Ostatteko lapsillenne ensiasunnot?

  • Viestiketjun aloittaja lasten puolesta
  • Ensimmäinen viesti
Me ostamme kaksion jossa saa kaksi pärjätä samaan aikaan! Vanhin ehtii opiskellä 5 vuotta ennen kuin kolmas asuntoa tarvitsee joten sitten on jo sen verran iso että saa pärjätä omillaan vaikka vielä opiskelisikin! (Tämä on vain suunnitelma):popcorn:
 
"alma"
Ei tietenkään osteta. Menisi kauheat lahjaverot, ja jos taas asunto omissa nimissä, niin lapsi ei saa siihen asumistukea. Meidän hulppeisiin sijoitusasuntoihin tulee tietenkin asumaan tuttujen lapset, ja meidän lapset menee heidän asuntoihin.
 
Ohjeistus
Aloittajalle myös sellainen ohje onnistuneen provon laadintaan, että sitä keskustelua on itse hyvä jatkaa.
Jos tekee aloituksen ja jättää itse keskustelun siihen, uskottavuus lopahtaa heti alkuun.

:)
 
"mini"
Olenkohan minä sitten harvinaisuus kun minun vanhempani ostivat minulle yksiön ensiasunnoksi? Olin silloin 18v eikä olla mitään erityisen rikkaita, keskipalkkaisia sanoisin. Nykyään minulla on jo omakotitalo, tosin miehen kanssa puoliksi maksetaan sitä. Olen nyt 25v.
 
[QUOTE="mini";27451752]Olenkohan minä sitten harvinaisuus kun minun vanhempani ostivat minulle yksiön ensiasunnoksi? Olin silloin 18v eikä olla mitään erityisen rikkaita, keskipalkkaisia sanoisin. Nykyään minulla on jo omakotitalo, tosin miehen kanssa puoliksi maksetaan sitä. Olen nyt 25v.[/QUOTE]

En tiedä oletko, mutta minä halusin 18-vuotiaana muuttaa kavereiden kanssa kommuuniin Kalliossa, en vanhempien valitsemaan (?) yksiöön. 25-vuotiaana ajatus omakotitalosta oli yhtä kaukainen kuin oman hautapaikan pohdinta. Jos sallitte tällaisen vertauksen.

Tunnen kyllä niitä, joille on hankittu ensiasunto, ja se on varmasti ollut etu heille kaikille. Sijoitus vanhemmille ja apu lapselle.
 

Yhteistyössä