... auton kun auton arvo laskee samantien, kun ajat sen liikkeestä ulos! Merkistä viis! Samoin on käytetyn laita, jos menet sitä hetken päästä tarjoamaan liikkeeseen, et saa siitä samaa rahaa, kun itse olet maksanut.
Zafirasta; saman asian ajaa lisäpenkein varustettu farmari. Tosin tilojen muuntomahdollisuudet ovat tällöin huonommat. Chrysler Voyageria en ikinä vaihtaisi Zafiraan, kokemuksen syvällä rinta-äänellä... Voyagerissa on kuitenkin se huono puoli, että kakkosriville ei saa kunnon penkkejä kolmea.
Meillä tämä auto asia on kuitenkin siksi haastava, koska lapsia on kolme ja koiria (isoja sellaisia) on kaksi. Sukulaisiin tulee matkaa 200km ja 100km suuntaansa, joten perheen lisäksi tarvitaan tavaroille tilaa. Ei ihan päivän reissuja viitsi tehdä.
Tila-autoista puhuttaessa olen kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä, että kunnollisessa tila-autossa on liukuovet! Toimii kaikista parhaiten ahtaissa parkkihalleissa ja marketin parkkialueilla. Eipä tarvitse pelätä, että nassikat lyö oven naapurin kylkeen. Plussaa myöskin auton lastattavuus, saa lapset hyvin laitettua penkkeihin kiinni ja autoon meno ja ulostulo on vaivatonta. Tämä on meillä ainakin ehdoton vaatimus, kun tila-autoa lähdetään katsomaan. Liukuovet pitää olla, merkki on sitten toissijainen asia.
Itseasiassa olen sitä mieltä, että aidossa tila-autossa on nuo liukuovet (että autoa voisi tila-autoksi kutsua!). Mutta tämä vain minun mielipide.
Mistä löytyisi sellainen tila-auto, jossa olisi liukuovet ja toisella rivillä kolme kunnon penkkiä sekä riittävästi tavaratilaa?! Taitaa olla mahdoton tehtävä