Opettaja huusi ja kiroili lapselle koko luokan kuullen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämä oli jo tuossa yhdessä ketjussa jatkona. Mutta jos sais tähän enemmän kommentteja näin omana aloituksena..

Menin hakemaan ekaluokkalaista (yllättäen) autolla koulusta. Kun siinä odottelin niin yks tuttu lapsi tuli sanomaan että meidän kuudesluokkalainen on opettajan huoneessa puhuttelussa ja oli raivonnu/itkeny ennen sinne menoa. Kuulin tän tutun lapsen version tapahtumista tässä vaiheessa.

Tapahtumat lyhennettynä näin
pe olivat meidän Jonne ja koulusta tuttu Jussi pelaamassa jääkiekkoa (hiihtolomalla siis). Jussi laukoi oman kiekkonsa laidan yli. Jonne kävi ettimässä ja löysi yhden kiekon. Ei kuulemma ollu Jussin ja ei huolinu sitä itelleen. Jonne sit toi kiekon kotiin.

Eilen sitte oli Jussi sanonu opettajalle et Jonne ottanu sen kiekon. Opettaja pyysi Jonnea tuomaan kiekon kouluun. Jonne lupasi mutta unohti.

Tänään sitte Jussi käyny Jonnen luistinpussista hakemassa toisen kiekon. Opettaja takavarikoi ja palautti Jonnelle. Opettaja käskeny Jonnen tuoda kiekon huomenna kouluun. Jonne sanonu että tuo jos muistaa (sanoin tästä että ei ollu kyllä kovin järkevä vastaus) .

Lopuksi opettaja huutanu koko luokan kuullen et painu Helv.. siitä. Ja kun kyseisen opettajan liikunta tunti alkanu niin Jonne oli seisonu koko tunnin kaukalon ulkopuolella paria viimeistä minuuttia lukuunottamatta.

Tämän version kuulin siis tutun lapselta ja omaltani. Yritin ottaa vielä yhteen luokkakaverin äitiin yhteyttä että ois kyselly heidän lapsilta muttei oo vastannu.

Ja siis menin sinne opettajan huoneeseen. Jonne istu kädet puuskassa ja itku kurkussa ja opettaja paasaa vihaisena. Ja yritti tyrkyttää koulun kiekkoa tilalle että kun tuo sen Jussin kiekon huomenna.
Jonne ei suostunu ottamaan kiekkoa vaan sano et ei tarvi sitä. Ja opettaja sit hiilty vaan lisää.
Otin kiekon ja sanoin et puhun Jonnen kanssa vielä.
Opettajan versio oli vähän eri mitä lasten.
Nyt Jonne makaa sängyssä ja sanoo et ei lähde huomenna kouluun. Kyseisen opettajan tunnit heti aamulla ensimmäisenä.

Sen verran että tuon Jussin kanssa on ollu kurinpito ongelmia koko talven. Ja on vissiin aika paljon muutakin taustalla mistä en tiedä tarkemmin. ELi opettaja yritti siis tasoitella tilannetta ettei Jussin kanssa tarvi alkaa taistelemaan asioista.

"Jonne" ollu tän päivän koulusta pois.

Voi pientä äitin mussukkaa... Tietenkin Jussilla on "muutakin taustalla", taitaa todellisuudessa olla ihan normilapsi, mutta hetihän se tilanne muuttuu kun kyseessä on ap:n oma lapsi...
Ja mieti, kaikki yhden KIEKON takia. Aika lepsu olet, jos ei moisen takia tartte kouluun lähteä...

Varmasti opettaja teki väärin kun kiroili lapselle, mutta jotenkin sympatiat silti ton opettajan puolella. Vaikea olla koskaan hiiltymättä kun joku oppilas on jatkuvasti aivan mahdoton...

Itse olisin kyllä laittanut lapsen kouluun tänäänkin, tuskinpa se opettaja nyt ihan vain huvin vuoksi siellä mesosi.... Lapsen ikää tietämättä on vähän paha sen enempää sanoa, mutta kyllä ainakin meillä jo viidennellä ja kuudennella luokalla muistan opettajan huutaneen varsinkin "hankalille" (murrosikää pukkaa?) tapauksille kitapurjeet esillä, ja aina aiheesta. Tottakai opettajankin hermostuskynnys tiettyjen oppilaiden kohdalla on matalampi jos näille saa sanoa ja hermostua vähän väliä jostakin (varsinkin em iässä osa pojista olivat aivan idiootteja älynväläyksineen ja opettajan uhmaamiseen tuntui olevan kova tarve). Itse olisin vain tyytyväinen ettei opettaja mene sieltä missä aita on matalin, ja pyrkisin myös kotona vahvistamaan opettajan auktoriteettia (tämä saattaisi jopa vähentää yhteenottojen kiivautta myöhemmin kun mukula todella uskoisi mitä sanotaan)

Ok. Teidän lapsille saa siis huutaa ja kiroilla päin naamaa??
Ja kun tuo lapsi ei oikeasti edes tehny mitään mistä ois ollu aihetta huutaa. On ollu tilanteita missä huutaminen (kielenkäyttö kuitenkin ollu asiallista) on ollu ihan ok. Ja lapsi sit kärsiny rangaistuksen asian mukaisesti.

Ja mistä sai sen käsityksen että tuo meidän lapsi on se ongelma tapaus? Ei ole. Ei ole opettajilla ollu käytöksestä mitään sanottavaa. Muutama ns normitappelu ollu tässä kuuden vuoden aikana poikien kesken ja ne selvitetty asiallisesti puolin ja toisin.

Penikoille pitääkin olla kuri että ei opi yhtä tyhmäksi kuin äitinsä, tässä tapauksessa aloittaja. Jotenkin jaarittelijan oloinen ja semmonen tyhmän vaikutelman saa.

Mun mielestä ylireagointia opettajan puolelta.

Kyse jostain hiton kiekosta, eikä koko asia liity mitenkään kouluun edes...

Mä ottaisin yhteyttä opettajaan ja rehtoriin, ja asia selvitettäisiin.

Omassahan lapsessa ei ole ikinä mitään vikaa.. Sinunhan poikasi oli kiekon ottanut, eikä ole pyynnöstä huolimatta ymmärtäny viedä kiekkoa. Kyllä opettaja saa huutaa oppilaalle jos on aihetta.

Omassahan lapsessa ei ole ikinä mitään vikaa.. Sinunhan poikasi oli kiekon ottanut, eikä ole pyynnöstä huolimatta ymmärtäny viedä kiekkoa. Kyllä opettaja saa huutaa oppilaalle jos on aihetta.
Ei takuulla saa ope huutaa oppilaalle että "painu helvettiin".

Ja jos Jussi kerran sanoi ettei kiekko oo hänen, eikä sitä huolinut silloin perjantaina, niin...no, turha enää parkua asiasta mun mielestä. Tulisi itse hakemaan "oman" kiekkonsa toisen kotoa, tai hakisi sieltä hangesta minne sen itse laukoikin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Siis mitä tuo meidän lapsi provosoi???? Kertokaa nyt mullekin että tajuan.
Joo unohti sen kiekon muttei ollu edes tahallista vaikka ois voinu olla. Ja kait opettaja sitte sen niin käsitti mutta silti.
Ja oliko kohtuullista tuon huutamisen lisäksi seisottaa lapsi koko liikuntatunti kaukalon reunalla ja tunnin lopuksi vielä komentaa opettajan huoneeseen kuuntelemaan lisää huutoa??

Ei takuulla saa ope huutaa oppilaalle että "painu helvettiin".

Ja jos Jussi kerran sanoi ettei kiekko oo hänen, eikä sitä huolinut silloin perjantaina, niin...no, turha enää parkua asiasta mun mielestä. Tulisi itse hakemaan "oman" kiekkonsa toisen kotoa, tai hakisi sieltä hangesta minne sen itse laukoikin.

Opettaja ois voinu kyllä sanoa että hoitaa asian vapaa ajalla ja että hän ei puutu siihen.

[QUOTE="a p";25820828]Opettaja ois voinu kyllä sanoa että hoitaa asian vapaa ajalla ja että hän ei puutu siihen.[/QUOTE]
Niinpä. Kun kyse ei ole edes kouluun liittyvästä asiasta.

Oman lapsen koulussa sanottiin heti ekassa vanhempainillassa että koulu ei selvitä vapaa-ajan asioita, ainoastaan kouluajalla & koulumatkalla tapahtuneita juttuja. Vanhemmat hoitakoon ne vapaa-ajan asiat. Niin sen minusta pitää ollakin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Mä en jaksaisi tuollaista jaarittelua yhden hikisen kiekon takia kun kukaan ei ole oikeastaan tehnyt mitään pahaa, tai sitten en ymmärtänyt lukemaani.

Länttäisin jokaiselle kiekon kouraan ja sanoisin, että asia on loppuun käsitelty.

Mä en jaksaisi tuollaista jaarittelua yhden hikisen kiekon takia kun kukaan ei ole oikeastaan tehnyt mitään pahaa, tai sitten en ymmärtänyt lukemaani.

Länttäisin jokaiselle kiekon kouraan ja sanoisin, että asia on loppuun käsitelty.

Nyt ei ollutkaan enää kyse tuosta kiekosta. Vaan siitä miten opettaja kohteli lasta. Lapsella kyllä meni luottamus täysin kyseiseen ihmiseen.. Ja tapahtuma jättää taatusti arvet vaikka kuinka asiat sovitaan.

Ja lupasin kyllä käydä vaikka sen kymmenen kiekkoa jokaiselle.
Tuo on vaan eräänlainen leikki pojilla että kun käyvät pelaamassa niin samalla ettivät kiekkoja mitkä lentäneet laidan yli. Ja sit vertaillaan kuka löytäny eniten tai jonkun erikoisemman. Ei siis ole sama että ostaa kaupasta kasan niitä.
Mutta siis meidän lapsi oli valmis antamaan tuon löytämänsä kiekon takaisin. Ei vaan oikeasti ollu tajunnu että tulee noin iso asia kun unohtaa.

Mun mielestä ylireagointia opettajan puolelta.

Kyse jostain hiton kiekosta, eikä koko asia liity mitenkään kouluun edes...

Mä ottaisin yhteyttä opettajaan ja rehtoriin, ja asia selvitettäisiin.
näin mäkin tekisin. rehtori ja opettaja sinun ja pojan kanssa saman pöydän ääreen ja asiaa selvittämään. asian selvittämistä ei ole se, että annetaan lapsen olla pois koulusta

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="a p";25821071]Mutta siis meidän lapsi oli valmis antamaan tuon löytämänsä kiekon takaisin. Ei vaan oikeasti ollu tajunnu että tulee noin iso asia kun unohtaa.[/QUOTE]

Enpä usko että on koko tapahtumaketjun ajan käyttäytynyt kuin herranterttu edes yrittämättä ärsyttää ketään osapuolta, opettajaa tai Jussia, kun kerran on saanut ihmiset karjumaan ja huutamaan.

Perus ES-Jonnena kuitenkin pätenyt.

Mene sinne koululle ja selvitä tämä asia sen opettajan kanssa. Kerrot oman näkemyksesi ja sanot ettet ymmärrä miten asia kuuluu opettajalle, miten hän nyt näkee niin että sinun poikasi täytyy nyt tästä ottaa syyt niskoilleen ja kysyt vielä että miten ihmeessä yhdestä kiekosta voi saada tällaisen mittakaavan härdellin aikaseksi?!?

Mä luulen että poikien jutut on menny ristiin ja ovat tapelleet tai voihan olla että sun oma mussukka valehtelee sulle ja on oikeesti ottanu sen pojan kiekon (usko pois, niinkin voi olla!).

Mutta että tällanen hullunmylly yhdestä kiekosta, huoh! Mä en kyllä jaksaisi katella sellasta että kiekosta tapellaan ja riidellään. Tekisin pojalleni selväksi että se kiekkoasia on ihan sama, mutta valehtelu, (jos näin on tapahtunut), EI!

Enpä usko että on koko tapahtumaketjun ajan käyttäytynyt kuin herranterttu edes yrittämättä ärsyttää ketään osapuolta, opettajaa tai Jussia, kun kerran on saanut ihmiset karjumaan ja huutamaan.

Perus ES-Jonnena kuitenkin pätenyt.

Ei ole meidän lapsen tyyli olla se joka on esillä ja vetää jotain show ta. Vaikkei tuo nyt mikään ujo nössykkäkään ole. Ja joo kyseinen opettaja opettaa "Jonnelle" myös ainetta jossa Jonnella mukautettu opetussuunnitelma. Senkin kanssa aikanaan tapeltiin. Nyt tosin pari vuotta jo menny ok senkin suhteen. Mutta kait se naamataulu vaikuttaa.

[QUOTE="vieras";25820371]Opettaja käskeny Jonnen tuoda kiekon huomenna kouluun. Jonne sanonu että tuo jos muistaa (sanoin tästä että ei ollu kyllä kovin järkevä vastaus) .[/QUOTE]

Eli opettajalta meni hermo poikasi nokkavaan käytökseen. Ja vaikuttaa siltä, että kyseinen yliolkainen vastaus oli vain jäävuoren huippu poikasi käytösessä...

Opettaja ylireagoi, mutta kannattaisiko sinun ehkä hieman miettiä myös poikasi käytöstä? Kyse ei ole pelkästään opettajan ylilyönnistä, vaan sinun poikasi käytöksestä myös. Tottakai poika pelästyi, kun opettajan käytös meni yli laidan. Mutta eikö sinun poikasikin olisi aika ymmärtää, että kun aikansa toista käytöksellään tahallisesti ärsyttää, niin jossain vaiheessa (myös aikuisella) voi kiehua yli?

Lopeta se pojan paapominen ja selvitä asia asiallisesti.

Yhteistyössä