Osittaisella hoitovapaalla olevat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja savix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

savix

Vieras
Kertokaa kokemuksistanne, miten järjestely on toiminut? Eniten kiinnostaa kuulla, paljonko nettotulot ovat todella tippuneet verrattuna täysipäiväisesti työssä oloon? Eli uskaltaako moista edes suunnitella vai kompensoiko verotuksen keventyminen, mahdollisten hoitomaksujen pieneneminen ym. tarpeeksi tulojen pienentymistä?

Ja millaisia järjestelyjä teillä on, 6h/pvä, 4-päiväinen työviikko vai vielä vähemmillä työtunneilla?

Kertokaa, kertokaa... kiitos! :)

Minä olin töissä 24 tuntia viikossa, ja mies lyhensi työaikaansa 70 prosenttiin. Tosi hyvin juttu toimi, minä kävin töissä aamupäivisin ja mies iltapäivisin. Lapset olivat siis kokoajan kotona.

Tuloista en osaa sanoa, toki ne pienenivät mutta eihän se ratkaisevaa ainakaan meille ollut, vaan se että saatiin lapset hoitaa kotona kevään. Ja ei tarvinnut siis maksaa hoitomaksujakaan, sehän on säästöä heti 400 e.

Minusta tuo Kelan korvaus osittaisesta hoitovapaasta on ihan naurettava, onko se nyt 80 euroa kuussa. Ihan symbolinen korvaus menetetystä palkasta, vaikka tämä on takuulla kunnalle edullisempi ratkaisu että tenavat on kotona.

mä olen olut ohv:llä. päädyin tekemään 4 pv/vko. töitä niin paljon, että en osaisi lähtie ikinä ajoissa pois.

palkassa se ei mielstäni näkynyt kovastikaan. saan n 250 e käteen vähemmän nyt. ja kelan raha kompensoi siitä sen 50e.

Minä olen ollut myös 4pv/vko. Silloin se tuntuukin jossain kun saa olla yhden ylimääräisen päivän kotona lapsen kanssa.

Tuloissa se ei tunnu missään, oikeastaan päin vastoin pienen äippärahan jälkeen se "pienempikin" palkka tuntuu isolta. :D

Suosittelen tuota 4pv/vko.

voi että, se riippuu niin paljon palkasta ja työstä. Minä olen osittaisella hoitovapaalla.

Saan ainoastaan Kelalta rahaa siitä että lapset eivät ole kunnallisessa hoidossa. palkka on 1000e-1500e riippuen siitä kuinka monta päivää on pyhälisillä ja iltalisillä. Käyn töissä 9pvä/kk ja hoitoalalla. Melkeinpä työ on viikonloppupainotteista ja iltoja, siksipä ei lapsetkaan ole hoidossa.

eli jää enenmmän käteen näin =) kun että olisin kokopäiväisenä työssä ja lapset olisivat hoidossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 23:33 kiinnostaa minuakin kirjoitti:
Jos jää osittaiselle hoitovapaalle, niin saapiko siltä ajalta kotihoidontukea (lapset siis hoidettais kokonaan kotona) ?

riippuu tuloista mitkä sulla on työstä. Jokatapauksessa saat sen reilu 300e kun lapset eivät ole kunnallisessahoidossa. Sen saa jokainen samansuuruisena, oli työtulot sitten kuinka suuret.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:36 vieras myös kirjoitti:
Eikös osittaisesta saa vain jotain 70e?Eikös tuo 300e makseta niille jotka eivät ole töissä ollenkaan?Vai olenko ymmärtänyt väärin?
Ei kun, maksetaan jos lapset eivät ole päivähoidossa, sama se, onko vanhempi töissä vai ei.

Erittäin hyviä kokemuksia on, teen kolme päivää viikossa töitä (myös viikonloppuisin). Työnantaja joustava joten lapset kotona kun teemme eri työaikoja miehen kanssa. Saan kotihoidontukea, enemmän jää käteen jos olisin täyspäiväisesti töissä ja lapset hoidossa. Suosittelen. :)

Yhteistyössä