Opettajat...

  • Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti
Minä
Hei,

Olen ajatellut opettajan uraa. Opettajathan kouluttuvat korkeakouluissa (?), mutta tarvitseeko sitä ennen opiskella jossain tietyssä paikassa? Esim. täytyykö käydä lukio, vai riittääkö että käy jonkun ihan minkä vain ammattikoululinjan????
Ja kauan opiskelu kestää/onko vaativaa?

Kiitoos!

=)
 
mie
OKL:n tarvitsee lukion käydä ja ylioppilaskoe suoritettuna ja vähintään M paperit. Ainakin turun OKL: n tarvitsee todella hyvät lähtöpisteet, että pääsee pääsykokeisiin. koska hakijoita paljon. Mutta parhaiten saat tiedon kun soitat yliopiston kansliaan ja kysyt. Joka vuosi on eri systeemit.
 
Itse opiskelen Helsingin yliopistossa. Sisälle oli erittäin vaikeaa päästä, olisiko n.10% hakijoista jotka otetaan.

Hakukelpoisuus ehtoja muutettiin jokunen vuosi sitten ja itseasiassa koko pääsykoe systeemiä koska opettajankoulutusta halutaan uudistaa rankalla kädellä ja suoraan sanoen myös sitä porukkaa joka hakeutuu alalle.

Opinnot vaativat paljon, ei todellakaan ole mikään läpihuuto juttu.
Kysele toki lisää jos siltä tuntuu.

Tsemppiä :flower:
 
ope
Mie olen ammttiaineiden ope. Ensin lukio, sitten oman alan opistotasoinen koulutus. Työelämää 12v, ja sen jälkeen oman alan yliopisto-opinnot, kovalla työllä sain maisterin paprut reilussa kolmessa vuodessa... Pitkä oli tie tähän hommaan :)
 

Yhteistyössä