oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

GCS15: Kiva lukea teidän kuulumisia ja ihan mahtavaa, että pääsette varmaan pian kotiuttamaan Sisun :heart: Voit sit kattella huhtikuussa onnellisena äitinä, haavat jo parantuneena kun me täällä tuskaillaan et "miksei nää jo synny" ja valitellaan olojamme ;)

Totta muuten Papaya, Tiijonahan menee tänne sinne tutkimuksiin! Toivottavasti tulee pian kertomaan omia kuulumisia, niitä saadaan nyt seuraavaks jännätä! Ja onnittelut kosinnasta!! :heart:

Painosta: Mä en edes ole käynyt kotivaa'alla, neuvola ois perjantaina ja siellähän ne uudet lukemat taas tärähtää eetteriin. En jaksa nyt asiasta kauheesti stressata, tulee mitä tulee, samoissahan näyttää painonnousu menevän kuin esikoisesta ja sillon jäi kaikki kilot synnytyssairaalaan, täytyy toivoa että nyt käy samallalailla :)

Mites muuten muut kotidoplerin omistavat, vieläkö kuuntelette sydämensykkeitä kotona? Itellä nyt vähän jäänyt kun noi liikkeet tuntuu niin selvästi. Pitäis joku päivä kyllä taas vähän omaksi iloksi kuunnella miehen kanssa :)

Se ois paras päivä tänään kun on poksumispäivä,

c ja lilleri 34+0
 
Saikulla taas. Tää flunssa vaan pahenee ja lääkäri meinas, että yleistila alkaa olene jo niin kehno, että ei paljon neuvottelu saikulle jäämisestä. Eli kun supparit lakkas ja pääsin vihdoin töihin, niin joudun nyt kökkiin kotona jonkun tyhmän flunssan takia. Toki vauvan parhaaksi tämäkin, ei varmaan oo vauvallekkaan hyvä jos äiti on ihan seis.

GCS15 ihana kuulla teidän uutisia ja vielä ihanampaa, että ne on hyviä!

Pomppuli ja muru painuu pehkuihin, 32+4
 
GCS15 Mahtavaa kuulla hyviä uutisia :)

Papaya Oikein lämpimät onnittelut kosinnasta. Joko on hääpäivä sovittu?

Mua ottaa kupoliin ja kovaa tää meidän taloyhtiö. Ihan yks p-reikä huoltoyhtiön osalta. Tää kiukkupiikki tuli siitä, ku olin viemässä roskia ja takasi tullessa meinasin kaatua ihan kunnolla. Lumipenkasta vaan rouhasin lunta mukaani. Ja ai että ku sattuu taipeeseen ja alamahaan ;(
Ja hermostuminen johtuu siitä, ettei täällä käydä hiekottamassa pihaa ja lumityöt tehdään vasta ihan illalla. Ymmärrän kyllä, että on paljon taloyhtiöitä, joihin sama huoltoyhtiö tekee lumityöt, mutta eikö sitä vois välillä vaihtaa järjestystä minne mennään eka työt tekemään. Sapettaa! Onneks pääsee muuttaa ens viikosta lähtien!

Selkäkipu alkaa jo hieman helpottaa (mitähän vaan tykkäs tuosta riuhtasusta..). Huomenna olis neuvola taasen. Pitää viel paastota illasta sinne menoa. Paino varmaan kyl noussu parissa viikossa taas vähä liian hyvin..

Painosta on kyl taas kertyny. Vaikka aattelin, ett nyt vois himmailla, ku esikoisesta tuli sellanen 18 kiloa, mutta nyt jo mulla on plakkarissa 13 kg, eli joopa. Onneks ees alkupaino oli arvaus ja varmasti alakanttiin, mutta silti painoa on mahdottomasti. Mulla vieläpä jäi esikoisen aikaan laitokselle jonku verran, mitkä sit palas alkuaikoina :ashamed:. Ja imetys ja lenkkeily ei pudottanu kiloakaan. Kilot lähti vasta reilu vuos synnytyksestä. Että jos näin menee taas, niin olis ollu ihan jee, ettei paino olis noussu niin paljoa. Vielä ku alotuspaino oli 9kg normaalia korkeemmalla, että on ainaki kevääks työnsarkaa ;)

:heart:-ääniä ei oo tullu kuunneltua aikoihin. Meillä ku muut ei niin innostuneita oo nuista äänistä ja ite saan nauttia liikkeistä.

Jeps, jos tästä taas suuntais nyysimään nurkkia :)

Oikein herkullista laskiaistiistaita. Mä taidan jättää pullat väliin, ku niitä tuli jo aiemmin tehtyä, eikä ne ollu mitään huippuhyviä.

Marimi ja poikanen 34+2
 
Tänne vaan tekstiä kertyy, ihanaa :)

Papaya onnea teille kihla-uutisista! :flower:

Oma olo on nyt ollut aika nuutunut pari päivää, tuntuu tämä jäljellä oleva 3 viikkoa töitä ihan loputtoman pitkältä tässä vaiheessa. Voisin nukkua vuorokaudet ympäri ja töissä tuolissa ei tunnu olevan sellaista asentoa, jossa voisi olla minuuttia kauempaa.. Työkaverit varmaan luulee, että mulla on vähintäänkin muurahaisia pöksyssä kun kiemurtelen tässä koko ajan :D Kaikenkaikkiaan jotenkin vaikea hyväksyä, että tahti alkaa hiljetä väkisinkin ja sitten siitäkin potee huonoa omaatuntoa siitä, että on ihan reporanka iltaisin. Ei haluaisi valittaa koko ajan jostain ;)

Tsemppiä kaikille jotka sairastaa, ja vielä koko perheen voimin. Meillä ei ole huollettavana kotona kuin koiruus ja senkin lenkit olen melkein jättänyt miehelle kun töiden jälkeen on pakko ottaa päikkärit : / Hatunnosto teille, joilla on jo useampi pieni kotona :heart: Toivottavasti nyt ei mikään flunssa ole iskemässä päälle kun koko raskausajan olen ollut terveenä..

Ihania uutisia Sisu-pojasta :) Saa nähdä tosiaan, joko alkaa pino jakautumaan tässä lähiaikoina kun alkukuun odottajat on jo niin pitkällä. Itsekin tuntuu, että viikot menee kuitenkin hitaasti tässä vaiheessa kun LA on vasta 27.4.
Angie: meilläkin on haikaranpesän valmennukset vasta 8.3. ja 15.3. Ehkä vielä ollaan viereisissä saleissa sitten h-hetkellä :D

Illan päiväunia odotellessa..

Vappuvaavi ja tulokas 30+4
 
  • Tykkää
Reactions: Angie
Flunssan kourissa täälläkin. Sairaslomalla olen jo muutenkin mutta nyt vielä iski flunssa päälle. Monta päivää ollut kurkku kipeä ja ajattelin jo että ei se tästä pahemmaks mene mutta tänä aamuna olo oli kun olis jyrän alle jäänyt. Ei auta kun loikoilla ja huilata.
Lumentulo ärsyttää, eikö se jo riittäis? Onneks ollaan jo kevättä kohti menossa. Joku muukin kirjotteli että odottaa kevättä ja kesää, siis jo muutenkin kuin vain vauvaantumisen vuoksi =) mutta ite olen ihan mahoton puutarha myllertäjä, saa nähä jääkö koko piha ihan hunnigolle tänä vuonna...jokseenkin vaikea asennoitua että ei mitään sais tehtyä kun nyt jo alkaa sormet syyhyämään että pääsis ulos touhuumaan ja multaa möyryämään vähänkin kun aurinko kurkistaa. No, ehkä sitä sitten jotain saa aikaseksi keväällä/kesällä.
Perjantaina oli sairaalassa käynti, pääsen käyrille ja ottavat taas ultran. Sokereiden takia joudn käymään, , arvot ollut kotona ihan ok ja ruokavaliolla ollaan siis tähän asti kitkuteltu.
Painon nousu myös ahistaa. Olen aina ollut hoikka/normipainonen ja nyt on vaakalukemat sellaset että ahistaa ihan hirveesti, ajattelee vaan etä toivottavasti laitokselle jää mahollisimman paljon, mutta eiköhän tässä aika urakan joudu kesällä tekemään että pääsee kiloista eroon.
Olo alkaa muutenkin olemaan kun ryhävalaalla, ja tää flunssanen olo ei yhtään piristä mieltä. Kaikesta huolimatta kaikille jaksamista ja hyvää oloa!
Killiäinen ja hemuli 32+2.
 
Poks 32+0

GCS15 mukavaa kuulla hyviä uutisia Sisun voinnista. Ja onnea uuteen kotiin :)

Papaya onnea kosinnasta :) Joko on päivä päätetty?

Hiuksia en oo nyt väjänny. Aattelin ennen ristiäisiä värjätä, ja sain joululahjaksi lahjakortin kampaamoon, niin käyn sitten leikkauttaan ja laittaan jonku kampauksen :) Kulmat on tummat, ja ripsiäkään en oo ikinä värjänny muutakuin ripsarilla.

Vauvan sänkynä on pinnis. Kuopuksella oli sukulaisten kehto, mutta nyt en jaksanu alkaa sitä virittään, laiskuuttani.

Turvotusta mulla ei oo ollu keltään. Ei nytkään, vaikka ihan turvonneelta näytän, mutta se on kaikki ihan herkuttelusta johtuvaa lihomista. En saa itseäni kuriin, ja vanhastaan tiedän että kesän ja syksyn kärsin sitten siitä ja yritän puottaa painoa. Mulla kans molemmilta aiemmin on se viiminen 5kg ollu tiukassa. Oon niin paksu, ettei mulle enää mahdu äitiyshousut jalkaan. Kuljen lökäreissä... |O :kieh:

Kultakurkku ja Eemi 32+0

Vielä 8 viikkoa. Mie alan oleen ihan täynnä tätä isoa mahaa ja taipumattomuutta ja millon mitäki kipuja (selkä, supistus, lonkka, reidet jne). OIS JO HUHTIKUU!!
 
Onnea GCS15 uuteen kotiin! Ja Papayalle iloisista kosintauutisista! :flower:

(.) Täällä yks tuskastuu myös kiloista ja tästä tukalasta olosta. Kiloja on viime neuvolakäynnin mukaan tullut 13-14, kohta taas näkee et lisää niitä vaan tulee. Alkaa jo ahdistamaan. Ei siinä mitään jos olo olis hyvä, mut kaikki kykkimiset ym ottaa jo hermoon. Samoin kun ei tiskialtaaseen kohta yletä kun maha on tiellä. :mad: Onnellinen oon että ylipäätään olen raskaana, mut nyt ottaa kyllä aivoon. Ei postilaatikolle pääse ilman että alavatsaa alkaa kiristelemään! Vesijumppaankaan en uskalla, kun en tiedä mikä on tilanne kohdunsuulla. Sanoivat, että viikolle 36 saa tulla, mut sit pitää jo vähän tarkistella. Mä olen sen verran pelkuri, etten ole sit mennyt vaikka hyväähän tuo tekis. Selälle varsinkin, kun kipeytyy alhaalta tosi nopsaan.

Pinnis on saatu raahattua olohuoneeseen, laitetaan loota sinne näin alkuun. Kun sais sängyn vielä makkariin asti...

Laskiaispullat tuolla odottaa täyttäjää, turha siis valittaa kiloista kun vetelen mitäkin herkkuja lähes joka päivä. :ashamed: Laskiaisestahan alkais kyl paastonaika, joten vois kai tässä yrittää vähän katsoo mitä naamaansa vetää.

Tsemppiä kaikille odottajille, varsinkin oloonsa väsyneille. Kohta se on jo huhtikuu!
 
Mua on jotenkin ahdistanut tuo painoasia koko raskauden ajan. Ennen raskautta olen ollut normaalipainoinen/hoikka ja liikkunut runsaasti. Nyt sitten vähän eri mallilla :) Ensin oli turvotuksia ja epämääräistä mahan kasvua, joka ei näyttänyt raskausmahalta. Se tuntui oudolta. Nyt sitten tämä maha tosiaankin näyttää raskausmahalta, vaikkei mikään ihan mahdottoman suuri olekaan. Ihan riittävästi kuitenkin! Vaikka olen liikkunutkin koko raskauden ajan (tehot ja määrä tietenkin ihan eri luokkaa), niin painoa on silti tullut. Ehkä se ruokavalio on sitten ollut hitusen ylimitoitettu liikkumiseen nähden. Mielestäni en silti ole ahtanut ihan hirveästi herkkuja. Nyt on tullut 10kg. Ehkä tässä oudointa on ollut se, että oma keho muuttuu niin radikaalisti eikä siihen ole sellaista samaa kontrollia. Se ei ole oma. Kaipaan kunnon hikiliikuntaa ja sitä, että liikkuessa pystyisi tekemään paljon enemmän kuin nyt. Tietenkin tiedän, että tämä on väliaikaista, mutta ei tämä silti helppoa ole ollut korvien väliin. Nyt olen alkanut enemmän katsomaan mitä suuhuni laitan (toki välillä jotakin herkkuakin), koska luulen syntyvän babyn olevan ennemminkin iso kuin pieni. Seuraan sokereita, ne ovat olleet hyvät, mutta viime kerralla neuvolassa pissassta löytyi sokeria, joka tietää aika kovaa sokeriarvoa (munuaiskynnyksen ylitys). Olin aika järkyttynyt. Toki olin neuvolaa ennen vetänyt aika hiilaripitoista ruokaa ja pari leivonnaista, joten kai se siitä johtui. Jotenkin vaan tuntuu epäreilulta, että suht maltillisella ruokavaliolla herkkujen suhteen, liikkumisella ja normaalilla painolla olen saanut tämän sokeriseuranna riesakseni ja sitä hyömyä pienen stressin painosta. Nooh, näillä mennään ja nyt sitten vähän parempi syyni vielä.

Turvotusta ilmestyi vähän enemmän parin viikon sisällä jalkoihin ja joskus sormissa, mutta aika maltilla vielä.

Liikkuminen on nykyään jumppaa kotona (kahvakuulat ja trx), kävelyä ulkona, crossailua salilla ja salitreeniä. Nyt on saanut muutaman kerran luntakin luoda (yleensä mies hoitaa tämän), mutta se kyllä hieman tekee alaselästä soosia.

Vauvan nukkuu meillä aluksi ns. ensisängyssä ja sitten pinniksessä. Olen tänne joskus linkkiäkin laittanut, mutta laitan uudestaan. Stokke Bounce'n Sleep päiväsänky - Ozbaby.fi ja Lumi pinnasänky

Nyt sain pestyä muutaman koneellisen vauvan vaatteitakin ja petasin huvikseni vauvan sängynkin (sen kyllä suojasin vielä pölyltä). Nyt taitaa olla kaikki aika lailla valmista. Vielä ihan pieni juttuja, mutta vain sellaisia, että niillä ei ole niin kiirettä.

Hiuksia olen värjännyt ihan normaalisti niin kuin ennenkin eli n. 4-5 viikon välein ja kulmatkin on vedetty samalla kertaa. Meikkiäkin olen käyttänyt sen mitä olen ennenkin. Tässä asiassa en ole erityisen tarkkana ollut. Ruokarajoituksia (ne kielletyt ja vältettävät) olen pitänyt ja lääkkeitä välttänyt (jopa parasetamolia muutamaa kertaa lukuunottamatta).

Tämä viikko lomailua ja sitten olisi vielä n. kolme viikkoa vielä töitä ennen äitiyslomaa.

Babylonialainen 31+0 (viikot kuluu aika hitaasti)
 
mymosa
Meille tulee häkkisänky meidän sängyn viereen. Ainoa mikä vähän pelottaa jälleen on, kun yöllä imettää ja nukahtaa vauvan viereen.. kun nyt on toi mieskin vieressä.
 
Pinnasänky tulee meidän makkarin vauvalle, luultavasti vaunun kantokopan (patjoineen) alkuun nostan pinniksen sisään missä nukkuu..

mymosa: Tuo on kyllä mulla kans mikä vähän pelottaa jo..

Onko täällä ketään kellä aiemmissa raskauksisssa ollut perätila vauva loppuun asti? Oletteko synnyttänyt alakautta vai sektioko on tullut? Ihan vaan valmiiksi jo mietin taas näitä, kuopukseni siis kääntyi rt viikolla 34+ ja nyt mennään pt:ssa rv siis 32+3, mut se vaan jotenkin mietityttää ja alkaa miettiä valmiiksi vaihtoehtoja ja jotenkin "valmisteee" itseään jos sattuu perätilassa menemään loppuun.. Tällaista psyykkaamista (vai miten sen sanos) :) Ja joo omakohtaisestikin tiedän, että se voi vielä kääntyä ja voi ihan loppu metreilläkin, mut jossain vaiheessahan se on alettava ajattelemaan mitäs jos... Ja mua se on nyt alkanut vähän mietityttää..

Tuli ulkoiltua tänään ja sisko kävi kylässä, olipas piristävää :)
 
Moikka naiset!

Täältä tulis niitä kuulumisia: Äippäpolilla käytiin tänään suunnitellusti kahteen kertaan ktg-käyrillä, jotka edelleenkin oli erinomaiset :) Sit ultrassa vauvalla oli onneksi viikossa tullut kasvua tällä kertaa niiden omien viime viikolla notkahtaneiden alakäyrien mukaisesti. Painoarvio oli 1440g, mut tuo mitta ei pidä paikkaansa, kun kone laskee sen raajojen mittojen mukaan (ja meillä on lyhytkoipisempi poju) eli todellisempi luku vois olla 1700g. Lapsivesipunktio meni ihan hyvin, mut voi luoja kun jännitin ettei neula osu vauvaa mihinkään :x
Mulla on istukka etuseinämässä ja se yhdessä vauvan sijainnin kans vaikeutti punktio-paikan löytämistä, mut onnistuihan se sit lopulta! Lapsivesi oli kirkasta ja sitä oli normaalimäärä ultran mukaan. Epo-hormonipitoisuus oli onneksi matala, mut keuhkojen kypsyystulos jäi epäselväksi (kypsän ja semikypsän väliltä), joten se meni jatkoselvittelyyn ja torstaina kuulee siitä tulokset, jonka mukaan myös edetään.
Kohdunsuu oli pehmeä ja auki sormelle + kohdunkanavaa oli jäljellä enää 1cm eli viikossa tosi paljon kypsyny paikat :O Mut tuokin on lääkäreiden mukaan hieno asia ja puoltais nyt sitä alatiesynnytystä =) Lisäksi mulla tuli ktg-käyrillä ollessa kovempi suppari (pisti ihan puhalteleen mut) eikä se vaikuttanut vauvan sykkeisiin tippaakaan, niin ja pääkin oli tosi alhaalla :) Kaikin puolin käynti meni hienosti ja nyt sit jatkosuunnitelmia kuulee torstaina ellei synnytys sitä ennen käynnisty (mitä en tokikaan viel toivo) tai vauva ala voimaan huonosti.
Tostaina mulla on myös neuvola, joten seurantaan pääsee sinäkin päivänä.
Kovasti käynti nosti meidän toiveita siitä, et synnytys käynnistettäis vasta parin-kolmen viikon päästä ja et sais sen alatiesynnytyksen. Mut edetään nyt edelleen päivä kerrallaan.

Mulla on nyt ton polikäynnin jälkeen supistellu paljon enempi ku aiempina päivinä. Kuulema joskus lapsivesipunktio saattaa synnytyksen näillä pidemmillä viikoilla käynnistääkin, mut jospa ei nyt ihan vielä spontaanisti käynnistyis. Viime yönä mulla särki 01-03 aikaan ihan hirveesti alaselkää ja sitä sai koko ajan painella. Oiskohan voinut sekin olla supistelua?
Jostain syystä se yks polin lääkäreistä oli sitä mieltä, et jos vauvan keuhkot on kypsät, niin ihan hyvin jo tällä viikolla vois synnytyksen käynnistää. Mä kyl sit vetosin siihen lääkäriin, et mielummin pitäisin poikaa masussa niin kauan kuin hän vain todistettavasti siellä kasvais ja jaksais hyvin, kun lyhentäähän se sit hänenkin sairaalassaoloaikaa. Ja vakuuttelin, et mä oon kyl niin neuroottinen, että jatkuvasti tarkkailen vauvan liikkumisia ettei hän siel masussa pääsis huonoon jamaan. Kuulema torstaina ottavat lääkärimeetingissä huomioon munkin toiveet ja ajatukset ja tosiaan kyl mulla on kovat toiveet, että AINAKIN ens viikkoon asti päästäis näin :) Ja saattaahan tää mussukka päättää itsekin syntyä ihan ilman mitään käynnistelyjä, kun viikossa oli noin paljon tapahtunut tuol kohdunsuulla/-kaulalla.

Nyt on joka tapauksessa viikonloppuna kämppä laitettu valmiiksi pinnistä myöten ja sairaalakassi on pakattu just in case.

Siinäpä oli ensin sitä omaa napaa.

Sit Papayalle onnea kihlauksesta:heart:
GCS15: ihania kuulumisia siellä ja tsemppiä edelleen jatkoon kovasti!

Painosta, viimeksi neuvolassa oli tullut rv32 mennessä yht. 11kg eli aika paljon täälläkin on painoa kerätty! Ja tänään viimeksi lääkärit moitti mun ihan liian pientä mahaa, sf mitta menee jossain ihan alakäyrien alapuolella. Painoa siis tulee, mut vauva kasvaa liian vähän ja mun maha kans:kieh: Mihin lie se paino sit katoaa, kun ei mulla missään mitään ylimääräisiä röllyköitä näy. Ei nuo kaikki 11kg sentään oo rintoihin menny:LOL:

Kävin värjäämässä eilen ripset ja kulmat kosmetologilla ja viimeksi tein niin joulukuussa. Hiuksia en ruukaa värjätä, kun niissä on viel toistaiseksi selkee oma väri.

Itkuherkkyydestä
. Mä oon herkkis muutenki ja tää raskaus on tuhatkertaistanut sen herkkyyden johonki ihan uusiin ulottuvuuksiin:D Pillitän milloin mistäkin syystä!

Mut edelleen hyviä vointeja mammat!

Tiijona & Taavi 34+2
 
Täällä on ollut kans eilen ja tänään mahtava ilma. Eilen olinkin pojan kanssa pihalla ja käytiin kävelemällä vanhempieni luona (200 m matkaa). Innostuttiin vielä iltasella pojan kans leipomaan keksejä, joten eipä se sitten muuta tarvinnutkaan: Viime yö oli tosi huono! Olin niin kipeänä, hirveää menkkamaista kipua selässä ja mahassa. Kävin yön aikana kolme kertaa lämmittämässä jyvätyynyn, ja kolmannen kerran kun olin jalkeilla, niin päätin ottaa sit vielä särkylääkettäkin, mutta sekään ei auttanut. Olin aivan varma, että kohta alkaa kunnon supistukset, mutta ei onneksi.

Tänään olen ottanut vähän rennommin, ainoastaan vatkasin kerman laskiaispullien väliin, niin senkin vertainen seisominen tuntui aivan liialta. Välillä meinasi jalat lähteä alta, kun vauva ilmeisesti pyörähti mahassa niin, että painoi hermoja ja nivusiin kävi niin hirvittävästi. Aamulla vein vielä varalta pissanäytteen terkkariin, mutta se oli puhdas.

Meillä olisi vauvalle sellainen pienempi kori (esikoinen nukkui siinä ehkä muutamia kertoja), mutta ei ajateltu sitä nyt ottaa käyttöön. Pinnasänkyyn siis vauva nukutetaan heti alkuun.

GCS15: Mukava kuulla että Sisu ja te voitte hyvin. Ja onnea uuteen kotiin! :)

Papayalle onnittelut!

Äittä ja Mussukka 35+1
 
Josefia, meillä esikoinen oli perätilassa, en nyt muista miltä viikoilta saakka, mutta ei se mahassa ainakaan tuntunut kääntyilevän enää tässä vaiheessa. Kääntämistä olisivat yrittäneet, mutta lapsivettä ei ollut riittävästi siihen, joten eivät edes yrittäneet vaan sovittiin sektioaika. Neiti pysyi loppuun saakka perätilassa. Sektio oli oikeesti ihan miellyttävä kokemus, ja olenkin verrannut sitä hammaslääkärikäyntiin. :) Oli helppoa, kun ajankohdan ties etukäteen.

Meidän typyllä oli lonkkaluksaatio (yleistä perätilavauvoilla) ja joutui olemaan sellasessa lastassa pari kk:tta, mutta lonkat korjaantuivat eikä neiti itse ollut lastasta moksiskaan.

Mutta kaikille ketkä mahdollista sektiota jänskää, olkaa huoleti!
 
mymosa
^ jopas on kamalat ollu hammaslåäkärit, jos sektioon voi verrata :D varmaan hampaat revitty ilman puudutusta.

No ei, toki jokainen kokee ja toipuu erilailla. Eka sektio oli lähes helppo, ei komplikaatioita tms.. Haavaki pieni, mutta toinen oli jo pahempi ja pelottaa jo tää kolmas, haava isompi ja kipeempi. Kuha ei tulehdu.

Seuraavan kerran juteltava siitä sterilisaatiostakin, tekevätkö/suosittelevatko sektion kanssa.
 
Onko täällä muilla joilla vauva raivotarjonnassa tuntunut pään liikkuminen alapäästä läpi..semmosta ns tökkivää kipua?

Supistelin puoltoista tuntia edellisiltana 1-6 min välein ja sen jälkeen on alkanut tökkimään alapäässä. Ensikertalaisena sitä ei tiedä mitä voi lääkäreiltä/äitipolilta vaatia ja mikä on vakavaa ja mikä ei. Mut sanoivat et lääkärineuvola on viikolla 37, PISTE. Viikkoja siis pitäisi odottaa että pääsen edes tarkastukseen.


Syysmyrsky & poika 33+4
 
Meillä neuvolaan meno 10.30.. Saa nähdä joko seuraava on lääkäriaika.. Ainakin käynnit tihenevät.. Huomenna sit synnärille tutustuminen..

Ei nyt ihmeitä, neuvolakuulumisien kanssa sitten iltapäivällä..

Ai niin annapellulle: Niin sulla oli lapsivettä vähän, mulla on vielä istukka etuseinässä, niin olen käsittänyt että vaikeuttaa kääntöyritystä(?) Siksikin mietityttää jo tuo perätila :( Toivotaan että kääntyy vielä, olen yrittänyt puhella siihen malliin vauvalle, että alkais olla aika kääntyä, niin saa äiti mielenrauhan :)

rv 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Syysmyrsky: En tiedä mitä kipuja itellä välillä tuntuu alapääs, mut semmosia kuin ois puutikkuja toosa täys ja välillä se on tosi voimakaski kipu mut menee tosi nopeesti ohi. Oon täs miettiny et mitä ne sukkapuikkokivut on, onko jotain tonne puutikkukipujen suuntaan or wot.. Eipä tästä mun pohdinnasta apua ollu kyllä :(
Toivottavasti pien pysyy mukana viikkoja vielä ja et tilanne rauhottuu supistelujen osalta..
 
Niin enpäs kans tiedä.. Sitä miltä nää itestä tuntuu on niin vaikea edes selittää.. viimeks ku kävin päivystyksessä valittelemassa kipuja (jotka nyttemmin veikkaan johtuneen lantion löystymisestä) niin en loppuenlopuks ollu varma sattuko mua lonkkaan vai päähän vai nilkkaan..kun ei osaa kuvailla toiselle.. : /
 
GCS15 Onpa mukava kun vauva voi hyvin, koitahan sinäkin jaksaa kaiken keskellä!
Tiijona Tsempit myös jatkossa, hyvä kun kaikki ollut ihan ok!
Papayalle Minulta myös onnittelut!

Vauva nukkuu aluksi rottinkisängyssä, vähän niinku äitiyspakkauksen kokoisessa sängyssä, sen otan sängyn viereen. Todennäköisesti vauveli nukkuu myös mun vieressä mut pääsääntöisesti sängyssään. Esikoinen siirty pinnikseen varmaan siinä 4kk iässä. Ja samassa huoneessa nukutaan sitten kaikki hamaan tulevaisuuteen asti, vaikka olis useampi makuuhuonekin.

Syysmyrsky tästä vauvasta en oo tuntenu kummempaa tökkimistä alapäässä, mutta esikoisesta muistan kun tökki lopussa tuonne alas oikein kunnolla ja synnärillä ollessa tunsin kun päätänsä pyöritti tuolla alapäässä vaikka vois kuvitella et on niin kiinnittyny sinne ettei ois mahdollista, anturi kun laitettiin päähän ni se ihan liikkui kun pyöritti päätään :)

Eilen tuli mietittyä et miten sitä jaksaa sitten vauvan ja pienen lapsen kanssa jos tulee vaikka kipeeksi ja voimat on poissa..Vähän sellanen omg olo..Ja tuo väsymys kans mietityttää, tottakai vauva-aikaan kuuluu väsymys, mut toivottavasti ei tuu ylitsepääsemätöntä väsymystä. Täytyy yrittää olla tuntosarvet pystyssä oman jaksamisen kanssa, eikä ottaa liikaa stressiä esim kotitöistä. Noo, eipä tuosta kannattais murehtia etukäteen liikaa. Alkuhan se varmasti on haastavinta.

Aurinkoista päivää! Inger
 
Nukkuminen futonilla on käyny aika mahottomaks, patjat menee meijän sängystä vaihtoon kyllä toivottavasti mahollisimman pian. Yöllä ei oo mitenkään päin hyvä, ku futon on menny niin kovaks, että kankkuun painaa, jos on kyljellään ja jos on selällään niin ainoa hyvä asento on jalat koukussa, mut siinäkää ei oo kauaa hyvä. Huomattavasti parempi oli nukkua mummolassa pehmeemmällä patjalla, ei sormetkaa puutunu läheskää niin paljo.

Vauva nukkuu meillä pinnasängyssä, johon alkuun aattelin laittaa pakkauslaatikon ja sit vieressä (miestä tosin jänskättää viereen ottaminen, ettei se vaan pyöri niin, että vaavi jää alle.) Samassa huoneessa nukutaan, ku toistaseks on tilaa niin rajallisesti. Pakko muuttaa jossain vaiheessa isompaan kotiin.

Taidanpa lähtee ulkoilemaan, ku on niin komee keli. :)
 

Yhteistyössä