Osaisko joku auttaa mua, mikä tähän auttaisi *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Ellu";22116557]No mulla auttoi se, että lisäsin rypsiöljyn/oliiviöljyn käyttöä ihan normaalissa ruoanlaitossa ja rasvaisen kalan syöntiä olen myös lisännyt. Ei tosiaan mitään kapseleita, kun saman hyödyn saa peruselintarvikkeistakin. Virgin tai extra virgin oliiviöljy olis noista ruokaöljyistä paras. Rainbowlta löytyy kyseistä öljyä hyvin edulliseen hintaankin :)

Silloin kun mulla oli tuota ihottumaa, välttelin meikkaamista ettei iho suivaantuisi enempää. Raisvailin vaan perusvoiteella.[/QUOTE]

Kiitos vastauksista, taidankin huomenna kipaista smarkettiin hakemaan tuota oliiviöljyä. voiko sitä lisätä valmiisiinkin ruokiin? siis jos on kaapissa valmista ruokaa, eikä sitä tartte enää kypsentää. Kalakin on niin turkkasen kallista nyt, mutta kai se pitää uhrata.

Oispa parempi elämä.

Yleensä allergia puhkeaa kun altistus loppuu ja tulee seesteinen aika kunnes uudestaan altistuu...

Tosin mulla on tämä sama... olen atoopikko ja siirty taipeista naamaan kunnes sit myöhemmin siirty käsiin :/ kävin saman kasvosiirtymävaiheen läpi.. mulle parasta oli essexin se valkonen ja bebanthenia pahimpaan. Mä jätin vaan kasvovoiteet pois ja laitoin oikeeta rasvaa ja välillä kortisonia(sibicort).. Tulin siihen tulokseen et kasvovoiteet (esim loreal mitä käytin) niin herkistyin sille jostain syystä et tavallaan "kuivapoltti" kasvot, just silmien ympärys oli pahin ja tuskasin paikka. Jätin kaikki "kauneusrasvat" pois ja siirryin pitkäks aikaa apteekin rasvoille :) Ainaki mulla tehos vaik pitkään saiki taistella..

Siis tiedän mistä puhut ja mitä tuskaa tarkotat mutta kauhean vaikea yrittää auttaa :/

Mä en laita meikkiä jos iho on pahana. Uskoisin, että se ärtyy siitä vain entisestään.

Helokkikapselit eivät minusta olleet kamalan kalliita. Jostain luontaistuotekaupasta niitä ostin, ison purkin, ja se tuntuu kestävän ikuisuuden :). Minusta kapselit oli helpompi ratkaisu kuin öljyn lisääminen ruokaan. Oliivi- ja rypsiöljyä käytän kyllä muutenkin ruuanlaitossa.

Mä en laita meikkiä jos iho on pahana. Uskoisin, että se ärtyy siitä vain entisestään.

Helokkikapselit eivät minusta olleet kamalan kalliita. Jostain luontaistuotekaupasta niitä ostin, ison purkin, ja se tuntuu kestävän ikuisuuden :). Minusta kapselit oli helpompi ratkaisu kuin öljyn lisääminen ruokaan. Oliivi- ja rypsiöljyä käytän kyllä muutenkin ruuanlaitossa.

Muistaisitko minkä merkkistä?

Ja tää saako tätä käyttää pitää kysyä vielä lääkäriltä, sillä mulla on perussairaus, joka voi estää tän käytön.

Kiitos kuitenkin.

Mun kälyl on kans ajoittain ollut erittäin pahat atopialäiskät kasvoissa. Just silmis ja poskis. Harmi etten just nyt muista mitä voidettä hän niihin käytti, mut ne auttoi eikä häl ole ollut vastaavaa pariin vuoteen. Ja ihan ihotautilääkäriltä sai sen voiteen.

Hei näyttää aika samalta ongelmalta kun eräällä ystävälläni. Hän alkoi syödä juuri noita helokkikapseleita ja alkoi käyttämään sellasta tosi kosteuttavaa, mutta hellävarasta silmänympärysrasvaa(hitto en muista yhtään mitä) mutta kertoi että valttikorttina oli se, että kun hän levitti PAKSUN kerroksen sitä silmänalusiin, hän laittoi niihin pumpulipalat päälle ja antoi "hautua" aina hetken.

En tiedä mikä oli ratkaseva juttu, mutta parani nopeasti :)
Toivottavasti löydät avun niistä kapseleista joita ilmeisesti olet hakemassa :)

kaikki ei välttämättä usko kun ei ole apteekin tuote vaan oriflamen tender care. käytin ensin apteekin reseptivapaita rasvoja eikä auttanut, kirveli vain.

No niin, nyt on paikalla asiantuntija! Atopiaahan tuo, itsellenikin ilmaantui silmänympäryksiin aikuisiällä. Sitä ennen kärsin vain ajoittaisesta taiveihottumasta. Nykyään vaiva on joka syksyinen ja talvinen. Käytän ympäri vuoden hoitavaa herkälle iholle tarkoitettua Lumenen silmänympärysvoidetta. Jos oikein hilseileväksi menee, niin haen apteekista Avenen silmänympärysvoidetta, joka on hoitavampaa kuin tuo Lumene.

Sitten, kun läiskät halkeilee, hilseilee, punottaa, kiristää ja kutitta, laitan ihotautilääkärin määräämää Elidel nimistä lääkevoidetta. Tuo onkin sitten jo tujua kamaa, kuumottaa pitkään käytön jälkeen, mutta auttaa. Vastaavaa olen kuullut Protopic nimisestä voiteesta. Mutta varoituksen sanana mainittakoon, että näitä lääkevoiteita ei saa käyttää kuin kuuriluontoisesti, koska niiden pitkäaikaisella käytöllä saattaa olla yhteys syöpään. Tästä on lääkelaitoskin huomauttanut, mutta koska lääkkeen hyödyt ovat haittoja suuremmat, niitä ei ole vedetty pois markkinoilta. Itse en tosiaan uskalla käyttää kuin äärimmässä hädässä parin päivän ajan. Yleensä se riittääkin ja ihottuma rauhoittuu.

Silmänympäryksen atopia on ikävä vaiva, koska siitä jää ryppyjä vaikka iho muuten paranisikin :(

[QUOTE="vieras";22116853]No niin, nyt on paikalla asiantuntija! Atopiaahan tuo, itsellenikin ilmaantui silmänympäryksiin aikuisiällä. Sitä ennen kärsin vain ajoittaisesta taiveihottumasta. Nykyään vaiva on joka syksyinen ja talvinen. Käytän ympäri vuoden hoitavaa herkälle iholle tarkoitettua Lumenen silmänympärysvoidetta. Jos oikein hilseileväksi menee, niin haen apteekista Avenen silmänympärysvoidetta, joka on hoitavampaa kuin tuo Lumene.

Sitten, kun läiskät halkeilee, hilseilee, punottaa, kiristää ja kutitta, laitan ihotautilääkärin määräämää Elidel nimistä lääkevoidetta. Tuo onkin sitten jo tujua kamaa, kuumottaa pitkään käytön jälkeen, mutta auttaa. Vastaavaa olen kuullut Protopic nimisestä voiteesta. Mutta varoituksen sanana mainittakoon, että näitä lääkevoiteita ei saa käyttää kuin kuuriluontoisesti, koska niiden pitkäaikaisella käytöllä saattaa olla yhteys syöpään. Tästä on lääkelaitoskin huomauttanut, mutta koska lääkkeen hyödyt ovat haittoja suuremmat, niitä ei ole vedetty pois markkinoilta. Itse en tosiaan uskalla käyttää kuin äärimmässä hädässä parin päivän ajan. Yleensä se riittääkin ja ihottuma rauhoittuu.

Silmänympäryksen atopia on ikävä vaiva, koska siitä jää ryppyjä vaikka iho muuten paranisikin :([/QUOTE]

Meille on ihotautilääkäri määrännyt PROTOPICkia jatkuvaan käyttöön 2-vuotiaalle. Ja määräsi nimenomaan sen takia kun kortisonia ei voi käyttää tauotta, mutta tuota voi... On aivan älyttömän hintaista eli kannattaapi kyllä jotain muuta kokeilla eka.

Yhteistyössä