Ootteko huomannut? Vaikuttaako pyykinpesuaine pyykin kuivamiseen?

Tämä kuuluu sitten taas sarjaamme "syvälliset mietteet"... :whistle:

Niin, ootteko huomannut, että pyykinpesuaineella ois mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvin pyykki kuivaa?

Mä alan epäillä, että näin on (tosin tutkimukset ovat erittäin pahasti kesken eikä mitään lopullisia johtopäätöksiä voi vielä vetää.. Lisätutkimusta aiheesta tarvitaan. :xmas: ).

Mutta jostain kumman syystä meillä ei tummat pyykit kuiva millään, vaan alkavat aina haista tunkkaselle. Vaaleat pyykit kuivaa ja tuoksuupa koko pesuhuonekin vielä raikkaalle. Sama pesuohjelma, sama kuivatusmenetelmä ja sama pyykkäri. Vain pyykin väri (ei edes materiaali) ja pesuaine on eri.

Vaaleat pesen jauhemaisella pesuaineella, tummat nestemäisellä. Voiko tämä oikeasti vaikuttaa kuivamiseen? :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja huutopää:
mä pesen kaikki samalla aineella, ja mielestäni vaatteen paksuus vaikuttaa kivumiseen
Toki paksuus vaikuttaa. Mutta kun vaikka mulla olis tummat paremmin kuivavaa (helposti kuivavaa urheiluvaatemateriaalia) ja vaan trikoopaitoja ja vaaleissa ois pari paksua neulepaitaa mukana, vaaleat kuivaa silti paremmin. =)
 

Yhteistyössä