ostaisitteko turvaistuimen käytettynä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä voisin käytetynkin ostaa jos se on siisti. Itse asiassa olisinkin meidän 2v vaille istuinta toiseen autoon.

Kantsii muuten sovittaa istuinta ensin omaan autoon, jotta tietää turvavöiden varmasti riittävän.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä ettei:
Kyllä, jos kolaroimattoman, homeettoman ja hyväkuntoisen saisin. Eihän istuimen rakenne kärsi, ellei auto ole kolarissa.

Olen kyllä kuullut, että 5 vuotta vanhan istuimen muoviosat alkaisi jo hapertua. Eihän sitä silmin näe, mutta voihan ne olla myyntipuheitakin. Istuimet joutuu aika koviin lämmönvaihteluihin

Alkuperäinen kirjoittaja JooEiKai:
Olen kyllä kuullut, että 5 vuotta vanhan istuimen muoviosat alkaisi jo hapertua. Eihän sitä silmin näe, mutta voihan ne olla myyntipuheitakin. Istuimet joutuu aika koviin lämmönvaihteluihin

5-10 vuotta taitaa olla suositeltava käyttöikä istuimella.Onhan se tietty kun ne on autossa ja välillä pakastaa ja välillä on hellettä,niin kova rasitus muoville.

En ymmärrä en-logiikkaa. Jos ehjän, homeettoman, siistin, toimivan, kolaroimattoman turvaistuimen saisi käytettynä, tutulta ja luotettavalta taholta, miksi sitä ei ostaisi? Eikö samalla logiikalla pitäisi jättää käytetyt vaunutkin aivan ehdottomasti ostamatta? Niissä vauva matkustaa paljon intiimimmin, ja on siellä sisällä ja kerroksissa paljon suoremmin alttiina ties vaikka mille? Entä käyteyt vaatteet? Ties miten niitä on pidetty, missä säilytetty, millä pesty? En kyllä ymmärrä, täytyy sanoa.

En ostaisi mtn käytettynä lapsille. Olen kyllä myynyt :whistle:
Mutta tottakai voi ostaa, jos saa ehjän ja tietää penkin historian.
Meillä kaukalosta-korokkeeseen on hankittu britaxilta, siellä on paljon toimivia vaihtoehtoja.

Yhteistyössä