pihiys iski
jalasnkasvu niin huimaa, että tuntuu niin suolaiselta maksaa suuria summia pieni-ikäisistä kengistä-
luettiin varmaan sama juttusanoi jossain haastattelussa (sori ei ole linkkiä joten en voi mitään jos ette usko), että käytettyjen kenkien käyttö ei haittaa lapsella/aikuisella, jos ne eivät ole linttaan poljettu. eli, minä ostan todella hyväkuntoisia kenkiä kirpparilta ja syynään ne ulkoa ja sisältä ja jos ok, niin ostan.
Peesi tälle! Lasten jalat kasvavat tosiaan nopeasti, ja muiltakin on voinut jäädä hyvät kengät vain vähälle käytölle =)sanoi jossain haastattelussa (sori ei ole linkkiä joten en voi mitään jos ette usko), että käytettyjen kenkien käyttö ei haittaa lapsella/aikuisella, jos ne eivät ole linttaan poljettu. eli, minä ostan todella hyväkuntoisia kenkiä kirpparilta ja syynään ne ulkoa ja sisältä ja jos ok, niin ostan.
Mun mielestäni tän voi päätellä ihan maalaisjärjellä. Kun puhutaan tosiaan ihan pikkulapsista, niin eiväthän he edes paina juuri mitään, saatika kävele niin raskaasti, että kenkä ehtisi lyhyen käyttöikänsä aikana muovautua yhtään mihinkään. Ja kuka oikeasti uskoo, että jos kengän sisusta muistuttaisikin toisen terveen lapsen jalan rakennetta, se muutaisi seuraavan käyttäjän jalkaa peruuttamattomasti huonompaan suuntaan? Päin vastoin, taitaa tehdä hyvää jaloille, että joutuvat työskentelemään erilaisissa jalkineissa.Luin jonkun kenkätietäjän artikkelin jostain, jossa asiantuntija kertoi että käytettyjä kenkiä voi hyvin ostaa, mikäli ne ei ole astuttu linttaan.
Itse en siltikään kyllä käytettyjä osta lapsille.
Laadukkaita voi ostaa myös edullisesti alesta. Vasta ostin vauvalle Viking goretex lenkkarit, ovh 69,90e mutta oli alessa 10e. Käytettynä en ostaisi ikinä pienellekään lapselle kenkiä.Ehdottomasti siis minäkin suosin ennemmin laadukkaita kenkiä käytettyinä, kuin halpislenkkareita. Kengissä tärkeää on tukeva kantakuppi ja oikeanlainen kiertojäykkyys ja niitä ei kympin lenkkareissa ole.