Osittain umpeen mennyt korvakorun reikä korvalehdessä! Onko kukaan kotikonstein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hulluko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hulluko?

Vieras
rei'ittänyt tuon korvareiän taas korukelpoiseksi....ja jos niin miten?
Mä olen ollut pari vuotta käyttämättä korviksia ja nyt tosiaan reiät ovat osittain umpeutuneet.

Tökkää eka takapuolelta etupuolelle korviksella ja sitten vasta eestä taakse.
Oon huomannu monella jotka on sanonu että korvis on menny kiinni, niin ton toimivan, jotain kökköö vaan kertyny vuosien mittaan tms.

*muoks* tavallisella nappikorviksella siis, ei harkkakorviksella.

Laita ensin joku korvis joka ohuempi - varovasti ja käytä haavanpuhdistusainetta,esim.Septidin korvalehteen ja kostuta sillä korvis myös.Käytän harvoin korviksia ja reät alkaa herkästi umpeutumaan,mutta tällä tavoin olen saanu uudelleen auki.

Kiitti vinkeistä! Eikä oo vielä korvikset korvissa. Kummatkin korvat pitäis uudelleen käsitellä....:whistle: Mää koitan vasta nukutun yön jälkeen, mut tuun kyl sit raportoimaan palstalle, miten kävi! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
mä tein teininä niin reikiä korviin, et jääpalalla puudutettiin ja neula poltettiin. Sitten vaan runnottiin läpi..

sama täällä .... ekat reijät kävin vanhempien kanssa laittaa ihan liikkeessä ja kun ei tullut lupaa ottaa lisää niin teininä tein itte lisää.... 7 reikää edelleen korvissa :D

bebanthenia nappikorvikseen reilusti ja sillä läpi. Menee helposti, kokeiltu on :) Mullakin nuo kakkosreijät oli käyttämättä monta vuotta ja tuollai sain helposti läpi taas.

Kysyin juuri tänään asiaa koruliikkeestä ja neuvoivat lämmittämään korvalehden ensin (esim sauna), jolloin reikään kertynyt tali "sulaa" ja korviksen saa reiästä läpi, kunhan ei anna korvalehden ensin jäähtyä. Itse ajattelin kokeilla hiustenkuivaajaa, kun en nyt ajatellut saunaa lämmitellä... katsotaan miten käy.

Tuo jäädytys hommatoimii jos ei aijo lämmittää korvalehteä. Itsellä toimi tänään ja hyvä niin koska en olisi muuten saanut korvakorua paikoilleen onneksi sain koska tein reijän itse. Ajattelin myös tehdä nyt rustoon koruja lisää.

Yhteistyössä