Ostaako joku muka alle 100?:llä lahjat yhdelle lapselle???

• Viestiketjun aloittaja 100???
  • Ensimmäinen viesti
minä
En oo kyllä laskenut mutta tehdäänpä se nyt:
tytölle palapeli 14,95 + littletspetshop juttuja 2 kpl 16,95 ja 19,90 + pleikkapeli 19,90 + yöpuku 14,90 + cd-levy 19,90 yht 106,50e
pojalle palapeli 10,95 + transformers 19,95 + pleikkapeli 19,90 + mecano 12,95 + lego paketti 56,95 yht 120,70
lisäksi yhteiseksi sen pleikan 169e (sis kaksipeliä buzz ja singstar)

Helposti! Mulla on menny alle satku ja molemmille lapsille on jo lahjat kasassa. Yksi lahja per muksu meiltä vanhemmilta, saavat sitten lisäksi mummeilta ja kummeilta mitä saavat. Toiveena on kuitenkin että kokonaissaldo jää alle 10 pakettiin per nokka ja että suurin osa niistä on järkilahjoja, ei leluja.

minä vain
Alkuperäinen kirjoittaja 100???:
Miten se onnistuu???

Eilen käytiin yhden lapsen itsetoivomat lahjat ostamassa ja ei sataseen sopineet, vaikka ei mitään ihmeellistä ostettukaan, vain ulkoinen muisti tietsikkaan ja jotain pientä sen lisäksi.

Toiselle ostettiin sähköhammasharja (149?) ja jotain muuta lisäksi, meni hyvinkin yli 200?.

Ja niin edelleen.... en ymmärrä miten alle 100 eurolla voisi selvitä/pää lahjoista.
minä oon ostanu lapsille lahjoja yhteensä 20 eurolla (kaks lasta). mummut ym. jotain pientä laittaa, leikkiautoa, jotain vaatetta tulossa. Niitä tulee sen verran "paljon", että enempää ei tarvi. Lapsille EI TARVI ostaa kaikkea mitä he haluavat.

vieras
Oon varmaan vähän tyhmä, kun en juuri ajattele rahaa lahjoja ostaessani. Yritän budjetoinnin sijaan ostaa lapselle jotain sellaista, jota hän kovasti toivoo ja joka ei ole romua ja kertakäyttöistä. Tosin 2- ja 4-vuotiaille on aika vaikea keksiä lahjaa, joka maksaisi ihan älyttömästi. Kun ei voida poniakaan ostaa allergia takia...

En siis koe olevani surkea köyhimys, luuseri ja huono vanhempi, jos ostan lapselle alle sadalla eurolla lahjan. Kovin monia en osta periaatteesta. Joku tolkku pitää elämässä olla ja ilon löytyä muualta kuin tavaroista.

kysyn
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Poika saa meilt 4 ? lahjan. Ei mitään turhaa rihkamaa, vaan laadukas ja kehittävä lahja. :heart:
neljällä eurolla ei varmasti saa laadukasta ja kehittävää lahjaa.
Meidän pojan lahja maksoi 3e ja on taatusti kehittävä ja laadukas. Iso laatikollinen erivärisiä puisia leikkipalikoita joista voi rakennella vaikka mitä :heart:
Meiänki poika saa ison kasan erilaisii puisii palikoit ja niille kauniin puisen säilytysarkun. On kirjain/numero palikat, monenlaisii maalaamattomii ja värillisii. Minkäs ikänen poika teillon? meil muutaman päivän pääst 1v5kk. :heart: :wave:
Neppi ja Eemin äiti-87! ihanko oikeasti lapsenne saa lahjaksi KÄYTETTYJÄ PUUPALIKOITA? :(

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Poika saa meilt 4 ? lahjan. Ei mitään turhaa rihkamaa, vaan laadukas ja kehittävä lahja. :heart:
Meidän pojan lahja maksoi 3e ja on taatusti kehittävä ja laadukas. Iso laatikollinen erivärisiä puisia leikkipalikoita joista voi rakennella vaikka mitä :heart:
Meiänki poika saa ison kasan erilaisii puisii palikoit ja niille kauniin puisen säilytysarkun. On kirjain/numero palikat, monenlaisii maalaamattomii ja värillisii. Minkäs ikänen poika teillon? meil muutaman päivän pääst 1v5kk. :heart: :wave:
Neppi ja Eemin äiti-87! ihanko oikeasti lapsenne saa lahjaksi KÄYTETTYJÄ PUUPALIKOITA? :(
Missä luki, että käytettyjä? :eek:

Voi jestas
minkälaisia idiootteja liikkeellä.. :O

kolmen lapsen yh
Todellakin saan lahjat lapselleni ostettua alle tuon rahan! toki olin voinut osta jotain "turhaa" mikä sit joutaa joulun jälkeen roskikseen. En halua opetta lapsilleni et materiaali olisi tärkeintä:)

Niiskunen
Jaa kyl mä ostin molemmille lapsille lahjat ja sit vielä itse kudon 6 ihmiselle lahjat ja hyvinkin alle 100 euroo sai riittämään. Miks pitää ostaa kauheesti kaikkee, kun ei niillä edes kerkee leikkimään?

äiti72
Mä ole ihmetellyt tässä että miten teillä menee niin vähän rahaa joululahjoihin... Hienoa niille, joilla näin käy...=) Meillä joudutaan itse ostamaan lasten toivelahjat itse koska sukulaiset eivät niitä hanki, ostavat mitä katsovat että lapset haluaisivat mutta kun koskaan ne ei ole niitä toivelahjoja. Meidän lasten toiveet eivät ole mitään älykalliita mutta kyllä niihin saa rahaa menemään useamman satasen. Ollaan yritetty puhua asiasta sukulaisille mutta puheet ovat menneet kuuroille korville... Että näin meillä...

mamma
Meidän jouluun kuuluu paljon lahjoja, aina on ollut näin. Ei sit osteta pitkin vuotta kovinkaan paljon mutta jouluna kaikki saa meiltä noin 10lahjaa per lapsi (3lasta) ja isovanhemmat saa 3-4pakettia, puoliso 4-5 lahjaa ja sitten on vielä kummilapset. Rahaa menee 600-800?. Vaatteita j akirjoja on aika paljon mutta tokimyös leluja. Mä en voi käsittää niitä vanhempia jotka ei sota leluja lapsilleen jouluksi!!!! oletteko unohtaneet tyystin mitä oli olla lapsi? Tosi ilahduttavaa saada sukkapaketti ja puupalikat kun olis voinut saada jonkun hauskan lelun. Mitä väliä jos se ei ole kovin käytännöllinen tai "kasvattava", joulu o n kerran vuodessa ja silloin lapsia hemmotellaan! Kyl ne lapset on lapsia ja himoitsee leluja vaikka vanhemmat olis kuinka ekologisia tai käytönnöllisiä. Ei laset saa samoja kiksejä jostain ruuasta kun vanhemmat, ei pelkkä kinkku riitä tekemään joulua erityiseksi päiväksi. Oletteko unohtaneet miltä tuntuu se ihana jännitys kun saa avata paketit? Ja sit siellä on sukat....

tsubaki
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Meidän jouluun kuuluu paljon lahjoja, aina on ollut näin. Ei sit osteta pitkin vuotta kovinkaan paljon mutta jouluna kaikki saa meiltä noin 10lahjaa per lapsi (3lasta) ja isovanhemmat saa 3-4pakettia, puoliso 4-5 lahjaa ja sitten on vielä kummilapset. Rahaa menee 600-800?. Vaatteita j akirjoja on aika paljon mutta tokimyös leluja. Mä en voi käsittää niitä vanhempia jotka ei sota leluja lapsilleen jouluksi!!!! oletteko unohtaneet tyystin mitä oli olla lapsi? Tosi ilahduttavaa saada sukkapaketti ja puupalikat kun olis voinut saada jonkun hauskan lelun. Mitä väliä jos se ei ole kovin käytännöllinen tai "kasvattava", joulu o n kerran vuodessa ja silloin lapsia hemmotellaan! Kyl ne lapset on lapsia ja himoitsee leluja vaikka vanhemmat olis kuinka ekologisia tai käytönnöllisiä. Ei laset saa samoja kiksejä jostain ruuasta kun vanhemmat, ei pelkkä kinkku riitä tekemään joulua erityiseksi päiväksi. Oletteko unohtaneet miltä tuntuu se ihana jännitys kun saa avata paketit? Ja sit siellä on sukat....
Eihän siinä mitään jos teidän jouluun kuuluu paljon paketteja, mutta meidän 1,5 v ei kyllä osaa mitään halutakaan. Särähti vaan korvaan toi, että lapset ei muka tykkäis puupalikoista, meillä ainakin ne on lempileluja, kun eivät ole mitään valmiiksiajateltuja muovihärpäkkeitä vaan sellaisia mistä saa itse rakentaa ja käyttää mielikuvitusta.

Niiskunen
Mä en ainakaan halua opettaa lapsia siihen että joulu on pelkkä lahjan saamis juhla. Meille merkitsee enemmän mitä jouluna tapahtuu. Tuntuu että ei edes nykypäivän lapset tiedä miksi joulua vietetään. Mutta en tuomitse niitä jotka ostavat kasapäin lahjoja. Sukulaisilta meillä ei saada lahjoja, kun niihin menis kaikilla koko omaisuus. Ainoastaan kummeilta tulee meidän lapsille paketteja.

höh
Lapseni lahjoihin meni minulta 62 euroa ja sillä sain kaiki pojan toiveet:
Spiderman-paita 8 ( alennusta -70% )
Turtles-hahmo 11
Cars-verkkari ( alennus -50% ) 13
DVD-9
Tatu-ja Patu-kirja alesta 8
Auto 13
Voisin laittaa lahjoihin vaikka 1000, mutta miksi kun toiveet oli nämä.
ja säästöön jää..
Ja saa se viisivuotias muualtakin roinaa ja rahaa ( onneks )

Kyl meilläkin menisi maltaita, jos kaikki lasten toivelahjat ostaisimme. Nyt kun lapset asuvat vielä kotona, ei tänne viitsi kaikkea hommatakkaan. Eiköhän sitten kun lapset lentävät pesästä, yksittäisten lahjojen hinnatkin nouse väkisin yli 100e.

kysyn
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Missä luki, että käytettyjä? :eek:
Ei noita 3-4 eurolla uutena saa.

Yhteistyössä