taaperon päikkäreiden nukkuminen sisällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän pikkutaapero, 1v2kk, nukkuu vielä kahdet unet ja kummatkin ulkona... Ollut aina huono nukkumaan päikkärit sisällä, nukkunut korkeintaan puolen tunnin pätkiä ja ajauduttiin sitten tuohon ulkona nukkumiseen. Onneksi sentään vain päivisin. Yöt nukkuu hyvin sisällä pinniksessä.

Koska vaunut on käymässä ahtaiksi, ajattelin, että kun kaveri siirtyy yksiin päikkäreihin, niin samalla aletaan nukkumaan päikkärit sisällä. Onko kukaan tehnyt samaa operaatiota? Onko nukkuminen alkanut luonnistumaan myös sisällä?

Eikö lapsi voi nukkua rattaissa ulkona? Miksi se on ongelma, kun nukkuu siellä? Miksi siis noin kovasti toivot sitä, että nukkuisi sisällä?

Ja kysyn tätä, koska meillä on kaikki kolme nukkuneet aina päikkärit sisällä. Kovilla pakkasilla päikkärit on nukuttu sisällä - rattaissa. :D En ole ottanut asiasta mitään stresiä. Siellä on varmasti hyvä nukkua raikkaassa ulkoilmassa ja lisäksi ei tarvitse itse sisällä varoa ääniä, kun lapsi on ulkona.

Joo, alussa se on kai kaikilla vaikeaa. Totuttaa lasta sitten mihin vain. Mutta kyllä se siitä alkaa sujumaan. Pikkusen ehkä vie enemmän aikaa nukuttaminen. Ei kannata lykätä asioita sen takia, että kun ei se lapsi tykkää.

Esim. tutista kannattaa vieroittaa jo hyvissä ajoin (teidän kohdalla nyt ), koska eihän se hyvää hampaille tee, kyllä sen jokainen tietää. Lapsi ei ensin innostu jutusta, mutta kyllä kaikkeen tottuu.

Tsemppiä :)

Meillä oppi nukkumaan sisällä melkein heti, kun muutkin uniongelmat saatiin kuriin. Sitä ennen ei nukkunut sisällä eikä ulkona. Helpotti, kun osasi sit hoitoon mennessään nukkua sisällä. Naapurin lapsi nukkui ulkona parivuotiaaksi. Sit tuli hoitoonlähtö ja äiti jätti sisänukuttamisen hoitajien huoleksi...

Hmm,meni ohi,puhuttiinko tuossa tutista mitään..Meillä nukutaan myös kahdet unet, ja sisällä nukuttaisin mielummin koska pukeminen tuottaa näillä säillä itselle harmaita hiuksia, kun ulkona on tuulta ja tuiskua ja sitten taas auringon paistetta. Nyt mennään miten sattuu, eli jos lähdetään aamulla liikkeellä,nukutaan rattaissa, jos ihan sisäpäivä, nukutan sänkyyn. Jos ei meinaa sänkyyn nukahtaa,lähetään lenkille. Iltapäivisin useimmiten nukutaan sisällä, kun koululaiset pihalla hihkuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö lapsi voi nukkua rattaissa ulkona? Miksi se on ongelma, kun nukkuu siellä? Miksi siis noin kovasti toivot sitä, että nukkuisi sisällä?

.

No voi jumalauta,jos ei se kakru MAHDU sinne rattaisiin :o

Ap puhui vaunuista, jotka käy pieneksi. Tuossa mainittiin rattaat.

Alkuperäinen kirjoittaja k:

.

No voi jumalauta,jos ei se kakru MAHDU sinne rattaisiin :o

Ap puhui vaunuista, jotka käy pieneksi. Tuossa mainittiin rattaat.

Niin ap tosiaan puhuu vaunuista ja minä ihmettelen, että millainen jättiläistaapero ei muka mahdu rattaisiin nukkumaan. tai millaiset nukenrattaat on käytössä lapsella.

Eli kyllä varmasti mahtuu rattaisiin. Vaunukopassa nukkuminen on tuon ikäiselle muutenkin jo turvaton vaihtoehto, koska ei saa valjailla kiinni.

Meidän 1 v 7 kk nukkuu vieläkin ulkona rattaissa, kunnolla fyllinkiä sitä mukaa kun sää kylmenee. En ymmärrä miksi vauvoja vaan nukutetaan ulkona mutta iän myötä sitten pitäsi sisälle siirtyä. Toki sitten kun rattaatkin jää pieneksi mutta oon huomannu että PALJON paremmin nukkuu ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja ulos vaan:
Meidän 1 v 7 kk nukkuu vieläkin ulkona rattaissa, kunnolla fyllinkiä sitä mukaa kun sää kylmenee. En ymmärrä miksi vauvoja vaan nukutetaan ulkona mutta iän myötä sitten pitäsi sisälle siirtyä. Toki sitten kun rattaatkin jää pieneksi mutta oon huomannu että PALJON paremmin nukkuu ulkona.

Mä en oikeastaan ymmärrä, miksi edes vauvoja nukutetaan ulkona.

meillä 1,5v nukkuu ulkona, kesän nukkui sisällä, kun oli niin kuuma, mutta sisälle nukahtaminen onnistui vain tuttipullon avulla. Nyt pullo pois käytöstä ja ulos nukhtaa rattasiin hyvin ja nukkuu parin tunnin unet joka päivä

Niin.... olisihan se paljon kätevämpää nukuttaa sisälle väkisin jossa vauva nukkuu sitten lyhyemmät päikkärit. Meillä on kaikki kolme nukahtaneet hetkessä vaunuihin ja nukkuneet tosi tyytyväisinä pitkät päikkärit. Onhan siellä raikas ilma ja lämmin olla.

Meidän 2v2kk nukkuu vieläkin päikkärit ulkona rattaissa.. Mä en näe siinä mitään ongelmaa.. Nukkukoot niin pitkään ku haluaa ja mahtuu, meillä ainaki mahtuu vielä tosi hyvin :)

Enkä minä. Meillä on aina ulkoiltu muuten ja nukuttu sisällä. Tuo ulkona nukuttaminen on tosi suomalainen tapa, ei oo tullu missään muualla vastaan. Ja samahan se on tietysti mihin sen vauvan totuttaa, mutta tosi paljon on näitä lapsi-ei-nukahda-sisälle-mitä-teen-mitä-vaunuihin-päälle-aloituksia sitten.

Ensinnäkin :) vaunujen ratasosa meilläkin on jo käytössä. Pakko tosiaan pitää kaveria valjaissa kiinni. Mutta silti ratasosakin on jäämässä lyhyeksi. Nyt jo jalat jäävät koukkuun. Eli meillä sitten on se jättiläistaapero.

On näköjään paljon ulkona nukuttajia. Sinänsä mua ei ulkona nukkuminen häiritse, mutta meillä on melko meluisa ympäristö, koska naapuriin alettiin rakentamaan. Sirkkelin ääni ja vasaran paukutus ei niin kovin kuuluisi sisälle.

Näköjään onnistuneitakin nukkumistapamuutoksia on ollut. Kunhan niiden yksien päikkäreiden aika tulee, varmaan ihan pian, otan itseä niskasta kiinni.

Niin ja meillä tämä ulkona nukkuminen alkoi ainakin siitä, että tykkäsin kovasti käydä vaunulenkeillä synnytyksen jälkeen ja siihenhän vauva sitten tottui. Onneksi ei tottunut vaunujen liikkeeseen, vaan niissä nukkumiseen. Ja BTW, ei nuku sisällä vaunuissa. Kokeiltu sitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ensinnäkin :) vaunujen ratasosa meilläkin on jo käytössä. Pakko tosiaan pitää kaveria valjaissa kiinni. Mutta silti ratasosakin on jäämässä lyhyeksi. Nyt jo jalat jäävät koukkuun. Eli meillä sitten on se jättiläistaapero.

On näköjään paljon ulkona nukuttajia. Sinänsä mua ei ulkona nukkuminen häiritse, mutta meillä on melko meluisa ympäristö, koska naapuriin alettiin rakentamaan. Sirkkelin ääni ja vasaran paukutus ei niin kovin kuuluisi sisälle.

Näköjään onnistuneitakin nukkumistapamuutoksia on ollut. Kunhan niiden yksien päikkäreiden aika tulee, varmaan ihan pian, otan itseä niskasta kiinni.

Niin ja meillä tämä ulkona nukkuminen alkoi ainakin siitä, että tykkäsin kovasti käydä vaunulenkeillä synnytyksen jälkeen ja siihenhän vauva sitten tottui. Onneksi ei tottunut vaunujen liikkeeseen, vaan niissä nukkumiseen. Ja BTW, ei nuku sisällä vaunuissa. Kokeiltu sitäkin.

No meillä on vähän sama juttu, että tuo ipana on tottunut nukkumana vaunuissa sillä käydään joka päivä vaunuttelemassa. Nytkin parhaillaan nukkuu ulkona :) Sisällä vaan ei osaa rauhoittua nukkumaan, ainoastaan kauppareissuilla kun poika on nukahtanut autoon, niin laitamme hänet omaan sänkyyn unia jatkamaan mutta muuten todella harvoin nukkuu sisällä tämän samaisen syyn takia! Ainiin, ikää on 1v1kk.

Yhteistyössä