Ostaako joku muka alle 100?:llä lahjat yhdelle lapselle???

• Viestiketjun aloittaja 100???
  • Ensimmäinen viesti
Piika-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
kai se riippuu lasten iästäkin ja siitä mistä ja mitä ostaa. mä sain molemmille lapsilleni kahdet lahjat reippaasti alle sataseen.
Mitä sinulle kuuluu ja miten menee? Olette kestoilleet ja tehneet kaikkea mukavaa? Meillä kestoilu oli kuukauden katkolla kun olimme kaikki niin kipeitä, nyt ollaan palaamassa takaisin kestoihin...
ihan hyvää kiitos :) mites teidän pienimmäinen?
kestoissa tuo poitsu kulkee tosiaan eikä ainakaan liikkumaan oppimista haittaa (kuten jotkut väittivät), poika on 8kk ja kävelee taaperokärryn kanssa eestaas :LOL: :D nyt pitäisi jätkä herättää että ehditään naapuriin synttäreille, siskonsa onkin jo juhlamekossa odottelemassa.
Muru ei luovu tisseistä kai ikinä, ei aio koskaan vissiin oppia kävelemään, laihtui kilon marraskuun aikana jatkuvilla antibioottikuureilla ja kujertaa ja juttelee päiväpäivältä enemmän. Tänä päivänä veljet olivat opettaneet sen sanomaat harakka, ja nyt hän hokee että haakka, haakka...

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Muru ei luovu tisseistä kai ikinä, ei aio koskaan vissiin oppia kävelemään, laihtui kilon marraskuun aikana jatkuvilla antibioottikuureilla ja kujertaa ja juttelee päiväpäivältä enemmän. Tänä päivänä veljet olivat opettaneet sen sanomaat harakka, ja nyt hän hokee että haakka, haakka...
:heart: ihana pikkuinen. meilläkin tuo pieni aikamoinen tissitakiainen mutta onneksi alkanut nyt jo pärjätä iskänkin kanssa. aiemmin tuli aina tajuton huuto jos katosin vaikkapa kauppaan. kummasti helpottaa :D
hiljainen tämä meidän tapaus, taitaa jäädä puhe jalkojen alle tässä tapauksessa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 100???:
Miten se onnistuu???

Eilen käytiin yhden lapsen itsetoivomat lahjat ostamassa ja ei sataseen sopineet, vaikka ei mitään ihmeellistä ostettukaan, vain ulkoinen muisti tietsikkaan ja jotain pientä sen lisäksi.

Toiselle ostettiin sähköhammasharja (149?) ja jotain muuta lisäksi, meni hyvinkin yli 200?.

Ja niin edelleen.... en ymmärrä miten alle 100 eurolla voisi selvitä/pää lahjoista.
melkosen sähköhammasharjan ootte kyllä ostanu ku makso 149e mun makso 19,90e ja on todella hyvä perusharja

äitikans
me ei osteta yhden ainoota lahjaa lapsille, ne onnettomat kun ei tajua, että kuka ne lahjat ostaa, kun pukki tuo, hih hih. tää toimii ehkä vielä pari, kolme vuotta... (lapset 2 ja 4 v, kolmas tulossa)

Niin tai näin!
Joillekin tietsikan muistit jne. on käyttötarvikkeita, jotka hankitaan harkinnan mukaan milloin vain jos ilmeinen tarve on olemassa. Ja varaa hankintaan on. Toiset pakkaa ne pakettiin, nimittää lahjoiksi ja kokee olevansa sitä parempi kun on lahjoja ostanu.

Lämpimällä ajatuksella hankittu 2e koru esim. voi olla paljon, paljon arvokkaampi!

vieras
Helposti. Meillä ostettiin yksi legosetti 80? ja se on aivan riittävä lahja.

Lapset voi totuttaa tavararöykkiöön, mutta oikeasti se hyvä mieli voi tulla yhdestä, kahdesta oikein toivotusta lahjasta paljon paremmin. Samalla lapsi oppii terveitä arvoja niin rahan käytön kuin lahjan merkityksenkin suhteen.

tähän voisi
sanoa että ei se määrä vaan se laatu siis se ajatus muistaa läheisiään jouluna. eli sillä lahjojen määrällä tai rahan määrällä jota niihin lahjoihin laittaa ei ole se itse tarkoitus joululahjan antamisessa vaan se että sinä muistat jouluna rakkaitasi vaikka se olisi halaus ja hyvän joulun toivotus.
mutta tämä on tätä nykyaikaa kun joillekkin joulu ei tule jos lahjoja ei osta monella sadalla.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten se onnistuu???

Eilen käytiin yhden lapsen itsetoivomat lahjat ostamassa ja ei sataseen sopineet, vaikka ei mitään ihmeellistä ostettukaan, vain ulkoinen muisti tietsikkaan ja jotain pientä sen lisäksi.

Toiselle ostettiin sähköhammasharja (149?) ja jotain muuta lisäksi, meni hyvinkin yli 200?.

Ja niin edelleen.... en ymmärrä miten alle 100 eurolla voisi selvitä/pää lahjoista.
melkosen sähköhammasharjan ootte kyllä ostanu ku makso 149e mun makso 19,90e ja on todella hyvä perusharja
Ainakin mun hammaslääkärini on suositellut, että sähköharja se olla pitää. Joten rohkenen olla eri mieltä sen kirjoittajan kanssa, joka sanoi 2 ? tavallisen hammasharjan olevan paras. Ja mun hammaslääkärini tosiaan suositteli malleja, jotka maksoivat kaikki noin 100 ? tai yli. Nämä suositellut mallit olivat useissa tutkimuksissa auttaneet vähentämään ientulehdusta jne. Joten kyllä hyvät sähköhammasharjat ovat kalliita. Tosin meillä kyllä sähköhammasharja on koko perheen yhteisessä käytössä. Ei jokaiselle tarvitse olla omaa sähköharjaa vaan pelkkä harjaspää riittää!

Ja voi, mun lapset eivät kyllä toivoneet mitään niin "järkevää" kuin sähköhammasharja! :)

IhanaValo
Semmoinen psiti miulla silmään tuosta,että mikä himputin sähköhammasharja maksaa 149e?Ei olis halvemmalla löytynyt?Tietty jos rahaa on,niin mikäs siinä sitten..

Meijän lapset saa yhteensä ehkä sen satasen edestä lahjoja,ehkä vähän allekin.

:LOL: :LOL: no ei varmaa riitä edes 1000e jos ostelee 149e hammasharjoja :LOL: no jos perheess ä on vaikka 4 tai 5 lasta ni pakko se satanen on riittää koska harvalla on oikeesti seit heittää se tonni ykskaks joululahjoihin,siihen päälle viä ruuat ja muut..Mut jos ihan konkreettisesti ajattelee niin 100e ei oo raha eikä mikään, koska esim cars rekka tai lauri kilparata auto maksaa jo helposti 80e :whistle: ja ne on ollut toivotuimmat lahjat tänä vuonna, mulla on mennyt kyllä yli100e mutta oon ostanut pari isompaa lahjaa koska vihaan krääsää.

kenkele
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no kai se riippuu lapsen iästä. meillä 4vuotias toivoi muumi tietokoneen ja pet shopin, pet shoppi 4e ja tietokone noin 40e.
toinen toivoi piirto-pirkon (20e) ja siihen värit (1,70e) sekä pet shopin 4e.

yhteiseksi pari lautapeliä ja uuno pelikortit.

toys"r"us myi n.viikko sitten muumiläppäreitä tarjouksessa 19? oli mielestä halpa mutta harmi kun ei ollut ketään sen ikäistä jolle olisi tuon ostanut

nonoo
Miten se onnistuu???

helposti!!!vaikka useamman lahjat. tee itse, kirppareilta.....

vanhempana varmaan toiveita riittää, ainakin mä toivoin pienenä vaikka mitä. pitää vaan totuttaa ettei lahjoja tule sataaviittäkymmentä.

meidän tytär 2v saa nalle puh nokkahuilun(3e) ja nalle puh palapelin (6,5e) ja pupu tossut (7,5e)

vieras
Meillä saa lapset n 40-60 eurolla jokainen. Riippuen iästä ja siitä mitä toivovat. Osa yhteisiä lahjoja.
tuosta sähköhammasharjasta. On se parempi kuin tavallinen harja ainakin meillä. Pojat varsinki tosi laiskoja pesemään hampaitaan joten kyllä tuolla sähköharjalla paremmin lähtee puhtaaksi. En vaan tajua mikä noissa voi maksaa noin älyttömästi. Ja se että kun ostaa sen 20 e:n perusharjan niin vaihtopäät maksaa siihen 17 e. Ihan järjetöntä minusta.

No
Meillä ostetaan lahjat alle 100e per lapsi. Pojat 8v, 5v ja 1,5v. Jokainen saa valita yhden isomman tai kaksi pienempää lahjaa, me tietenkin valitsemme vielä tuon kuopuksen puolesta. Toteutamme poikiemme toiveet ja tänä vuonna meidän ostamamme lahjat maksoivat 75e+64e+50e.

Ostimme PS2 Lego Indiana Jones -pelin, Mars Mission -aluksen, PS2 Lego Batman -pelin, Lego Creator rantahuvilan sekä Lego Duplo paloaseman. Ihan riittävät ja kivat lahjat ja varmasti joka pojalla on suu korvissa asti, kun lelunsa saavat. Meillä ehkä tuota lahjojen hankkimista helpottaa/hintaa laskee myös se, että lapset ovat samaa sukupuolta. Monia asioita kun siirtyy vanhemmalta nuoremmalle ja kiinnostuksen kohteet ovat ainakin tähän mennessä olleet pojilla samansuuntaiset tietyssä iässä.

Paketin saavat jokainen myös isovanhemmilta ja kummeilta.

Annika
No onhan se nyt sanomattakin selvää, että eri ikäisille lapsille tulee ostettua erihintaisia lahjojakin. Halvemmalla selviää pienten kanssa.
Ja toisekseen, ei kaikkia toiveita tarvitse toteuttaa. 100 eurolla saisin kaksi isompaa lastakin tyytyväiseksi.

Tia
Viiden lapsen lahjoihin ollaan varattu 200 e ja sillä pärjätään mainiosti, ois riittäny vähempikin. Se on se mihin lapset on oppineet ja jos kauhalla ennetaan, siihenhän he myös oppii :)

Yhteistyössä