Opettaja käärii koulussa 11v tyttöäni mattoon!!! "vaaraksi itselleen, ja muille"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laiminlyöntiäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Laiminlyöntiäkö?;28357897:
"yleinen käytäntö psykiatrisella osastolla"

Onko erityisluokka mielestänne verrattavissa psykiatriseen osastoon?? Muistutan, että tyttäreni siirrettiin erityisluokalle koulukiusaamisen ja keskittymisvaikeuksien vuoksi. Itse en ole ikinä nähnyt tyttäreni käyttäytyvän uhkaavasti, siis niin uhkaavasti että tarvitsisi käyttää tuollaisia keinoja rauhoittamiseen. Ennen erityisluokkaa tyttö on ollut normaalissa luokassa, jossa sielläkään ei tällaisia keinoja tarvittu.

Tuskin syy erityisluokalle siirtoon on ollut koulukiusaaminen. Keskittymishäiriöt voivat olla syy, mutta silloin on yleensä kyllä jo ihan kunnon ongelmista kysymys, eli ei ihan mitään normaalia touhottamista.

[QUOTE="qwerty";28358667]Sinä nyt olet sellainen maailmoja halaava kristuksen morsian, joka on traumatisoitunut omana kouluaikana vähän jyrkemmän opettajan käytöksestä, että näet pahoja opettajia sielläkin missä niitä ei oikeasti ole. Nykykoulujen ongelma ei ainakaan ole liian kova kuri ja järjestys.[/QUOTE]

Mikäs itse olet?

KETÄÄN ei kyllä siirretä erityisluokalle sen takia, että tulee tavallisella luokalla kiusatuksi.
Kyllä syynä ovat olleet ihan ne ap:n lapsen keskittymishäiriöt (ja näistä viesteistä päätellen myös käyttäytymishäiriöt).

Kyllä tasan siirrellään. Suomi rikkoo törkeästi Salamancan sopimusta ja jos olet erityisope tiedät sen myös, koska sinun kuuluu tietää mistä siinä sopimuksessa sovitaan. Ruotsissa samantyyppisistä asioista on käyty oikeutta ja voitettu, on vain ajan kysymys koska ne käytännöt tulevat sieltä myös Suomeen.

Se on mielenkiintoista lukea, kun opettajilta perätään auktoriteettia.
Miten ihmeessä te kuvittelette, että lapsi/nuori, joka ei kunnioita hoitavaa psykiatriaan, poliisia tms kunnioittaisi opettajaa???

Meillä on koulumaailmassa enemmän ja enemmän tosi moniongelmaisia, vaikeasti käyttäytymishäiriöisiä lapsia/nuoria. Ja heitäkin on vaan pakko opettaa... Ja jotenkin suoda edes jonkinlainen rauha myös muulle ryhmälle.

En halua näin kevyin perustein ottaa kantaa, onko ko opettajan toiminta tässä tilanteessa asiallista tai asiatonta (kun en tapausta tarpeeksi tunne). Edelleen peräänkuulutan keskustelua oppilashuoltoryhmän kanssa.

Huhhuh, porukka ymmärtää vaikka toi ope saattaa olla ihan hirviö. Voiko olla alentavampaa kuin kääriä johonkin mattoon? Ensin koskee limasesti lapseen ja kun lapsi yrittää puolustautua, alistetaan laittamalla jonkun maton sisään. Joo tosi normaalia.

miten sä olet tyhmä,että mua hävettää sun puolestas.Miten mä olen joskus pitänyt sua suht fiksuna,mut nyt romutat kaiken.

Tähän aloituksen tapaukseen ei tietenkään voi ottaa kantaa, että tekikö opettaja oikein vai ei, kun siellä ei kukaan meistä ollut näkemässä tilannetta. Kuten aiemmin sanottu, sinun ap pitää pyytää palaveria koulun kanssa. Täytyyhän lapsen käytös koulussa saada muuttumaan.

Te, jotka jyrkästi kiellätte mattoon käärimisen, niin mitä siinä tilanteessa, jossa lapsi on vaaraksi itselleen tai muille, pitäisi tehdä? Juuri sinä hetkenä, ei mitään "kurin täytyy lähteä kotoa", sillä tosi asia on, että se ei siihen hetkeen auta ja toisekseen, kaikissa perheissä ei tällaista ideaalia tulla koskaan toteuttamaan.

varmasti on syytä lapsessasi ,että hän on erityisluokalla ja varmasti myös kaunistelet hänen toimintaa kotona. Jotenkin vanhemmat tulee sokeaksi lapsen toiminnalle ja alkaa pitä niitä normaalina.
Teilläkin varmasti käynyt juuri näin. Yritetään ymmärtää ja käännetään katse pois ja sallitaa kaikki mahdollinen,että ei tule konflikteja.

Itse te olette olleet suostuvaisia erityisluokalle siirtoon. Miksi jos nyt pitää vinkua siitä? Ilman vanhempien kanssa keskustelua ei lasta erityisluokalle siirretä se on yksi mikä on täysin varmaa.

Itse te olette olleet suostuvaisia erityisluokalle siirtoon. Miksi jos nyt pitää vinkua siitä? Ilman vanhempien kanssa keskustelua ei lasta erityisluokalle siirretä se on yksi mikä on täysin varmaa.

Lapsia kylläkin siirretään erityisluokalle vastoin vanhempien tahtoa -unohtuiko tämä sinulta? Vanhempia jotka vastustavat lastensa siirtoa erityisluokalle uhkaillaan huostaanotolla. Tapauksia on ollut useita, niiden lapsia ei yllättäen ole siirretty joiden vanhemmat ovat palkanneet asiaan erikoistuneen lakimiehen. Miksi?
Eivätkö syyt yllättäen olekaan laillisia? Mikäli eivät ole, rikkovatko opettajat täysin tarkoituksellisesti lakia?

Lisäksi aloittajalle tiedoksi, jokaisella vanhemmalla on oikeus seurata julkista opetusta. Painotan sanaa oikeus. Kysypä huviksesi montako viikkoa he haluavat sinun seuraavan harmittomana sivustatarkkailijan heidän koulunsa elämää? Muista luvata samalla kertoa muillekin vanhemmille jos esimerkiksi näet jonkun poikaa/tyttöä tönittävän muiden puolesta jne.

Jos kyseessä erityisluokka niin eihän se MIESopettaja siellä yksin ole tyttöäsi koskettelemassa vaan mukana on aika monta koulunkäynninavustajaa, joten ei siellä mitää salaa tapahdu! Meidän koulussa normikäytäntö aspergerlapsille ja autistisille. Vanhempien ja hoitohenkilökunnan ohjeet asian hoitoon. ( kukaan normaali 11- vuotias ei juokse opettajaa karkuun!!!)

Miksi hemmetissä opettaja edes jahtaisi tuon ikäistä lasta? antaisi mennä jos se on menossa. Todella sairaalta kuulostaa myös minusta takuuvarmasti juoksisin myös karkuun..

Jos kyseessä erityisluokka niin eihän se MIESopettaja siellä yksin ole tyttöäsi koskettelemassa vaan mukana on aika monta koulunkäynninavustajaa, joten ei siellä mitää salaa tapahdu! Meidän koulussa normikäytäntö aspergerlapsille ja autistisille. Vanhempien ja hoitohenkilökunnan ohjeet asian hoitoon. ( kukaan normaali 11- vuotias ei juokse opettajaa karkuun!!!)

Kukaan normaali 11-vuotias ei juokse opettajaa karkuun? Sä ole käynyt erittäin omituista koulua, olkoonkin että mitä muistan omasta kouluajastani 80-luvulta pakoon juoksijat olivat poikia. Nykyään kai tässäkin on sitten tasa-arvoa.

Tämän samaisen teorian mukaan yläasteilla vallitsee varmasti täydellinen kuri ja järjestys. Lapset istuvat kiltisti paikoillaan.

[QUOTE="vieras";28359029]Miksi hemmetissä opettaja edes jahtaisi tuon ikäistä lasta? antaisi mennä jos se on menossa. Todella sairaalta kuulostaa myös minusta takuuvarmasti juoksisin myös karkuun..[/QUOTE]

Opettaja ei osaa avata luokanovea ilman kouluavustajan apua? Oikeasti miten vaikeaa se oven avaaminen on?

[QUOTE="Purppura";28359040]Kukaan normaali 11-vuotias ei juokse opettajaa karkuun? Sä ole käynyt erittäin omituista koulua, olkoonkin että mitä muistan omasta kouluajastani 80-luvulta pakoon juoksijat olivat poikia. Nykyään kai tässäkin on sitten tasa-arvoa.

Tämän samaisen teorian mukaan yläasteilla vallitsee varmasti täydellinen kuri ja järjestys. Lapset istuvat kiltisti paikoillaan.[/QUOTE]

Mäkin olen käynyt omituista koulua -80luvulla enkä muista yhtäkään tilannetta missä joku luokkamme oppilas olisi juossut luokassa opettajaa pakoon....minusta on suhteellisen kornia ehdottaa että sellainen olisi tänäpäivänäkään normikäytöstä. Mutta ei toi porvoolainen mattoon kääriminenkään normiesimerkistä käy...

siis onko tommonen muka teidän mielestä normaalia, että kääritään oppilas mattoon rauhoittumaan? :O minusta kuulostaa kyllä omituiselta.. jos olisi minun lapseni kyseessä, kysyisin kyllä asiasta rehtorilta, ja kastustelisin asiasta. varsinkin jos tyttöä tämä ahdistaa..

Mäkin olen käynyt omituista koulua -80luvulla enkä muista yhtäkään tilannetta missä joku luokkamme oppilas olisi juossut luokassa opettajaa pakoon....minusta on suhteellisen kornia ehdottaa että sellainen olisi tänäpäivänäkään normikäytöstä. Mutta ei toi porvoolainen mattoon kääriminenkään normiesimerkistä käy...

Niin no, se juokseminen on loppunut siihen että syylliset on komennettu käytävään häpeämään. Sitäpä tässä juuri ihmettelen.

Psykiatrisella varmaan näin tehdäänkin, mutta siellä jaetaan myös lääkkeitä ja toimintaa valvoo lääkäri. Mielestäni opettajan ja lääkärin koulutus poikkeavat kuitenkin toisistaan niin radikaalisti ettei käytäntö voi olla sama.

Jos olisin tuo tyttö ollut ja opettaja väkisin pitäisi kiinni ja koittaisi kääriä mattoon niin juoksisin karkuun ja olisin varmasti lyönyt ja vaikka purrut että pääsisin irti...

[QUOTE="Sari";28358280]Työpaikkaterroristit ulkoistetaan firmoista hyvin nopeasti. Sama juttu pitäisi näköjään tehdä näille pikkuterroristeille, joiden vanhemmat kuvittelevat klaaraavansa tilanteen. Hoitakoot sitten tenavansa kotikoulussa. Veikkaan, että lopputuloksena kuitenkin on, että kuritta kasvanut lapsi päätyy jossakin vaiheessa ulkoistetuksli myös koko yhteiskunnasta (lue vankilaan).[/QUOTE]

Mä en usko että väkisin mattoon kääriminen pelastaa mitään eikä ketään. Brutaalia!

Mä näen tuon käärimisen todella pahana tekona! Ahdistaa ajatellakin. Jos mun lapselle tehtäisiin noin niin olisi piru irti. Häiriköille pitää olla ihan muut konstit kuin tuollainen ahdistava väkivalta!
(Eikä nyt kannata olettaa että olisin joku kuritta kasvanut ja kasvattava curling-mamma. En ole ja lapsetkin käyttäytyy hyvin.)

Lapsi ei pysty puolustamaan itseään joten tuo voi aiheuttaa todella pahat traumat! Ajatelkaa jos teidät käärittäisiin mattoon mennen tullen?

Mä annatan sitä että opettejilla pitää olla oikeus poistaa häirikkö koulusta ja koululla vaikka erottaa mutta silloin mennään kyllä omin jaloin, ei mattoon käärittynä.

MITEN TÄLLAINEN TOIMINTA VOI OLLA EDES MAHDOLLISTA? :O

Mä edelleen ihmettelen sitä, että jos kotona ei näitä tilanteita ilmene, mutta koulussa lapsi sitten raihii. Mistä tälläset tilanteet sitten syntyy? Kyllä yleensä lapset kotona enemmän osottaa mieltään.

Yhteistyössä