Oottehan muistaneet ICE-merkinnän?

Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Miksi ne ei soita siihen numeroon, mikä on talletettuna esim. näppäimelle nro2? tai 3 tai 4?? Kun mulla on ainakin kaikki tärkeimmät numerot pikavalintana. ja tuli vaan mieleen tälläinen :ashamed:

Mistäs sen tietää vaikka olisivat työnumeroita, eikä mulla ole tollasia pikavalintoja. Kai ne johonkin numeroon yrittää, mutta luultavasti joutuvat näkemään paljon vaivaa, tarkistamaan papereista sen lähiomaisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
No ei oo. Harvemmin kukaan alkaa potilaan kännykällä soitella, sairaalassa pitäis olla tiedossa lähiomainen ja sille sitten soitetaan. =)

Mutta jos ei oo tiedossa potilaan henkilöllisyyttä, niin känny on oiva tapa selvittää se. Aika moni suomalainen kuljettaa puhelinta mukanaan sellaisiinkin paikkoihin, jonne ei ota henkilöpapereita. Ja milläs muulla selvität esim. tajuttoman ihmisen henkilöllisyyden?

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
No ei oo. Harvemmin kukaan alkaa potilaan kännykällä soitella, sairaalassa pitäis olla tiedossa lähiomainen ja sille sitten soitetaan. =)

Mutta jos ei oo tiedossa potilaan henkilöllisyyttä, niin känny on oiva tapa selvittää se. Aika moni suomalainen kuljettaa puhelinta mukanaan sellaisiinkin paikkoihin, jonne ei ota henkilöpapereita. Ja milläs muulla selvität esim. tajuttoman ihmisen henkilöllisyyden?

Mulla on yleensä poikkeuksetta henkkarit mukana paikassa kuin paikassa. Ja jos ei ole niin ei voi mitään, ei mun mielestä omaisille tarvii soittaa sillä sekunnilla kun mulle jotain sattuu. Vasta sitten kun tärkein ensiapu on hoidettu enkä ole ihan henkihieverissä aika soittaa omaisille. Ja sitten mua hoitavilla on myöskin aikaa etsiä kännykästä vaikka se "äiti".

Tuttavan henkilöllisyys selvisi juuri tällä lailla....sai lenkillä sairauskohtauksen, mukana kännykkä ja kotiavaimet, soittivat miehelle jonka nimen edessä oli ICE, mies ja lapset ehtivät sairaalaan hyvästelemään hänet ennen kun hän nukkui pois :'(

Ihme kommentteja. Ei kai sairaalaanjoutuminen ole ainoa hätätilanne. Ja vaikka siellä olisi lähiomainen merkittynä niin mitä jos hänkin on joutunut sairaalaan, esim samasta onnettomuudesta. Olisi hyvä olla useampi ice-henkilö. Ja vaikka puhelimessa olisi miehen nimi niin mistä ihmeestä voidaan tietää että juuri hän on potilaan mies? Vai onko kaikilla kännykässä teksti mun mies tai aviomies? Jos siellä on vaan tyyliin Make ja muitakin miesten numeroita niin mistä voi tietää kuka on oma mies jolle soittaa?

Mulla on yleensä poikkeuksetta henkkarit mukana paikassa kuin paikassa. Ja jos ei ole niin ei voi mitään, ei mun mielestä omaisille tarvii soittaa sillä sekunnilla kun mulle jotain sattuu. Vasta sitten kun tärkein ensiapu on hoidettu enkä ole ihan henkihieverissä aika soittaa omaisille. Ja sitten mua hoitavilla on myöskin aikaa etsiä kännykästä vaikka se "äiti".

No ei kai kukaan ENSIMMÄISEKSI ICE-henkilölle soitakaan, vaan toimittaa hoitoon. Mutta ei ne henkkarit taivaasta tipahda, joten jossakin vaiheessa saattaapi hyvinkin tulla tilanne, jolloin olisi omaisiin saatava yhteys.