Ostaako kukaan muu "valmiiksi" ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hamstraaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hamstraaja

Vieras
Eli ostaako kukaan muu kirppareilta/alennusmyynneistä tms. valmiiksi REILUSTI liian isoja vaatteita jos löytää oikein mieleisiä edullisesti?
Mä harrastan sitä liiankin usein mutta aina ne vaatteet on tulleet jossain vaiheessa sopiviksi.
Pojalla oli ensimmäisiä bodeja ostettuna jo ennen kun olin raskaana ja nyt kun kävin kirpparilla ja löysin ihania bamsen ja espritin (ja yhden autot paidan) niin mielettömän halvalla niin oli PAKKO ostaa vaikka poika käyttää vasta kokoa 92 ja nyt ostamani vaatteet oli kokoa 104-128..
Eli menee monta vuotta ennen kun ovat sopivia!

..ymmärtääkö kukaan mua.. =)

Mä ymmärrän :)

Mä ostan alesta vaatteita, jotkä menee sitten joskus kun menee :) Tyyliin, että jos kahden vuoden sisään voi käyttää, niin ostan, sitä isompia en sentään ostele. Toppapuvut mm. joka ikinen vuosi edellisvuoden alesta.

Sorrun siihen, että ostan 1 - 2 kokoa isompia vaatteita.
Äitini on vielä pahempi, se ostelee 2 - 4 kokoa isompia. :kieh:

No hyvä! =) On siis muitakin hamstereita =) Kirpparimyyjä vaan katsoi mua niin ihmeissään kun ensin kassalla totesi pojalle että "eikö sulle löytynyt mitään kivaa" ja kun tajusi että vaatteet oli juurikin tälle "kääpiölle" niin ei tiennyt mitenpäin olla.. tokaisin kyllä hälle etten näin ihania vaatteita raskinut tänne jättää muiden ostettavaksi kun kyllä tää poika niihin vaatteisiin vielä joskus kasvaa..

Seuraavaa kokoa ostan, mutta yleensä en sen isompia, koska säilytystilat on rajalliset. Tietty poikkeuksiakin tapahtuu.

Toinen syy, miksi en kovin hamstraa, on se, että tykkään pukea poikani edes suunnilleen ajanmukaisiin vaatteisiin. Monta vuptta jos pitää odottaa että vaatteet käy, aika on ajanut ohi väreistä, malleista, kuoseista, kuvista ja kuvioista...

Poika käyttää 128/134 -senttisiä ja ostan kokoon 140 asti vaatetta, jos kiva kohdalle osuu. Vauva syntyy lokakuussa ja ostan kokoon 80 asti.

Meillä on säilytystilaa ihan mukavasti. Pesen kirppisvaatteet ja laitan koon mukaan koreihin odottamaan.

Seuraavaa kokoa voin ostaa, jos alennusmyynneistä tai kirppikseltä löytyy jotain kivaa.
Muoti ja mieltymykset muuttuu kuitenkin aika nopsaan, ja säilytystilaa on rajallisesti, ja siksi en osta lapsille sellaista vaatetta joka on sopiva vasta vuosien päästä.