Ootte te ihmeellisiä ihmisiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mammis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mammis"

Vieras
Jonkin verran palstaa seuranneena mutta tänne hyvin harvoin kirjoittaneena voin vain surukseni todeta, että täällä pyörivät äiti-ihmiset (tai kuka ikinä siellä kirjoitteleekaan) ovat harvinaisen sivistymätöntä sakkia.
Vaikka ymmärränkin, että netti on netti ja siellä voi kirjoitella kaikenlaista niin sitä en ymmärrä, että esimerkiksi julkisuuden henkilöitä kommentoidaan sanoin: oksettavan näköinen, kamala ihminen, ruma, lihava, tyhmä, ällöttävä yms. (ja kyllä tämän kaltaista tekstiä luin V-M Loiria käsittelevästä ketjusta ja ei, en ole Loiri fani itse).

Tästä tavasta keskustella ihmisestä ja hänen ulkonäöstään tai ammatinvalinnastaan sai minut vain miettimään, että jos aikuiset ihmiset keskustelevat tuohon tyyliin niin onko ihme jos heidän lapsensa ovat samanalaisia ja oppivat samanalaisen tyylin arvostella toisia?

Ikävää ajatella, että kulkiessani kadulla kanssa ihmiset arvioivat todella tuon kaltaisin adjektiivein minua ja muita ihmisiä. Ajatuksiahan saa jokaisella olla mutta fiksu ihminen pitää tuollaiset jutut ihan omana tietonaan.

En ole mikään vanha nipottaja vaan alle 30- vuotias kotiäiti jonka kerron siksi, että joku tulee varmaan kommentoimaan, että mikäs mummo se siellä rääkyy.

Eipä mulla muuta. Ajattelin vain herätellä teitä kertomalla, että tuommoisen tekstin lukeminen on kamalaa...ihmisistä jotka tuollaista suoltaa tulee väkisin mieleen kaikenlaisia mielenkiintoisia mielikuvia.

Herätkää ja olkaa aikuisia :)!

Julkkikset on vapaata riistaa, samoin tällä palstalla kaikki jotka kuvansa esiin laittavat. Näin olen käsittänyt ajatusmaailman täällä olevan. Kai sitä tulee parempi mieli omasta lahjattomuudesta ja keskinkertaisesta ulkoisesta olemuksesta ylimääräisine kiloineen kun saa jotain toista mollata..?

Joo. Ihan totta. Vesa-matti loiria nyt ei joka päivä haukuta, mutta toista olisi olla se vaalea nainen, tukiainen. Joka päivä monella palstalla haukutaan ties miksi.

Todella eikä tämän palstan kirjoittelu eroa mitenkään muiden palstojen kirjoittelusta.

Julkkikset on vapaata riistaa, samoin tällä palstalla kaikki jotka kuvansa esiin laittavat. Näin olen käsittänyt ajatusmaailman täällä olevan. Kai sitä tulee parempi mieli omasta lahjattomuudesta ja keskinkertaisesta ulkoisesta olemuksesta ylimääräisine kiloineen kun saa jotain toista mollata..?

Niin kaikkihan me muutenkin liikkuessamme jossain olemme vapaata riistaa...
Olin vain oikeasti hämmästynyt siitä, että mitä ihmiset saa tollasesta haukkumisesta ja erittelemisestä. Ymmärrän hyvin ettei kaikki ihmiset tai heidän ulkonäkönsä voi miellyttää kaikkia ihmisiä mutta noin sanat joilla toista kuvaillaan oli musta oikeesti niin lapsellisia etten voi käsittää aikuisten ihmisten puhuvan / kirjoittavan noin.

Ehkä se tosiaan on sitten sitä oman itsensä korottamista kun voi ajatella, että joku toinen on tollanen tai tollanen ja itse ollaan tietenkin PAAAAALJON parempia kaikessa.

Itsekin vastasin loiri-ketjuun, että en pidä musiikista, mutta ei tulisi mieleenkään haukkua häntä muuten ihmisenä tai ulkonäöltä. vastasin että vaikuttaa symppikseltä ihmisenä. vaikka musiikista en pidä.

[QUOTE="joo";22709290]Joo. Ihan totta. Vesa-matti loiria nyt ei joka päivä haukuta, mutta toista olisi olla se vaalea nainen, tukiainen. Joka päivä monella palstalla haukutaan ties miksi.

Todella eikä tämän palstan kirjoittelu eroa mitenkään muiden palstojen kirjoittelusta.[/QUOTE]

Ei varmaan eroakkaan. Jotenkin vain luulin, että kotiäidit ei alentuisi noin alhaiselle tasolle kielenkäyttönsä kanssa.

Se on kasvottomana helppo tehdä vaikka mitä mutta kuinka moni sitä todella menis toiselle ihmiselle sanomaan päin naamaa tollasia ajatuksia?

[QUOTE="Mammis";22709302]Niin kaikkihan me muutenkin liikkuessamme jossain olemme vapaata riistaa...
Olin vain oikeasti hämmästynyt siitä, että mitä ihmiset saa tollasesta haukkumisesta ja erittelemisestä. Ymmärrän hyvin ettei kaikki ihmiset tai heidän ulkonäkönsä voi miellyttää kaikkia ihmisiä mutta noin sanat joilla toista kuvaillaan oli musta oikeesti niin lapsellisia etten voi käsittää aikuisten ihmisten puhuvan / kirjoittavan noin.

Ehkä se tosiaan on sitten sitä oman itsensä korottamista kun voi ajatella, että joku toinen on tollanen tai tollanen ja itse ollaan tietenkin PAAAAALJON parempia kaikessa.[/QUOTE]

En ole edes tuota ketjua lukenut, mutta tuli elävästi mieleen kuvaketjut mitä täällä aina välillä pyörii. Palstailijat pistävät siis oman lärvänsä esille (tai kroppansa) ja voi jessus mitä tekstiä niihin lähes aina joku suolta.. Toisaalta olen mä kuullut ihmisten kommentoivan niin karuin sanakääntein ihan linnanjuhlia tai vastaavia katsoessa ihmisiä siellä töllöttimessä että eipä yllätä ettei itseään anonyyminä netissä sensuroi.

[QUOTE="joo";22709309]Itsekin vastasin loiri-ketjuun, että en pidä musiikista, mutta ei tulisi mieleenkään haukkua häntä muuten ihmisenä tai ulkonäöltä. vastasin että vaikuttaa symppikseltä ihmisenä. vaikka musiikista en pidä.[/QUOTE]

Juu ja siis oman mielipiteen ilmaiseminen noin on ihan normaalia. Ei kaikkien musiikista voikkaan pitää. Itse vaan aina ajattelen niin, että käytän netissä samanlaista kieltä kun voisin käyttää keskustellessani suoraan ihmisen kanssa. Ei se, että kirjoittaa jotain jonnekkin tarkoita, että mitä vain voi sanoa.

Onneksi teitä on, jotka eivät alennu samaan kuin monet muut!

[QUOTE="Mammis";22709302]
.[/QUOTE]

Juuri tuo asia kiinnitti otti minunkin silmiini tuossa ketjussa, ja oikein tietoisesti piti pidättäytyä siinä samaisessa ketjussa nostamaan postauksittain noista esille, ja kysyä muutama suora kysymys.Sanonpa vain nyt, että juuri tuollainen toisen ulkonäön erittely on nimenomaaan ns. patologisen tapouksen eräitä selvimpiä indikaatioita.

Ei ollut tarkotus tehdä mitään haukkumisketjua Loirista, vaan rehellisesti ihmetellä, mikä siitä ihmisestä on tehnyt "neron" suomalaisten silmissä. Minusta sen taide ei ole kovin hyvää.

Ei ollut tarkotus tehdä mitään haukkumisketjua Loirista, vaan rehellisesti ihmetellä, mikä siitä ihmisestä on tehnyt "neron" suomalaisten silmissä. Minusta sen taide ei ole kovin hyvää.

No minusta se ei yhtään sellaiselta vaikuttanutkaan. Ihmettelelin sitäkin, kun joku alkoi udella miksi olit tehnyt senkaltaisen aloituksen. Kyllähän monet taiteilijat jakavat mielipiteitä, ja sellaisesta saa keskustella ja kysellä. Juuri noin minä sen aloituksen ymmärsin. Outoa vain oli, että vain niin harva argumentoi taiteen kautta, ja jokunen sitten aivan asiattomasti - psykopaattisesti jopa.

Yhteistyössä