Opiskelu laborantiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "haaveilija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"haaveilija"

Vieras
Kuinka paljon matikkaa laborantin koulutus sisältää? Ja onko se tosi vaikeaa?

Olen vanhenpainvapaalla ja aikuisopiskelu, ehkä monimuotona on alkanut kiinnostaa.
Laborantin työ tuntuis kiinnostavalta, mutta en ole koskaan ollut todellakaan mikään haka matikassa.
Kannattaako edes haaveilla laborantin koulutuksesta?

Kiitos vastauksista!!

Sen perusteella sanoisin että heikommallakin matikkapäällä onnistuu kun siskonikin on laborantiksi valmistunut ja matikkapäätä ei omaa sitten yhtään. :D Todellisuudesta en osaa sanoa.

Kai tiedät mitä laborantin työtehtävät on? eli tiedät että laborantit eivät työskentele sairaaloissa tms...
Mutta juu, laborantin koulutuksessa on paljon matikkaa, koska lähes kaikissa labratöissä tarvii jotain laskea..

Ei ole paljoa matikkaa ja sekin on ihan yksinkertaista mitä on.
Mulla on laborantin koulutus, mut päivääkään en alan hommia ole tehnyt. Jos sairaalaan mielit, niin sitten amk;ssa bioanalyytikoksi.
Tuo on kyllä suht iisi koulutus, laborantin siis, ja ite oisin tykännyt tehdä alan töitäkin.

En ole sairaalaa ajatellut työpaikakseni, tällä seudulla on muita laboratorio alan yrityksiä.

Muitakin kokemuksia alasta saa kertoa? Ja palkkahan aina kiinnostaa... =)

[QUOTE="haaveilija";23071336]En ole sairaalaa ajatellut työpaikakseni, tällä seudulla on muita laboratorio alan yrityksiä.

Muitakin kokemuksia alasta saa kertoa? Ja palkkahan aina kiinnostaa... =)[/QUOTE]

palkka riippuu hirveän paljon yrityksestä.. Mä olen ollut ennen nykyistä opiskeluaikaa laboranttina töissä eräässä isossa elintarvikealan tehtaassa ja lähtöpalkka oli 2300e, mutta esim. paikallisessa elintarvikelabrassa lähtö on 1500e...

[QUOTE="tööt";23071471]Matematiikka ei eksän mielestä ollut vaikeinta. Fyssaa ja kemiaa sitten riittikin aika paljon, mutta hänelle se oli helppoa.[/QUOTE]

ei sielä fysiikkaa ole ollenkaan... Mutta kemiaa on paljon..

Yhteistyössä