Ostatteko lapsillenne ensiasunnot?

  • Viestiketjun aloittaja lasten puolesta
  • Ensimmäinen viesti
lasten puolesta
Meillä on tarkoitus ostaa.En ymmärrä suurperheellisiä miksi tekevät niin monta lasta kun kuitenkaan heillä ei ole varaa ostaa joka lapselle yksiötä tai kaksiota?
 
Tuskinpa niin rikkaiksi tullaan että olisi varaa kustantaa kokonaan asunnot. Mutta varmasti meilläkin on sormemme pelissä aikanaan, joko olemme kerryttäneet niin mukavasti säästöjä että riittää lainan saantiin ja/tai ollaan takaamassa. Mene ja tiedä.
 
Heinäkuussa ostettiin esikoiselle (4 lasta meillä yhteensä, pitkillä ikäeroilla) pikkuyksiö (32 neliöö), koska se on järkevämpää, ettei "lapsi" menetä ensiasunnon etuutta (varainsiirtovero) tuollaiseen pieneen kämppään. Ja ei olla mitään rikkaita, minä olen hoitovapaalla nuorimmaisen kanssa, isännällä ihan normi tulot. Mutta ollaan oltu yhdessä teini-iästä lähtien ja ostettu itse asunto jo tosi nuorina.
 
Meillä on tarkoitus ostaa.En ymmärrä suurperheellisiä miksi tekevät niin monta lasta kun kuitenkaan heillä ei ole varaa ostaa joka lapselle yksiötä tai kaksiota?
Minun lapseni ovat ihan itse ostaneet talonsa.
Sinulla erityistarpeisia lapsia, joille lisäapu tarpeen, kun eivät noin ole halunneet toimia?

Olen kuitenkin pohjimmiltaan kanssasi samaa mieltä. Olisi rankkaa olla esim. 6 oman elämänsä hallintaan koskaan kasvamattoman erityiselapsen vanhempi. Onneksi nuo kaikki 8 omistani ovat terveitä ja pystyvät vapaaehtoistyön ohella veroillaankin osallistua lastesi auttamiseen.

;)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"jokuvaan"
En todellakaan, jos ei nyt lottovoitto osu kohdalle. En myöskään säästä mitään isompaa summaa lapselle jonka saa 18-vuotiaana, avustan mielummin tarvittaessa. Mulla on vain oma säästövakuutus jossa lapset edunsaajina jos mulle käy jotain. Sieltä voin sitten antaa lapsille tarvittaessa rahaa (esim. ajokorttiin). On myös helpompi antaa sama summa molemmille lapsille näin.

Voisin harkita takaajaksi ryhtymistä omalle lapselle kun hankkii ensiasunnon jos luotan lapsen taloudenpitoon.
 
"Entinen Ksantippa S."
Lisätään vielä, että jos lapset äitiinsä tulevat, ei heitä vähempää voisi kiinnostaa omistusasuminen ennen kuin joskus kolmikymppisenä, ja he pitäisivät asunnon hankkimista & maksamista tiukasti omana kunnia-asianaan.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27451100:
Tietenkin, ostan heille kaksiot kantakaupungista ja lisäksi ostan heille vielä sijoitusasunnotkin - ostatko ainä ap muka vain yhden asunnon per lapsi? :O
niin ja kesämökitkin tarvii ostaa et pääsee kaupungista välillä tuulettuun!
 

Yhteistyössä