Ostaisitteko "lapselle" auton, vai pistäisittekö itse ostamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En osta.Onhan se ny nähty mitä siitä seuraa kun vanhemmat ostaa auton tai on lainan takaajina mukulan autolle.Jos ei autoa pysty ite ostaan saa olla ilman.Oppivat siten heti alkuunsa huolehtimaan omasta elämästään.

Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
En osta.Onhan se ny nähty mitä siitä seuraa kun vanhemmat ostaa auton tai on lainan takaajina mukulan autolle.Jos ei autoa pysty ite ostaan saa olla ilman.Oppivat siten heti alkuunsa huolehtimaan omasta elämästään.

Se miten nuori suhtautuu rahaan ja omaisuuteen, ei oo kiinni siitä, onko saannu auton ilmasiks vai ei. Se on kasvatuksesta kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:

Se miten nuori suhtautuu rahaan ja omaisuuteen, ei oo kiinni siitä, onko saannu auton ilmasiks vai ei. Se on kasvatuksesta kiinni.

Todellakin...!

2 pojalle olen maksanut kortin ja ostanut auton , kumpikin on kyllä osan pikkuhiljaa maksanut takasin en kyl koko summaa ole pyytänyt. pojat työssä minä työtön. (ex) isä työssä mut ei ole kiinnostunut .

Jos me asutaan edelleen näin korvessa että bussi kulkee 5xpv niin todennäköisesti lapset saa jonkin sortin autot sitten hamassa tulevaisuudessa. mutta kyllä musta auton käyttökulut pitää sit itse maksaa siis bensat, verot, vakuutukset jne.

oon mäkin pyytänyt mummeilta, vanhemmilta jne lahjaksi just jonkun laskun maksua sillon kun opiskelin ja asuin kuitenkin omassa kämpässä... mut en mitään jatkuvia raha avustuksia ole olettanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Lammas:
En ostaisi. Jos ei itsellä ole varaa maksaa autoa ja auton kuluja niin silloin ei tarvitse sitä autoakaan. Bussilla, pyörällä ja jaloilla pääsee moneen paikkaan. Antaisin kyllä todennäköisesti lainata meidän autoa jos olisi jotain niin tärkeää menoa.

Juuri näin! Mä en muutenkaan ymmärrä sellaista ajatusmaailmaa, että vahempien pitäisi maksaa kaikki. Omalla tyollä voi säästää.

Empäs koskaan saanu sitä ajokorttirahaakaan... Saatikka sitte autoa.
Ajan vasta nyt ajokorttia, ikää 28v ja maksajana toimii anoppi :o

Mä luulen että yritetään kyllä auttaa ainakin... mut on se vähän paha nyt sanoo ku toisen ajokorttiin on vielä 10 vuotta aikaa... :D siis iän puolesta. Ei sen tarvii äitiänsä ainakaan matkia... :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
en ostaisi.en aio maksaa autokoulujakaan noille.mulla ei vieläkään oo korttia ja hyvin oon pärjäny =)
Mä aion maksaa junnun ajokortin ja oikeastaan just siks, että mulla itselläni ei ole ajokorttia. Ihan hyvä, että perheessä on edes yksi, jolla kortti on.

Mä en oo autoa saanu, ajanu isän autolla.
Miehen isä on entinen autokorjaaja ja aina autojen kimpussa. Mies sai oman auton.
Meilläkin vaihtuu autot aika tiuhaan :whistle:

Mä pikkasen veikkaan, että mies hommaa pojalle auton. Ajokorttiin kyllä 15 vuotta että näkee sitten :D
Ajokortti maksetaan pojan tililtä, raha on jo säästettynä.

Isä on maksanu mun ja veljien ajokortit.
Miehen isä maksanu miehen ajokortin.

En välttämättä omaa autoa, mutta jos tarvetta olisi niin varmaan taloon hommattais kakkosauto vanhempien rahoilla. Kyllä 1 auto ja kolme-neljä kortillista kuskia on aika mahdoton yhtälö...

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Meillä ei tuohon kovin pitkä aika ole, luulen, että meidän jollain autolla saa sitten jonkun verran ajaa, en usko että olisin ostamassa autoa lapselleni.

Näin mäkin luulen.
Tosin jos oma rahatilanne olis oikein hyviä, voisin harkita itselle uutta autoa ja vanhan antamista lapsen käyttöön jotain työtä vastaan. Se pitäisi siis tavallaan kuitenkin ansaita.

Uusimmat

Yhteistyössä