ostatteko käytettyjä kenkiä/lenkkareita pienille ale 2 vuotiaille?

  • Viestiketjun aloittaja pihiys iski
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En koskaan osta noin pienelle käytettyjä kenkiä kun jalka on vasta muovaantumassa. Ostan ns. markettilenkkarit, jotka maksavat maks. 20e. Silloin ei harmita vaikka joutuisi ostamaan toisetkin kesän aikana.
 
Jos on todella hyväkuntoisia ja vähänkäytettyjä, niin ostan. Näistäkin toki joutuu useampia kymppejä pulittamaan, mutta halvemmalla silti pääsee kun kaupasta. Monella lapsella/paljon käytettyjä en huoli vaikka halvalla saisikin.
 
joku asiantuntija
sanoi jossain haastattelussa (sori ei ole linkkiä joten en voi mitään jos ette usko), että käytettyjen kenkien käyttö ei haittaa lapsella/aikuisella, jos ne eivät ole linttaan poljettu. eli, minä ostan todella hyväkuntoisia kenkiä kirpparilta ja syynään ne ulkoa ja sisältä ja jos ok, niin ostan.
 
Luin jonkun kenkätietäjän artikkelin jostain, jossa asiantuntija kertoi että käytettyjä kenkiä voi hyvin ostaa, mikäli ne ei ole astuttu linttaan.
Itse en siltikään kyllä käytettyjä osta lapsille.
 
lapsenkenkä
En. Olen aina katsonut erittäin tarkasti ylipäätään, minkälaisia kenkiä lapselleni ostan. Materiaalilla ja merkillä on iso merkitys! Suosin goretexiä ja oikeaa nahkaa. Crocsit ovat poikkeus. On helpompi löytää ne meille sopivat uutena tarjouksesta kuin käytettynä jostakin (aina naurettavalla ylihinnalla).
 
"vieras"
sanoi jossain haastattelussa (sori ei ole linkkiä joten en voi mitään jos ette usko), että käytettyjen kenkien käyttö ei haittaa lapsella/aikuisella, jos ne eivät ole linttaan poljettu. eli, minä ostan todella hyväkuntoisia kenkiä kirpparilta ja syynään ne ulkoa ja sisältä ja jos ok, niin ostan.
Peesi tälle! Lasten jalat kasvavat tosiaan nopeasti, ja muiltakin on voinut jäädä hyvät kengät vain vähälle käytölle =)
 
"vieras"
Hyväkuntoisia kyllä, esim goretex-lenkkareita ja talvikenkiä ostan käytettynä ennemmin kuin lähtisin ostamaan sillä käytetyn hinnalla, parilla kympillä mitään pilipalikenkiä. Kesäkenkiä en käytettynä osta koskaan...
 
"plop"
Meillä on pojalla virheastunta ja käydään fysioterapeutilla. Kysin häneltä yleisesti mielipidettä käytetyistä kengistä (ajatellen noita muitakin lapsia). Ohje oli, että käytettyjä voi ostaa kunhan on ihan varmaa, ettei edellisellä käyttäjällä ole ollut jalassa virheasentoa tai virheastuntaa. Kengän kuntokin toki kertoo paljon ja se miten on pohjasta kulunut.

En kuitenkaan itse osta käytettynä kuin juhlakenkiä.
 
laatu on paras
Mistä tietää onko kenkä linttaan astuttu? Itse ostan käytettyjä hyväkuntoisia merkkikenkiä enemmin kuin markettien halppis skeidaa. Yleensä ostan uutena Eccoa, Kavattia ym
 
"vieras"
Ostan vaan uusina, säästän sitten muussa. Itsellä on sen verran jalkaongelmia, että jos näin voin estää edes vähän, ettei lapsille tule samanlaisia ongelmia, niin on hintansa arvoista.
 
pha
Luin jonkun kenkätietäjän artikkelin jostain, jossa asiantuntija kertoi että käytettyjä kenkiä voi hyvin ostaa, mikäli ne ei ole astuttu linttaan.
Itse en siltikään kyllä käytettyjä osta lapsille.
Mun mielestäni tän voi päätellä ihan maalaisjärjellä. Kun puhutaan tosiaan ihan pikkulapsista, niin eiväthän he edes paina juuri mitään, saatika kävele niin raskaasti, että kenkä ehtisi lyhyen käyttöikänsä aikana muovautua yhtään mihinkään. Ja kuka oikeasti uskoo, että jos kengän sisusta muistuttaisikin toisen terveen lapsen jalan rakennetta, se muutaisi seuraavan käyttäjän jalkaa peruuttamattomasti huonompaan suuntaan? Päin vastoin, taitaa tehdä hyvää jaloille, että joutuvat työskentelemään erilaisissa jalkineissa.

Ehdottomasti siis minäkin suosin ennemmin laadukkaita kenkiä käytettyinä, kuin halpislenkkareita. Kengissä tärkeää on tukeva kantakuppi ja oikeanlainen kiertojäykkyys ja niitä ei kympin lenkkareissa ole.
 
"Ilona"
Kyllä olen ostanut pieniä kenkiä, ne kun eivät ehdi kauaa olla käytössä eivätkä juuri kulua. (Meillä vielä esikoisella tosi pieni jalka, niin vielä 2,5-vuotiaanakin löytyi sellaisia, mitkä jollain toisella oli olleet käytössä silloin kun ei vielä edellinen käyttäjä edes kävellyt.) Ihan uuden näköisinä olen ostanut käytettyjä kenkiä. Itse ostan Eccoa, uskon, että on parempi ostaa käytetty Ecco kuin uusi joku mikälie-tarjoustalokenkä. Tietysti ihan kengästä riippuen, mutta meillä vain positiivisia kokemuksia. Toki ne tarkkaan täytyy sit syynätä jos käytettynä ostaa. Meillä kyllä noi Eccot on kestäneet myös lapselta toiselle, eikä koskaan oo olleet "linttaan astuttuja".
 
Ehdottomasti siis minäkin suosin ennemmin laadukkaita kenkiä käytettyinä, kuin halpislenkkareita. Kengissä tärkeää on tukeva kantakuppi ja oikeanlainen kiertojäykkyys ja niitä ei kympin lenkkareissa ole.
Laadukkaita voi ostaa myös edullisesti alesta. Vasta ostin vauvalle Viking goretex lenkkarit, ovh 69,90e mutta oli alessa 10e. Käytettynä en ostaisi ikinä pienellekään lapselle kenkiä.
 
"vieras"
Ostan tietenkin, jos ovat uudenveroisia. Lapsella on sitten useampi kenkäpari, joten ei yksi pari tee jalalle mitään pahaa.
En myöskään usko, että edellinen käyttäjä olisi kengän pilannut, jos kenkä on edelleen uudenveroinen.
 
"vieras"
Ja vielä, että ei kukaan varmasti osta loppuunkäytettyjä kenkiä kirppikseltä. Siellä myydään myös lähes käyttämättömiä kenkiä, jotka ovat jostain syystä jääneet vähälle käytölle tai muuten vain säilyneet hyvinä.
 

Yhteistyössä