Ostaisitko tällaiset bikinit 10 - vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rkele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huh";24569871]en ostais bikineitä 10-vuotiaalle. kyllä sen ikäsen kuuluu vielä käyttää kokouimapukua. sitten ihmetellään ku lapsia raiskataan kun ei oo vaatteita päällä.[/QUOTE]

Pitäiskö poikienkin sitten käyttää kokouimapukua kun niiltäkin näkyy napa?

[QUOTE="huh";24569871]en ostais bikineitä 10-vuotiaalle. kyllä sen ikäsen kuuluu vielä käyttää kokouimapukua. sitten ihmetellään ku lapsia raiskataan kun ei oo vaatteita päällä.[/QUOTE]

Hyi sairas mielikuvitus sulla :(

Yök yök yök!!! Tuskin kukaan normaali tuollaisia ajattelee lapselleen uimapukua valitessa.

Just joo...huoh. Olisipa se asia ratkaistu sillä et poistetaan lasten uikkarit kaupoista, vaan kuule ei.

En ymmärrä miksi lapselle pitäisi ostaa bikinit. Ulkonäon vuoksi? Käytännöllisiksi ei niitä lapsella voi sanoa kun vertaa uimapukuun.
Bikinit aikuisille naisille, joilla on jotain mikä pitää ne edes paikallaan.

[QUOTE="vieras";24570108]En ymmärrä miksi lapselle pitäisi ostaa bikinit. Ulkonäon vuoksi? Käytännöllisiksi ei niitä lapsella voi sanoa kun vertaa uimapukuun.
Bikinit aikuisille naisille, joilla on jotain mikä pitää ne edes paikallaan.[/QUOTE]

Kyllä mun lapsen bikinit pysyy paikallaan. On normaalit bikinihousut ja toppimallinen yläosa, jossa kapeat olkaimet. Ja ekaluokkalainen kyseessä.

Etelän rannoilla kokouikkari on pikkusen kuuma.

Kyllä mun lapsen bikinit pysyy paikallaan. On normaalit bikinihousut ja toppimallinen yläosa, jossa kapeat olkaimet. Ja ekaluokkalainen kyseessä.

Etelän rannoilla kokouikkari on pikkusen kuuma.

Ensinnäkin jos yläosa on toppimallinen, ei ole kyseessä bikinit.
Toiseksi, uimapuku on KUUMA?! Mitä hemmettiä, uimaanhan siinä mennään ja ikinä en ole kuullut kenenkään valittavan uidessa/ uinnin jälkeen olevan kuuma?

Onko jotenkin uimapuvun materiaali heikentynyt vuosien saatossa?
itsekin niitä sen viitisentoista vuotta käyttänyt, eikä muistikuvaa kyllä uimapuvun hikoamisesta ja kuumuudesta ole.. :D

Mun mielestä lapsilla ei kuulu olla bikineitä. Ihan niin kun ei minihameitakaan. Kyllä se nyt vaan niin on että tuolla on kaikenlaisia pervoja liikenteessä jotka siihen kiinnittävät huomion. Nykyään kaikilla on joku tarve pukea lapset pienestä pitäen samanlaisiin vaatteisiin kun parikymppisillä. Meikkiä vielä vähän naamaan niin se on sitten siinä. Esimerkkinä tästä se että mun serkku oli tavannut mukavan oloisen tytön. Serkulla ikää 17. Kun oli siinä sitten aikansa puistossa tytön ja kavereidensa kanssa istunut niin oli käynyt ilmi että tyttö oli 12. Itse serkku oli arvioinut iäksi n.16...

[QUOTE="vieras";24570108]En ymmärrä miksi lapselle pitäisi ostaa bikinit. Ulkonäon vuoksi? Käytännöllisiksi ei niitä lapsella voi sanoa kun vertaa uimapukuun.
Bikinit aikuisille naisille, joilla on jotain mikä pitää ne edes paikallaan.[/QUOTE]

Meidän 10v halusi juurikin ulkonäön takia ja minustakin hänen valitsemansa bikinit on tosi nätit. Ihan hyvin on päällä pysyneet ja on käyttänyt niitä rannalla. Kouluun on kokouimapuku. Jos bikinit ei ole pelkät narut takapuolessa niin miksi ei?

[QUOTE="vieras";24570200]Ensinnäkin jos yläosa on toppimallinen, ei ole kyseessä bikinit.
Toiseksi, uimapuku on KUUMA?! Mitä hemmettiä, uimaanhan siinä mennään ja ikinä en ole kuullut kenenkään valittavan uidessa/ uinnin jälkeen olevan kuuma?

Onko jotenkin uimapuvun materiaali heikentynyt vuosien saatossa?
itsekin niitä sen viitisentoista vuotta käyttänyt, eikä muistikuvaa kyllä uimapuvun hikoamisesta ja kuumuudesta ole.. :D[/QUOTE]

No on se kyllä bikini jos se on kaksiosainen. Toppimainen, mutta lyhyt, tarkentaakseni. Ei siis kaksi lappua yhdistetty naruilla.

Meillä on tapana pitää niitä uikkareita myös rannalla, esim. leikkiessä tai aurinkoa ottaessa, ei vasta uimaan mennessä. Ja etelän rannoilla tekokuituinen uimapukukangas kyllä hiostaa. Ei kai nyt kellään vedessä tule kuuma. Huoh.

[QUOTE="vieras";24570225]Mun mielestä lapsilla ei kuulu olla bikineitä. Ihan niin kun ei minihameitakaan. Kyllä se nyt vaan niin on että tuolla on kaikenlaisia pervoja liikenteessä jotka siihen kiinnittävät huomion. Nykyään kaikilla on joku tarve pukea lapset pienestä pitäen samanlaisiin vaatteisiin kun parikymppisillä. Meikkiä vielä vähän naamaan niin se on sitten siinä. Esimerkkinä tästä se että mun serkku oli tavannut mukavan oloisen tytön. Serkulla ikää 17. Kun oli siinä sitten aikansa puistossa tytön ja kavereidensa kanssa istunut niin oli käynyt ilmi että tyttö oli 12. Itse serkku oli arvioinut iäksi n.16...[/QUOTE]

Uimapukua tai hametta on turha syyttää. Kannattaa valistaa niitä lapsia, niin tyttöjä kuin poikiakin.

Meidän 11v näyttää, mielestäni ikäistään vanhemmalta koska on pitkä ja luokallaan on tyttöjä joita luokkakuvassa voisi todellakin luulla 16-18 vuotiaiksi.
Se ei kuitenkaan saa olla syy pojille ja miehille olla ottamatta iästä selvää. Ja tyttöjen pitää itse osata olla menemättä ikäisiään vanhempien kanssa "puistoon".

[QUOTE="vieras";24570229]Meidän 10v halusi juurikin ulkonäön takia ja minustakin hänen valitsemansa bikinit on tosi nätit. Ihan hyvin on päällä pysyneet ja on käyttänyt niitä rannalla. Kouluun on kokouimapuku. Jos bikinit ei ole pelkät narut takapuolessa niin miksi ei?[/QUOTE]

Tottakai lapset ja nuoret kaikkea haluaa, ei se tarkoita että ne ovat lapselle sopivia.
Itse ainakin olen jälkeepäin ollut äidilleni kiitollinen ettei ole antanut kaikkia haluamiani vaatteita nuorena käyttää,
mielestäni oli tosi nättiä ja sopivaa käyttää niin lyhyitä minihameita että pakarat vilkkui kun hiukan kumarsi, kaula-aukko olisi ollut melkein napaan jos olisin itse saanut päättää.

Nämä on taas näitä mielipide-eroja, jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.

En vain millään ymmärrä miten vanhemmat päästävät lapsensa sen näköisenä ostoksille tai ovesta ulos , mitä kesälläkin useasti nuorilla tytöillä näki...

En ostaisi, vaikka meillä on 6-vuotiaallakin bikinit. Sellasen toppimallisen yläosan jostain etsisin tai sit uikkarit, jos ei toppia löydy.

Sellanen meidänkin tytöllä on uikkarin rinnalla, ja peittää enemmän kuin kuin uikkari tosta rintakehän kohdalta! En ymmärrä miksi lasten uikkarit on niin syvään uurrettuja kaikki? Monta pukua viimeksikin kokeiltiin ja kaikki näytti pieniltä päällä juuri tosta syystä, vaikka muuten oli reilu koko.

En ostais bikineitä ollenkaan 10 vuotiaalle. Ne ei pysy päällä kun ei ole täytettä.
Sul on aivovika
tai siis sun ei oo aivoja, mä oon 10 vuotta ja mun mielest ei oo kivaa yhtää
lukee tätä mut soittakaa iha oikeest lääkärille, mul on vaan bikineitä niiku D44, bikinit rulaa! Oon koulunkaa uinu VAIN KERRAN, sillä EN EHDI UIDA, mutta sillon se kerta kun kävin uimas, nii mul oli kolmiobikinit ja minihame että hellouhh.. en IKINÄ käyttäis kokopukuu, aina BIKSUT! Haistakaa kakka, vitun vammaset! Ja ainiih... mul on tisut! Täytettä siis on, joten tiäsittekö et mul alko rinnat 8 vuotiaana, eli BIKINIT HURRAA KAIKKI VAAN BIKINEITÄ KÄYTTÄÄ ;)

Terkuin Ramona

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä