Ootteko huomanneet, Hobbyhallin nettisivuil myydään isoo taulutelkkaria hintaan 1sentti!!

Status
Viestiketju on suljettu.
-Jonttu-
Kokeilkaa!! Saihan joku samaisesta puljusta joskus uuden Xboxin, jonka hinnassa oli pilkkuvirhe (oli jotain 34,90, piti olla 349 e). Maksupuoli ja tavaran pakkaus ovat eri osastoilla, saattaapi olla, että tuote tuleekin kotiin :)
 
bud
Mun työpaikalla on sillai, että vaikka tuotteessa olisi virheellinen hinta ja asiakas tekee ostopäätöksen/kaupat, on "pakko myydä" ja sitten vasta voi korjata hinnan. Virheellisiä hintoja on tosin harvoin. Olispa Hobbyhallissa kanssa niin!
 
vieras
Kuluttajaviraston sivuilta poimittua: Verkossa hinnat ja tarjoukset ovat sitovia

Verkkokaupassa sivujen tietoja voi päivittää nopeasti. Tämä luo verkkomyyjälle suuremman vastuun mainosten oikeista tiedoista. Internetissä oleva tarjous on mainostajaa sitova.

Kun kuluttaja on hyväksynyt verkossa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauskaavakkeella.
 
Tinii
Selvät hintavirheet

Hobby Hall pidättää oikeuden tilauksen perumiseen "selvien hintavirheiden" kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi huomattavasti tuotteen oikeasta hinnasta.
Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit
- jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
- jos satojen eurojen arvoisen television hinnaksi ilmoitetaan esim. 79 euroa

Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Kokeilkaa!! Saihan joku samaisesta puljusta joskus uuden Xboxin, jonka hinnassa oli pilkkuvirhe (oli jotain 34,90, piti olla 349 e). Maksupuoli ja tavaran pakkaus ovat eri osastoilla, saattaapi olla, että tuote tuleekin kotiin :)
Tää asiakas sai sen xboxin luultavasti siksi, että virhe ei ollut niin ilmeinen kuin tässä tapauksessa. Toi ois voinut olla vain todella mahtava tarjous.
Kuluttajansuojalaki sanoo, että jos virhe on ilmeinen ja sen olisi pitänyt tajuta, niin silloin sitä ei tarvitse myydä sillä hintaa. Tässä virhe on selvä, eihän kukaan nyt 1sentillä mitään taulutelkkaria myy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Mun työpaikalla on sillai, että vaikka tuotteessa olisi virheellinen hinta ja asiakas tekee ostopäätöksen/kaupat, on "pakko myydä" ja sitten vasta voi korjata hinnan. Virheellisiä hintoja on tosin harvoin. Olispa Hobbyhallissa kanssa niin!
Joo tollanen systeemi monissa paikoissa on.

Mut vähänpä epäilen että Hobbari noin toimis.. Todennäköisesti laittavat sähköpostia ku ovat tilauksen vastaanottaneet että "Olemmen pahoillamme, mutta...".

Mä kerran kokeilin tilata käsityökirjoja yhestä verkkokirjakaupasta ku siel oli toooosi alhaiset hinnat. Ja niinhän siinä sitä kävi että sieltä tuli sähköpostia että niil oli hinnat seonnu totaalisesti ja tilaus on poistettu.
 
Verkkosivuilta poimittua
Hobby Hall pidättää oikeuden tilauksen perumiseen "selvien hintavirheiden" kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi huomattavasti tuotteen oikeasta hinnasta.
Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit
- jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
- jos satojen eurojen arvoisen television hinnaksi ilmoitetaan esim. 79 euroa

Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä