oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Rv31 poks :heart:
Neuvolassa käyty, painoa tullut 10kiloa yhteensä, verenpaineet ok, rautalisä aloitettu, sf mitta kasvaa yläkäyrän yläpuolella mitoissa 31,5.
Ihanan kirpakka pakkas-sää ( - 27 ) kun koirakaan ei suostunut lenkille lähtemään, itse kyllä sitkeesti päätin mennä neuvolaan kävellen sen kilometrin suuntaansa, puin lämpimästi päälle ja ajattelin pitää reippaan tahdin yllä mut toisin kävi. Supisteli taas oikein napakasti joten lopulta mä vaapuin sinne neuvolaan kuin ankka ja myöhästyinkin muutaman minuutin koska en vain voinut kävellä reippaammin, -heti alkoi paikat kipuilla : /

Onneks oon hoitovapaalla noiden kahden kanssa ettei tarvii edes miettiä pitäskö jaksaa töissä käydä mut toisaalta joinakin päivinä miettii et mitenhän sitä kotiäitinä sais saikkupäivän pidettyä silloin kun on niin kipeä ettei millään jaksais kantaa tota pienimmäistä joka ei vielä edes kävele..

Adelei kyselit neuvoja hyvän pullataikinan tekoon.
Mä teen ihan sillä ohjeella herkullisia pullia mikä on sunnuntai vehnäjauhopaketissakin. Minusta pullan hyvä koostumus ja maku on ihan siitä kiinni miten hyvin taikinan alustaa. Ensin taikinaan laitetaan vain puolet jauhoista ja ne sekoitetaan oikein huolella, voimakkaasti maitoon, hiivaan, kananmuniin, sokeriin, suolaan ja kaardemummaan. Kun se on tehty niin sitten vasta lisätään loput vehnäjauhot ja rasva sekä alustetaan taikinaa niin kauan että se todella irtoaa kulhon reunoista. Anna kohota ensin kulhossa ja sitten vielä leivottuina pullina siinä pellillä ennen kun laitat uuniin.Hyvä siitä tulee, kokeilemalla oppii =)

Hankintoja ei ole kauheesti tarvinnut tehdä kun olen säästänyt tältä pienimmäiseltä kaikki vaatteet tulokkaalle ja löytyy muutenkin ennestään noita kaikkia vauvatarvikkeita. Toisen kaukalon ostin kyllä mutta senkin kuopukselle jotta tämä tulokas saa tuon ihan pienille tarkoitetun =) ja vaunut pistin vaihtoon, meillä on jo kaksosten rattaat odottamassa.

Kotiutumisvaatteet katson varmaan ihan vasta sairaalakassia pakatessani sen mukaan mitkä ilmat silloin huhtikuun alussa on.. on tuolla toppapukua ja fleesepukua sitten mistä valita sen mukaan mikä sopii sille ilmalle parhaiten puettavaksi =)

Kantoliinaa opettelin käyttämään tän kuopukseni kanssa että sain enemmän pidettyä käsi vapaana ja touhuttua myös esikoisen kanssa vaikka vauva kaipasikin syliä ja läheisyyttä. Otan varmuudella liinan käyttöön myös tän tulokkaan kanssa koska mulla on kädet täynnä myös näiden kahden kanssa jo ennestään =) Liina helpottaa kummasti kun sen avulla saa pidettyä vauvan rinnalla mutta silti voi vaikka ajella pikkuautoilla samaan aikaan. Esikoisen aikaan taas minä en nähnyt minkäänlaista tarvetta liinalle enkä kantorepulle.

Vauvakirjat meillä on samanlaiset kahdella lapsella joten haluaisin löytää tälle kolmannellekin sen samaisen kirjan minne laittaa sitten muistoja talteen =)

Ihanaa, enää 10 viikkoa niin vauva on varmuudella jo syntynyt :heart: Aika menee onneksi nopeesti, odotan jo ihan malttamattomana että saadaan tuore pikkusisko maailmaan :heart: Jotenkin mun haavekuvissa on helpompaa kolmen lapsen kanssa kun kahden lapsen (joista toinen ei tosiaan kävele, eli pitää nostaa ja kantaa vähän väliä..) ja tän mahan kanssa.. nyt kun liitoskivut ja supistelutkin on jo arkipäivää niin alkaa käydä olot kipeäksi aina iltaa kohden.. : /
 
Heh, vauvaunia... Näin unta, että tämä vauva syntyi jo. Siis nyt, yli kaksi kuukautta etuajassa. Ihan itekseen synnytys käynnisty, ei ollu tullu mitään ongelmaa, minkä takia ois käynnistetty tai leikattu. Synnytys oli tosi helppo, kun vauva oli vasta niin pieni, ei ollu mitään ongelmaa pusertaa sitä ulos. Ja se oli niin pieni! Ehkä muutaman nyrkin kokonen. (Heh, onhan se viikkojen perusteella jo nytkin isompi.) Mitään keskosongelmia ei kuitenkaan ollu. Mutta syömisen kanssa tuli ongelmia, kun tissi ja muut ruokintavälineet oli liian isoja sen pienen pieneen suuhun. Pikkunen oli myös tyttö yllättäen, vaikka tähän asti on ollut vahva poikaolo.

Ongelmia tuli sitten siinä, etten tietenkään ollu kotona synnytyksen aikana, vaan toisella puolella sukulaisissa vierailemassa. Äiti oli sitte tunkenu mukaan tukihenkilöks. Ite olin niin sekasin, etten ollenkaan tajunnu asiaa. Miehelle ei ollu kukaan soittanukaan, että hei, sun lapses on syntymässä. Ite sitte raivosin ja itkin puhelimessa, että meiän esikoinen synty nyt jo, sori ku ilmottelen jälkikäteen. :ashamed: Eivät sittekään meinanneet päästää miestä sairaalaan, kun synnytyksen tukihenkilöitä sai olla vaan yksi, ja äiti oli jo ittensä siihen asemaan ilmoittanu.

Oli vaan pakko tulla kirjottamaan, jotenki tosi todentuntuinen uni. Aamulla herätessä piti varmistella, että onhan mulla vatsa tallella, ei kai se vielä syntyny. Olihan se ja potkihan se. ;) :LOL:

Hyvät päivän jatkot! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kultakurkku
Unet alkaa kyllä oleen välillä karmivan toden tuntuisia. Felinen uni olisi voinut olla omani, kun vähän pelkäänkin, että mies ei ehdi synnytykseen, kun on ennen laskettua niin paljon ulkomailla. En oikein tiedä haluaisinko synnytykseen ketään muuta, on kuitenkin luultavasti niin nopea suoritus. Ja sain viimeksikin kätilön omittua itselleni, ei poistunut huoneesta vasta kun spinaalin jälkeen hetkeksi, kun vähän lepäsin ennen ponnistusta ja olin tuolloin täysin kivuton.

Vauvan vaatteiden pesu & silitys: homma lähes hoidettu, hieman on vielä silittämättä. Jessus, että ottaa selän päälle, vaikka en kärsi mistään selkäkivuista. Laksinkin laudan ihan alas ja silitin istualleen. Varmaan jää kyl ainooksi keraksi, kun silitän, kun on tuo rumpu ja siletä vaatteet tulee kuitenkin pehmoisina ja suorina. Mutta jotenkin tää kuuluu mun valmistautumiseen, on niin hellyttävää silittää niin pieniä nuttuja. Sit vielä on parit vaatteet, mitkä oli jo esikoisella ja muistot oikein tulvii mieleen, kun niitä hypistelin.

Edelleen ostamatta itkuhälytin, mietittävä hoitopöytä ja pakattava sairaalakassi, siinä ne kai sit. Viime yökin taas sellasta supistusrallia, että pakko kyllä saada nyt kaikki tehtyä.

Liputan myös liinailua, kun on jo lapsia. Ja esikoinenkin kyllä rauhoittui reppuun, jos vaikka silitin yms. Toi liina on vaan musta ergonomisempi, meilläkin kun muksut ollut heti niin painavia.

Taistelin eilisen kuopuksen papreiden kanssa, kelaan, sairaalaan ja ties minne. mutta nyt on niitäkin asioita hoidettu etiäpäin. Vähän uuvuin, mutta korjaan sen tänään pitsalla ja suklaalla:) Leijonaemot tarvii välillä extra-annoksen herkkuja, sen olen jo oppinut.

Ja me poksutaan murun kanssa 30+0, ihanaa kun toi 30 rajapyykki saavutettu:heart:
 
Olki tarkoititko näitä liivejä? b e b e s . f i

Itse tilasinnämä jo syksyllä, mutta en voi sanoa että olivat tuon rahan arvoiset.. Otin itse tuon M-koon pienen ympäryksen takia (koko oli silloin joku 75E), mutta kuppi ei kyllä mun mielestä riitä todellakaan antamaan tukea tai riitä maidonnousuun ja ympäryskin löytyi käytössä heti. Ja vielä yksi mikä noissa häiritsee on "rullautuva" alaresori, se ei millään pysy mallissaan niinkuin noissa kuvissa. Öisin olen itse näitä pitänyt, mutta päiväkäytössä aika onnettomat ainakin mulla :D

Vappuvaavi ja tulokas POKS 28+0 :)
 
Maha kasvaa täälläkin silmissä, kyllä se jo alkaa välillä tiellä olemaan :) Mieskin just jokin aika sitten viimeks pukkas ohi mennessään ja sanoi, ettei kerkiä tottua tuohon kumpuun kun niin yhtäkkiä kasvanut :)

Yhdet imetysliivit vielä hakusessa täälläkin..

rv 29+6 (huomenna poksuu :) )
 
Viimeksi muokattu:
Bebesin sivuilla on kyllä ihania imetysliivejä. Harmi kun ne on niin kalliita, ei tohdi ostaa kovin monia, eikä ensimmäisiäkään vielä..

Ootteko ostanut paljon äitiysvaatteita? Mulla on jonkun verran, miehen mielestä varmaan liikaa :D Farkkuja on neljät, mutta enää kolmet menee jalkaan ja kahdet on tosi mukavat. Niinpä tilasin taas uudet.. :LOL: Paitoja on vähempi, 2 t-paitaa, 1 toppi ja 1 pitkähihainen + 1 neuletakki. Välillä kyllä tuntuu, että tarttis enempikin näitä paitoja, kun omista vanhoista paidoista alkaa venyvyys loppua mahan kasvaessa :D Mut ei tohtis silti hirveesti ostella..

Lähteekö teiltä paljon hiuksia? Hitto vie, esikoiselta multa ei lähteny paljon mitään, mutta sitten synnytyksen jälkeen tuntu lähtevän koko vuoden hiukset parin kuukauden aikana. Voi helv*tti niitä hiuksia oli joka puolella. Nyt mulla on jo alkanut hiusten lähtö, ja niitä löytyy joka paikasta! Lämmitin esikoiselle puuroa eilen, niin sinnekin sain pudotettua oman hiuksen kesken syöttämisen. Kyllä ärsyttää, oon varmaan kohta kalju :D
 
missä ja millä viikolla taysissa synnyttävät saavat jonkinlaisen painoarvion vauvasta? ja katotaanko missään vaiheessa että mahtuuko tulokas sieltä tulemaan? vai pitääkö vaan toivoa parasta tietämättömänä ja luottaa hyvään onneen jota ei meidän suvussa oo koskaan vielä nähty... kyselen tässä kun en mistään mitään tiedä, että josko joku konkari sattuis tietään...
 
Oi että, Pomppuli ollut reipas ja pessyt jo vauvanvaatteita! Mulla homma vielä edessä, pitäisi ostaa vielä jotain "hellempää" pesuainetta:) Tutit ja tuttipullot pitäisi kanssa vielä keittää. No ehkä mä tässä ehdin :p

Käytiin eilen kattomassa seisomalauta-vaihtoehtoja, jäätiin vielä pohtimaan niitä mutta varmaan kipaistaan hakemassa sellanen viimeistään ensi kuun aikana. Tuplarattaat kun ei houkuttele.

Ollut kauhea leipomisvimma nyt koko viikon, kauralastuja, juustosarvia... Mitähän tänään tekis... Vähän rajoittaa nyt se, että viime viikolla hajosi sähkövatkain enkä ole vielä ehtinyt uutta hakemaan. Täytyy taas siirtyä Kinuskikissan-sivuilla kuolaamaan herkku-vaihtoehtoja;)

Tänne ei muuta sen kummempaa:)

c 31+3
 
ummetuksesta eipä tarvinnu viime yönä miettiä vaivaako ummetus, 2 tuntia istuskelin veskissä kun maha aivan sekasin ja tosi kipee... : / luulin jo että nytkö alko supparit ja lähtö tulee, mut sit kävin suihkussa ja menin sohvalle torkkumaan, siitä heräsin aamulla sit 7 aikaan.
Oon kuullu et joillakin ollu maha sekasin ennen synnytykseen lähtöä, eli kroppa hoitanu peräruiskeen itsestään, :LOL: onneks niin ei tässä tapauksessa käyny. :)
Mukavaa viikonloppua kaikille.

Sale ja pupu 30+6 huomenna poksuu :heart:
 
Ceali: tein just kinuskikissalta iltapalaksi tämän piirakan, Makea ja tulinen jauhelihapiirakka (munaton, laktoositon) .
Tuli hyvää, vaikka tein vain yhdella rahkapurkilla, silti tarpeeksi potkua.


Suska84: Neuvolatätiä tarkempaa painoarvioita ei käsittääkseni tehdä, ellei jotakin aihetta ole tarkempaan syyniin, sokerit, iso sf tms. Tayssiin siis pääsee synnytystapa-arvioon neuvolan lähetteellä. Mutta jos olet asiasta peloissasi ja historia on teidän suvussa tuollainen, niin voithan neuvolassa sanoa, että asia huolettaa sinua todella ja ehkä laittaa lähetteen. Itselläni ei esikoisesta tehty. Kuopuksesta tehtiin pelkopolilla ja nyt sama.

Hiukset on nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan, mulla vasta imetys saa pehkon harveneen:)

Imetysliivit voisin kans muuten ostaa, täältä olen katsonut Vaatteita, Kenkiä, Mekkoja & Alusvaatteita | Nelly.com – Muotia Online Kokemuksia noista carriwelin liiveistä?
 
Pomppulille kiitos vastauksesta=)

tein just mansikkaraparperikiisseliä, mutta nyt alkoi tekeen mieli noita juustosarvia... toisaalta sama mitä syö niin ulos se tulee joka tapauksessa nopeesti kun ei tuo ripuli ota loppuakseen... :(
 
Käsien puutumisesta: Mulla joka yö puutuu kyljellä nukkessa se käsi joka on YLÄPUOLELLA ja herään ku pakko liikuttaa et veri alkaa kiertämään. Nopeesti menee ohi kyllä. Ja sit taas jos selällään nukun niin jompi kumpi käsi puutuu. Muuten en ole selällään nukkumisesta huomannut tulevan huonoa oloa tai mitään :)

Mulla on haluttanut pannaria koko viikon ja nyt tajusin et meil on maitoa joka menee vanhaksi niin pakkohan se on tekassa pannaria kun kaikki tarvittavatki on ;) Pelottaa kyl painon nousu tällä syömisellä!! Toisaalta yritän aatella, et paskat sillä väliä mitä tulee, sitte jumppailla niitä itkun kans pois et nauttia nyt vaan raskausajasta.... No ei se kumminkaan mee niin ku itkun kans saa käyä puntarilla et iiks, taas tullu kilo lisää. Aina kun tuo paino ollu arka aihe. huoh... :ashamed:

Lapsi tuntuu pyörivän ihan miten sattuu, eilen ja tänä aamuna oon tuntenu liikkeitä tuola kylkiluiden tuntumassa, missä siis ei ole ennen tuntunu mitään ja sit taas iltasin tuntuu alavatsalla ja kyljissä :D eli tilaa taitaa olla :p

Kiva kun koneella pitkästä aikaa käyn täällä niin voi paksuntaa tekstejä ja käyttää muitaki hymiöitä ku nuo perus :LOL:

Vauvaohjelmista katon sen nelosen vauvan tarinan ja sit oon bongannu MTV:ltä 16 and pregnant sarjan johon oon totaalisesti jääny koukkuun. Toisinaan ärsyttää kuinka lapsia ne on ja saavat ite lapsen, mutta jotain koukuttavaa siinä on. Saikkupäivien kohokohta :LOL:

Nyt alko!!! --> :D

L & Nti S 29+5 :heart:
 
Moro!

Kiitos uudesta pinosta :)

Nyt on sen verran tullu tekstiä, ett kirjottelen mitä muistan.

Vauvakirja tulee olemaan, noh, sellanen ku prismasta löytyy ;). Tai sit pyydän sen ristiäislahjaks, ni ei tartte ite mietiskellä..Esikoisella on sellanen "Kun olin pieni" -kirja mikä oli ja on kyl ihan ihana. Ja meillä myös OP anto syntyneelle lapselle pienen pesämunan ja syntymäkirjan. Tosin kyseessä onki pienen paikkakunnan pankki, ett olisko tuolla osuutta asiaan.

Imetysliiveistä ei valitettavasti ole kokemuksia. Mulla on joitain esikoisen ajoilta ja niillä aattelin pärjätä (tosin rinnat nyt jo isommat ku esikoisen imetysaikana). Ostaa sit, edelleen, Prismasta, jos tarvetta ilmenee.

Odotusvatteita löytyy jonkin verran paitoja. Ihan perus trikoopaitoja (pitkähihasia) varmaan 15kpl, farkkuja 3, olohousuja parit, suorat housut ja nyt pitäis viel tulla housut ja kolme paitaa. Sit ihan pitkiä toppeja, mut ne kyl ei varsinaisia odotuspaitoja. Meillä nyt on ollu lähipiirissä raskaana kaks mun lisäks, ni vaatteet tullu kierrosta. Silti on koko ajan tunne, ettei oo mitään päälle pantavaa ja pidän aina samoja vaatteita..

Hiukset lähtee todellaki päästä. Vaikka sanotaan, ett raskausaikana tosiaan hiusten kunto on mieletön ja vasta imetys pieksee kuontalon. Jos näin on, ni huh! Miltähän näytän vaan huhtikuun jälkeen. Onneks huomenna ääsee parturiin leikauttaa ees tätä harakanpesää.

Oikein rentouttavaa ja herkullista viikonloppua kaikille. Voidaan paksusti ja nautitaan mahoistamme, vaikka se välillä on haastavaa.
Just sanoin eilen saunassa miehelle, ett tykkään olla kyllä raskaana. Varsinki ku saa maata sohvalla ja seurata pikkusen liikkeistä. Mut heti ku pitää ponnistella ni ai että..sit ku supistaa päivittäin :(. No josko avautumisvaihe olis hieman nopeempi tän ansiosta sit 6-10 viikon päästä.

Marimi ja poikanen 31+5
 
Imetysliiveistä Itse olen ollut todella tyytyväinen nuihin Bravadon liiveihin: b e b e s . f i Koko minullakin noin 75E ja M koko nuissa liiveissä on ollut hyvä. Esikoisen odotus ja imetysaikana olivat parhaat liivit mitä hommasin. Tuli siis hommattua useampia liivejä, mutta nuo olivat ne parhaimmat. Pidin nuita liivejä sekä öisin että päivisin. Ainut miinus on kun löystyvät melko pian käytössä, mutta pesu taas korjaa asian. Minun kohdalla liivit pysyneet hyvin paikallaan, eivätkä ole rullaantuneet. Nyt olen nuita esikoisen aikaisia liivejä käyttänyt öisin, mutta nyt pitäisi hommata uudet kun nuo vanhat ovat nähneet aikansa ja olen ajatellut tilata ne ulkomailta kun sieltä saa halvemmalla. Carriwelin liivitkin löytyvät kaapista. Liivimalli ei antanut tarvittavaa tukea ja toppimalli rullautui ylös. Kaapista toki löytyy sitten hieman nätimmätkin imetysliivit. Taitavat olla Hotmilkin ja nekin ovat ihan hyvät.

Samoja äitiysvaatteita olen käyttänyt kuin esikoisen odotusaikaan. Yhdet uudet farkut ostin, yhteensä farkkuja taitaa olla viidet ja niistäkin yhdet taitavat olla kaikista eniten käytössä kun ovat mukavimmat jalassa. Muutoin kotosalla oon pitänyt ihan tavallisia legginsejä ja paitoja. Muutama mammamallin toppi ja aluspaita löytyy. Hirveän paljoa nuita vaatteita ei ole, mutta eipä nuita enää tässä vaiheessa viitsi alkaa ostelemaan. Ollaan nyt ens viikon alusta lähdössä Talliinnaan reissuun ja naureskelinkin tuossa, että minulla tuo pakkaaminen ei ainakaan hirveän paljoa nyt tällä hetkellä tuota pään vaivaa kun ei ole kun ne muutamat vaatteet mitkä mahtuvat päälle :D

Vauvanvaatteet alkavat olla likipitäen kaikki nyt pestynä ja viikattuna kaapissa. Vauvanhuone vaan on vielä aika karmivassa kunnossa.. toiminut noin vuoden ajan sellaisena huoneena minne on vaan nakannut tavaroita piiloon ja äkkiä ovi kiinni. Tavoitteena olis saada huone kuntoon viimeistään kun äippäloma alkaa, eli eihän tässä enää kovin pitkä aika ole jäljellä! 6.3 alkaa äippäloma niin eihän siihen ole enää kuin reilu neljä viikkoa. Nopeesti menee aika ja hyvä vaan :) Itselläni nimittäin on alkanut pyörimään tuo synnytys mielessä ja on jokseenkin vaan alkanut tuntumaan siltä, että olispa se koko homma jo ohi. Sinällään vointi kuitenkin on muuten vielä ihan ok ja tuntuu siltä, että haluaisi vaan nauttia tästä hetkestä.

Hankinnoista Löydettiin käytetyt hyvä kuntoiset tuplat ja käytiin ne nyt viime viikonloppuna hakemassa. Pikkasen tuossa niitä työntelin niin hyvältä tuntuivat ja ovat tosi siistit eivätkä paljon uutta häpeä. Ainut vaan mikä tuli mieleen työntäessä, että on niillä kyllä melkolailla kokoa verrattuna nuihin yksösrattaisiin! Melkoiset taistelukärryt :D Hommattiin siis nämä vaunut Z-Line Jule Twin tuplaratas - Myydään rattaat kahdelle lapselle edullisesti verkkokaupasta

Tässä nyt jotain näin pikaisesti. Pitänee paremmalla ajalla kirjoitella vielä lisää.
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!!!

-minde- rv30+1
 
kaikki tuntuu jo pesseen vauvalle vaatteet, taidan olla matti myöhänen tässäki : / munki kyllä piti tällä viikolla raivata tuo kaappi niin että saisin sinne niitä vauvalle mutta tää vatsatauti sekotti ihan kaikki suunnitelmat, piti hakea patja pinnasänkyyn ja tehdä isyyspakkaus valmiiks ja kaikkee mut oon vaan ollu sängyn ja sohvan omana koko viikon... niimpä ajattelin että kun kerran voi syödä eikä oo huono olo ollenkaan ja kaikki tulee kuitenki ulos niin ajattelin että syödään sitte :kieh: miehen poikaki tulee sopivasti v-lopuks niin taidetaan herkutella ja syödä suolasta että munki elimistö saa tarvitsemansa:saint: oli muutenkin tarkotus viedä poika raxiin kun ei oo koskaan ollu, niin eiköhän tästä hyvä v-loppu vielä tuu.

oikeen aurinkoista ja mukavaa v-loppua kaikille=)
 
Äitiysvaatteista: Mulla on 2 farkut, 2 olohousut ja yhdet jumbokokoset housut jotka ei varsinaisesti ole mammahousut, paitoja on tasan 1 kpl. Oon käyttäny gina tricotin toppeja jotka ollu erinomaisia ja sit jotain hupparia, takkia, villapaitaa sen päällä :)
Omat farkut mahtui myös jalkaan (siis mitä käyttäny ennen raskautta) ja kiinnikin kun matalavyötäröiset :)
 
Mulla puutuu öisin peukalot, ihme juttu :)

Vauvaunia en oo niin paljoa nähnyt, viimeksi näin että meille syntyi tyttö ja sit ihmettelin et senhän piti olla poika. Alkuraskaudessahan näin niitä unia et join alkoholia/poltin/käytin huumeita raskaana, vaikka huumeita en oo koskaan edes kokeillu ja tupakkaakaan en polta, nii ja alkoholia en raskausaikana käytä :)

Vähän tuli harmitus tänään kun soittelin terkkarille mun veren vasta-aine tuloksia ja sit selvisikin pitkän selvittelyn jälkeen et näytteet ei oo koskaan ees mihinkään spr:n lähteny :/ Eli taas pitää mennä kupattavaksi..Nooh, toivottavasti niissä ei oo mitään häikkää kun ei oo aikasemminkaan ollu.

Huomenna lähen shoppailemaan ja syömään siskon kanssa, lapsi jää isän hyvään hoitoon.

Mukavat viikonloput! Inger 28+2
 
Kauppareisusta kotiudutta, puolet ostoksesta vaippoja ja puolet herkkuja:) Prismassa sai kaksi laatikollista pamperseja eli yht. 156 vaippaa 20 eurolla, ei paha. Ihan pieniä vaippoja ei kyllä tainnut olla.

Meillä selvii ensi viikolla mitkä tuplat saadaan. Tällä viikolla soittelin tayssiin ja välineyksikön hoitaja kertoi ensi viikolla käyvänsä katsomassa varastolta, että mitkä voitas saada. Jotenkin jännittää, vaikka ei mulle oo väljä, upee homma, että saadaan ne sieltä.

Joku taisi kehua henkkamaukan lököhousuja joissa iso vyötärökappale. Olikohan sporttipuolelta vai mistä??? Aattelin kans parit uudet lököt hommata ennen synnytystä, ja ois kiva jos vähän tukis sitä mahareppua:LOL:
 
Heipsan:)
Tänään piti ostaa Obsidania kun olo alkaa olemaan ihan voimaton enkä usko että nestemäisessä raudassa olisi tarpeeks rautaa..Kohta on sit maha kuralla:D
Tilasin "kotiutumispuvuksi" kaukalopussin joka on mallia kevät/kesä..Rokkibeibiltä tarttui mukaan kun sinne sivuille eksyin:)
äitiysvaatteita on pari paitaa(imetyspaitoja) ja käytössä vaan yhdet farkut kun viime raskaudessa käytetyt on isot..Painoa tullut toistaseks paljon vähemmän ja mun normaali koko on 34 niin riittää vaan M-koon vaatteet aika pitkälle.Toivottavasti tästä raskaudesta jäisi vähän pyöreyttä niin ei tarvii aina tutkia lastenosaston tarjontaa:kieh:
Voi kun täälläkin pyörisi lapsi masussa mutta ilmeisesti tonne alavatsaan on niin kiva muksia ettei millään viitsi:whistle:
Nyt alkoi sitten täälläkin se viimeinen kolmannes Poks 28+0 :heart:
Ja sitten kun pääsee viikolla 30+ niin täällä varmaan ensimmäiset jo alkaa saamaan vauvoja:LOL:
Mukavaaa viikonloppua:)
 
Viimeksi muokattu:
Äitiysvaatteet, mitä ne on. B) Mää en oo omistanut yhtään sellasia yhdessäkään raskaudessa. Mulla menee jalakaan ne pökät edelleen mitkä oli ennenkun aloin odottaan vaikka maha on kasvanut. Tänään kaupassa yks nainen sano et joko nää kohta meet kun sun maha on laskeutunut. :/ Ei tarttis vielä tulla, viis viikkoa jos vielä menis niin sit sais tulla.
 
Tänään tuli testattua kuinka hyvin on kodin pää sähkökatkaisija hallussa - mikro muuttui siniseksi ufoksi ja rupesi ääntelemään hassusti - eli kärähti. Onneksi olin nopea ja sain koko talon pimeäksi nopeammin kuin ehdin tajutakaan. Kyllä sitä ihmeesti osaa toimia vaikka luulisi, että kaikki osaaminen katoaa päästä kun jotain tapahtuu.
 
Imetysliivejä en oo vielä uskaltanu ostaa ensimmäisiäkään. Jotenkin pelottaa, minkä kokoset uskaltaa ostaa. Ja monet mitä oon kaupoissa katellu tuntuu kovin heiveröisiltä. Ei sellaset mun tissejä kurissa pidä.

Äitiysvaatteita on tähän asti tullut hankittua yhdet housut, parit äitiyssukkikset ja -legginssit, yks parempi äitiysmekko ja yks äitiystoppi, yks äitiys-t-paita, 3 mahatuubia. Lisäks ostin syksyn alussa semmosia hihattomia pitkiä perustoppeja, jotka on hyvin venyny ainaki tähän asti. Kirpparilta on tarttunu lisäks väljän mallisia yläosia. Isokokosia talvitakkeja oon ostanu kirpparilta ja varastanu mummolta. Ja yhdet miesten isot toppahousut henkseleillä ostin kirpparilta lähinnä raskauden takia. Onneks nyt on aika roikkuva muoti menossa, löytää helposti vaatteita, jotka mahtuu vatsankin kanssa. Minimissä oon koittanu hankinnat pitää, toisaalta pistän monet varmaan jonneki huutoon myyntiin. Nyt oon tosin miettiny, että pitäiskö ostaa toiset äitiyshousut, kun edellisten sisäsaumat on alkanu painaa sisäreisiin karseet punaset jäljet. Tuntuu ikävältä ja näyttää vielä kamalammalta. :( Mutta sinänsä, ihan hyvin on pärjänny soveltamalla omaa vaatekaappia. Joustavavyötäröiset verkkarit on kivoja. =)

Käsien puutuminen on kyllä tuttua. Ja nimenomaan se päällimmäinen käsi. Ymmärtäisin sen alemman. Mutta se ylempi. :confused:

Eilen käytiin miehen kanssa tutustumassa huvikseen paikalliseen vaunuvalikoimaan. Myyjä lähes puhui sen ympäri, että kyllä pienelle kannattaa sieltä kalliimmasta päästä hankkia vaunut, ei sille muut riitä. Miehet, joskus ne on sinisilmäsyydessään ja hyväuskosuudessaan niin suloisia. :LOL: Jos mies ois päättäny, me oltais varmaan jo tehty kaupat miettimättä yhtään pidempään tai kattomatta muuta valikoimaa.

felina ja totaalinen muistikuvan puute viikoista (alko 3:lla...)
 
Äitiysfarkkuja mulla on kahdet, toiset ostin heti alussa ja toiset muutama viikko sitten (piti ottaa kokoa isommat nyt...). Paidat on ollu ihan perus paitoja mitä oon käyttänyt ennen raskauttakin. Aika usein on joku toppi toisen paidan alla, niin on mennyt hyvin "mahatuubista", koska sellasta en oo aikomuksesta huolimatta ostanut:)

Rintsikoita oon kattellut, kun oon käynyt kaupoilla, mut en oo jaksanut perehtyämsen tarkemmin...

Mä katson joka aamu Vauvan tarinan. Ihan senkin takia, että nyt saikulla se osuu hyvin mun aamupala-aikaan. Nyt sain systerin koiran hoitoon, pitää kattoa miten aikataulut muuttuu...?

Oon nähnyt vauvaunia, hyvinkin todentuntuisia:) Ja yhden sellaisen, jossa tämä esikoinen oli jo isompi ja meillä oli myös taaperoikäinen poika ja tyttövauva:) Siihen tähdätään :p
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä