Minkä ikäinen nukkuu vielä rattaissa/ ulkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimpinella.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pimpinella.

Vieras
Minkä ikäiseksi asti olette lapsianne nukuttaneet ulkona rattaissa?
Ja miksi lopetitte ulkona nukuttamisen, silloin kun lopetitte?
Meillä poika juuri täyttänyt 1v. ja nukutan ainakin vielä tämän talven/ kevään ulkona, koska nukkuu niin pitkään ja hyvin siellä. Helpoiten myös ulos nukahtaa.
Tarvittaessa kuitenkin saan hänet suht' helposti sisälläkin nukkumaan.
Onko kenelläkään enää 2v. tai isompi nukkunut päikkärit säännöllisesti/ tarkoituksella ulkona ja rattaissa?

Esikoinen jätti päikkärit ulkona ollessaan vajaat 1v. Kesä teki tuloaan eikä asettunut mitenkään.

Kakkonen nukkuu edelleen ulkona, ikää 1v2kk. Varmaan tän talven vielä, kohta alkaa olee ahdasta varsinkin pakkasilla! =)

Minä olen aikaisemmin nukuttanut ulkona koska nukkuis siellä pitkiä unia, tuli pakkaset ja jouduin nukkutamaan sisälle. Alkuun nukkui vaan 30min unia, kunnes yks kerta posotti nukkua 2,5h. Siitä lähtien on vetänyt pitkiä unia sisällä ja en enää kehtaa ulos opettaa. Näin on hyvä. Lapsi 11kk.

oon anatnut lapsen nukkua niin pitkään ulkona rattaissa kun on nukkunut ja sitten kun päiväunet on jäänneet pois niin on rattaissa nukkuminenkin.Mulla molemmat lapset on lopettaneet päiväunet itse jo 1v6kk ikäisinä

Toiseen ulkoiluketjuun vastasinkin.

Mä nukutin molemmat lapset ulkona noin 2 vuoteen asti.
Hyvin mahtuivat vanhoihin, isoihin vaunuihin nukkumaan.

Syy oli siinä, että alle 2-vuotias ei pääse hangessa liikkumaan toppahaalareineen kunnolla ja aika usein ulkoilu meni siihen että pieni kiljui tuskastumistaan. Tottakai ns ulkoiltiin joka aamupäivä, mutta talvella ei lapsriepu päässyt omin neuvoin ylös haalareissaan ja ottaahan se päähän pienelläkin, koettakaas ite äheltää huonolla motoriikalla ja palloksi puettuna :D

Nykyisin on kolatut pihat ja kevyet haalarit, mutta silloin kun mun lapset oli pieniä, ei leikkikenttiä niin kolattu ja haalarit oli aika paksuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
Esikoinen jätti päikkärit ulkona ollessaan vajaat 1v. Kesä teki tuloaan eikä asettunut mitenkään.

Kakkonen nukkuu edelleen ulkona, ikää 1v2kk. Varmaan tän talven vielä, kohta alkaa olee ahdasta varsinkin pakkasilla! =)

Mitä, missä on ahdasta? Mä en oikeen tajunnu...

Meillä 1v1kk nukkua porskuttaa jopa 4 tuntia ulkona. Mitä kovempi pakkanen, sen paremmin nukkuu! Villavaatteet, toppavaatteet, untuvapussi ja lampaantalja päälle, ni ei tuu vilu. Posket on ihanan punaset ja tyttö hyvällä tuulella ku herää! Aion nukuttaa ulkona niin kauan kuin suostuu. =) Tai käy varmaan haastavaksi, kun tuo kakkonen syntyy...

Mikä ap:ta huolettaa? Muiden mielipiteet vai se, että vanhempi lapsi saa itse rattaat kumoon tms.?

Tää nuorin siirtyi sisäuniin siinä vuoden korvilla, kun alkoi nukkua enää vain yhdet unet. Syy oli se, että oli kesä ja aina oli joku äänekäs vehje naapurustossa huutamassa: sirkkeli, ruohonleikkuri, naulakone... Ei tullut unista enää mitään ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:

Meillä 1v1kk nukkua porskuttaa jopa 4 tuntia ulkona. Mitä kovempi pakkanen, sen paremmin nukkuu! Villavaatteet, toppavaatteet, untuvapussi ja lampaantalja päälle, ni ei tuu vilu. Posket on ihanan punaset ja tyttö hyvällä tuulella ku herää! Aion nukuttaa ulkona niin kauan kuin suostuu. =) Tai käy varmaan haastavaksi, kun tuo kakkonen syntyy...

Mikä ap:ta huolettaa? Muiden mielipiteet vai se, että vanhempi lapsi saa itse rattaat kumoon tms.?

Ahdasta alkaa olee vaunuissa kun pitää pakata sen verran paljo! Kovemmilla pakkasilla olen käyttänyt lämpöpussia, pitää jo jättää auki. Se lämmittää tosi hyvin sivuilta ja alta=)

Meillä siirtyi nukkumaan päikkärit sisällä reilun vuoden ikäisenä. Syynä se, että aloitti myös päiväkodin silloin ja aattelin totuttaa sitten sisällä nukkumiseen samantien, koska tarhassakin nukkuvat sisällä. Hyvin meni ja nyt n. 2 -vuotiaana nukkuu n. parin tunnin päikkärit aina sisällä. Joskus harvoin ottaa unet rattaissa jos ollaan liikenteessä.

Ahdasta alkaa olee vaunuissa kun pitää pakata sen verran paljo! Kovemmilla pakkasilla olen käyttänyt lämpöpussia, pitää jo jättää auki. Se lämmittää tosi hyvin sivuilta ja alta=)

Huh, kun ne tekee sitten pieniä vaunuja, jos jo ton ikäsellä alkaa loppua tila...

Huh, kun ne tekee sitten pieniä vaunuja, jos jo ton ikäsellä alkaa loppua tila...

Kyse oli siis lämpöpussista, joka käy pieneksi... Vaunuissa riittää tilaa ilman pussia.

Meidän 2v1kk nukkuu päikkärit ulkona rattaissa, jollei ole kipeänä tai muuta erikoista, jolloin nukkuu sisällä. Kyseessä on tosi pitkä tyttö ja toki pakkasille puetaan paljon päälle ja paksuun untuvapussiin, mutta ei hänelle ainakaan vielä ole tullut "ahdasta"... Enkä usko että pian tuleekaan. Kyllä mä ajattelin ulkona nukuttaa niin kauan kun nukkuu päikkärit, ainakin ensi kesään saakka.

Minäkin ihmettelen, että mikä ap:ta huolettaa - miksi ei nukuttaisi ulkona?

Meidän 2,5-vuotias nukkuu lähes aina päikkärinsä ulkona. Sinne menee yleensä tosi nätisti ja nukuttamatta unille. Sisälle nukahtaminen on huomattavasti vaikeampaa. Nyt on kyllä rattaat käymässä liian ahtaiksi. Silti mietin, hommaisko uudet rattaat vaan... :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten kylmällä nukutatte ulkona? Itselläni on rajana -15 astetta. Kylmemmällä pelkään, että posket paleltuu, vaikka muuten lapsi on ihanan lämmin, kun herää.

Ei ole vielä sellaista pakkasta tullut, etten olisi laittanut lasta ulos nukkumaan. Viltti lisäksi rattaiden päälle, niin pysyy ilma "sisällä" lämpimänä.

Meillä poika nukkui ulkona vähän yli 1-vuotiaaksi päikkärit. Sitten jouduttiin siirtämään päikkärit sisälle, kun tuo ahdistui niistä valjaista. On kova liikkumaan unissaan. Ulkona nukkui enää vain vartin pätkiä. Sisälle kun siirrettiin nukkuu 1-2,5 tuntia.

Meillä eka nukkui 1,5-vuotiaaksi. Sitten tuli kuuma kesä ja oli viileämpää nukkua sisällä. Toka nukkui puolivuotiaaksi ulkona, sitten tuli kauheet pakkaset ja en jaksanut aina pukea, helpompi laittaa sisälle.

Yhteistyössä