkään kukaan ei nikottelisi sen vuoksi että jostain dvd:stä muovi puuttuisi.
Toisaalta , kuten ketjustakin käynyt ilmi, on sellaisiakin ihmisiä, joita se tympisi. Luota siis siihen, mitä lahjan saajasta tiedät...

:)

[QUOTE="vieras";25229596]Ei siinä mun mielestä muuta ongelmaa ole, kuin että lahjaa ei voi tarvittaessa vaihtaa jos ei ole muovikääreitä paikoillaan. Eli jos olet varma ettei siskolla jo ole ko. leffaa eikä ole muualtakaan saamassa, niin anna mennä vain. Mun isällä oli tapana ostaa apelleen isänpäivälahjaksi kirja ja ihan yhteisestä sopimuksesta isäni luki sen ennen kuin kääri lahjapaperiin.[/QUOTE]

Kirjan ymmärrän ettei se siitä huomaa onko luettu vaiko eikö mutta joku dvd joka pitää olla siinä muoveissa jos lahjan saajalla se onkin jolloin sitä ei voi enään vaihtaa :(
Jos aloittaja on sopinut ihan suoraan sisarensa kanssa että hän ostaa sen dvd:n ja katsoo sen niin ei siinä minusta ongelmaa ole. Ongelma on lähinnä se että jos saa saman tutteen muualtakin "avattuna" lahjaksi niin hankala vahtaa jos lahjan antaja ei omakustanteisesti sitä suostu vaihtamaan johonkin toiseen.

ei ole saamassa muilta dvd:tä lahjaksi, joten sitä riskiä ei ole. Ja olen systeriltäi välillä saanut lahjaksi selkeästi käytettyjä vaatteita ja muutakin käytettyä sälää

Yhteistyössä