Osaisko joku neuvoa miten toimia..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä mä teen..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä mä teen..

Vieras
Poika on vuoden, nukkunut lähes aina päiväunensa ulkona.
Poika aloittaa maaliskuussa päivähoidon eikä siellä ole mahdollisuutta nukuttaa lasta ulos vaan poika pitäisi saada nukkumaan sisälle, muiden lasten kanssa samaan huoneeseen.

Olen yrittänyt opettaa poikaa nukkumaan unia myös sisällä, mutta menee kiukutellen nukkumaan ja herää viimeistään tunti sen jälkeen kun on sänkyyn mennyt..
Ulos menee kiukuttelematta nukkumaan ja nukkuu n. 2,5h..

Miten mä saisin kuukaudessa pojan tottumaan sisällä nukkumiseen myös päiväuniaikaan ja miten poika jaksaa jos ei päiväkodissakaan sitten nuku tuntia pidempään sisällä..?

Ja valvottaako se kiukuttelullaan myös niitä muita lapsia samassa huoneessa =(

Mitä mä teen ton lapsen kanssa?
Nyt nukkuu ulkona kun on pari päivää taas nukkunut sisällä todella huonolla menestyksellä.. oli pakko laittaa välillä ulos että saisi vähän pidemmät unet ja jaksaisi iltaan saakka...

NEUVOJA KAIVATAAN!

Hoidossa on kyllä ihan eri tilanne kuin kotona, luultavasti lapsi sopeutuu hoitopaikan sääntöihin. Voithan puhua hoitajille, että jos ei onnistu nukkuminen, onko heillä mahdollisuus laittaa lasta ulos nukkumaan.

poika menee klo 20-20.30 nukkumaan ja herää klo 6-7 tienoilla.

Mites JOOSEPINÄITI, aloitko samaan aikaan nukuttaa lasta kotonakin sisälle kun oppi siihen hoidossa? Eli kannattaisko mun toimia sitten kotona kuitenkin samalla tavalla vai jatkanko kotona ulos nukuttamista vaikka hoidossa nukkuisi sisällä?

Toivottavasti ei poika valvota koko ryhmää kiukuttelullaan ensimmäisinä päivinä kun yrittävät saada toista sänkyyn päikkäreille.. =/

meillä maanantaina hoitoon lähtö :'(

Esikoista aikanaan en saanu nukkuun sisälle, päiväkodissa nukku ekana päivänä ulkona ja siitä asti sisällä, elikkäs tosi nopeesti ja helposti oppi. Ja kotona nukutin silti aina vaunuihin.

Nyt kuopuksen oon opettanu nukkuun sisällä, mut onhan se eri tilanne kotona kuin päiväkodilla. Kotona nukkuu yksin omassa huoneessa, pk:lla isossa tilassa, jossa paljon muitakin lapsia. Ja nyt nukkuu tyttö millon missäkin kotona, välillä omassa sängyssä, välillä autossa, välillä vaunuissa. Ja ikää neidillä 10kk.

Eli periaatteessa mun ei nyt kannata ottaa stressiä asiasta ja annan pojan nukkua vaikka koko helmikuun vielä ulkona ja sitten maaliskuussa kun hoito alkaa niin saavat yrittää hoidossa keksiä keinot sisällä nukuttamiseen?
Toki voin samoihin aikoihin itsekin vapaapäivät nukuttaa sisälle ettei mene "sekaisin" =D Kuulostipa typerältä, mutta näin...

Kiitos teille kun viitsitte antaa vinkkejä, mä en jaksa taistella turhaan nukuttamis juttujen kanssa etukäteen jos te muutkin olette vieneet "ulkonukkujia" päiväkotiin ja hyvin ovat saaneet sisälle nukkumaan.. kai ne sitten meidänkin pojan kanssa pärjää =D

Se päiväkoti on kuitenkin eriympäristö mitä koti ja monet lapset ovat sielläkin aikalailla erilaisia mitä kotonaan, joten mä kyllä uskon et homma hoituu ilman sitä kotiharjoittelua.

Ainahan on toki ne poikkeukset jotka vahvistavat säännön.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
poika menee klo 20-20.30 nukkumaan ja herää klo 6-7 tienoilla.

Mites JOOSEPINÄITI, aloitko samaan aikaan nukuttaa lasta kotonakin sisälle kun oppi siihen hoidossa? Eli kannattaisko mun toimia sitten kotona kuitenkin samalla tavalla vai jatkanko kotona ulos nukuttamista vaikka hoidossa nukkuisi sisällä?

Toivottavasti ei poika valvota koko ryhmää kiukuttelullaan ensimmäisinä päivinä kun yrittävät saada toista sänkyyn päikkäreille.. =/
juu. sen jälkeen kun lapsi alko nukkuun hoidossa sisällä alko nukkuun kotonakin sisällä. ihan kivuttomasti se menee, usko pois. alussa saattaa vaatia vähän totuttelua..

Kiitos teille kovasti!! vähän levollisemmalla mielellä vien nyt lapseni hoitoon.. eniten vaan mietityttää ettei se pistä koko ryhmää sekasin tullessaan jos valvottaa siellä kaikkia muita kiukuttelullaan..

Yhteistyössä