N
"Ninna"
Vieras
Onko tällaista oikeasti????????? Jotkutko vie lapsen hoitoon kun itsellä ei töitä kun on osittaisella hoitovapaalla???????? Otetaan silloin omaa aikaa lapsesta?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mä olin osittaisella hoitovapaalla ja kävin töissä ma-pe 6 tuntista päivää.
Toki kuopus oli hoidossa ma -pe.
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä nousi käsi.;27144732:Huoh... Vain Suomessa tunnutaan käyvän tällaista keskustelua! Minä olen kotiäiti, ja lapsi (poika 3,5v.) kuitenkin päiväkodissa päivittäin klo 9-15 - enkä todellakaan suostu potemaan tästä asiasta syyllisyyttä. Minusta päiväkoti on hyvä paikka lapselle, huolimatta siitä kuinka hyvät tai huonot vanhemmat lapsella on - ts. näillä kahdella asialla ei ole mitään tekemistä keskenään. Lapsella on tärkeät ihmiset ja rutiinit päiväkodissa, ja tärkeät ihmiset ja rutiinit kotona, eikä nämä kaksi asiaa sulje toisiaan pois. Iltapäivät ja illat ja viikonloput ovat meillä perheen kanssa vietettävää aikaa, mutta ulkoilut, leikit yms. lapsi tekee muiden, ikäistensä kanssa. Mitä hallaa minä lapselleni tällä toiminnalla aiheutan?
Tyhmä kysymys mutta mitä se osittainen hoitovapaa tarkoittaa? Maksetaanko siitä jotain korvausta?
Meillä Ruotsissa voi säästää vanhempainpäiviä ja ottaa niitä sitten vaikka ulos päivän viikossa tehden 4-päiväistä työviikkoa. Silloin lasta ei saa laittaa päivähoitoon tuona päivänä. Muuten on oikeus myös lyhentää työaikaa jolloin tuolta lyhennetyltä ajalta ei saa korvausta. Silloin voi halutessaan viedä lapsen hoitoon.