OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

Ei tuu mitää, en pääse edelleenkään päivittämään.

Olisko kotiäitillä sen verran ylimäärästä aikaa, et koittaisit saatko teijän koneella toimimaa? :wave:

Isäntä lähtee huomena puolenpäivän aikaa työporukan kanssa virkistäytymään ja luultavasti tulee vasta yöllä sitten kotiin. Meinattiin mennä perhepäiväpuistoon pojan, miehen siskon ja heidän pojun kanssa. Otetaan eväät mukaan ja nautitaan auringosta. Jos sitä sais vähän rusketustakin pintaan sitte. B)

Me ei oteta pakkausta ollenkaa, vaan rahana. Pojalle otettiin ja niistä vaatteista en käyttäny kun muutamaa. Ei oo yhtää mun tyylisiä vaatteita...Mut tosiaan aivan loistava juttu, että meille Suomessa suodaan tollanen etuus, kun tuntuu että kaikesta mahdollisesta saa maksaa nykyään, ja paljon!

Ei muuta tällä erää. :wave:
 
moi! meilläkin meni vappu ihan kotosalla, vappuaatto meni munkkeja leipoessa ja päivystyksessä istuessa kun tuli taas vaihteeksi tuo pissatulehdus joka on jo kolmas parin kuun sisään. vappupäivänä meillä olikin hulinaa kun miehen veli perheineen tuli meille ja grillattiin ja nautittiin kauniista säästä. ite sain vasta tänään vietyä kelaan laput saapa nähä kumpi pakkaus sieltä tulleepi. täällä on tosta herkuttelusta ollut puhetta pitäs itekki saaha kuriin tuo karkin syönti, mullaku tahtoo tuo oikee ruoka jäähä sit syömättä. kyllä on ollut jalat kipeenä pari päivää kun on aamusta asti ollut jalkeilla ja kun tuo lämmin ilma varmaan rasittaa jotenkin enemmän, onneksi oon muistanut juoda paljon ja muistakaahan tekin pysähtyä aina hanan kohdalla juomaan niin säästyttäs siltä turvotukselta. mut nyt lähen saunomaan ja unten maille. muuten joko teillä muillakin rupiaa tuo väsymys taas painaan päälle?
 
Heippa kaikille mammoille ja masuille!

En ole vähään aikaan kirjoitellut, silloin tällöin olen käynyt lukaisemassa pikaisesti teidän juttuja.
Meillä muuttopuuhat meneillään. Ensin pestiin ja maalattiin uutta asuntoa ja viime viikonloppuna muutettiin miehen ja hänen poikiensa omaisuus uuteen kotiin.
Nyt toukokuun aikana tarkoitus viikonloppuisin pikkuhiljaa tyhjentää mun kämppää.
Varasto on onneksi saatu ko tyhjennettyä.
Kova pakkaaminen tuntuu olevan. Eilen tyhjensin yhden kaapin ja sain 3 !! jätesäkillistä liinavaatteita (verhoja, lakanoita, pöytäliinoja).
Mahdoton määrä kamaa, ihan hirvittää miten kaikki oikein mahtuu sinne uuteen, vaikka neliöt lisääntyy huimasti, niin säilytystilaa on tosi vähän.

Joku kirjoitti tuolla huhtikuun puolella käsien puutumisesta.
Mulla puutuu ihan mahdottomasti kädet, varsinkin oikea käsi. Yöllä herään monta kertaa siihen, kun sormet ihan puuduksissa ja jäykät. Millään ei meinaa saada verta kiertämään.
Välillä pelottaa ihan, mistä moinen johtuu ja katselen joko sormet on siniset. :(

Ihanaa, enää 18 työpäivää jäljellä, sit alkaa lomat =)

Mikkka + pikku-Raksu...lisänimeltään mylläri, kun myllää niin kovin välillä :heart:
26+2
 

OmaaNapaa: mua säikytti tänään vessareissu tuossa päivällä, pyyhkiessä verta tuli paperiin :( , viime kesän km tuli niin elävästi deja vuna mieleen.
soitin neuvolaan josta kehotettiin soittamaan synnärille, ja sieltä mukava kätilö antoi neuvoksi tarkkailla tilannetta. Mulla on ollu eilen illasta asti sellaista menkkajuilintaa jaloissa, ja vähän kyllä alkoi pelottamaan :'(
onneksi ei ole enempää tullu verta, mutta suppaillu on kipeestikin...
Vauva kuitenkin liikkuu koko ajan (varmaan saanu äidin adrenaliinipurkauksesta osansa)
jotta että se hieman lohduttaa että vauva on ok...
maanantaina on omalle lääkärille onneksi aika, se on se 26rv aika...saa sitten viimestään tarkastaa tuon kohdun suun...ja samalla mietin sitä sairasloman pyytämistä...vielä kun on töitä se kuukausi...
Anteeksi omanapaisuus.... :ashamed:

Mutta nyt lepoasentoon ku taas suppailee...

AE ja Vilho 26+1
 
Huomenta!

No vihdoinki toi päivitys sivusto toimii taas. Piti käyttää mun huonoa matikka päätä, että sain kaikille uudet päivät. Tarkistakaa arvon naiset, että onko oikein. :D

Nyt jatkaa aamutouhuja. :wave:


 
Mun viikot oikein listalla...

Omaa napaa;
Arvakkaa ärsyttääkö?!?! Mä oon niiiiin tukossa tuon siitepölyn takia!! Ei malta olla sisällä näin ihanalla ilmalla mutta kostautuu kun meet ulos.. viime yönä olin niin tukossa ja hengittäminen oli raskasta. Aamulla kuuden aikaa kävin vetämässä kaikki astmalääkkeet naamaan mitä mulla on ja helpotti hengittäminen. Mietin jo että täytyykö lähteä päivystykseen hengittään spiiraa jos sitä ees raskausaikana annetaan.

ja tuo mun oikea jalka... ihan hirveän näköinen... suonikohjuja polvesta alaspäin ja nilkka aivan musta,,,, :'( :'( Nauti nyt siinä kesästä! Pitäis vaan maata jalka pystyssä mutta kellä äidillä on sellaiseen aikaa?? Ja pitää koko kesä tukisukkahousuja jalassa! täytyy käydä ostamassa sellasia ihonvärisiä kun mulla on kahet mustat tällä hetkellä.

Löysin likkojen sandaalitkin ja esikoisen kengät kolme numeroa liian pienet, eli sandaalit kauppalistalle myös. Kuopus saa sitten esikoisen vanhat ja esikoinen uudet. Taas molemmilla sellainen kasvupyrähdys menossa että ei meinaa pysyä perässä.

Naapuriin muutti perhe jolla kaksi poikaa, nuorempi meidän lasten välistä. Mies on pelannut niiden kanssa parina iltana jalkapalloa tuos yhtiön pihassa ja nyt ei voi mennä rauhassa pihalle ollenkaan kun heti on kolme naapurin poikaa lahkeessa "tuu pelaan jalkkista!" :)

Mutta nyt jos pääsis isännän kans käväseen kaupassa. Mukavaa päivää kaikille möhömahoille!
 
Mulla näytti ainakin olevan viikot ihan oikein.

"Nappulanavasta" oli puhetta, niin mulla napa on pullahtanut ulos jo aikoja sitten. Oikeestaan heti, kun maha alkoi saada kokoa. Näkyy kaikkien vähänkin ohuempien paitojen alta, oikeestaan vaan paksu collari tai villapaita peittää sen. Sama juttu oli esikoista odottaessa.

Yöllä on alkanut vaivata suonenvedot. Pohkeet tuntuu olevan muutenkin jumissa, eikä venyttely auta. Hieronta tuo hetkellisen avun (ja kyllähän se mulle passais, et mies hierois niitä koko ajan ;) ) Mutta kai se on munkin suunnattava tukisukkaostoksille... tuleepa siitä nuorekas ja kesäinen olo! :D

Äitiysavustuspaperit lähetin työpaikalle eilen. Tarkemmin kun papereita tutkin, ni olihan siellä ne ihan samat kohdat kuin ennenkin, miten työnantaja maksaa palkan ja niiden täytyy vielä täyttää se Y17 lomake. Ei sitä ensi silmäyksellä nyt kaikkea voi huomata... plus mites paljon tää raskaus pienensi aivoja/aivotoimintaa? Itellä olo, et siellä on älyllinen toiminta loppunut kokonaan...

Tännekin palasi kesä, muutama päivä oli sateinen ja suht viileä, jotain 10 astetta lämmintä. Kylmältä tuntui kesäisten ilmojen jälkeen, hyvä, etten pitkiksiä kaivanut jalkaan... :D

Herkuttelusta oli puhe... öö... mä oon melkoinen herkkuperse aina, mutta koska harrastan paljon liikuntaa, voin syödä mitä vain miten paljon vain ilman että lihon. Nyt raskausaikana liikunta on tottakai vähentynyt ja alkuun ei kyllä edes tehnyt mieli herkkuja. Nyt ilmojen lämmettyä on kyllä ruvennut tekee mieli jätskiä ja karkkia ja niitä menee joka päivä, tai sit leivon keksejä, kääretorttua tms. Päivittäin on pakko saada jotain hyvää... Painoa on tullut yhteensä n.5kg lisää, eli ei mitenkään paljoa. Esikonen oli 4-kiloinen syntyessään, silloin söin herkkuja ihan mielettömästi odotusaikana. Oma äitini varoittelee, että jos synnytän toisen 4-kiloisen, joudun seuraavissa raskauksissa sit heti sokerirasituskokeisiin yms. vaikka mitään ongelmia ei olekaan ollut... Tosin tuo poika oli niin pienen näköinen syntyessään, et kätilöt punnitsi 3 kertaan, eivät millään uskoneet, et vois painaa niin paljoa... ja aika jässikkä oli koko vauvaiän, nyt tollanen tyypillinen laiheliini 3-vuotias, kun ei paikallaan pysy edes sitä aikaa, että sais syötyä.

Me lähdetään ulos leikkimään ja nauttimaan auringosta.
 
Kyllä tosiaan on aivan mahtavat ilmat! Minä nautin täysin siemauksin, on niin paljon ihanampaa herätä aamullakin kun muistaa että aah, kesä on tulossa :) Ollaankin pojan kanssa nyt noustu aamuisin heti eikä jääty talviseen tapaan makoilemaan sänkyyn ikuisuudeksi... Sitten heti ulos kun vaan on aamupuurot syöty!

Mies saa ihme inspiraatioita tuon meidän pihan suhteen ja nyt se on taas ihan myllätyn näköinen :) Mutta kivan näköinen siitä tulee, tänään jos saisi suht valmiiksi. Ja sitten vielä kun kukat kaikki puskee maasta ylös ja kukintoonsa, kyllä sitten kelpaa terassilla istuskella :)
Mieltä varjostaa pojan pian koittavan 2-v. synttärit, ei tietystikään muuten mutta se siivous :eek: Ikkunat kaikki pesemättä ja kämppä muutenkin kauhean näköinen, huomaa ettei sisällä olla viihdytty... Tulisi huonommat ilmat niin mikäs täällä sisälläkin on siivotessa :)

Jätskiä ja lakua tekisi kovasti mieli, ja pakko sitä on varmaan kaupassa käydä :ashamed: Se karkkipäivä... Ehkä ensi viikolla alkaa sen noudattaminen? :D

Lämmintä lauantain jatkoa!

Lilli ja Tiitti 26+3
 
Moi pitkästä aikaa. Alkaa olla maha niin iso että tympäsee jo!
Töissä kuljen edelleen ja iltosin teen toisen työpäivän kotona. Pikkusen väsyttää välillä ku hemppa oli 108. Hain luontaistuotekaupasta lääkettä ku apteekin kamat ei passaa mikään.
 
Mun tiedot oikein ,mutta listaan voi lisätä ,että tyttö tulossa :) Ainakin melko varmasti.

Täällä myös ihan kesäpäiviä ollut. Mä en kyllä valitettavasti jaksa auringosta nauttia. Tulee tosi helposti huono olo. Esikkoa ,kun odotin ,niin 06 kesä oli myös tosi helteinen. Toisaalta ennemmin sitä itse kärvisteleen helteen kanssa kuin se, että olisi vastasyntynyt vauva hellesäässä.

Mutta nyt sohvalle kattomaan jääkiekkoa ja syömään suklaata :p
-Poni ja Manteli 24+3
 
Onpas kuuma heti aamusta lähtien..:) Ja eilen alkoi pieni lomakin, tosin vain reilu viikko, mutta lomaa sekin on! B)

Hei, oonks mie ainoa, kellä napa ei oo lähelläkään pullahtamista? :D Varmaan 2cm vielä matkaa, mulla on tosi syvä napa alkujaankin..Ihme saa tapahtua, jos koko raskauden aikana mihinkään pullahtaa :D Pehmustetta vatsalla on jonkin verran, mutta ei mitään älyttömiä. Nahkakin on joustanut vielä aika hyvin, eikä arpia ole mihinkään tullut.. No, kerkeäähän niitä vielä tulla.

Huomenna olis neuvola taasen. Edellisestä 3 viikkoa, mutta halusin tähän väliin neuvolan, kun muutoin olisi venynyt melkein 6 viikkoon väli(se on siis lääkäriaika sitten), enkä ensisynnyttäjänä tuollaisia välejä halua. Paino on ainakin kotivaakalla noussut, vaikken edes hirveästi herkuttele tai jos herkuttelen, niin syön sitten muuten kevyemmin, esim.salaattia tai kasvissosekeittoa! :$ Ärsyttävää..

Mutta vauva vaikuttaa hyvin voivan, lujaa potkii ja massu kasvaa. Maha taitaa olla keskikokoinen kun joidenkin kuvia täällä katsoo, voi kun vain pysyisikin tämmöisenä :D Kesähelteille en kaipaisi hirveää taakkaa, kun selkä meinaa vihotella muutenkin..

Tuli taas herkkinä hetkinä mietittyä, että miten etuoikeutettu on, kun vauva on lujasti masussa eikä sitä tarvinnut edes "yrittää" eli esim. ovulaatioita tarkkailla tai tehdä raskaustestejä aiemmin. Kun lapsettomuuskin on nykyisin niin yleistä ja joskus vauvakuumepalstoja lukiessä tulee melkein tippa linssiin toisten puolesta, kun ei taaskaan.. Voin vain kuvitella, miltä tuntuisi pettyä tai käydä rankkoja hoitoja. Kaikki empatiat siis heille! Ei lapsia vain "tehdä"... Ei nyt taida ihan tänne odotusaikaan kuuluvaa juttua olla, mutta.. Ajatteleeko joku muu samoin?

Sunnuntaita kaikille..ja aurinkoa! :heart:
 
Heippa!

Mulla on tällä hetkellä viikkoja 25+3:) Ja synnäri vaihtuu Tyksiksi, kun Varsinais-Suomeen muutetaan kesäkuussa:D:D

Kiitos taas uudesta pinosta, edellinen olikin taas aika pitkä:) Me taidetaan olla kovia kirjoittajia...

Mitäs tässä sitten muuten...onko muuten kellään vielä turvotuksia? Mulla oli vappuna, mutta nyt on vähenemään päin. Inhottavaa, kun jalat on ihan limppuna. Ja suonenvedot vaivaa oikeaa pohjetta. Onneksi verenpaineet ovat olleet hyviä. Eikä turvotusta kasvoissa.

Niin laitetaanko sinne sokerirasituskokeeseen silloin, jos sf-mitta kulkee yläkäyrillä? Vai miten? Oon ihan pihalla näitten asioiden kanssa:)

Olen kyllä samaa mieltä pienenananaksen kanssa. Lapsia saadaan ei tehdä. Meilläkin tärppäsi jo toisella kerralla. Olin ihan varma, että pitää yrittää kauan, kun itselläkin ikää melkein 27v. ei olla ihan hedelmällisimillään enää...

Huh huh,kun tulee jotenkin rikkonaista tekstiä. Sitä se on kun aamuvuorossa "puurretaan":) Toivottavasti aamu jatkuu yhtä rauhallisena:)

Hyvät päivän jatkot kaikille, nauttikaahan ihanasta kesäsäästä!

Bella-Lumia 25+3
 
huomenet! täällä kans turvotusta jaloissa, liekö siinä syy kun on nyt ollut nämä ilmat niin ihanat ja paljon tullut käveltyä ulkona. mulla hirvittää jo valmiiksi miten kesällä kun nyt jo meinaa tälleen turvota jalkapöydät. sekin vielä et omistan semmoset kivat lättäjalat eli nyt kun painoa tulee lisää, särkee jalkoja senkin takia kävelyreissujen aikana ja jälkeen. kesällä kun ei oikein voi niitä tukipohjallisia käyttää kun jotkut sandaalit vaan on koko ajan jalassa.

yhdyn kyllä pieniananaksen mietteisiin, vaikka miehen kanssa nuoria ollaan ja ilmeisesti oikein hedelmällisessä iässä, oltiin silti molemmat todella yllättyneitä että yritystä ei tarvinut kuin kuukausi ja siinäkin tärpättiin yli 90 pvän kierrosta ja olen ymmärtänyt että mitä myöhäisempi ovulaatio sitä pienemmät mahollisuudet on että tärppää. meillä kun koko suku tietää tän mun "hieman" epäsäännöllisen kierron, kaikki on sanonu et tämä lapsi ainakin halusi tulla just nyt tähän maailmaan.

ihanaa sunnuntaita mammoille ja masuille, olkaa auringossa kun sitä meille noin ihanasti nyt tarjotaan!

salamanteri+steve 26+2 :heart:
 
tervehdys pitkästä aikaa kaikille, ihanat ilmat verottaa paljon tätä koneella oloa niin ei ehdi kirjotella eikä kauheesti lueskellakkaan =) eli ollaan tosiaan nautittu ihanan kesäisestä ilmasta

eccu ja tatjana pahoittelut ja voimia :hug: :hug:

ihmeellisiä kuulumisia ei oo,kaikki sujuu oikein hyvin nyt kun taudeista selvittiin, neuvolassa kävin viime maanantaina ja kaikki vaikutti olevan mallillaan, painookaan ei ollu tullu kun vajaa 200g/viikko, mut se johtu kyl vaan mahaaudista, nyt on varmaan jo tullu hyvin takasin kun on ruoka taas maistunu =) sf mitta oli muistaakseni 22
napa ei mullakaan oo pullahtanu, eikä varmaan pullahdakkaan kun ei muissakaan raskauksissa oo, se on kans tollasta syvää mallia :D

kelan paperit pitäis laittaa ensviikolla, jospa sitten kun saa sen äitiysavustuksen niin ostais osalla rahaa vaippatarpeita ja alottais ompelun, löysin muuten kirppikseltä melkein käyttämättömän pikku-ruu kantoliinan kympillä!! se oli kyl sininen, olisin mieluummin ottanu jonkun toisen värisen mutta ehkä tuokin kelpaa kun säästi kuitenkin sen 45 euroo =)

seuraava lääkäri olis sitten puolentoista viikon päästä, näkee taas ultralla pientä =)

mutta nauttikaamme nyt vielä tästä lämmöstä ennenkun viilenee ja myös näistä pienistä aarteista mahoissamme,se kun tosiaan on lahja :heart:

:wave: eliisa ja pikkuruinen 26+3
 
Mulla on tuntunut nyt vähän yli viikon potkuja, tosin tuolla sivuilla kun tuo istukka on tuossa edessä.
Vaikuttaako se synnytystapaan mitenkään, kun istukka on edessä?
Mä vielä pähkäilen noiden kelan papereiden kanssa, miten ne täytetään :headwall:

rv 23
 
Aurinkoista sunnuntaita mammat ja masut!

Aurinkoenergiaa :hug: :hug: :hug: ja kovasti tsemppiä.

Pieniananas oon mietiskellyt samoja juttuja tuon lapsensaannin suhteen. Meillä kesti puolitoista vuotta tää esikoisen yrittäminen ja hoitoihin jouduttiin lopulta turvautumaan. Siitä huolimatta tunnen itseni todella onnekkaaksi ja etuoikeutetuksi, kun oon lukenut niin paljon juttuja yli viidenkin vuoden yrittämisestä ja jatkuvasta pettymisestä. Lapset on tosiaan suurensuuri lahja. Elmeristäkin on tullut nyt jo niin rakas - tuskin malttaa odottaa elokuuta, että vihdoinkin nähdään toisemme =) :heart:

Mulla on yöt ihan kummallisia. Herään joka yö yhdeltä, kolmelta ja viideltä (ja mies on sen verran herkkäuninen, että hän herää myös :ashamed: ). Ja joka hiton kerta kestää puoli tuntia saada taas unen päästä kiinni... Suurin syy on vaan, ettei uni tule ja on jo tarpeeksi levännyt olo. Pitänee alkaa keksiä jotain aktiviteettia unettomiksi tunneiksi - nukkumaanmeno on yhtä painajaista nykyään :headwall: :D

Huolestuttaa myös tuo jatkuva hengästyminen. Tsekkasin töissäkin sykkeen eilen pariin kertaan, niin huiteli siellä 160:ssä. Kamala tunne, kun sydän nousee kurkkuun ja tuntuu siltä kuin henki ei enää kulkis ollenkaan. Sitten vielä työpaikalla on aika kuuma ja asiakaspalvelussa joutuu puhumaan niin paljon - kiva käydä taukoilemassa jatkuvasti jossain jääkaapin puolella :D Pelkään kauheasti, että tuosta pitkin päivää ajoittain nousevasta sykkeestä on jotain haittaa vauvalle.

kaneliomena ja Elmeri 26+5
 
Huh..eipä jaksanut taas kauaa ulkona olla, kun huono olo pakotti sisälle. Aurinko porottaa ,mutta tuuli on jo kääntynyt pohjoiseen ,joten se vähän onneksi viilensi ilmaa. Mulla on turvotusta ,mutta lähinnä käsissä. Viimeksi pahin turvotus tuli vasta vauvan synnyttyä ,kun maito nousi. Silloin tuntu ,että iho jaloissa repeää.

Aurinkoenergiaa Toivottavasti supparit on helpottaneet ja vuoto pysynyt poissa.

Niiskuneiti26 Edessä oleva istukka ei vaikuta synnytykseen. Se voi aiheuttaa herkemmin suppreita.

No nyt laittaan ruokaa..
-Poni ja Manteli 24+4
 
Sunnuntaita!

Meillä ollaan nukuttu pitkään taas tänään mutta ihanaa kun ei ole kiire minnekkään! Naapurin lapset kävi jo aiemmin pimpottelemassa ovikelloa mutta sanoin että meiltä tullaan vasta myöhemmin. Nautitaan aamusta nyt rauhassa. Nuo kun päästää pihalle niin se on yhtä hulinaa sen jälkeen ja ne saa vasta illalla väkisin sisälle.

Olen kans samaa mieltä että lapsia saadaan eikä tehdä. Mua vähän tökkii joidenkin puheet siitä että pitäiskö tehä nyt lapsi vai rakentaa ja tehä sitten myöhemmin, tai odotetaan muutama kuukausi ettei tule loppuvuoden vauvaa tms... No kukin tavallaan...
Meillä ei oo käytetty ehkäsyä vaan lapset on saanut tulla kun on tullakseen. Kahdella ekalla on tullut ikäeroa 2v ja tasan 2viikkoa ja nyt tulee 2v ja 10kk. Mä jo ehdin vähän ajatella että ei tulekkaan ihan helpolla kun mulla on vähän epäilty olevan jotakin häikkää mutta en vielä ehtinyt/saanut aikaiseksi soittaa aikaa tarkempiin tutkimuksiin. Miehen veljelle ei ole tullut lapsia vielä ja ovat pian kuusi vuotta olleet naimisissa ja vauva olisi ollut tervetullut.

Tulipa häjy olo kun oon vaan kahvia kitannut enkä syönyt mitään niin nyt oksettaa!! Muutenkin tukkonen olo ja nyt kurkkukin niin kipeä että flunssako taas iskee päälle.

Mutta nyt on pakko mennä syömään!! Mukavaa päivää!
 
Hellurei!!

Oottepas ollu ahkeria, meni pitkä aika ennenku sain luettuu kaikki tekstit, ja nyt en tietty muista mitä piti kommentoida..

Tatjanalle jaksamista vielä loppumetreille :hug:

Ecculle myös voima :hug: , toivottavasti sinulla on lähellä muita ihmisiä, keneen voit luottaa, jos tarvitset apua ja tukea!!!

Lilli kiva kuulla että saitte asiat sovittua :D

Aurinkoenergialle myös :hug: , toivottavasti supparit hellittää!

Ja kaikille muille myös tsemppiä ja haleja ketä niitä tarvii!!

Myö siivottiin eilen poitsun huone :kieh: , pesin pyykkiä, käytii pyörii kaupungilla ja pihalla leikittiin. sitten ku päästiin kotiin tein vielä ruuan, ni miulla alko koskee alamahaan, ja paino tohon häpyluun yläosaan ilkeesti..(ihan samalla tavalla tuntu pojan synnytyssupistukset :eek: ). makoilin sitten sohvalla tunnin verran ja onnex ne tuntemukset meni ohi.. liekö ollu sitten supistelua.. maha ei kovetu, mutta ei kovettunu kyllä pojankaan aikana..

Että otetaanhan mammat iisisti ja levätään ja juodaan ja nautitaan vaan auringosta!!!!

Tänään sainkin sitten nukkua vähän pitempään, ja aamupalakin oli valmiina pöydässä =)

Myö ei olla tehty vielä vaavia varten mitään valmisteluja.. pitäs alottaa yhestä henkarikaapista ja laittaa sinne hyllyt, sitte pitäs saada jostain se hoitopöytä, sitte hakee vaatteet varastosta ja alkaa käydä niitä läpi.. mutta miestä tartteisin siihen hyllyjen tekoon.. ja se vaan ajelee motukalla :D

Nyt taidn lähtee syömään ja sit pyykkejä laittaa parvekkeelle!!!

äiti lpr 26+5

p.s. miulla ainakin päivät oikein listassa!!!
 
Tekstiä onkin taas tullut mukavasti, vaikka säätkin ovat suosineet niin mukavaa että porukka on silti akiivista kirjoittamisen suhteen. =)
Vappu hurahti nopeasti ihanassa säässä ohitse ja viikonloppuna tehtiin pieni lomareissukin koko perheen voimin. Ihanaa olla taas kotona!

Ihan alkuun kysymys. Onko kellään ollut limaista valkovuotoa? Mulla ollut nyt muutamana päivänä vessassa pyyhittäessä paksua limaista vuotoa. Pikkuhousunsuojaan ei ole mitään paksua jäänyt, ainoastaan pyyhkimisen yhteydessä yksi limaklöntti jäänyt paperiin. Ei ole joka kerta vessareissun yhteydessä vaan noin pari kertaa tullut noin viikon sisällä. Kummastuttaa kun mitään kirvelyä, pahaa hajua yms ei ole, joten epäilenpä että tuskin kyseessä mitään hiivaan tms liittyvää. Sit muistan esikon ajoilta että limatulppaa irtos mulla hirmuisen pitkän aikaa (1,5kk) ennen synnytystä pikkuisen kerrallaan, mutta ei nyt ihan näin aikaisin kuitenkaan vielä alkanut irtoamaan. Olen jo alkanut miettimään kauhulla että ei kai siellä ala paikat aukeilemaan liian aikaisin.. :eek: Pitänee soittaa huomenna neuvolaan asiasta.

Tatjaanalle ja lapsille :hug:

Aurinkoenergialle myös tsemppiä suppareiden ja vuodon kanssa, jospa kyseessä ois vaan joku haavan poikanen limakalvolla josta vuoto ois johtunut. Onneksi pääset huomanna jo lääkäriin!

Napa ei ole mulla pullahtanut. Viime raskaudessa ei pullahtanut ollenkaan, loppuajasta se oli vaan sellainen tasainen sileä pinta. Tällä kertaa napa on jo aiemmin noussut kuopastaan mutta ei ole ainakaan vielä pullahtanut ulospäin.

Vointi on hyvä, turvotusta ei onneksi vielä ole. Kesällä tulee varmasti, kuten edellis kerrallakin oli jaloissa. Sellainen viilentävä turvotusta laskeva geeli oli aivan ihana pelastus turvonneille ja väsyneille jaloille kesähelteellä. Pakko hankkia tällekin kesälle sitä taas. Poju myllää masussa aivan villisti. Eilen viimeksi heitti parit voltit, se ei enää tunnu kovin mukavalta, sen verta iso se jo on. Myös öisin on alkanut pitää mekkalaa masussa, ei ainakaan helpota mun unettomuutta se. :/

Jassoo ruoka taitaa olla uunissa valmista. Eiköhän tuota jo joudakin syömään.. :p Illalla pitää vielä lähteä mummolaan kyläilemään ja varmaan vähän ulkoilla tytön kanssa. Mukavaa sunnuntain jatkoa!

:heart: haaveilija ja poju 24+6
 
Haavelijia-08 Just oli jossain odotus lehdessä tuosta limasta niin ,että oikastaa varsi-
naista limatulppaa ei edes ole vaan limaa erittyy koko raskuuden ajan ja lopussa vaan usein enemmän. Mulla myös tuota limaa tulee ajoittain.
 

Yhteistyössä