osittainen hoitovappa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hymy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aikanaan laskin että tulot vähenee kelan korvaus ei kata ainakaan pienituloisen palkan menetystä...varsinkin jos joutuu kuitenkin viemään lapsen hoitoon.....aikaa lapsille kyllä tulisi hiukan enemmän...

Olen osittaisella hoitovapaalla, säästöä kertyy hoitomaksuissa ne on nyt 120 e 200 sijaan neiti on 15 pv hoidossa, mulla on pitkä työmatka 45 km ja sitten tietenkin ruokaraha 4 e ja jos vaikka syö halvemmalla kotona, ei pidä paikkansa mutta kummiski. Eli säästöä ainakin 80 e ja matkat noin 60 e kuukaudessa ja sitten se 70 josta jää 50 käteen eli 210 pyöreästi saa niistä palautumaan ja palkka on tuntien mukaan eli tappiota tulee mutta olen tyytyväinen. En jaksaisi 5 päivää tehä ku neitikin välillä valvottaa esim hampaita. Mulla ke vapaa, työt ma,ti,to ja pe

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 19:23 hanne kirjoitti:
Olen osittaisella hoitovapaalla, säästöä kertyy hoitomaksuissa ne on nyt 120 e 200 sijaan neiti on 15 pv hoidossa, mulla on pitkä työmatka 45 km ja sitten tietenkin ruokaraha 4 e ja jos vaikka syö halvemmalla kotona, ei pidä paikkansa mutta kummiski. Eli säästöä ainakin 80 e ja matkat noin 60 e kuukaudessa ja sitten se 70 josta jää 50 käteen eli 210 pyöreästi saa niistä palautumaan ja palkka on tuntien mukaan eli tappiota tulee mutta olen tyytyväinen. En jaksaisi 5 päivää tehä ku neitikin välillä valvottaa esim hampaita. Mulla ke vapaa, työt ma,ti,to ja pe

Meillä hoitomaksun säästö on 40? (ennen 200 ja nyt 160?) ja huomioitava seikka on se että kela maksaa ton 70 ? VAIN alle 3v:stä ja eka-tokaluokkalaisesta. Ikävälillä noin 3-7 ei makseta.
Jäähän mulle vähemmän käteen mutta ei kaikkea voi rahassa mitata.

tosi hyviä kokemuksia mulla. teen normaalin pituisia päiviä, eli vapaita on enemmän, sitten saadaan kotihoidontukea kun lapsia ei tartte pitää tarhassa, eli tienaan ainakin saman kuin tekisin täyttä päivää. Suosittelen lämpimästi, aikaa jää lapsille enemmän.

Yhteistyössä