S
sv
Vieras
Miten olette pärjänneet taloudellisesti kun olette opiskelleet? Siis sen jälkeen, kun on lapsia/lapsia. Oletteko asuneet vuokralla vai omistusasunnossa? Teittekö töitä opiskelun ohessa? Millaiset tulot puolisolla?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja sv:Miten olette pärjänneet taloudellisesti kun olette opiskelleet? Siis sen jälkeen, kun on lapsia/lapsia. Oletteko asuneet vuokralla vai omistusasunnossa? Teittekö töitä opiskelun ohessa? Millaiset tulot puolisolla?
Alkuperäinen kirjoittaja jimpula:Kaikki menee mitä tulee, mut opinnot haluan saada loppuun. Asun opiskelujen takia viikot eri paikkakunnalla kuin perhe eli pidetään kahta vuokra-asuntoa. Onneks saan asumislisän opiskelija-asuntoon. Vuoden alusta puolison tulot ei enää vaikuta opintotuen asumislisään, joten monelle perheelliselle se on suuri helpotus.
Päivähoitomaksuihin mun tuet ei vaikuta eli ne on pienemmät (kun määräytyy puolison tulojen mukaan).
Alkuperäinen kirjoittaja opsu:Alkuperäinen kirjoittaja jimpula:Kaikki menee mitä tulee, mut opinnot haluan saada loppuun. Asun opiskelujen takia viikot eri paikkakunnalla kuin perhe eli pidetään kahta vuokra-asuntoa. Onneks saan asumislisän opiskelija-asuntoon. Vuoden alusta puolison tulot ei enää vaikuta opintotuen asumislisään, joten monelle perheelliselle se on suuri helpotus.
Päivähoitomaksuihin mun tuet ei vaikuta eli ne on pienemmät (kun määräytyy puolison tulojen mukaan).
Miten niin helpotus? Ensinnäkin lapsiperhe ei yleensä saa asumislisää vaan asumistukea. Tosin sitäkään ei saa, jos mies on normaalipalkkaisessa työssä.
Alkuperäinen kirjoittaja sv:Kaikki opiskelijat taitaa asua vuokralla?
Alkuperäinen kirjoittaja sv:Alkuperäinen kirjoittaja opsu:Alkuperäinen kirjoittaja jimpula:Kaikki menee mitä tulee, mut opinnot haluan saada loppuun. Asun opiskelujen takia viikot eri paikkakunnalla kuin perhe eli pidetään kahta vuokra-asuntoa. Onneks saan asumislisän opiskelija-asuntoon. Vuoden alusta puolison tulot ei enää vaikuta opintotuen asumislisään, joten monelle perheelliselle se on suuri helpotus.
Miten niin helpotus? Ensinnäkin lapsiperhe ei yleensä saa asumislisää vaan asumistukea. Tosin sitäkään ei saa, jos mies on normaalipalkkaisessa työssä.
Niin asumislisään ei vuoden alusta puolison tulot vaikuta, mutta mitä perheellinen opiskelija saa? Tukea vai lisää?
Alkuperäinen kirjoittaja sv:Miten olette pärjänneet taloudellisesti kun olette opiskelleet? Siis sen jälkeen, kun on lapsia/lapsia. Oletteko asuneet vuokralla vai omistusasunnossa? Teittekö töitä opiskelun ohessa? Millaiset tulot puolisolla?
Alkuperäinen kirjoittaja sv:Kaikki opiskelijat taitaa asua vuokralla?
Alkuperäinen kirjoittaja aaa:Alkuperäinen kirjoittaja sv:Miten olette pärjänneet taloudellisesti kun olette opiskelleet? Siis sen jälkeen, kun on lapsia/lapsia. Oletteko asuneet vuokralla vai omistusasunnossa? Teittekö töitä opiskelun ohessa? Millaiset tulot puolisolla?
Jos on omistusasunto, niin siihen ei saa asumislisää. Se pitää vuokrata ja sitten muuttaa itse vuokralle
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:Alkuperäinen kirjoittaja aaa:Alkuperäinen kirjoittaja sv:Miten olette pärjänneet taloudellisesti kun olette opiskelleet? Siis sen jälkeen, kun on lapsia/lapsia. Oletteko asuneet vuokralla vai omistusasunnossa? Teittekö töitä opiskelun ohessa? Millaiset tulot puolisolla?
Jos on omistusasunto, niin siihen ei saa asumislisää. Se pitää vuokrata ja sitten muuttaa itse vuokralle
Saa korkomenoihin tukea ja asumiskustannuksiin (vesi, sähkö yms) mut ei lyhennyksiin