Osteleeko teilläkin anoppi lahjat lapsille kyselemättä lahjatoiveita?

• Viestiketjun aloittaja "Ninni"
  • Ensimmäinen viesti
"Ninni"
Kysymys tulikin jo otsikossa. Jotenkin alkoi näin jälkikäteen ottamaan aivoon anoppi (myös) joululahjojen suhteen. Itse ilmottelee omia ja miehensä lahjatoiveita jo hyvissä ajoin ja kysymättä. Meiltä ei kysele mitään, ostelee jotain hirveetä krääsää tms., jolla kukaan ei tee mitään. Esimerkiksi tänä vuonna ruman pussilakanan jostain Tarjoustalosta (aikuisten kokoa tietysti 3-vuotiaalle) ja kirjan (kysymättä minkäköhänlaisesta kirjasta lapsemme voisi pitää).. Meillähän sitten tietysti oli jo se kirja ja ilmoitti tyytyväisenä, että voi antaa swn sitten mieheni siakon lapselle..Mieheni siskon samanikäiselle lapselle anoppi osti samanlaisen pussilakanan lisäksi sukset ja monot (vietimme joulua yhdessä anopin luona). Aina ostaa paljon kalliimpaa miehen siskon lapselle, mikä mielestäni on erikoista kun olemme vielä joulua yhdessä viettämässä.. Rahasta anopilla ei todellakaan ole puutetta enkä mitään kalliita lahjoja olisi odottanutkaan, mietin vaan että olenko kohtuuton kun toivoisin että anoppi kohtelisi lapsenlapsiaan yhdenvertaisesti ja että anoppi tiedustelisilahjatoiveita etukäteen, jotta voisimme toivoa jotain, jolle olisi käyttöä/josta olisi jotain iloa lapselle..

"ai jaa"
Onko teillä enemmän lapsia kuin siellä serkkuperheessä?

Meillä jaetaan talouksittain lahjasummat, siten että kuusihenkisen perheen lapset kyllä sitten saavat halvempia lahjoja kuin nelihenkisen perheen lapset.

vierass
Rupea sinäkin ilmoittelemaan lasten toiveita hyvissä ajoin kysymättä.

Ja muista ostaa anopille ihan muita lahjoja kuin mitä tämä toivoo. Osta paripeiton pussilakana, jos käyttävät erillisiä peittoja tai kaksi tavallista pussilakanaa, jos on paripeitto käytössä :kieh:

• Tykkää
Reactions: bud
noup
Osta. On 70v. Ei tunne kelloa, ei osaa käyttää mitään kodinkoneita, ei muista nimiä, ei osaa pukeutua itsenäisesti. Jäljellä pelkkä kuori. Vitut jostain paketista. Anteeksi avaus, mutta ostakaa itse lapsillenne mitä haluatte. Iloitkaa terveistä vanhemmista ja isovanhemmista!

Entäs lapseton
Osta. On 70v. Ei tunne kelloa, ei osaa käyttää mitään kodinkoneita, ei muista nimiä, ei osaa pukeutua itsenäisesti. Jäljellä pelkkä kuori. Vitut jostain paketista. Anteeksi avaus, mutta ostakaa itse lapsillenne mitä haluatte. Iloitkaa terveistä vanhemmista ja isovanhemmista!
Avaudu nyt samalla siitä, että ylipäätänsä on lapsia, kun kaikki eivät katsos lapsia voi saada. Entäs sitten Afrikan lapset? Ei ehkä oikea paikka purkaa pahaa oloaan...

• Tykkää
Reactions: Taevahan Tosi
noup
Miksi ei? Mä en ymmärrä miksi ihmiset ei osaa olla kiitollisia MISTÄÄN! Ostakaa itse lahjanne. Oliko pussilakana ruma äidin vai lapsen mielestä? Sukset ostetaan tarpeeseen eikä tasapuolisuuden vuoksi.

aaaapeee
Ei ole muita serkuksia kuin nämä kaksi parin kuukauden välein syntynyttä serkusta.. Kohtelee lapsia todella epätasa-arvoisesti vaikka näemme anoppia saman verran kuin miehen siskon perhe, että siitäkään ei voi olla kyse..

HippuTAR
Ei kysele. Eikä kyllä koskaan osta minkäänlaisia lahjoja. Ymmärtääkseni on tässä asiassa kylläkin tasapuolinen, eli ei osta muillekkaan lapsenlapsilleen mitään koskaan.
Mutta sinänsä se ei haittaa koska on aina toiminut näin ja se on lapsista aivan normaalia.

Ja ei mun äitikään koskaan osta mitään lahjoja synttärinä tai jouluna. Muuten vaan joskus antaa lapsille rahaa tai ostaa jotain vaatetta tms.

Mun isä lähettää tasapuolisesti saman summan rahaa jokaiselle lapsenlapselleen synttärilahjaksi.

Ja nämä kaikki toimintatavat on sekä mulle että lapsille ok.

Appi on kuollu joten tasapuolinen on sekin.

Vierras
Kyselee kyllä lapsilta mitä ovat toivoneet pukikta. Lapset kertoo tietysti ne muutamat kalliimmat ykköstoiveet jotka me vanhemmat olemme jo ostaneet. Eivät onneksi osta niitä vaan antavat lahjakdi tavaraa jota ovat löytäneet alennusmyynneistä, ulkomaanreissuilta yms vuoden mittaan. Ihan ok tuo on nykyisin, silloin kun oli vaan yksi lapsi niin sitä krääsää tuli kolmen edestä, nykyisin suunnilleen sama määrä jakautuu kolmelle.

Mä en kans kysymättä osaa tupataniiyä lahjatoiveita vatsinkin kun tiedän että ovat paljon lahjoja ostaneet jo kauan ennen joulua ja jos juuri ennen joulua jotain toivoisi niin se tulis noiden muiden lisäksi sitten.

"hmh"
Mä en ymmärrä miksi mun mies aina kyselee lapsenlastensa lahjatoiveilta tyttäriltään ja miniöiltään, kun se ei niitä sitten osta kuitenkaan. Olenkin sanonut että älä kysele, osta mitä ostat. Mutta ei mene perille hänellä.

Vie ras
Ei kysele toiveita. Ostaa lahjoja enemmän muodon vuoksi kuin ilahduttaakseen lahjan saajaa, vaikka mainostaa, että tykkää miettiä lahjoja. Tyttäreni sai lahjaksi monta kokoa liian pienen vaatteen ja kirjan, joka olisi kiinnostanut ehkä neljä vuotta sitten. Ihmettelen kyllä. Anoppi on noin muuten ihan mukava ihminen.

"hmh"
[QUOTE="hmh";30543639]Mä en ymmärrä miksi mun mies aina kyselee lapsenlastensa lahjatoiveilta tyttäriltään ja miniöiltään, kun se ei niitä sitten osta kuitenkaan. Olenkin sanonut että älä kysele, osta mitä ostat. Mutta ei mene perille hänellä.[/QUOTE]

Ja siis, syy miksi ei osta niitä toiveita on yksinkertaisesti raha. Kun lapsenlapsia on kahdeksan, ja ihminen on sairauseläkkeellä, niin monet toiveet ovat vaan liian kalliita budjettiinsa.

Anopin lahjoista
Saahan jokainen toki ostaa mitä haluaa, mutta kyllä mullakin harmittaa väärän kokoiset vaatteet, joita taas tänä vuonna tuli. Eikö edes sitä kokoa voisi varmistaa etukäteen? Teinitytölle tuli siis poikien pyjama ja kokoa, jota tyttö ei tule koskaan saavuttamaan ????

En kyllä edes tiedä, mitä lahjoja anoppi/appi/mun vanhemmat mieheni sisarusten lapsille / mun siskon lapsille hankkivat. Varmasti jonain vuonna me ollaan saatu enemmän kuin joku toinen ja toisena vuonna taas toisin päin. En jaksa vahtia enkä koe epäoikeudenmukaisuutta.

vierass
Ei kysele, antaa mieleistään lahjaa esimerkiksi vaatetta tai sukkia yms. mielestään meillä on jo liikaa leluja ja vuosia jo antanut rahana kaikille lapsenlapsilleen, ne sitten käytetään johonkin hyödylliseen kun sen aika tulee. Juuri tilit tyhjäöttiin molemmilta ja ostettiin kitarat.

Yhteistyössä