OrpoPurra korotti pörriäisten Kelakorvauksia, hyöty jäänyt olemattomaksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jaa mitenkähän minun on nyt juuri työttömäksi jääneensä kahden kuukauden päästä varaa yksityiseen kun päiväraha tippuu 350e kuukaudessa. Sosiaalihuoltoon joudun marssimaan.
Jaa mitenkähän minun on nyt juuri työttömäksi jääneensä kahden kuukauden päästä varaa yksityiseen kun päiväraha tippuu 350e kuukaudessa. Sosiaalihuoltoon joudun marssimaan.
Tsemppiä. Kukkaron nyörien kiristäminen on minulle tuttua.
Vaikeaa se on, jos ei ole pankissa luottotiliä.
 
vierailija
"Lääkäreiden ammattijärjestö Lääkäriliitto vaatii, että hallituksen uusi Kela-korvausmalli tulisi perua.


Hallitus nosti Kela-korvausten kertasummia vuoden alusta alkaen. Yksityislääkärin vastaanottokäynnistä korvataan nyt 30 euroa aiemman 8 euron sijaan. Päätöksen tavoitteena on ollut lyhentää julkisen puolen perusterveydenhuollon jonoja ohjaamalla yhä useampi lääkäriin yksityiselle puolelle.


Lääkäriliitto sanoo kannanotossaan, että uusi Kela-korvausmalli ei ole toimiva keino hoitojonojen purkuun, eikä se ole saavuttanut sille asetettuja tavoitteita.


Kela-korvauksiin käytettävä rahasumma nousi alkuvuonna 30 miljoonalla eurolla, mutta yksityisen puolen lääkärillä käyneiden määrä on noussut vain vähän.

Lääkäriliitto syyttää kannanotossaan hallitusta myös yksityisen terveydenhuollon suosimisesta.


Liitto nostaa esiin hallituksen päätöksen viime syksynä voimaan tulleen 14 vuorokauden hoitotakuun palauttamisesta takaisin kolmeen kuukauteen.

”Viesti on selvä, hallitus ottaa julkisesta terveydenhuollosta pois ja antaa yksityiseen terveydenhuoltoon. Yksityistä pitäisi hyödyntää tavalla, joka tukee julkista perusterveydenhuoltoa”, kannanotossa kirjoitetaan,"



 
vierailija
On vahingollista, että hallituksen linja on "rahaa on", pitäisi säästää, mutta hallitus jakaa rahaa ympärilleen. Ei ihme, että velanotto kiihtyy entisestään. Luulisi Valtionvarainministeriön varoittaneen tästä, vai eikö sielläkään osata laskea? Ai, juu, niin, ne ovatkin kokoomuslaisia talousoikeiston virkamiehiä.
 
vierailija
13 000 uutta käyntiä Westendistä. 31 miljoonaa lisää korvauksia. Alle 1% nousu käyntimääriin. Ei tämä nyt ihan onnistuneelta kuulosta. He käyttävät palvelua, jotka sitä ennenkin käyttivät.
 

Yhteistyössä